Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Пон 18 сеп 2023 11:46


Здравейте на всички,

Колата е А3, но понеже няма голямо присъствие в Ауди форума реших да пробвам тук, където винаги съм намирал отговори.

Та проблема от 1-2 седмици забелязох, че след като запаля колата и на таблото остават да светят за известно време светлините за есп и още една пак жълта. Но не го приех като проблем защото го правеше рядко и си палеше ОК. После вече проблема прерастна - първо палене ОК, но след това (когато си по иска дори след дълго шофира и бърза спирка на бензиностанцията) като я запаля и всички крушки по таблото почват да мигат (да им намаля светлината и почти изгасват все едно нямат достатъчно ток) - реших че акумулатора е почнал да заминава НО се оказва, че явно не е това проблема (според мен). Защото след снощи вече въобще не пали - като най интересното е че нито една светлина по таблото не свети (дори за км-те). Но двигателя върти и то върти със сила (т.е. не е като да е на заминаващ акумулатор).

Знам че не е Голф, но ако някой е имал подобен проблем ще се радвам да сподели :)

П.П Като запали върви без абсолютни никакви проблеми или симптоми на нещо.
Колата няма газ ако е от значение.




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 18 сеп 2023 11:48


Виж си клемореда и и направи една диагностика на тази кола .....


9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Пон 18 сеп 2023 12:10


Дианостиката не тръгва защото не дава контакт (на таблото) и за това уреда не иска да се "върже", но сега ще пробвам отново.

Как мога да проверя клемореда?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 18 сеп 2023 12:29


Никак .......сваляш и сменяш с нов, струва 20-30 лева ,оригиналния е 100 кинта .......Valeo е 60 ,а на моя сеат всичко там долу е с надписи Valeo .Зависи колко си сръчен ,самата замяна отнема 20-30 минути ,в нета има клипове .Ако ще се занимаваш ти ,след като отвиеш болта на волана взимаш лак за нокти и бележиш оста и волана ,че после да не се чудиш що караш направо ,а волана е 6 без 10 изкривен .

4A0 905 849 B-Това е OE номера ,за съжаление на Valeo е доста скъп -150 кинта ...оригинален не видях по бг сайтовете .Като цяло гледай да не потрошиш капаците като ги сваляш .Ето ти и картинка след като свалиш волана ,за горния и долния капак къде са им винтовете. Развиваш номер 8 и от двете страни /трябва ти тънка кръстата отверка/ развиваш 9 двата и 7 е един и капаците падат.За клемореда има два стопера много малка права отверка

Допълвам поста ,за да не се трупат ...там долу нямаш работа ,издърпваш волана към теб ,сваляш двата капака около него и се вижда клемореда .Има едни П-образни пружини които го заключват нялучкват се малко зор ,гледай да не потрошиш пластмасовата изолация на самите закопчалки на AIR-бага че после щи цвили клаксона постоянно .Но и аз там има лек ,моите ги увих с текстилен изолирбанд ,а на самите пружинки там дето контактуват закопчалките им сложих изолация от 2.5 крадрата кабел :th_up .Не е сложна замянята просто не бързай .
Прикачени файлове
getImage.png
(76.65 KиБ) Все още не е свален

Последна промяна от Ивайло Димов на Пон 18 сеп 2023 14:33, променено общо 4 пъти.


9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Пон 18 сеп 2023 12:37


И аз имам съмнения за клемореда, сега ще ходя да видя дали има бачкат мигачите, че ако и тях ги няма със сигурност ще е той.

Предполагам процедурата за смяна на клемореда е идентична с тази на Голф 4 (че намерих клип само със смяна на Голф 4)?

Освен с волана с нещо друго трябва ли да се внимава (освен бег-а разбира се)?


9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Пон 18 сеп 2023 14:18


Благодаря колега, сега виждам че си пуснал и схема.

Бърз въпрос, трябва ли да се сваля и тази голямата кора под волата (на която е и ключа за светлините)? Или може да се "бръкне" само като се махнат пластмасите около волана (след като се махне и волана)?

Поздрави


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 18 сеп 2023 14:19


9182 написа:
Предполагам процедурата за смяна на клемореда е идентична с тази на Голф 4 (че намерих клип само със смяна на Голф 4)?

Освен с волана с нещо друго трябва ли да се внимава (освен бег-а разбира се)?


Същото е като на Голф 4.Откачи минуса на акумулатора.


9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Пон 18 сеп 2023 15:38


Благодаря за отговора :)

Поръчал съм клемореда и утре ще се пробвам да го сменя.

Трябва ли да се сваля и тази голямата кора под волата (на която е и ключа за светлините)? Или може да се "бръкне" само като се махнат пластмасите около волана (след като се махне и волана)?


9182
Мнения: 191
Регистриран на: Съб 15 юни 2013 0:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот 9182 » Вто 19 сеп 2023 18:22


Здравейте група,

Смених го, но с уговорката че нещата при Ауди са малко по различни. Бег-а се държи на 2 шестограма (не е на клипсове).
Пластмасите около мигачите и стартовия ключ са различни и не падат въобще лесно - събирането и по голяма драма :)

И на мен мястото около клемореда ми се стори още по тясно. Счупих едното пластмасово краче и на стария и на новия!

Още веднъж благодаря за съдействието!


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Голф 4 (Ауди А3), 2000г, 1.8т АУМ - Спря да пали и таблото изгасна

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 19 сеп 2023 18:54


Важното е че си се справил успешно !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 276 госта