Е....изваждането поне се получи, ще видим обратния ред дали ще е така успешен.
Снимките за жалост не се получиха добре - с телефон пробвах да снимам, та без тях ще е.
Като за начало, докато чакам да освободят канала разкачих пръта отред, за да може да си се движи свободно. Няколко цигари пауза и "умуване", след което качих само предните колела на канала, опънах одеялото и се метнах отдолу да огледам пак. 4 болта са за кутията - 2 се виждат, за тях ми трябваше чупещо рамо, и са долу. За другите 2 немците предвидливо бяха оставили отвор в алуминиевите кори. Добре е да са двама човека, но....аз като бях сам омотах пръта отпред, където са шлиците, с парцал, за да не ги нараня евентуално. Оттам в купето, издърпах всичко, останало от тампона в края, и лека полека почнах да вадя. С малко зор извадих самия скоростен лост от пръта и кутията (без поражения). И си викам айде сега, остава да няма вадене
Пробвах да почна да вадя и пръта - е, няма вадене. Викам си дотук бях. Хайде пак отдолу, и реших да разкача алуминиевата кора само отпред (по-удобно мисля че ще е да се разкачи и в двата края, да си падне свободно на генерацията) - прави се оказаха руснаците, че ще опира. Обратно в купето, и с леко разместване на самата кутия за скоростния лост, хоп, пръта си излезе.
Свалих колата, избутах я назад, събрах всичко, вкарах трета директно от избирача на скоростната кутия, и насам, за да изчистя всичко. Дано после монтирането стане още по-нързо и лесно.
Съжалявам, че стана толкова дълго и без снимки. И пак да кажа, знам ли - може с разкачане на генерацията да е по-малко времеемко.
Почистването на частите, заедно с кафето и цигарите ми отне повече време от демонтажа :)
Вътре в купето, освен злополучния тампон, износена беше единствено тази гума и дунапренената лента (нея я нямам, но така ще монтирам кутията обратно)
Всичко друго, вкл. и ябълката са непокътнати, но така или иначе имам нови - ще ги сменя.
Откъм двигателя за смяна е маншона на избирача към скоростната кутия - трябва да търся такъв,
тези уплътнения
и голямата избираща щанга - 1H0 711 574(напукана пластмасата, но е здрава и ще издържи). Имам такава от другия голф, та след време ще я сменя, има заместители, цени от 3 лв. на феби до 14 лв. на swag
Монтирането стана по-лесно, отколкото очаквах. За има няма 30 минути проба пръта си влезе директно със скоростния лост, нанизан на него. Явно трябва да се уцели правилния ъгъл, което ме подсеща, че и при демонтирането би трябвало така да излезе. Добре е да са двама човека, един в купето, и един от пред да насочва пръта, и сигурно времето за монтаж би станало 10-на минути. Но и сам човек може да се справи, вкл. и със завиването на кутията на скоростния лост към купето (мислех, че няма да се справя сам, но то пък взе че стана).
Единственото, с което не успях съвсем добре да се оправя е напасването на скоростите - с около милиметър ми бягат първа и втора. С малко играчка сигурно ще стане, но утре ще си изрежа шаблон, не виждам смисъл да троша време за това. А като ги наглася ще дам и мнение, че нещо не ми харесва особено ремонтния комплект на скоростния лост (ябълка, легло), но...какво да се прави.