Тампон скоростен лост-смяна,как?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Re:

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Чет 31 юли 2014 14:49


gabongo написа:Затова каква трябва да е дебелината на маркуча, което е най-важно в случая, защото диаметър на маркуч е едно а дебелина на стената му друго?
Благодаря!
Бих добавил и дължината(поне приблизителната) на това парче маркуч?
Благодаря ви Предварително!




Потребителски аватар
gabongo
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 20:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот gabongo » Пет 01 авг 2014 11:06


Колеги, който го е правил това с маркуча може ли да напише каква е дебелината на стената му? Или поне да се напише колко е диаметъра на отвора където влиза тампона (този, който се намира към двигателя).


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот Dushan » Пет 01 авг 2014 17:24


Няма нужда да е маркуч. Всичко което се натъпче да уплътни става.
Аз сложих един стар трапецовиден тампон, с голямата част отдолу за да не изкача.
НЕ слагайте неща като стопер за врата(онези кръглите-слагат се на пода), защото при мен след 1000 километра изскочи по път. :banghead


Николай_
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 16 мар 2012 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот Николай_ » Пет 17 окт 2014 16:36


Стара тема ще повдигна, но от седмица-две съм взел този тампон вътрешния, и днес се наканих поне да огледам как ще стане смяната му. То не се знае кое ще е по-малко трудоемко, но ми се струва нелогично да трябва да се разкача генерацията.
Изображение
гледам руснаците казват, че на теория би могло, ама според тях щял да опре пръта или в корите, или в гърне...
свалих барчето и пластмасата на ръчната, качих се на колата, и този път - на един канал, да огледам отдолу. така като гледам, достатъчно място има за наклон на пръта. тръгнах да разглабям за да видя ще стане ли, но предвид времето реших да го оставя за утре.
ще пробвам утре да разкача това:
Изображение
за да мога да го измъкна от самия прът, и оттам нататък ще опитам да извадя пръта със скоростния лост откъм купето :)
за да имам стимул да го направя, а да не го отложа - разказах играта на тампона вътре и се прибрах на трета :Mr Green Fun


Николай_
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 16 мар 2012 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот Николай_ » Съб 18 окт 2014 12:25


Е....изваждането поне се получи, ще видим обратния ред дали ще е така успешен.
Снимките за жалост не се получиха добре - с телефон пробвах да снимам, та без тях ще е.
Като за начало, докато чакам да освободят канала разкачих пръта отред, за да може да си се движи свободно. Няколко цигари пауза и "умуване", след което качих само предните колела на канала, опънах одеялото и се метнах отдолу да огледам пак. 4 болта са за кутията - 2 се виждат, за тях ми трябваше чупещо рамо, и са долу. За другите 2 немците предвидливо бяха оставили отвор в алуминиевите кори. Добре е да са двама човека, но....аз като бях сам омотах пръта отпред, където са шлиците, с парцал, за да не ги нараня евентуално. Оттам в купето, издърпах всичко, останало от тампона в края, и лека полека почнах да вадя. С малко зор извадих самия скоростен лост от пръта и кутията (без поражения). И си викам айде сега, остава да няма вадене :Mr Green Fun
Пробвах да почна да вадя и пръта - е, няма вадене. Викам си дотук бях. Хайде пак отдолу, и реших да разкача алуминиевата кора само отпред (по-удобно мисля че ще е да се разкачи и в двата края, да си падне свободно на генерацията) - прави се оказаха руснаците, че ще опира. Обратно в купето, и с леко разместване на самата кутия за скоростния лост, хоп, пръта си излезе.
IMG0003A.jpg

Свалих колата, избутах я назад, събрах всичко, вкарах трета директно от избирача на скоростната кутия, и насам, за да изчистя всичко. Дано после монтирането стане още по-нързо и лесно.
Съжалявам, че стана толкова дълго и без снимки. И пак да кажа, знам ли - може с разкачане на генерацията да е по-малко времеемко.
Почистването на частите, заедно с кафето и цигарите ми отне повече време от демонтажа :)
Вътре в купето, освен злополучния тампон, износена беше единствено тази гума и дунапренената лента (нея я нямам, но така ще монтирам кутията обратно)
Изображение
Всичко друго, вкл. и ябълката са непокътнати, но така или иначе имам нови - ще ги сменя.
Откъм двигателя за смяна е маншона на избирача към скоростната кутия - трябва да търся такъв,
тези уплътнения
Изображение
и голямата избираща щанга - 1H0 711 574(напукана пластмасата, но е здрава и ще издържи). Имам такава от другия голф, та след време ще я сменя, има заместители, цени от 3 лв. на феби до 14 лв. на swag
Монтирането стана по-лесно, отколкото очаквах. За има няма 30 минути проба пръта си влезе директно със скоростния лост, нанизан на него. Явно трябва да се уцели правилния ъгъл, което ме подсеща, че и при демонтирането би трябвало така да излезе. Добре е да са двама човека, един в купето, и един от пред да насочва пръта, и сигурно времето за монтаж би станало 10-на минути. Но и сам човек може да се справи, вкл. и със завиването на кутията на скоростния лост към купето (мислех, че няма да се справя сам, но то пък взе че стана).
Единственото, с което не успях съвсем добре да се оправя е напасването на скоростите - с около милиметър ми бягат първа и втора. С малко играчка сигурно ще стане, но утре ще си изрежа шаблон, не виждам смисъл да троша време за това. А като ги наглася ще дам и мнение, че нещо не ми харесва особено ремонтния комплект на скоростния лост (ябълка, легло), но...какво да се прави.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Re:

