Голф плюс проблем с парното
Re: Голф плюс проблем с парното
Имам ограничение. Постовете трябва да се одобряват от администратор.Това отнема 2-3 дена.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
...
Понеже в профилът на Kassy не е попълнена информацията, да попитам - за каква колата става въпрос (марка, модел и т.н.), също за кой регион (град) се търси човек, който се занимава с такива неща, за да може някой колега да препоръча ? За доста марки и модели коли действително няма никакви налични части по отоплението или вентилацията, ама ако е от масовите от VAG групата, има налични радиатори, на доста добри марки (Denso , Valeo), айде, не за веднага, ама за до няколко дни макс.
Иначе обещах снимка на радиатор, при който се вижда кашата от G13 Long Life (дрън дрън) :
Понеже в профилът на Kassy не е попълнена информацията, да попитам - за каква колата става въпрос (марка, модел и т.н.), също за кой регион (град) се търси човек, който се занимава с такива неща, за да може някой колега да препоръча ? За доста марки и модели коли действително няма никакви налични части по отоплението или вентилацията, ама ако е от масовите от VAG групата, има налични радиатори, на доста добри марки (Denso , Valeo), айде, не за веднага, ама за до няколко дни макс.
Иначе обещах снимка на радиатор, при който се вижда кашата от G13 Long Life (дрън дрън) :
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Голф плюс проблем с парното
Тези радиаторчета не са ли със запоени казанчета? Няма ли кой да се хване и да ги отваря и чисти? Толкова хладилни техници, все някой трябва да се е пробвал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф плюс проблем с парното
Нерентабилно е. Трудът по отваряне, чистене, затваряне и тестване ще е по-скъп от ново радиаторче. Като даже не говорим за монтаж-денонтаж на радиаторчето в колата
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Действително е нерентабилно, да, иначе не е невъзможно, защото са изцяло алуминиеви и технологично не е проблем да се среже и после да се завари. Нов качествен радиатор (Denso или Valeo, каквито са и оригиналните при тези автомобили), са на цена между 130 и 210лв (според марката на радиатора и модела на колата), има и по-евтини по 60-100лв (само че не топлят много ефективно). При автомобили, за които няма нови качествени радиатори (за някои японски и корейски е много драматично), вероятно е приложимо, но надали някой би се съгласил, защото няма да може да даде гаранция нито дали ще се почисти добре, нито колко време ще издържи след заваряването.
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Голф плюс проблем с парното
За почистването не е проблем. За тръбичките се използва шомпол направен от пружина на фуражка. Единствения проблем е запояването. Трябва си оксижен. Иначе има припой и флюс за алуминий.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф плюс проблем с парното
И колко ще струва в крайна сметка?
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Голф плюс проблем с парното
По-евтино е от аргоновото заваряване, но не знам колко ще струва. Трябва някой който се занимава с такова запояване да каже. Аз имам оригинално медно радиаторче от опел за запояване. Иначе си работеше до последно, но едното казанче е изтървало по ръба. Пробвах се да го запоя, но нямам оксижен. Иска си здраво нагряване. Не става нищо със 100 вата поялник. Иска горелка да се нагрее цялото казанче. За експеримента мога да се пробвам да го нагрея на газовия котлон и да го отворя.
ПП преди години гледах ремонт на меден радиатор за автобус Чавдар. Бат Али го напече с бензинови лампи и свали и двете казанчета. После прокара с шомпола всички тръби. Някои не успя. Тях директно ги затапи с припой от вътре. От тези които тръгнаха изкара много мизерия.
ПП преди години гледах ремонт на меден радиатор за автобус Чавдар. Бат Али го напече с бензинови лампи и свали и двете казанчета. После прокара с шомпола всички тръби. Някои не успя. Тях директно ги затапи с припой от вътре. От тези които тръгнаха изкара много мизерия.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Голф плюс проблем с парното
Kassy написа:.... Макар че в нета показваха как се сменя отстрани и не се сваля таблото ...
Я покажи
що ми се струва че бъркаш смяна на филтър купе с радиатор
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Колегата Kassy така и не каза за каква кола става въпрос, освен че е европейски модел, на 10г. , така че за неговата не знаем дали се сваля таблото или не, но при Голф-ът, за който е създадена темата, действително не се сваля таблото (това се отнася за моделите Голф 5, Голф+ , Голф 6, Голф 7).
