Износена плочка на Дебитометъра-решение-резултат?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Износена плочка на Дебитометъра-решение-резултат?

Мнениеот blue_shadow » Сря 11 юли 2007 10:18


Привет, графитената плочка на дебитометъра ми вече е доста поизносена - има издълбани 2 каналчета от писеца. Сещате се, че така гадината не може да отчете много правилно реалното количество въздух, което постъпва :?
Бях чел тема във форума, където имаше разни тактики за удължаване на живота на дебитометъра, ама не мога да я намеря с търсачката :(
Писах и на колегата, който продава нови дебитометри, както и на още двама-трима, но моя модел го нямат :(
Дайте някакви предложения, какво да правя? Спомням си, че беше писано, че има разни варианти: смяна на плочката (ако въобще намеря такава); преместване на графитена плочка леко и по този начин писеца стъпва на неизтърканата част; леко огъване на самия писец и постигане на същия резултат - стъпва на неизтритата част от плочката....и т.н. Засега дебитометъра е почистен с етеров спирт (този за дизелови двигатели).

Последна промяна от blue_shadow на Чет 12 юли 2007 20:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Сря 11 юли 2007 12:07


Колега, за колата от гаража ти ли става въпрос? :arrow:


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Сря 11 юли 2007 17:29


connor cane написа:Колега, за колата от гаража ти ли става въпрос? :arrow:

Да, за нея.


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 12 юли 2007 20:02


.....май никой не чатка много от дебитометри :( затова реших да дерзая и да сложа край на мъките си - разглобих дебитометъра и малко си поиграх с него (за мое успокоение си казах: какво толкова - и преди съм си играл с потенциометри, точно каквото е дебитометъра-един голям потенциометър...):

Изображение
Протритите канали трябваше да се "избегнат" и решението дойде, като огънах една медна жичка (дебела по-малко от 1мм) по формата на писеца:
Изображение Изображение
Поставих я под предната част на писеца и запоих двата й края за него. Това което не се вижда на снимката е, че отпред огънах жичката като човка, за да има ясно оформена контактна площ.
Изображение
Снимката е кофти, но ако се вгледате ще видите, че жичката леко стърчи пред писеца и е стъпила на напълно запазената част от графитната плочка.....Цялата "процедура" отне около 30мин.
Направих едно кръгче с колата и засега уж всичко си работи нормално.... :stumm Съмнявам се само дали не съм променил много съпротивлението по веригата, но като се замисля колко букси има по трасето от дебитометъра до компа мисля че няма да е фатална моята намеса.
Чакам мнения и препоръки...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 12 юли 2007 21:02


Добро "закърпване" на положението, може да мацнеш и малко контактна паста (или технически вазелин).Случайно да си мерил съпротивлението на реостата?Питам, защото ми се върти една идея за симулация (имитация) на оригинала


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 12 юли 2007 21:26


emo-gar написа:Добро "закърпване" на положението, може да мацнеш и малко контактна паста (или технически вазелин).Случайно да си мерил съпротивлението на реостата?Питам, защото ми се върти една идея за симулация (имитация) на оригинала

Съпротивлението не съм го мерил -нямам мултицет :( Тази контактна паста къде се продава и какви пари е? - като лек за пращящи и износени потенциометри на касетофони и усилватели съм капвал малко машинно масло и са се оправяли....дали ще е уместно да сложа масло и на дебитометъра :?:

П.С. Сподели идеята за симулацията.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 13 юли 2007 11:48


Ами аз обичам да се заигравам с тия дебитомери, имаш Л.С.


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Сря 18 юли 2007 18:57


Преди малко в опел форума се натъкнах на обява, където пишеше, че се рециклират дебитометри срещу сумата от 100лв. и имат гаранция 6 месеца :?: Някой да има на представа за какво става въпрос - в какво се изразява рециклирането - подмяна на графитената плочка или нещо друго? Дали е надеждно това рециклиране?


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PitkataJoe » Пон 23 юли 2007 8:01


Виждал съм в руски форуми следното решение на проблема. Там където плочката опира в двата ограничителя откъм писеца - очертават се и се изпилва платката около 1 мм. Отгоре, на срещуположния кай се подпира да не играе. По този начин писеца остава непроменен, радиусът му също, но благодарение на преместването на плочката вече стъпва на здравото. При вариантите, където плочката е закрепена с винове, се разширяват дупките на винтовете и ефекта е същия. Не съм го пробвал, но на теория изглежда добро решение. Ако някой има нужда и мерак може да пробва и да споделе :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, w_smith и 211 госта