Замисляне при подаване на газ.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 28 авг 2007 21:19


LegolasBBS написа:Joker мойеби си прав. Обаче що е то TPS и какво прави? Сори ама сам леко бос в тая тема.
ПС. Смених горивният филтер. Не е от него.

TPS-trotle position selector.....тоест дава информация на компа къде се намира положението на дросела,а оттам се регулира и впръсването от дюзата и предварението....при газ има по-малко влияние(просто дюзата вече не пее)...да не забравим,че и ламбда сондата играе като обратен информатор за горивния процес...
Малко да ти разместят ТПС-а ...някои "майстори" го правят ръка и.....майко мила!




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 29 авг 2007 8:54


joker написа:TPS-trotle position selector...
при газ има по-малко влияние(просто дюзата вече не пее)...

Играе, как да не играе - ако имаш ламбда контрол система с моторче за регулиране притока на газ. От къде мислиш, че взима сигнала иначе - от ТПСа разбира се.


Потребителски аватар
shr
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 25 май 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Костинброд

Мнениеот shr » Сря 29 авг 2007 9:15


Предполагам че компютъра ти е събрал много грешки, предлагам ти да отидеш в някой сервиз дето разбират от VW


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 29 авг 2007 9:33


vasstop написа:
joker написа:TPS-trotle position selector...
при газ има по-малко влияние(просто дюзата вече не пее)...

Играе, как да не играе - ако имаш ламбда контрол система с моторче за регулиране притока на газ. От къде мислиш, че взима сигнала иначе - от ТПСа разбира се.

Не съм казал,че не играе...аз съм с ламбда контрол на газовото и като ми размърда (още бях импотентен по моноинжекционите) ТПС един дядка от Джурасик парк....ама псувах,псувах......ноооо на газ се усеща значително по-слабо просто рекациите са по интертни и по - меки на този тип гориво..ужасът е на бензин :twisted: :evil: :shock


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 29 авг 2007 13:36


Според мен наистина може да е и центровка на запалването.
Тъй като е най-лесно, аз, като нямам с какво да си играя ( :lol: ) си връткам делкото.
При много малко предварение колата на обороти върви сравнително добре, но тръгването е мъъъъъъъкааааа.... :(
При по-голямо от допустимото ръгва добре, но при натоварване на мотора при висока предавка много се налага да се намесва антидетонационния датчик, който така или иначе връща аванса.
Това обаче по никакъв начин не отхвърля хипотезата на joker.
Просто трябва да се види кое от двете е.
За правилна центровка на запалването, обаче, необходимо е компа да се вкара в авариен режим. При 2Е това се постига при разкачане на датчика за температурата. При други модели пише, че става само след намесата на VAG-COM.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 29 авг 2007 13:54


radotom написа:Според мен наистина може да е и центровка на запалването.
Тъй като е най-лесно, аз, като нямам с какво да си играя ( :lol: ) си връткам делкото.
При много малко предварение колата на обороти върви сравнително добре, но тръгването е мъъъъъъъкааааа.... :(
При по-голямо от допустимото ръгва добре, но при натоварване на мотора при висока предавка много се налага да се намесва антидетонационния датчик, който така или иначе връща аванса.
Това обаче по никакъв начин не отхвърля хипотезата на joker.
Просто трябва да се види кое от двете е.
За правилна центровка на запалването, обаче, необходимо е компа да се вкара в авариен режим. При 2Е това се постига при разкачане на датчика за температурата. При други модели пише, че става само след намесата на VAG-COM.

Е кажи ми как да не ти свалям шапка!!!!!
Ако знаеш колко малко от т.н. "майстори" го знаят това и бърникат центровката на ухо!


Потребителски аватар
gb777
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 02 авг 2006 6:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gb777 » Сря 29 авг 2007 17:48


Такъв проблем не се ли появява при "мудна"("бавна") ламбда сонда?
Временно карам една Корса 110 коня с такава сонда и има същия проблем ,давам газ и нищо и изведнъж ме лепи на облегалката.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Мнениеот pe6kata » Сря 29 авг 2007 21:00


на 90% TPS(датчика за положение на дроселовата клапа) Пробвай като разкачиш буксата му да видиш ще има ли разлика. Joker го е обяснил отлично да не се повтаряме.


Потребителски аватар
baby_moni
Мнения: 40
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот baby_moni » Пон 03 сеп 2007 18:24


да се намеся малко в темата,моя голф и той така,като дам газ се чува само ремуса и никаква реакция че съм натиснала педала на газта,и след около 2-3 сек. става егати звяра :D :shock


LegolasBBS
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Мнениеот LegolasBBS » Пон 03 сеп 2007 19:06


УРАААА!!! Колеги оказа се центровката (а той човека толкова усърдно ме убеждаваше че не е от нея :lol: ). В един друг сервиз (5- тия дето ходя в него за този проблем) само като завартях ключа и ми казаха от какво е. Взеха ми 10 лв. Благодаря на всички.
П.С. baby_moni успех.


Потребителски аватар
baby_moni
Мнения: 40
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот baby_moni » Пон 03 сеп 2007 19:41


браво,желая ти мощно каране :D :lol:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пон 03 сеп 2007 19:55


И малко уточнение: TPS - trotle position sensor e :beer


Потребителски аватар
baby_moni
Мнения: 40
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот baby_moni » Пон 03 сеп 2007 21:54


знаете ли каде близко до велико търново има място където да регулират дебитомер,че когато сложийх газовата,той направо се пръсна и се наложи да си взема друг,купих един от моргата със същият номер на уви колата не върви както с предишния.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 04 сеп 2007 10:27


LegolasBBS написа:УРАААА!!! Колеги оказа се центровката (а той човека толкова усърдно ме убеждаваше че не е от нея :lol: ). В един друг сервиз (5- тия дето ходя в него за този проблем) само като завартях ключа и ми казаха от какво е. Взеха ми 10 лв. Благодаря на всички.
П.С. baby_moni успех.

И ти им повярва??????
И как ти направиха центровка????Вкараха ли компютъра ти в авариен режим и с какво го вкараха????
Цената от 10 лв ми изглежда много подозрителна!Елкон под 20 лв просто няма...


Потребителски аватар
baby_moni
Мнения: 40
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 22:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот baby_moni » Вто 04 сеп 2007 16:44


на мен за изчистване на грешки,регулиране и т.н. ми взеха 15 лева :) може пък и да е вероятно за 10 лева.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 243 госта