Re: Голф плюс проблем с парното
Имам ограничение като нов участник. Постовете трябва да се одобряват от администратор.Това отнема 3-4 дена.Затова не мога да отговарям бързо.
https://www.youtube.com/watch?v=D065VHtdhE0
Това е един от десетките клипове как да се смени радиаторчето.Гледам че и други производители са приели такъв начин на смяна .И на Ситроен Ц4 е същото.
Според клипа работата е за около 1,5 часа ,като по пипкавите работи са съкратени, така че работата трябва да е около 4 часа.
Като откажа да ми зацепват правилно ангренажния ремък забелязах, че се нервират и труда за смяна на радиаторчето веднага се вдига с 250-300 лв защото трябва
да се сваля цялото табло и е изключително трудна работа.
В отчаянието си изоставих фирмените и препоръчаните серизи и се обадих в сервиза на Дунев и наругах приемчика без да има вина.Той ми предложи отпушване с някаква машина, което приех за шега.Но в крайна сметка ми обеща да сменят радиаторчето без зацепване на ремъка и без да чакам две-три седмици. Голяма загадка е как като силиката
в казанчето е 50грама машината извади над половин килограм топчета.Сега парното работи , но не мога да определя дали е с пълна мощност.
От дясно е с 2-3 градуса по ниска температура.Не знам дали така трябва да бъде или е позапушено радиаторчето? Та цялата разправия е 420,00 лв
машина и смяна на антифриз.В тази цена е и една безмислена добавка за течове за 65,00 лв , но не я отказах за да не се нацупят. В препоръчан във форума сервиз ми взеха 550,00
за обезвъздушаване и зацепване. Тотал щета до тук 970,00 лв без смяна на радиаторчето.
Четох за термалния мениджмънт на тази платформа. Явно сервизите се стряскат от сложността на термалния мениджмънт на такива коли. Тя е двукръгова и има три водни помпи.
Две електрически и една механична управляема. Водата се върти в главата за парното и в блока за охлаждане на двигателя.
До 24 градуса няма никаво движение на флуид , след това се включва ел водна помпа която върти водата през охладителя на ЕГР и парното.След 90градуса се отваря термостата и
механичната водна помпа се включва на импулси , за да не се охлади двигателя внезапно.Третата помпа е за интеркулера и турбото след загасването на двигателя.
Материала за охлаждането е над 30 листа и не мога да го преразказвам детайлно.
Не можах да разбера колата има ли електрически нагревател PTC над радиаторчето или няма? Някой знае ли? Обикновено без подгрев на седалките имат.
https://www.youtube.com/watch?v=D065VHtdhE0
Това е един от десетките клипове как да се смени радиаторчето.Гледам че и други производители са приели такъв начин на смяна .И на Ситроен Ц4 е същото.
Според клипа работата е за около 1,5 часа ,като по пипкавите работи са съкратени, така че работата трябва да е около 4 часа.
Като откажа да ми зацепват правилно ангренажния ремък забелязах, че се нервират и труда за смяна на радиаторчето веднага се вдига с 250-300 лв защото трябва
да се сваля цялото табло и е изключително трудна работа.
В отчаянието си изоставих фирмените и препоръчаните серизи и се обадих в сервиза на Дунев и наругах приемчика без да има вина.Той ми предложи отпушване с някаква машина, което приех за шега.Но в крайна сметка ми обеща да сменят радиаторчето без зацепване на ремъка и без да чакам две-три седмици. Голяма загадка е как като силиката
в казанчето е 50грама машината извади над половин килограм топчета.Сега парното работи , но не мога да определя дали е с пълна мощност.
От дясно е с 2-3 градуса по ниска температура.Не знам дали така трябва да бъде или е позапушено радиаторчето? Та цялата разправия е 420,00 лв
машина и смяна на антифриз.В тази цена е и една безмислена добавка за течове за 65,00 лв , но не я отказах за да не се нацупят. В препоръчан във форума сервиз ми взеха 550,00
за обезвъздушаване и зацепване. Тотал щета до тук 970,00 лв без смяна на радиаторчето.
Четох за термалния мениджмънт на тази платформа. Явно сервизите се стряскат от сложността на термалния мениджмънт на такива коли. Тя е двукръгова и има три водни помпи.
Две електрически и една механична управляема. Водата се върти в главата за парното и в блока за охлаждане на двигателя.
