VW Jetta 1.8_1985 Алтернатор "Моторола "[/b]
При загрят двигател, и обороти на празен ход. Се чува странен стържещ шум / като от разбит лагер /.
Установих, че е от алтернатора.
1. Проверих реле-регулатора и го подмених с нов / четките бяха под 5мм. /;
Шуммът продължи !!!
2. Смених и лагерите;
Шуммът продължи !!!
3. При смяната на лагерите алтернатора е почистен свети като аптека.
Шуммът продължи !!!
4. Апсолютно нормално си зарежда 13,8V - 14,2V;
Шуммът продължи !!!
5. Случайно установих, че при включване на вентилатора на радиатора шумът се увеличава. Започнах да включвам различни консуматори и да ги изключвам, голям товар голям шум , по малък товар по малък шум !!!
Незнам какво става, освен реле-регулатора и лагерите в алтернатора няма други триещи и търкаляши части ???
Шумът изчезва при обороти над 1200 об.
Проблем алтернатор !!! Ужасно стърже - Благодаря, ЧАО !!!
Проблем алтернатор !!! Ужасно стърже - Благодаря, ЧАО !!!
Последна промяна от Yonata на Вто 26 юни 2007 19:32, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега ще трябва да изключваш нещата едно по едно май отново.Ще се наложи отново да се заслушваш.
Случвало се е след монтаж на нашенски лагер на полуоска на Лада последния да засвири почити веднага.На мен ми се е случвало да взема ремък менте - все едно съм турнал Орбит без захар - ремъка се разтегляше като дъвка.
Предстои ти отново дефектоване което не е много приятно.Късмет.
Как разбра че е точно лагер на алтернатора?
Случвало се е след монтаж на нашенски лагер на полуоска на Лада последния да засвири почити веднага.На мен ми се е случвало да взема ремък менте - все едно съм турнал Орбит без захар - ремъка се разтегляше като дъвка.
Предстои ти отново дефектоване което не е много приятно.Късмет.
Как разбра че е точно лагер на алтернатора?
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 12:44, променено общо 1 път.
Всичко е ново: лагери и реле-регулатор на алтернатора, водна помпа, клиновидният ремък, ангренажен ремък с опъваща ролката. А в тази плоскост от където идва шумът няма нищо друго.
За определянето на това от къде идва шумът се прилага един стар шофъорски трик: Метална тръба с неголямо ФИ и дължина 30-50см се допира на предполагаемите места, а в другият край си доближаваш ухото. И се чува !!!
За определянето на това от къде идва шумът се прилага един стар шофъорски трик: Метална тръба с неголямо ФИ и дължина 30-50см се допира на предполагаемите места, а в другият край си доближаваш ухото. И се чува !!!
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Щях и аз да ти пиша за този трик с шофьорския стетоскоп. но по някога лъже щото звука се предава и по ремъците.
Виж сега както ти писах подмяната с ново не означава нищо при тия менте части.
Алтернатора ти с пласмасови втулки ли и е в които влизат лагерите или външната черупка на лагера контактува директно с щита приден заден на алтернатора.
Можеш да пробваш съвета със смазващ спрей може да не е точно ВД40 напръскваш съмнителното място и се ослушваш отново.
А ако махнеш ремъка просто изключваш всичко от веригата.
Късмет.
Виж сега както ти писах подмяната с ново не означава нищо при тия менте части.
Алтернатора ти с пласмасови втулки ли и е в които влизат лагерите или външната черупка на лагера контактува директно с щита приден заден на алтернатора.
Можеш да пробваш съвета със смазващ спрей може да не е точно ВД40 напръскваш съмнителното място и се ослушваш отново.
А ако махнеш ремъка просто изключваш всичко от веригата.
Късмет.
БЛАГОДАРИЯ !!!
Значи педният / по-големият лагер / контактува дирекно на корпуса , а задния /по-малкия/ е в пластмасова втулка.
При отхлабване на ремака шумът изчезва.
Лагерите са на ВМЗ-Сопот, много съм ги използвал и нямам оплаквания.
Ще пробвам с DW-40 имам го и много го употребявам но тук не бях се сетил !!!
Значи педният / по-големият лагер / контактува дирекно на корпуса , а задния /по-малкия/ е в пластмасова втулка.
При отхлабване на ремака шумът изчезва.
Лагерите са на ВМЗ-Сопот, много съм ги използвал и нямам оплаквания.
Ще пробвам с DW-40 имам го и много го употребявам но тук не бях се сетил !!!
Колега и при мен се появи абсолютно същия проблем - и аз сменях ремъци , ролки ,бърниках пластмасовия предпазител да не би случайно ремъка да трие по него и така и не успях да установя от къде идва звука(между другото прилагах и номера с тръбата).В последствие закарах колата на един познат майстор в неговия автосервиз и той се поуслуша ,засмя ми се и вика:"Няма страшно- не е лагер карай спокойно и няма да се плашиш" и аз продължавам да си карам така, то като се затвори капака не се чува нищо:), разбира се имам едно наум винаги ,но за съжаление нищо повече не мога да направя в случая.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ползвал съм хиляди лагери от ВМЗ-Сопот но не съм доволен.Има едни пък с надпис върху тях - ОР - отклонение от размера.Но това го имаше преди години сега може и да не слагат такъв надпис .А дали са си оправили производството????
Може да ти прискърцва и пласмасовата втулка ако си забавил подмяната на лагера преди.
Аз не бих рискувал с ВМЗ - лагери.
Може да ти прискърцва и пласмасовата втулка ако си забавил подмяната на лагера преди.
Аз не бих рискувал с ВМЗ - лагери.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Stoyanvasilev и 199 госта