Привет, графитената плочка на дебитометъра ми вече е доста поизносена - има издълбани 2 каналчета от писеца. Сещате се, че така гадината не може да отчете много правилно реалното количество въздух, което постъпва
Бях чел тема във форума, където имаше разни тактики за удължаване на живота на дебитометъра, ама не мога да я намеря с търсачката
Писах и на колегата, който продава нови дебитометри, както и на още двама-трима, но моя модел го нямат
Дайте някакви предложения, какво да правя? Спомням си, че беше писано, че има разни варианти: смяна на плочката (ако въобще намеря такава); преместване на графитена плочка леко и по този начин писеца стъпва на неизтърканата част; леко огъване на самия писец и постигане на същия резултат - стъпва на неизтритата част от плочката....и т.н. Засега дебитометъра е почистен с етеров спирт (този за дизелови двигатели).
Износена плочка на Дебитометъра-решение-резултат?
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Износена плочка на Дебитометъра-решение-резултат?
Последна промяна от blue_shadow на Чет 12 юли 2007 20:07, променено общо 1 път.
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
.....май никой не чатка много от дебитометри затова реших да дерзая и да сложа край на мъките си - разглобих дебитометъра и малко си поиграх с него (за мое успокоение си казах: какво толкова - и преди съм си играл с потенциометри, точно каквото е дебитометъра-един голям потенциометър...):
Протритите канали трябваше да се "избегнат" и решението дойде, като огънах една медна жичка (дебела по-малко от 1мм) по формата на писеца:
Поставих я под предната част на писеца и запоих двата й края за него. Това което не се вижда на снимката е, че отпред огънах жичката като човка, за да има ясно оформена контактна площ.
Снимката е кофти, но ако се вгледате ще видите, че жичката леко стърчи пред писеца и е стъпила на напълно запазената част от графитната плочка.....Цялата "процедура" отне около 30мин.
Направих едно кръгче с колата и засега уж всичко си работи нормално.... Съмнявам се само дали не съм променил много съпротивлението по веригата, но като се замисля колко букси има по трасето от дебитометъра до компа мисля че няма да е фатална моята намеса.
Чакам мнения и препоръки...
Протритите канали трябваше да се "избегнат" и решението дойде, като огънах една медна жичка (дебела по-малко от 1мм) по формата на писеца:
Поставих я под предната част на писеца и запоих двата й края за него. Това което не се вижда на снимката е, че отпред огънах жичката като човка, за да има ясно оформена контактна площ.
Снимката е кофти, но ако се вгледате ще видите, че жичката леко стърчи пред писеца и е стъпила на напълно запазената част от графитната плочка.....Цялата "процедура" отне около 30мин.
Направих едно кръгче с колата и засега уж всичко си работи нормално.... Съмнявам се само дали не съм променил много съпротивлението по веригата, но като се замисля колко букси има по трасето от дебитометъра до компа мисля че няма да е фатална моята намеса.
Чакам мнения и препоръки...
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
emo-gar написа:Добро "закърпване" на положението, може да мацнеш и малко контактна паста (или технически вазелин).Случайно да си мерил съпротивлението на реостата?Питам, защото ми се върти една идея за симулация (имитация) на оригинала
Съпротивлението не съм го мерил -нямам мултицет Тази контактна паста къде се продава и какви пари е? - като лек за пращящи и износени потенциометри на касетофони и усилватели съм капвал малко машинно масло и са се оправяли....дали ще е уместно да сложа масло и на дебитометъра
П.С. Сподели идеята за симулацията.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Преди малко в опел форума се натъкнах на обява, където пишеше, че се рециклират дебитометри срещу сумата от 100лв. и имат гаранция 6 месеца Някой да има на представа за какво става въпрос - в какво се изразява рециклирането - подмяна на графитената плочка или нещо друго? Дали е надеждно това рециклиране?
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Виждал съм в руски форуми следното решение на проблема. Там където плочката опира в двата ограничителя откъм писеца - очертават се и се изпилва платката около 1 мм. Отгоре, на срещуположния кай се подпира да не играе. По този начин писеца остава непроменен, радиусът му също, но благодарение на преместването на плочката вече стъпва на здравото. При вариантите, където плочката е закрепена с винове, се разширяват дупките на винтовете и ефекта е същия. Не съм го пробвал, но на теория изглежда добро решение. Ако някой има нужда и мерак може да пробва и да споделе
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, w_smith и 211 госта