До 24 градуса няма никаво движение на флуид , след това се включва ел водна помпа която върти водата през охладителя на ЕГР и парното.След 90градуса се отваря термостата и
механичната водна помпа се включва на импулси , за да не се охлади двигателя внезапно.Третата помпа е за интеркулера и турбото след загасването на двигателя.
Материала за охлаждането е над 30 листа и не мога да го преразказвам детайлно.
Не можах да разбера колата има ли електрически нагревател PTC над радиаторчето или няма? Някой знае ли? Обикновено без подгрев на седалките имат.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
Аз отново да попитам - каква е колата - марка, модел, година?
Предвид описанието Ви за охл. с-ма, ако приемем, че е от VAG групата, трябва да е Голф 7 или Пасат Б8 или друг модел на тези платформи, защото те са с такава охл. с-ма. Ако е така, радиаторчето е по-различно от показаното на клипчето, но се сменя по много подобен начин и действително не се сваля таблото. Общата сума за смяна на радиатора - включва в себе си нов радиатор Valeo (оригиналният е такъв), нов разш. съд, нова охл. течност, нови уплътнения на всички връзки, които се откачат, смяна на описаните неща и промивка на останалата част на охл. с-ма , в общия случай, е подобна на сумата, която сте дал при последната манипулация по автомобила - около 450лв. Някои (основно бензиновите) са оборудвани и с допълнителен ел. клапан, който регулира тритока на охл. течност към радиатора за парното, но той се сменя при необходимост.
Този проблем обаче е силно разпространен и наистина трудно бихте могъл да намерите сервиз, който хем да знае какво прави, хем да има свободно време да приеме колата за смяна на радиатор в сравнително кратък срок и цената да е акеватна. Когато става въпрос за промивка, каквато са направили, не се разглобява почти нищо и я прави машина, заради което става доста по-бързо и няма да чакате толкова време, така е. Лошото е, че рядко има достатъчно добър ефект - да, духват някакво топло, но рядко е дори близо да това, което е с нов радиатор.
Този тип охл. с-ма, който описвате, не е нищо ново и непознато за хората, които се занимават с такива автомобили любителски или професионално и едва ли това би ги спряло да се занимават с колата и проблема. Често в сервизите вече са автомобили, с доста по-сложни охл. с-ми и системи за отопление и вентилация - автомобили с конвенционален двг, който е с отделни охл. течности за отделните охл. кръгове (високо и ниско температурен), хибридни и електрически превозни средства, които имат охлаждане на инверторите, ел. моторите и на блока с батериите, термопомпи вместо стандартно парно с антифриз, охлаждане на батериите с фреон и т.н. и т.н. Щом Вие сте стигнал до толкова подробна информация за охл. с-ма на автомобилът Ви, същата е достъпна и за всеки друг човек и ако той се занимава професионално с автомобили, твърде вероятно се е запознал с нея, поне преди 5 години, когато този тип охл. с-ми започнаха да дефектират.
Както написах и по-нагоре, как е зацепен ангр. ремък, няма никакво значение за работата на водната помпа (механичната), камо ли пък за работата на електрическите и реално това не е причина автомобилът да няма ефективно парно, но когато се прави диагностика на такъв автомобил, е нормално да се прегледа и двигателният контролер за грешки (кодовете за неизправност за двете ел. водни помпи се записват именно в него) и когато там има грешка за зацепването на ангренажа (обикновено е за разминаване в показанията на датчик колянов вал и датчик разпр. вал), е напълно нормално да Ви насочат вниманието към по-важния проблем, а именно ангренажното задвижване. Първо, защото ремъкът може да е хлабав, затова да е прескочил и да се разпадне окончателно след 100 метра, както и неправилната работа на двигателя с неправилно зацепен ангренаж, която го унищожава. Ясно е, че презацепването на ремъка няма да реши проблема с парното, защото няма нищо общо, но и аз да съм, като видя грешка за проблем в ангренажното задвижване, веднага бих Ви посъветвал да потърсите подходящ сервиз, който да се заеме възможно най-бързо с преглед и отстраняване на този, доста по-преоритетен проблем, спрямо липсата на парно, което може да се оправи в подледствие. В крайна сметка ако двг се смели, пак няма да имате парно, ама сумите ще са доста по-различни.
Вече защо са Ви взели 550лв за презацепване на ангр. ремък и почти 500лв за промивка на охл. с-ма, не бих могъл да коментирам.
