да пусна нагледно снимков материал по процедурата на разглобяване на таблото:
1. Развийте 6-те винтчета на задния капак на таблото
2. Внимателно с малка отвертка освободете 3-те щипки на капака и издърпайте нагоре капака внимателно за да не повредите лостчетата за свер. на часовника и нулиране на км.
3. Така вече се виждат плаките на циферблата
4. Отбележете с молив или нещо друго точното място на стрелките в положението преди да ги извадите
5. Следващата стъпка е ваденето на стрелките: това става с въртене на стрелката обратно на часовниковата стрелка като полека се и издърпва стрелката нагоре. Хваща се при оста и се върти и дърпа едновременно
6. Така вече са премахнати стрелките
7. Премахване на плаките (при някои табла може да е една, а при някои две) Оглежда се внимателно при оста на оборотомера и скоростомера, там се държи на две малки крачета, а може и да има малки щипки по периферията на плаката. От централната част се откача като съвсем внимателно се придърпва на една страна, така че да се промушне едното краче и после и от другата страна за другото и така и на другия циферблат
8. След премахването на плаките се виждат диодите. При различните марки табла белите светловоди са различни и броя на диодите е различен
ето табло VDO
и ето табло MOTOMETER
9. След което внимателно охлабете с отвертка или клещи щипките ламаринките които държат часовниците (При MOTOMETER таблата задния капак не се отделя от платката и трябва внимателно да се бръкне с отвертка или пинсета да се освободят вътрешните щипки на ламаринките)
10, Това са диодите които осветяват циферблатите (при VDO са 2 х 6бр. на оборотомера и скоростомера, а на MOTOMETER 2 х 7бр.)
При втория тип табла под дисплеите са по 2бр. диоди от този тип KA-4040QBS-G
А на първия тип са като останалите SMD LED 3.5 x 2.8
11. Внимателно разпоете диодите с малък поялник, не по-мощен от 40W за да не ги стопите и на тяхно място запоете новите. Диода има минус и плюс. Гледайте внимателно от коя страна е скосеното ръбче и от тази го слагате и вие.
12. После следва сглобяването по обратния ред, като внимателно слагайте ламаринките на дисплейчетата да не повредите екранчетата.
13. Слагането на стрелките е пак със завъртане обратно на часовниковата стрелка и леко натискане, като се внимава да не се напъхат доста и да почнат да закачат в плаките. Стрелките трябва да се монтират така че да застанат на белезите, които направихте преди да се махнат.
14. Поставяне на капака и завиване на винчетата.