Голф плюс проблем с парното

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот ktamen » Пет 29 дек 2023 16:20


MamaMy написа:За почистването не е проблем. За тръбичките се използва шомпол направен от пружина на фуражка. Единствения проблем е запояването. Трябва си оксижен. Иначе има припой и флюс за алуминий.

Откъде мога да си купя флюс за алуминий? Аз имам само тинол.
Оксижен не е нужен. Трябва обикновена газова горелка, сравнително голяма горелка както е показано на клипчето. И с малка горелка става, ама само за мънички детайли. ако някой намери такъв тинол в България ще му бъда благодарен да пише в темата, че хич не ми се поръчва пак от Китай.
Задължително трябва да се потренира на непотребни парчета алуминий, защото има голям риск да се разтопи детайла преди припоя, разликата в температурите на топене е малка!
https://www.youtube.com/watch?v=FqsxsTcksJY




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот MamaMy » Пет 29 дек 2023 16:57




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот ktamen » Пет 29 дек 2023 18:07


Линковете ти не са особено полезни, флюсът е за калаенооловни припои, а припоят освен, че е безбожно скъп е и трудно топим и шансовете за успешна спойка са минимални. Бях се зарекъл да не купувам нищо от Алиекспрес, ама май ще ми се наложи.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот georgebonev » Пет 29 дек 2023 19:49


https://share.temu.com/biV1qEQY1SA

Пише, че става и за алуминий. Не съм го пробвал още.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот MamaMy » Пет 29 дек 2023 20:33


Никъде не съм твърдял, че припоя за който говоря е нискотемпературен. Точно обратното. Твърдя, че за него си трябва оксижен. Това ще рече, че освен газ трябва и кислород. Пробвах само с горелка и видях, че не става. Малко не му достига, но чак пък да не става, едва ли. Все пак е Ротенбергер.
Относно флюса, ти не си уточнил какъв точно търсиш. За твоя тинол нямало нужда от флюс. Имал си вътре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот ktamen » Пет 29 дек 2023 22:28


georgebonev написа:https://share.temu.com/biV1qEQY1SA

Пише, че става и за алуминий. Не съм го пробвал още.

Благодаря. Изглежда читав, вероятно ще го пробвам като ми свършат запасите.
MamaMy написа:Никъде не съм твърдял, че припоя за който говоря е нискотемпературен. Точно обратното. Твърдя, че за него си трябва оксижен. Това ще рече, че освен газ трябва и кислород. Пробвах само с горелка и видях, че не става. Малко не му достига, но чак пък да не става, едва ли. Все пак е Ротенбергер.
Относно флюса, ти не си уточнил какъв точно търсиш. За твоя тинол нямало нужда от флюс. Имал си вътре.

580 градуса са лесно достижими с обикновена пропанова горелка, проблемът е, че и 660градуса са твърде лесни и има огромна вероятност да разтопиш детайла преди припоя. И при 400 градусов припой никак не е трудно да разтопиш детайлите преди припоя. Опитай с много малки парченца алуминий - не по-големи от 15мм. и ще се получи и с малка горелка.
За тинол не ми трябва флюс, просто исках да имам флюс в случай че си намеря припой във вид на плътен тел, който би трябвало да е драстично по-евтин. Обмислям една щуротия с алуминиеви тръби и ако започна да действам по въпроса ще ми трябват килограми припой и цената ще е от значение.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 30 дек 2023 8:10


Ако не успееш да регулираш температурата на пламъка, рискуваш да предобриш работата. Иначе аз успях да запоя медни тръби с твърд припой използвайки само пропан бутан (газовото котлонче) и пърлачката за прасе :mhihi Ама температурата на топене при медта е къде по голяма. Не че при няколко неуспешни опита не изгорих медните тръби :Mr Green Fun ама проба, грешка и му схванеш цаката :th_up


Pavel2812
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 24 окт 2023 18:58
Автомобил: Голф плюс
Двигател: Bls
Местоположение: Шумен

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот Pavel2812 » Съб 30 дек 2023 17:28


Колеги радиаторчето е ново клапите ги гледам така като гледам всичките са си както трябва


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф плюс проблем с парното

Мнениеот zfa159 » Вто 02 яну 2024 13:12


Вариантите са няколко :
1. механичен проблем с клапата от дясно - ако я гледате през диаг. , това не значи, че механично си върши работата. Трябва да разглобите от дясно жабката и т.н. и да видите с очите си, че моторчето за дясната клапа върти редуктора до двете крайни положения (макс. студено и макс. топло). Ако това е така и са изчерпани другите варианти, остава да се е счупила клапата вътре, ама това се случва изключително рядко и обикновено поради някаква външна намеса...
2. ментелив радиатор - китайците много често са с по-малко и по-дебели тръбички, в резултат на което охл. течност си минава през по-лявата част на риадиаторчето и от дясно няма никой, дори с нов радиатор.
3. въздух в системата - точно, както и тинята, въздухът се събира в дясната част на радиаторчето и ако не е добре обезвъздушено, отново от дясно не е ок.
4. много лоша циркулация на охл. течност през системата т.е. недосиг на дебит за дясната част - ако колата е бензинова и има АГУ, не рядко я връзват на маркучите за радиаторчето и това много пречи на дебита, в резултат на което няма достатъчно дебит и от дясно отново е мъртво, ама тогава поне в обороти, щеше да се опитва да духа някакво топло...
За съжаление не бих могъл да помогна много повече дистанционно, но проверете тези неща.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ZDimitrov88 и 233 госта