вредна ли е работата на празен ход???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

вредна ли е работата на празен ход???

Мнениеот kokovas » Съб 09 юни 2007 0:52


вредно ли е за двигателя да работи на празен ход???..чувал съм различни мнения по въпроса....някой казват че не е хубаво,че двигателя се чувства най добре когато е на скорост.....не било хубаво дори и по инерция да пускаш колата изключена от скорост(това значи да забравим този метод на икономично каране).....
чувам мнения че дори и при студен старт,била още по вредна работата на празен ход(аз специално,зимата почти винаги съм изчаквал минута две преди да потегля)
аз си обяснявам тези твърдения с това, че на празен ход няма добро изгаряне и може би с течение на времето се получават нагари и запушвания(въпреки, че при спускане на предавка,особено на пета,изгарянето също едва ли е много добро)...
дайте мнения по въпроса?????




Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Съб 09 юни 2007 1:03


не виждам начин да вреди на двигателя когато е изключен от скорост , а и не съм чувал до този момент.
едва ли


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 09 юни 2007 1:18


Когато мотора е натоварен/на скорост/ има по-спокоен ход.Нищо обаче не му пречи да работи на празен ход.Не е хубаво да го форсираш на празин ход.


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Съб 09 юни 2007 2:31


При БМВ си пише в наръчника да не се оставя дълго време на едно място на празен ход и ако я караш пенсионерската или в задръстване после поне няколко километра да караш над 3000 оборота ;) :twisted: Няма лабаво :)
Ако я ремонтираш нещо и ти трябва да поработи може ама иначе не виждам смисъл да хабиш бензинеца :)
Зимно време поне аз си оставям колицата да поработи малко преди да тръгна.. в гореспоменатия наръчник за БМВ пише да не се загрява двугателя до нормалната му температура на празни обороти, но при много студено време другателя да поработо около половин минута на успорени празни оботори за да може маслото да достигне всички части на двигателя
Такъв наръчник за VW не съм намирал ама някой ако има може да сподели :)

Този за БМВ - http://store4.data.bg/pfitnev/BMW/BMW%2 ... l%20BG.pdf
инфото е на стр. 76


Потребителски аватар
vakme
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вредна ли е работата на празен ход???

Мнениеот vakme » Съб 09 юни 2007 6:06


kokovas написа:.....не било хубаво дори и по инерция да пускаш колата изключена от скорост(това значи да забравим този метод на икономично каране).....


Приятелю, колата, не знам каква ти е, но почти сигурно има система която гаси подаването на горивото на скорост когато имаш инерция. Т.е. когато пътуваш по склон надолу (и това съм го виждал на индикатора за моментен разход, само че не в моята кола (има тема специално по въпроса!!! :( )) ако си на предавка харчи 0,0 л/км, а ако си на неутрална - 1,2 л/ч или 1,1 л/ч и т.н. зависи от мотора.
Дали твоята кола има такава система - можеш да провериш много лесно - пъхаш една първа, тръгваш с малко повечко газ на равен път и отпускаш без да махаш предавката. Колата почва да намалява и тогава, в един момент ще усетиш леко ускорение, което колата прави сама. До този момент на ускорение - подаването на гориво към двигателя е спряно от тази система и колата ти харчи 0,0 л/км. Благодари на гравитацията! :)

Това с празния ход и аз съм го чувал - не е толкова вредно. Зимно време е хубаво мотора да поработи на място, но не прекалено дълго - аз го оставям обикновено докато сваля снега от колата ( не повече от 1-2 минути ).


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Съб 09 юни 2007 12:51


Пройзводителите съветват водачите да не оставят колата на празен ход ,след запалването веднага да се тръгва дори и при студено време,с цел икономия на гориво


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Съб 09 юни 2007 12:57


не е вредно според мен(е да не се прекалява)!!!!


