вредно ли е за двигателя да работи на празен ход???..чувал съм различни мнения по въпроса....някой казват че не е хубаво,че двигателя се чувства най добре когато е на скорост.....не било хубаво дори и по инерция да пускаш колата изключена от скорост(това значи да забравим този метод на икономично каране).....
чувам мнения че дори и при студен старт,била още по вредна работата на празен ход(аз специално,зимата почти винаги съм изчаквал минута две преди да потегля)
аз си обяснявам тези твърдения с това, че на празен ход няма добро изгаряне и може би с течение на времето се получават нагари и запушвания(въпреки, че при спускане на предавка,особено на пета,изгарянето също едва ли е много добро)...
дайте мнения по въпроса?????
вредна ли е работата на празен ход???
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- zexer
- Мнения: 308
- Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1.3 MH
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
При БМВ си пише в наръчника да не се оставя дълго време на едно място на празен ход и ако я караш пенсионерската или в задръстване после поне няколко километра да караш над 3000 оборота Няма лабаво
Ако я ремонтираш нещо и ти трябва да поработи може ама иначе не виждам смисъл да хабиш бензинеца
Зимно време поне аз си оставям колицата да поработи малко преди да тръгна.. в гореспоменатия наръчник за БМВ пише да не се загрява двугателя до нормалната му температура на празни обороти, но при много студено време другателя да поработо около половин минута на успорени празни оботори за да може маслото да достигне всички части на двигателя
Такъв наръчник за VW не съм намирал ама някой ако има може да сподели
Този за БМВ - http://store4.data.bg/pfitnev/BMW/BMW%2 ... l%20BG.pdf
инфото е на стр. 76
Ако я ремонтираш нещо и ти трябва да поработи може ама иначе не виждам смисъл да хабиш бензинеца
Зимно време поне аз си оставям колицата да поработи малко преди да тръгна.. в гореспоменатия наръчник за БМВ пише да не се загрява двугателя до нормалната му температура на празни обороти, но при много студено време другателя да поработо около половин минута на успорени празни оботори за да може маслото да достигне всички части на двигателя
Такъв наръчник за VW не съм намирал ама някой ако има може да сподели
Този за БМВ - http://store4.data.bg/pfitnev/BMW/BMW%2 ... l%20BG.pdf
инфото е на стр. 76
- vakme
- Мнения: 96
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: вредна ли е работата на празен ход???
kokovas написа:.....не било хубаво дори и по инерция да пускаш колата изключена от скорост(това значи да забравим този метод на икономично каране).....
Приятелю, колата, не знам каква ти е, но почти сигурно има система която гаси подаването на горивото на скорост когато имаш инерция. Т.е. когато пътуваш по склон надолу (и това съм го виждал на индикатора за моментен разход, само че не в моята кола (има тема специално по въпроса!!! )) ако си на предавка харчи 0,0 л/км, а ако си на неутрална - 1,2 л/ч или 1,1 л/ч и т.н. зависи от мотора.
Дали твоята кола има такава система - можеш да провериш много лесно - пъхаш една първа, тръгваш с малко повечко газ на равен път и отпускаш без да махаш предавката. Колата почва да намалява и тогава, в един момент ще усетиш леко ускорение, което колата прави сама. До този момент на ускорение - подаването на гориво към двигателя е спряно от тази система и колата ти харчи 0,0 л/км. Благодари на гравитацията!
Това с празния ход и аз съм го чувал - не е толкова вредно. Зимно време е хубаво мотора да поработи на място, но не прекалено дълго - аз го оставям обикновено докато сваля снега от колата ( не повече от 1-2 минути ).
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Ехеееей каква тема зачекнахме...тара като сътворението на света.....още от букварчето за първи клас.
Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво....Нашите коли сега са далеч по-съвършени.....Отдавна вече никой не изключва от скорост освен ние които сме на газ...защото ако не си с газов инжекцион няма как да се задейства системата за спирането притока на газ...Аз си признавам,че на газ при спускания изключвам от скорост...иначе смуче принудително като махмурлия сутрин....