По въпросът за PTC Heater - не е въпрос дали има подгрев на седалките или не, а как е поръчана колата, както и за какъв климат е предвидена. За студените климатични зони , е сравнително стандартно оборудване. Най-лесно е да се провери по номер на рамата ( ако е Vag, може да ми я пратите и мога да проверя), а може да се види и чисто физически на автомобила - ако е от моделите, които предполагам, heater-a седи точно до радиатора на парното и като се свали пластмасата при педала на газта, се вижда ясно дали има или не :
https://www.youtube.com/watch?v=dnNW-onPK9M&ab_channel=mr-fix
По върпоса колко ефективно трябва да работи парното, мога да кажа гранични стойности за температурата, след като зная за какъв автомобил става въпрос, тъй като каталожните данни са различни, според конкретният модел автомобил и с каква вент. с-ма е оборудван.
Предвид описанието Ви за охл. с-ма, ако приемем, че е от VAG групата, трябва да е Голф 7 или Пасат Б8 или друг модел на тези платформи, защото те са с такава охл. с-ма. Ако е така, радиаторчето е по-различно от показаното на клипчето, но се сменя по много подобен начин и действително не се сваля таблото. Общата сума за смяна на радиатора - включва в себе си нов радиатор Valeo (оригиналният е такъв), нов разш. съд, нова охл. течност, нови уплътнения на всички връзки, които се откачат, смяна на описаните неща и промивка на останалата част на охл. с-ма , в общия случай, е подобна на сумата, която сте дал при последната манипулация по автомобила - около 450лв. Някои (основно бензиновите) са оборудвани и с допълнителен ел. клапан, който регулира тритока на охл. течност към радиатора за парното, но той се сменя при необходимост.
Този проблем обаче е силно разпространен и наистина трудно бихте могъл да намерите сервиз, който хем да знае какво прави, хем да има свободно време да приеме колата за смяна на радиатор в сравнително кратък срок и цената да е акеватна. Когато става въпрос за промивка, каквато са направили, не се разглобява почти нищо и я прави машина, заради което става доста по-бързо и няма да чакате толкова време, така е. Лошото е, че рядко има достатъчно добър ефект - да, духват някакво топло, но рядко е дори близо да това, което е с нов радиатор.
Този тип охл. с-ма, който описвате, не е нищо ново и непознато за хората, които се занимават с такива автомобили любителски или професионално и едва ли това би ги спряло да се занимават с колата и проблема. Често в сервизите вече са автомобили, с доста по-сложни охл. с-ми и системи за отопление и вентилация - автомобили с конвенционален двг, който е с отделни охл. течности за отделните охл. кръгове (високо и ниско температурен), хибридни и електрически превозни средства, които имат охлаждане на инверторите, ел. моторите и на блока с батериите, термопомпи вместо стандартно парно с антифриз, охлаждане на батериите с фреон и т.н. и т.н. Щом Вие сте стигнал до толкова подробна информация за охл. с-ма на автомобилът Ви, същата е достъпна и за всеки друг човек и ако той се занимава професионално с автомобили, твърде вероятно се е запознал с нея, поне преди 5 години, когато този тип охл. с-ми започнаха да дефектират.
Както написах и по-нагоре, как е зацепен ангр. ремък, няма никакво значение за работата на водната помпа (механичната), камо ли пък за работата на електрическите и реално това не е причина автомобилът да няма ефективно парно, но когато се прави диагностика на такъв автомобил, е нормално да се прегледа и двигателният контролер за грешки (кодовете за неизправност за двете ел. водни помпи се записват именно в него) и когато там има грешка за зацепването на ангренажа (обикновено е за разминаване в показанията на датчик колянов вал и датчик разпр. вал), е напълно нормално да Ви насочат вниманието към по-важния проблем, а именно ангренажното задвижване. Първо, защото ремъкът може да е хлабав, затова да е прескочил и да се разпадне окончателно след 100 метра, както и неправилната работа на двигателя с неправилно зацепен ангренаж, която го унищожава. Ясно е, че презацепването на ремъка няма да реши проблема с парното, защото няма нищо общо, но и аз да съм, като видя грешка за проблем в ангренажното задвижване, веднага бих Ви посъветвал да потърсите подходящ сервиз, който да се заеме възможно най-бързо с преглед и отстраняване на този, доста по-преоритетен проблем, спрямо липсата на парно, което може да се оправи в подледствие. В крайна сметка ако двг се смели, пак няма да имате парно, ама сумите ще са доста по-различни.
