Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Здравейте колеги.След 17 години притежание на този голф мислех че вече няма нещо с което да ме учуди но ето че се случи.Проблема е ,че съединителя е вечно зацепен .Скоростите влизат с адски много зор .Проблема дойде постепенно .С обикновено жило съм .В началото на проблема само 1-ва скорост и задна не влизаха или влизаха с 'изхъркване ' и подскачане на колата .След разтягане на жилото проблема изчезваше временно.След например 500км пак се налагаше да се разтяга жилото с гайката но след няколко регулации хода му свърши . Започнах да подлагам разни гайки под топчето на жилото но и те бяха временен вариант.Сега всички предавки не влизат или влизат с много сила .Преди 6-7000км сменях съединителя комплект Luk .Явно и от него не е.Къде може да е проблема според вас ?
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Имах голф3 аек мотор и жилото на съидинителя беше някакво саморегулиращо се, според мене си виж хубаво жилото, ако мислиш, че проблема е в него
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
По принцип трябва да е със саморегулиращо жило но така я купих с обикновено и 180 000км нямаше проблеми.Сега мисля че е здраво жилото .По скоро ми се струва че е от скоростната кутия или този прът който натиска съединителя
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
O, ако при смяната на съединителя си спестил да смениш тарелката... даже е хубаво и пръта да се смени заедно с нея. Дано не си направил тая грешка.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Тарелка си дойде с новия комплект съединител и мисля, че я смених .Само прът дали се продава
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Продава се, да. Има го като резервна част.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Не забравяйте и лагерчето отзад и вилката :
- kazakstaneca
- Мнения: 179
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Да, много хора го забравят или изобщо не знаят за него, може би защото не се намира точно при самия съединител. Възможно е да има проблем с него и пръта да се е износил при търкане в тарелката и да не може да я избутва колкото трябва.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Ясно.Явно ще се сваля кутията .Това лагерче не е ли до 5-тата скорост в тясната част на кутията до зеленото капаче с емблема "VW"?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
По спомен май ставаше и без да се сваля кутията - точи се маслото на кутията, сваля се зеленият капак (набит е в корпуса), сваля се контрата на вилката (номер 21), после се издърпва настрани оста на голямата вилка за жилото (номер 19), после се маха (издърпва) лагера (номер 16) и оттам може да се издърпа дългата ос изцяло навън (номер 24). При някои варианти, се налага кутията да се пусне малко надолу, за да може да се работи на място (маха се предния тампон на двг за целта). Сменяте капачката с нова (има я като отделна резервна част), както и семеринга, който е между оста на голямата вилка и корпуса, както и вилката да се почисти хубаво от корозията (там, където ляга семеринга гният много и стават едни грамадни язви). Разбира се, при това упражение ще се размести пружината на млаката вилка вътре (номер 22) и трябва да се напасне после отново, както си е била, така че обърнете внимание (не е нищо сложно сложно). Малката вилка по спомен имаше двоен шлиц и не можеше да се монтира по грешен начин към оста на голямата. Като махнете и левия подкалник, се отваря още повече място за деструктивна дейност .
Разбира се, ако кутията е свалена, е доста по-лесно и удобно за работа, ама се сваля гадничко. Ако голямата вилка не може да излезе изцяло, е достатъчно да я издърпате до толкова, че да се освободи малката и да може да се извади лагера, но при такъв вариант, няма как да се смени семеринга към корпуса.
Разбира се, ако кутията е свалена, е доста по-лесно и удобно за работа, ама се сваля гадничко. Ако голямата вилка не може да излезе изцяло, е достатъчно да я издърпате до толкова, че да се освободи малката и да може да се извади лагера, но при такъв вариант, няма как да се смени семеринга към корпуса.
- kazakstaneca
- Мнения: 179
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Пръта трябва да се показва(при тарелката) около 24мм при напълно натисната вилка, тоест напълно натиснат съединител.
А всъщност как са тампоните по лостовата система???
А всъщност как са тампоните по лостовата система???
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Не е от тампоните колега защото при натиснат съединител на включена предавка колата върви ,т.е..съединителя не отцепва а е вечно зацепен .Ако е от тампоните просто трудно щяха да се улучват предавките.Китията съм я свалял може би вече 10 пъти и ми отнема около 2 часа сваляне + качване и никакво усилие така че не ми е проблем да я сваля .
- kazakstaneca
- Мнения: 179
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Ясно...
Вилката, на която е закачено жилото трябва да сочи 09:00ч. когато и "обереш" празния ход на ръка. Като я извадиш и провериш палеца, който натиска лагерчето и пръта, трябва да описва 90градуса. Провери палеца за спукване около мястото където се нанизва на шлиците. Също така пръта, който избутва трябва да излиза от кутията при страната към съединителя до към 24мм както писах по-горе. Когато събереш колата и тръгнеш да настройваш жилото, което според мен трябва да смениш с ново и може би от него трябва да започнеш, трябва да оставиш 1-2мм свободен ход на самото жило.
https://www.youtube.com/watch?v=h5p0XQj ... el=BrokeVW
Вилката, на която е закачено жилото трябва да сочи 09:00ч. когато и "обереш" празния ход на ръка. Като я извадиш и провериш палеца, който натиска лагерчето и пръта, трябва да описва 90градуса. Провери палеца за спукване около мястото където се нанизва на шлиците. Също така пръта, който избутва трябва да излиза от кутията при страната към съединителя до към 24мм както писах по-горе. Когато събереш колата и тръгнеш да настройваш жилото, което според мен трябва да смениш с ново и може би от него трябва да започнеш, трябва да оставиш 1-2мм свободен ход на самото жило.
https://www.youtube.com/watch?v=h5p0XQj ... el=BrokeVW
- Прикачени файлове
-
- pic 256ts.jpg (84.84 KиБ) Видяна 778 пъти
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 1.6i 101к.с. Съединителя не отцепва.
Проблема е решен ! Пръта който натиска тарелката беше много износен.Смених го заедно с аксиалното лагерче и всичко заспа.Пак ми помогнахте.Живи и здрави да сте!
ПС цена на прът + лагерче: 16лв общо
ПС цена на прът + лагерче: 16лв общо
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 151 госта