А за работата на място...ами отдавна пише(даже имаше и интервю с -бог да го прости Аертон Сена-,че загряването на място увеличава износването на ДВГ поради работата с обогатена смес при по-лошо вентилиране на ДВГ....и отделно парата фърчи ли фърчи като ято подплашени яребици през ауспуха...докато се седиш в колата и се кефиш как съседката от първия етаж си сменя бельото...
особено вредно е и то пък най-вече за дизеловите ДВГ форсирането на място при много високи обороти.....тогава цялата сила на въртящия момент се предава на колянномотовилковия механизъм и по-мощните дизели дори могат да скъсат колянов вал при тази процедура....
Пак да повторим стари неща .....най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...
Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво....Нашите коли сега са далеч по-съвършени.....Отдавна вече никой не изключва от скорост освен ние които сме на газ...защото ако не си с газов инжекцион няма как да се задейства системата за спирането притока на газ...Аз си признавам,че на газ при спускания изключвам от скорост...иначе смуче принудително като махмурлия сутрин....
А за работата на място...ами отдавна пише(даже имаше и интервю с -бог да го прости Аертон Сена-,че загряването на място увеличава износването на ДВГ поради работата с обогатена смес при по-лошо вентилиране на ДВГ....и отделно парата фърчи ли фърчи като ято подплашени яребици през ауспуха...докато се седиш в колата и се кефиш как съседката от първия етаж си сменя бельото...
особено вредно е и то пък най-вече за дизеловите ДВГ форсирането на място при много високи обороти.....тогава цялата сила на въртящия момент се предава на колянномотовилковия механизъм и по-мощните дизели дори могат да скъсат колянов вал при тази процедура....
Пак да повторим стари неща .....най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Madj0 написа:Като паля сутрин чакам 30 сек и тругвам докат не загрееее не минавам 2300 оборота . Загряла кола никога не е гася за под 10 мин . Карам само на скорост .
с всичко съм съгласен ама ако си на газ (пък и на бензин) туй черното дето го правиш не виждам обяснение....откъде ще знаеш за колко ще спреш ако не си на светофар?Ти бая разход ще имаш тогаз!
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Todorow написа:Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя, пусни си я по инерция на празен ход.
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.
Ами нормално е да има натоварване някъде върху двигателя,все пак работи...с тия разсъждения най-добре колата да си стои в гаража,а да пътуваш с автобус
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Todorow написа:Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя и възможностите на колата, пусни си я по инерция на празен ход.
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.
колега Варненец.....това не е вярно!!!! единственото което се товари при спиране на скорост е съединителя!И ако гумичките ти на клапаните са ЛАБАВИ ще ти смуче повече масло....Не случайно посочих,че вече повече от 30 години всички коли се правят така,че ДА НЕ СЕ ИЗКЛЮЧВА ОТ СКОРОСТ!!!!!!!А за камионите е и автобусите това е ЗАКОН!!!!!!И не става въпрос за СПИРАНЕ на скорост т спортен тип(сиреч връщаш на по-ниска предавка и при спиране вдигаш рязко оборитите до над 4000....а за обикновено каране с натискане и отпускане на педала на газта!
не съм състезател,офроудър или драгстер -пилот, но и при шофирането обичам да анализарам поведението на колата и особено на ДВГ....и в града и извън града едни и същи разстояния минавам (подбирайки оптималната скорост и положението в лената на платното...знаеш колко е важно за Варна това)за същото време и без излишни рискове в сравнение с мои колеги от спортен шофьорски тип.......... и най-вече с доста по-малък разход на гориво.....
обичам оптималния стил на каране(за сведение скоросто над 150 км/ч не ги приемам,но пък на дълъг път съм почти постоянно с поддържаща скорост 120-130..до 140 )....
аз изключвам от скорост(и то не винаги)но защото съм на ГАЗ....поне си мисля,че правя икономии..на бензин почти не карам тъй като колата ми върви еднакво и на газ и на бензин.....
По въпроса доложих!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта