Увиснала врата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Увиснала врата

Мнениеот emo-gar » Пон 06 сеп 2010 8:40


За сега ще опиша по точки операцията за МК3,снимките са все още в един прецакан диск,в бъдеще ще правя нови.
1.Преценка на изместването,което е необходимо(т.е. коя панта накъде ще се бута)и отбелязване(с моливче) на съществуващото положение.
2.Отвива се голямата букса(гумения маншон)-от колоната.Леко се смъква гумения маншон и се изважда снадката на маркуча за централното,снадката е гумена втулчица,ако се повреди-и маркуче ще стане.Преди това се откача акумулатора!-иначе се побърква централното,поне при мен беше така.Вади се болта на ограничителната шина-откъм колоната.
3.На пантите има едни малки стоперни болтове(някои са за камък 7-8,други са "еврейски")-развиват се.Важно е при монтажа да са стегнати,даже на едната врата луфта беше от разхлабени болтове и пантата се върти в сглобката,а не в предвидената ос.
4.С помощник се повдига и сваля цялата врата,както вратата в кухнята например(аз лично отварям прозорците предварително-по-лесно се държи вратата)
5.Сега вече има достъп(пак е лош на долната панта,затова чупих един торкс40),разхлабвам и измествам в преценена посока.С това се постигат измествания на задния край на вратата(дето ги наричаме "провисване").Имайте в предвид,че поради наклонената площ на която лежи пантата в колоната,се получава изместване и навън-навътре(изпъкване и хлътване на вратата).Това "изпъкване-хлътване" се компенсира чрез изместване на другата част на пантата-тази която остава на свалената врата.
6.Монтираме временно вратата(ще трябва да се прикачи ограничителя и буксата,иначе пречат за затваряне) и преценяваме резултата,ако трябва-отново всичко долу.Ще се наложи(вероятно) и разхлабване и наместване на ключалката(там "торкса" е по-малък,не го помня по номер).
7.Ако не ви мързи-облепете ръбовете на вратата и калника с хартиено тиксо,драскат се,пък и не се знае на кой колко са му трезви "ангелите",и си изберете спокоен и слънчев ден.Лично на мен ми идваше да си я оставя без врати по едно време,ама ми става безполезно "централното"-та затова се потрудих и повторих,та потретих операцията mhihi




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот kris11 » Пон 06 сеп 2010 8:47


Лечението е или в нова панта или ремонта на долната панта. Погледнете в раздел Поло ремонта на варата на 2F.
Лощото е , че трябва нагряване на пантата за да се извади щифта.


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Увиснала врата

Мнениеот hp7909 » Пон 06 сеп 2010 19:07


нови панти продават ли се?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 01 апр 2011 15:04


Да поизтупам темата от прахта (доста полезна).Аз също съм с провиснали врати понеже е двувратка ,но поне все още не задират никъде.Обаче ме дразнят адски като ги погледна.Доколкото четох в сервизното ръководство на ФВ проблема се оправя чрез разхлабване на долната панта на вратата и дърпането и назад.Идеята е ,че врата увисва от тежеста като се завърта по горната панта (която служи като ос) и товара се стоварва отдолу.
Това което смятам да направя е показано на картинката (по този начин горе към стъклото няма да се получи луфта описан от radotom):
Изображение
Питането ми е някой знае ли как се разхлабва и регулира самата панта - дали рпосто се разхлабва от двата болта ,или единия се разхлабва а другия регулира?Отвътрешната страна ли се разхлабват болтовете(към купето),или отвън?В сервизното руководство смътно го дават че се разхлабва отвътре като се махнат пластамсите - аз там обаче болтове не видях :shock


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Увиснала врата

Мнениеот tonyM » Съб 02 апр 2011 20:04


Да са живи и здрави братушките: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=115192


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 апр 2011 10:20


tonyM написа:Да са живи и здрави братушките: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=115192

Дам тва дето в ръководството са го загатнали с две изречения тука хората са си поиграли да снимат и разкажат.Мен обаче ме притеснява махането на вратата - малко нож с две остриета.Имам чуството ,че болта може да се завърти и с отворена врата ама иска "крив" инструмент :?


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2715
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот k_garchev » Пон 11 юли 2011 18:22


Вчера се заиграхме с един приятел!Моят нит има доста голям луфт!Реших че ще го сменявам или импровизирам!Реших да го сваля,но греда-сменя се заеднос половината панта!Не може да се смени само нита или поне аз останах с такова впечатление!Реших че ще търся друга панта(нова),но видях че долната панта отзява и е разхлабена и реших да я затегна!Свалих от вътрешнатакорите и я зтегнах!И после,о чудо,вратата не само,че не беше увиснала,ами беше и по-нагоре!Та се наложи донагласяне!Така че пробвайте и този начин!
Сега вратата ми се затваря,като хладилник МРАЗ mhihi !