Вече защо са Ви взели 550лв за презацепване на ангр. ремък и почти 500лв за промивка на охл. с-ма, не бих могъл да коментирам.
По въпросът за PTC Heater - не е въпрос дали има подгрев на седалките или не, а как е поръчана колата, както и за какъв климат е предвидена. За студените климатични зони , е сравнително стандартно оборудване. Най-лесно е да се провери по номер на рамата ( ако е Vag, може да ми я пратите и мога да проверя), а може да се види и чисто физически на автомобила - ако е от моделите, които предполагам, heater-a седи точно до радиатора на парното и като се свали пластмасата при педала на газта, се вижда ясно дали има или не :
https://www.youtube.com/watch?v=dnNW-onPK9M&ab_channel=mr-fix
По върпоса колко ефективно трябва да работи парното, мога да кажа гранични стойности за температурата, след като зная за какъв автомобил става въпрос, тъй като каталожните данни са различни, според конкретният модел автомобил и с каква вент. с-ма е оборудван.
Re: Голф плюс проблем с парното
Да, напълно съм съгласен с zfa159. Има доста по-сложни коли от някакъв келяв Голф на 12г.(то всъщност е сеат) Аз щях напълно да игнорирам предложенията за зацепване
на ремъка , но преди време сменях ремъка при зета на шефа ми .Той има сервиз и ремонтират предимно свръх скъпи БМВ-та. Та той се опита да ми откаже , защото щеше да
загуби няколко хиляди лева докато се мотае с такава просташка кола , а и репутационните щети, да се излага пред клиентите , но не можа да ми откаже , защото шефа ми настоя , а и съм му ремонтирал телевизори и усилватели. Та затова посяха в мен съмнението, че може ремъка да не е поставен съвсем правилно.Тъй като се отклоняваме от темата мога ли да Ви задам въпроси zfa159 на ЛС?
на ремъка , но преди време сменях ремъка при зета на шефа ми .Той има сервиз и ремонтират предимно свръх скъпи БМВ-та. Та той се опита да ми откаже , защото щеше да
загуби няколко хиляди лева докато се мотае с такава просташка кола , а и репутационните щети, да се излага пред клиентите , но не можа да ми откаже , защото шефа ми настоя , а и съм му ремонтирал телевизори и усилватели. Та затова посяха в мен съмнението, че може ремъка да не е поставен съвсем правилно.Тъй като се отклоняваме от темата мога ли да Ви задам въпроси zfa159 на ЛС?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф плюс проблем с парното
"Голф-ът на 12г. " , в случая Сеат, си е много добър и мен ако питате, е много по-кола от най-съвременните, които с малки изключения се правят тип "еднодневка" и нищо по тях не подлежи на никакъв ремонт - само смяна на целия модул или агрегат или каквото е, което струва колкото 2бр. добре запазени бъбрека .... . Мислъта ми за това изкаване беше друга - вече времената и автомобилите са такива, че за да можеш да ги правиш, както трябва, е нужно да инвестираш - време да се учиш на новите неща и технологии, средства в софтуери за диагностика, софтуери за ремонт и поддръжка (говоря за платени сервизни ръководства с един куп информация и описания в тях, които иначе са труно достъпни) и най-вече да имаш желание да направиш нещата, както трябва. Примерно в дадено сервизно ръководство (няма да правя реклама) цъкаш каква е колата, отиваш си на сервизните схеми и там ти показват как точно се сменя радиатора на парното или каквото искаш да правиш по колата. Има и посочено време за ремонт, което също те ориентира дали се сваля таблото или не и общо взето дори без да си виждал колата, можеш да кажеш - да, сваля се таблото, ще струва толкова пари за труд ( X часа от програмата, умножено по часовата ставка ) или не, не се сваля и ще струва еди колко си. Това цялото нещо се ъпдейтва онлайн и съответно в общия случай имаш достъп до доста нови автомобили и доста информация за тях, която е въможно най-актуална. Но пак се връщаме в началото - ако правиш еднотипни коли, всичкото това така или иначе ще го знаеш наизуст - редовните им проблеми, не толкова честите им проблеми, как им работи всичко от-до и дори горе-долу кое колко им струва .