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Съб 09 юни 2007 13:08


подаването на пълна газ и загряването на празен ход увеличават износването ,разхода на гориво,отделянето на изгорели газове и количеството на замърсители в тях . /демек вредно за мотора и за въздуха/


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 13:33


Ехеееей каква тема зачекнахме...тара като сътворението на света.....още от букварчето за първи клас.
Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво....Нашите коли сега са далеч по-съвършени.....Отдавна вече никой не изключва от скорост освен ние които сме на газ...защото ако не си с газов инжекцион няма как да се задейства системата за спирането притока на газ...Аз си признавам,че на газ при спускания изключвам от скорост...иначе смуче принудително като махмурлия сутрин....
А за работата на място...ами отдавна пише(даже имаше и интервю с -бог да го прости Аертон Сена-,че загряването на място увеличава износването на ДВГ поради работата с обогатена смес при по-лошо вентилиране на ДВГ....и отделно парата фърчи ли фърчи като ято подплашени яребици през ауспуха...докато се седиш в колата и се кефиш как съседката от първия етаж си сменя бельото...
особено вредно е и то пък най-вече за дизеловите ДВГ форсирането на място при много високи обороти.....тогава цялата сила на въртящия момент се предава на колянномотовилковия механизъм и по-мощните дизели дори могат да скъсат колянов вал при тази процедура....
Пак да повторим стари неща .....най-щадящо за ДВГ е карането в диапазона на максималния въртящ момент..Извинявам се за повторението...


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Съб 09 юни 2007 13:40


Като паля сутрин чакам 30 сек и тругвам докат не загрееее не минавам 2300 оборота . Загряла кола никога не е гася за под 10 мин . Карам само на скорост .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 13:55


Madj0 написа:Като паля сутрин чакам 30 сек и тругвам докат не загрееее не минавам 2300 оборота . Загряла кола никога не е гася за под 10 мин . Карам само на скорост .

с всичко съм съгласен ама ако си на газ (пък и на бензин) туй черното дето го правиш не виждам обяснение....откъде ще знаеш за колко ще спреш ако не си на светофар?Ти бая разход ще имаш тогаз!


Todorow
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 04 юни 2007 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Todorow » Съб 09 юни 2007 14:20


Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя и възможностите на колата, пусни си я по инерция на празен ход. :ihaaaaa
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Съб 09 юни 2007 14:46


Todorow написа:Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя, пусни си я по инерция на празен ход. :ihaaaaa
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.

Ами нормално е да има натоварване някъде върху двигателя,все пак работи...с тия разсъждения най-добре колата да си стои в гаража,а да пътуваш с автобус :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 15:05


Todorow написа:Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя и възможностите на колата, пусни си я по инерция на празен ход. :ihaaaaa
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.

колега Варненец.....това не е вярно!!!! единственото което се товари при спиране на скорост е съединителя!И ако гумичките ти на клапаните са ЛАБАВИ ще ти смуче повече масло....Не случайно посочих,че вече повече от 30 години всички коли се правят така,че ДА НЕ СЕ ИЗКЛЮЧВА ОТ СКОРОСТ!!!!!!!А за камионите е и автобусите това е ЗАКОН!!!!!!И не става въпрос за СПИРАНЕ на скорост т спортен тип(сиреч връщаш на по-ниска предавка и при спиране вдигаш рязко оборитите до над 4000....а за обикновено каране с натискане и отпускане на педала на газта!
не съм състезател,офроудър или драгстер -пилот, но и при шофирането обичам да анализарам поведението на колата и особено на ДВГ....и в града и извън града едни и същи разстояния минавам (подбирайки оптималната скорост и положението в лената на платното...знаеш колко е важно за Варна това)за същото време и без излишни рискове в сравнение с мои колеги от спортен шофьорски тип.......... и най-вече с доста по-малък разход на гориво.....
обичам оптималния стил на каране(за сведение скоросто над 150 км/ч не ги приемам,но пък на дълъг път съм почти постоянно с поддържаща скорост 120-130..до 140 )....
аз изключвам от скорост(и то не винаги)но защото съм на ГАЗ....поне си мисля,че правя икономии..на бензин почти не карам тъй като колата ми върви еднакво и на газ и на бензин.....
По въпроса доложих!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта