Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан. (решено)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот dj_nako » Пет 15 сеп 2023 15:11


При такава ниска компресия , се сипва в цилиндъра през отвора на свещта една чаена лъжичка масло и пак се мери компресията . Това се прави , за да разбереш от какво е проблема . Ако след сипването на маслото компресията се повиши , значи проблема е в сегменти /цилиндър / . Ако си остане 2 атмосвери /бара/ , значи проблема е в гарнитура /клапани / .

Това с пробата с масло ми се струва добра идея.
Въпроса ми е: Към момента са демонтирани от колата 2-рото турбо и изпускателния колектор. Мога ли да направя тази проба с маслото без изпускателен колектор?
Източен е антифриза и са откачени тръбите за масло към турбото. Ще бъде ли проблем ако премеря компресията с разглобени части описани по-горе? :bishop




Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Irnik » Пет 15 сеп 2023 16:48


Изпускателния колектор не е проблем , турбото обаче мисля че е свързано с маслената система . В такъв случай , като завърти кол. вал ще изтича масло . Нямам турбина , не знам как е свързана .


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 15 сеп 2023 18:34


Този мотор има компресор с ремъчно задвижване и турбина която си се движи от изгорелите газове ,и няма как да е без маслена баня .....ще се разтопи там от загряване .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот radotom » Пет 15 сеп 2023 21:54


Иво, надраве! :drunk
Какво топене, като при мерене на конпресия се върти мотора, без той да пали. И без да се подава гориво... :icon_lol
Конкретно на този мотор как се прави това, не зная. Вероятно като се откачат датчик колянов и разпределителен вал. Тогава няма впръскване (и искра няма)
Но Irnik е прав за маслопроводите към турбината - от так ще шурне масълце здраво.
Трябва да затапиш маслопровода. Имай предвид, че на студено масло нялягания от порядъка на 4-5 бара не са рядкост.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 16 сеп 2023 0:40


:biggrin Радо ,ставаше въпрос дали турбината е вързана към маслената система .Ако там няма маслен клин в който оста да"плува" ще се разтопи от високата температура .

Наздраве ама с айрян че тря се бачка :mrgreen


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. не работи цил. 2 (няма компресия)

Мнениеот dj_nako » Нед 17 сеп 2023 22:04


Колеги, начравих пробата с масло в цилиндъра, като преди това развих всички свещи. Масления път към и от турбината не го бях откачил, не хвърляше масло при въртенето.
След пробата компресия нямаше.
При демонтажа се установи, че при напънат обтегач от пружината му (все пак е хидравличен с пружина) веригата горе между валовете е хлабава. Това показва ли, че веригата е за смяна?

След демонтаж се видя проблема в прегорял клапан
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1&sfnsn=mo
Общата картинка е така.


Клапаните и главата ще се ревизира от професионалисти в Сливен. Има лек луфт в другите клапани(много минимален).
Инжекторите да ги кача ли на стенд да се види номер 2 дали е ок?
Каква би била първопричината за този прегорял клапан?
Как мога да намеря спецификация за болтовете от двигателя, при демонтажа повредих доста?
Нужни са ми номера за:
1) Болт за глава - Вътрешен торкс
2) болт за капак към глава - вътрешен инбус.
3) болт от капак разпределителни валове към глава - Вътрешен инбус
4) болт от горивна рейка към глава - Вътрешен торкс.
5) болт от картер към капак - вътрешен инбус.
6) болт на шайба колянов вал - Външен торкс 21.
7) семеринг колянов вал,
8) ремък между водна помпа и механичен компресор,
9) гарнитура рейка към глава,
10) гарнитура изпускател към глава,
11) гарнитура ауспух към турбо охлюв,
12) гарнитура капак на ангренаж.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 18 сеп 2023 11:43


N90500605-болт капак ангренажна верига М6X22
N10655802-болт капак ангренажна верига M10X85
N10300804-болт капак ангренажна верига M6X45
N90500605-болт картер M6X22
030103171T-семеринг колянов вал
N91048601-болт шайба колянов вал M14X1.5X100
N10300805 -болт капак на клапани М6X45
N10247504- болт капак на клапани M6X65
03C109287F-гарнитура капак ангренажна верига
03C253039F-гарнитура изпускателен колектор
1K0253115L-гарнитура от турбината към генерацията
03C145933A-ремък за компресора
03C129717C-гарнитура всмукателен колектор
По самата рейка не видях никъде болтове нито за инжекторите ,има за помпата за високо налягане и за тръбите от нея до рейката.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Irnik » Пон 18 сеп 2023 16:05


Вътрешен торкс , аз разбирам женски , мъжкия за отвиване при мене е между Т50 и Т55 . Предполагам си отвивал с Т50 и затова си повредил болтовете . Нямаше 2018 г. в магазините такъв , но в гедорето ми има два Т55 /дълъг и къс / , затова с малки кръгли пилички дългия го изпилих за да стане за болтовете . Нямам повреден , после ги завих същите /макар че не е правилно , четох във форума , трябваше да купя нови /. Досега с ремонта проблеми не съм имал . Ако и при тебе са същите болтове и няма в магазините такъв мъжки , направи като мен .


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 18 сеп 2023 16:28


Болтовете за главата /а и повечето / са дванайсетостен ...специално тези са М9


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Irnik » Сря 20 сеп 2023 19:53


Забравих да напиша , въпреки че компресията ти е добра /10 бара /, аз бих сменил и сегментите . Сигурен съм , че маслените са запълнени и запечени . Ако не сменяш сегменти , да измиеш в бензин маслените / в желязна кутия от кафе сипваш бензин и потапяш цялото бутало / . Задължително смени биелните лагери / провери дали не си за първи ремонт лагери / , нека майстор погледне един от основните лагери . Не знам , как е главата на този мотор , но аз смених и повдигачите .


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Чет 21 сеп 2023 13:41


Към момента се ревизира главата, инжекторите са на стенд.
В края на другата седмица качваме главата и ще опиша какво е направено, колко струва и какъв е резултата.


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Irnik » Чет 21 сеп 2023 19:28


При такъв ремонт , да не отвиеш няколко болта и да свалиш картера , не е редно според мене . Биелните лагери са 40-50 лв , сегментите около 100 . Дори да не смениш сегментите , ще промиеш маслените , измиеш на пароструйка картера и най важното ще си видиш и смениш биелните лагери . Ако решиш да свалиш картера , буталата се бележат , кое на кой цилиндър е , както и в какво положение е . Капаците на биелните лагери също се бележат за цилиндър и положение .


Irnik
Мнения: 90
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Irnik » Чет 21 сеп 2023 19:42


Ако те притеснява поставянето на буталата , има уреди за стягане на сегментите . Аз ги слагам с голи ръце , стягам с пръсти сегмент по сегмент . Смазва се с масло обилно .


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот dj_nako » Пон 25 сеп 2023 14:30


Колеги, ще стягам главата, имам динамометричен ключ 28-210нм. Първото стягане на колко нм е? 10 или 30? след това 1 90 градуса или 2х 90 градуса?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 5 1.4 TSI (twin turbo) 140 к.с. прегорял изпускателен клапан.

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 25 сеп 2023 15:45


10 Nm са нищо ....масления филтър се стяга повече ...Стягаш на 30 Nm всички болтове по схемата (от средата към краищата) трябва да "разстелеш" гарнитурата .Това е първа стъпка ,изчакваш 30-40 минути и втора стъпка на 90 ° ,това е 1/4 от оборота ...пак чакаш 30-40 минути и трета стъпка пак 90°.10 Nm е силата за капака на клапаните .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: speedvw и 220 госта