По въпроса за ангренажа - вероятно точно това, че правят предимно друга марка, е било в основата на проблема за зацепването на този ангр. Не, че е много сложен, но всеки автомобил си има своите особености. Но да, зацепването му няма нищо общо с липсата на парното. Просто на всеки диагностик или механик, който се натъкне на такъв проблем, му светва една голяма удивителна в главата, да каже на клиента първо да обърне внимание и да реши този проблем във възможно най-близък порядък, защото ако там нещо не е наред и се разпадне, може да се стигне до много сериозни щети. Вероятно затова погледнато отстрани изглежда, че Вие отивате на диагностика за проблеми с парното, а хората ви говорят за зацепването на ангренажа .
Понеже действително напълнихме темата на колегата с информация, която няма нищо общо с неговата кола и разискваме съвсем друг модел, аз също предагам да си обсъждаме нещата на ЛС - за мен няма никакъв проблем, но да знаете, че отговарям сравнително бавно, тъй като не всеки ден имам възможност да пиша тук :) .
По въпроса за ангренажа - вероятно точно това, че правят предимно друга марка, е било в основата на проблема за зацепването на този ангр. Не, че е много сложен, но всеки автомобил си има своите особености. Но да, зацепването му няма нищо общо с липсата на парното. Просто на всеки диагностик или механик, който се натъкне на такъв проблем, му светва една голяма удивителна в главата, да каже на клиента първо да обърне внимание и да реши този проблем във възможно най-близък порядък, защото ако там нещо не е наред и се разпадне, може да се стигне до много сериозни щети. Вероятно затова погледнато отстрани изглежда, че Вие отивате на диагностика за проблеми с парното, а хората ви говорят за зацепването на ангренажа .
Понеже действително напълнихме темата на колегата с информация, която няма нищо общо с неговата кола и разискваме съвсем друг модел, аз също предагам да си обсъждаме нещата на ЛС - за мен няма никакъв проблем, но да знаете, че отговарям сравнително бавно, тъй като не всеки ден имам възможност да пиша тук :) .
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
- Автомобил: Голф плюс
- Двигател: Bls
- Местоположение: Шумен
Re: Голф плюс проблем с парното
радиаторчето на парното е чисто ново смених го но проблема си остана такаzfa159 написа:Диагностиката може да покаже само проблем с моторчето за клапата (в случая от дясно), както елетрически, така и механичен (счупване на редуктора в самото моторче). Реално дали зъбната предавка на клапата, както и оста на клапата са здрави, диагностиката няма как да каже, защото стоперите за двете крайни положения, са на самото моторче и ако то си се върти от край до край и няма ел. прекъсване, за контролера всичко е точно - иска да се върти - върти се. Това да се счупи редуктора или да се счупи оста на клапата, е проблем 1 на 1000 при тези коли, буквално, така че е много малко вероятно.
Аз залагам на радиаторче за парното, защото горещият антифриз при този модел влиза от ляво и когато радиатора е частично задръстен с боклуци (от не редовна смяна на охл. течност с промивка на охл. с-ма), ги бута в дясната част на питата и постепенно губи циркулация на течността в дясната половина. Радиаторът е най-тясната точка на системата и се получава ефекта на цедка и утайник. Тогава колата от ляво духа 40-50 градуса, а от дясно си е направо студено. Следва промивка на охл. с-ма, смяна на охл. течност, смяна на радиатора (ама с хубав), смяна на уплътненията между тръбите и радиатора (има ги като рем. к-т със скобите) и започва да духа около 70 градуса от ляво и 2-3 по-малко от дясно :) . Промивка на радиатора почти никога не помага, независимо ръчна, машинна, киснене с това и онова и т.н. - или има слаб ефект, или е за 2-3 дни или е никакъв.
Aко ви е интересно, ще срежа един такъв радиатор, да видите какво става вътре от дясно и защо се случва така на практика. Проблемът е един и същ на Голф 5, 6 и 7, Пасат Б6, Б7 и Б8, Тоуран, Тигуан, Шаран (2-ра генерация 7N), както и другите производни и винаги е причинен от не сменяне на охл. течност и отлагания в радиатора. Колкото по-нов е автомобилът, толкова по-бързо се случва (има случаи вече и на коли на 3-4 години да ги сменяме), защото радиаторите се правят с все по-тънки тръбички за по-добро топлоотдаване и по-малки размери и съответно се задръстват по-лесно ...