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Увиснала врата

Мнениеот i3v3a3n » Вто 26 юли 2011 2:26


решение на въпроса
1. отваряте вратата хващате леко края на отворената врта може и за дръжката опитвате се леко да повдигнете вратата нагоре , както когато затваряте увиснала врата идеята е да се види има ли луфт на пантата дали ще се повдигне леко нагоре вратата в 90 процента от случайте ще има ако няма отивате директно на точка 3.
2. смяна на пантата за голф 3 видях че са два модела панти едните се разглобяват по стария модел - както се откача обикновена врата в къщи а другия модел самата панта няма разглобяване представлява нитовано съединение мисля че този модел са по здрави панти но пък те се слагат и махат по гадно. Ако имате втория тип панти първо се отвиват болтовете които държат вратата за пантата (трябва ви и втори човек да държи вратата докато отвиете болтовете) сваля се вратата и тогава се отвиват другите болтове на пантата за купето. монтажа става по обратния начин
3. Ако не се повлиява достатъчно увисването чрез смяна на пантата с нова трябва да се смени и цялата врата както беше моя случай това се налага когато през годините е бил претърпян удър в тази врата и последвало изкривяване в следствието му. Понякога това изкривяване е незабележимо но на практика го има при мен вратата се стремеше да влезе по навътре в купето за да се затвори от колкото и позволява самото купе. никакви реголажи не помагаха достатъчно за компенсирането му.
4. регулаж на новите панти
До колкото успях да видя на голф 3 пантите се регулират само от болтовете на пантите към вртата те позволяват изместването на вратата освен нагоре надолу и навън и навътре на самата врата , другите към купето са стационарни затова те са и с 2 болта на брой за панта , при монтаж първо тях завиваме и стягаме без да се замислим дори да има някакъв малък луфт в дупките то той не е за регулиране. регулирането става и чрез двете панти в зависимост от това каква корекция гониме. Аз ги настройвам спрямо луфтовете между вратата и калника ,прага , задната врата всички трябва да са симетрични


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Увиснала врата

Мнениеот ceneto » Пон 13 авг 2012 22:04


по метода от руския сайт само долния болт на пантата ли се развива, че нещо не го разбирам руския
някои правил ли е по този начин реглаж на вратите ?
сам човек може ли да откачи вратата или трябват двама?
моя проблем е, че шофьорската врата забърсва задната в горния край - на къде трябва да се мъча да преместя пантата на гредата:
-надолу
-или назад към багажника

утре я почвам че се е обелила боята в долния ляв ъгъл на шофьорската врата и горния ляв на задната врата

edit:
това беше положението днес сутринта:
predi1.JPG

predi2.JPG

следобеда стана така:
sled1.JPG

sled2.JPG

бях сам и е кофти,
трябваха ми към три опита, при втория облепих края на врата с хартиено тиксо
щото не винаги се уцелват пантите от раз
иначе само долният болт се развива(на голямата панта) той е xzn 10
аз използвах бит на 30мм дълъг за 1/2 размер тресчотка и лула 10(мястото е много малко)


miroo
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nesebar

Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот miroo » Нед 20 яну 2013 10:40


Здравейте колеги!Искам да споделя как си оправих вратата която беше увиснала 6мм!Много време ме дразнеше но не съм я правил!Снощи ходих до Бургас и на връщане към Несебър колата почна да гърми отзад-беше се пробило задното крайно гърне!Тази сутрин в 9 часа ходих при един мой познат авто тенекеджия да миго парне!Работа за 5 минути без пари-и се сетих да го питам за вратата!Може ли да я вдигнем малко?Той се засмя взе една дървена летва и я сложи между долната панта и купето-пробва да затвори с леко натискане колкото позволява летвата!Чудото стана вратите се изравниха-няма разглобяване няма блъскане няма крикове!Каза че с годините материала омеква а вратата е тежка и оттам идва увисването!Дано съм бил полезен!!!! :banana :beer


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот siso_k » Нед 20 яну 2013 10:50


Колега, ако може да обясниш малко по подробно къде се слага тя дървена летва, колко трябва да е дебела и дали се надига нещо с нея. Ако може и със снимка ще е супер, че и моята врата е леко виснала и при затваряне ме дразни.

Поздрави! :beer


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот predat0r » Нед 20 яну 2013 10:54


И реши темата да е пуснеш в раздел Автогазови уредби


Потребителски аватар
piter_96
Мнения: 856
Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
Двигател: AFT 1997 AAM 1994
Местоположение: Сопот

Re: Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот piter_96 » Нед 20 яну 2013 11:06


И моята пасажерска е увиснала малко и ще ми е интересно подробно да споделиш как става операцията. :)


miroo
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nesebar

Re: Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот miroo » Нед 20 яну 2013 11:08


Няма с кво да снимам но ще се опитам да обясня подробно!Значи летвата е широка към 7см висока е толкова че когато я пъхнеш права между вратата и купето подпира долу на прага и покрива долната панта!Така поставена летвата стои права-после се опитваш да затвориш с леко натискане-вратата почва да се вдига махаш летвата затваряш и гледаш дали е достатъчно-ако не е пак слагаш летвата и още натискаш да затвориш!Моите панти са хванати с 2 болта към купето и1 към вратата-болтовете са еврейска звезда! :beer


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Увиснала шофйорска врата на голф3

Мнениеот siso_k » Нед 20 яну 2013 11:57


Колега, ако съм те разбрал правилно манупалацията би трябвало да представлява следното нещо, като на снимката по долу, като целта е, при затваряне на вратата, летвата да отиде от положение 1 до положение 2 , като по този начин повдига и вратата ?

Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 289 госта