Мнениеот joker » Пон 20 окт 2014 14:04


gabongo написа:
joker написа:
negodnika написа:Мерси колеги,точно от това се опасявах да не се сваля гърнето,но ще се наложи :(

Има мноооого по прост български вариант!Вземаш ПВЦ маркуч със същия диаметър като щангата на лоста.Цепиш го.Нахлузваш го на лоста.Стягаш здраво в двата края или със свински опашки или с метални стяжки.Мажеш хубаво с грес и караш със здраве!Проверено! Спестяваш много раглобяване и главоболия!В случая уплътнява не тампона .а нанизания маркуч.Ефектът е същият!

Понеже и при мен вече има огромен луфт, защото този тампон почти липсва и искам и аз да сложа маркуч, защото идеята ми се вижда много добра пък и ще стане по-надеждно. Затова каква трябва да е дебелината на маркуча, което е най-важно в случая, защото диаметър на маркуч е едно а дебелина на стената му друго?
Благодаря!

Малко допълнение...смених маркуча с ПВЦ тръба за топла вода с диаметър 15мм(диаметърът на лоста е 16 мм,но такава тръба не намерих)...една част нанизах(след разрязване) на лоста минаващ през предния(вече липсващ) тампон,а другата част на лоста минаващ през задния тампон.Материалът е температуроустойчив,здрав и достатъчно еластичен,което е много важно,защото предната част на лоста е изложена на висока температура от изпускателните колектори.Този факт не бях съобразил първоначално и това доведе до по-бързото износване на маркуча.Сега с тръбата за топла вода всичко стана абсолютно точно...скоростите се включват с два пръста!И надявам се и по-дълготрайно.Апропо...операцията е много проста и не изисква нищо друго освен канал ....монтажът става само отдолу.Препоръчвам ви този прост начин за ремонт...спестява време и нерви.


Николай_
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 16 мар 2012 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Re:

Мнениеот Николай_ » Вто 28 окт 2014 20:42


joker написа:Препоръчвам ви този прост начин за ремонт...спестява време и нерви.

и пари, и пари :)
мислил съм го като вариант, но така или иначе бях решил да пробвам може ли да се извади пръта без да се сваля нещо от генерацията, та реших да взема оригиналния тампон вътре в купето. което ме подсеща - реших да опитам втори път дали ще успея да ги извадя и сложа. получи се.
на мен лично ще ми е интересно да споделиш ако възникнат някакви проблеми при подобно изпълнение
това за температурата също беше повече от добро - решил съм да търся побългарени алтернативи на тези малките черни уплътнения, все ми се върти в главата, че съм виждал подобни гумени, доста по-твърди. ако намеря ще следя дали температурата им оказва някакво влияние, макар че на мен поне не ми се вярва
що се отнася до напасването на скоростите - по схемата от руския сайт ми изрязаха такъв шаблон в студио за рекламни материали от плексиглас 2 мм - не знам какъв точно е плексигласът, но не беше добра идея - много е чуплив, но въпреки това, с подпиране на счупените парчета оттук оттам, свърши работа. от схемата в руския сайт обаче ми се стори, че един размер липсва. същото ми казаха и от въпросното студио. както и да е - в близките дни очаквам да ми доставят оригиналния шаблон за напасване, и ако успея да го измеря точно ще споделя липсващия размер
не на последно място - колкото повече ги гледам, толкова повече ми се струва, че няма как ябълката на скоростния лост да се износи дотолкова, че от нея да възникне някакъв луфт (може и да греша, разбира се). още пък по-малко ми се струва вероятно износването на леглото, в което е въпросната ябълка. да, гуменото уплътнение между това легло, и самата кутия се беше посплескало (21 години са това), но и това сплескване не си го представям като причина за луфт - въпреки сплескването леглото си беше здраво застопорено за кутията, и нямаше движение наникъде


Марин UZ
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 01 юли 2014 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот Марин UZ » Сря 19 ное 2014 23:28


Ако някои има желание моля да сподели все пак каква тръба/маркуч или каквото е там което се нанизва на щангата... Да се сподели нещо по-конкретно като размери и тн.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Тампон скоростен лост-смяна,как?

Мнениеот designer1 » Сря 10 юни 2015 13:23


Здравейте, току що си взех планката за първоначална настройка за превключването на скоростите изкопирана успешно от руския сайт http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=127413
За мое учудване влезе като "утях си". Ей тук ще дам линк с ДВГ файл който може да ползвате за лазерно рязане http://dox.bg/files/dw?a=e1cc1621d8 цената на това удоволствие от 2мм черна ламарина е лев и 30 стотинки.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта