За сега ще опиша по точки операцията за МК3,снимките са все още в един прецакан диск,в бъдеще ще правя нови.
1.Преценка на изместването,което е необходимо(т.е. коя панта накъде ще се бута)и отбелязване(с моливче) на съществуващото положение.
2.Отвива се голямата букса(гумения маншон)-от колоната.Леко се смъква гумения маншон и се изважда снадката на маркуча за централното,снадката е гумена втулчица,ако се повреди-и маркуче ще стане.Преди това се откача акумулатора!-иначе се побърква централното,поне при мен беше така.Вади се болта на ограничителната шина-откъм колоната.
3.На пантите има едни малки стоперни болтове(някои са за камък 7-8,други са "еврейски")-развиват се.Важно е при монтажа да са стегнати,даже на едната врата луфта беше от разхлабени болтове и пантата се върти в сглобката,а не в предвидената ос.
4.С помощник се повдига и сваля цялата врата,както вратата в кухнята например(аз лично отварям прозорците предварително-по-лесно се държи вратата)
5.Сега вече има достъп(пак е лош на долната панта,затова чупих един торкс40),разхлабвам и измествам в преценена посока.С това се постигат измествания на задния край на вратата(дето ги наричаме "провисване").Имайте в предвид,че поради наклонената площ на която лежи пантата в колоната,се получава изместване и навън-навътре(изпъкване и хлътване на вратата).Това "изпъкване-хлътване" се компенсира чрез изместване на другата част на пантата-тази която остава на свалената врата.
6.Монтираме временно вратата(ще трябва да се прикачи ограничителя и буксата,иначе пречат за затваряне) и преценяваме резултата,ако трябва-отново всичко долу.Ще се наложи(вероятно) и разхлабване и наместване на ключалката(там "торкса" е по-малък,не го помня по номер).
7.Ако не ви мързи-облепете ръбовете на вратата и калника с хартиено тиксо,драскат се,пък и не се знае на кой колко са му трезви "ангелите",и си изберете спокоен и слънчев ден.Лично на мен ми идваше да си я оставя без врати по едно време,ама ми става безполезно "централното"-та затова се потрудих и повторих,та потретих операцията
Увиснала врата
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Увиснала врата
Лечението е или в нова панта или ремонта на долната панта. Погледнете в раздел Поло ремонта на варата на 2F.
Лощото е , че трябва нагряване на пантата за да се извади щифта.
Лощото е , че трябва нагряване на пантата за да се извади щифта.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Увиснала врата
Да поизтупам темата от прахта (доста полезна).Аз също съм с провиснали врати понеже е двувратка ,но поне все още не задират никъде.Обаче ме дразнят адски като ги погледна.Доколкото четох в сервизното ръководство на ФВ проблема се оправя чрез разхлабване на долната панта на вратата и дърпането и назад.Идеята е ,че врата увисва от тежеста като се завърта по горната панта (която служи като ос) и товара се стоварва отдолу.
Това което смятам да направя е показано на картинката (по този начин горе към стъклото няма да се получи луфта описан от radotom):
Питането ми е някой знае ли как се разхлабва и регулира самата панта - дали рпосто се разхлабва от двата болта ,или единия се разхлабва а другия регулира?Отвътрешната страна ли се разхлабват болтовете(към купето),или отвън?В сервизното руководство смътно го дават че се разхлабва отвътре като се махнат пластамсите - аз там обаче болтове не видях
Това което смятам да направя е показано на картинката (по този начин горе към стъклото няма да се получи луфта описан от radotom):
Питането ми е някой знае ли как се разхлабва и регулира самата панта - дали рпосто се разхлабва от двата болта ,или единия се разхлабва а другия регулира?Отвътрешната страна ли се разхлабват болтовете(към купето),или отвън?В сервизното руководство смътно го дават че се разхлабва отвътре като се махнат пластамсите - аз там обаче болтове не видях
Re: Увиснала врата
Да са живи и здрави братушките: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=115192
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Увиснала врата
tonyM написа:Да са живи и здрави братушките: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=115192
Дам тва дето в ръководството са го загатнали с две изречения тука хората са си поиграли да снимат и разкажат.Мен обаче ме притеснява махането на вратата - малко нож с две остриета.Имам чуството ,че болта може да се завърти и с отворена врата ама иска "крив" инструмент
- k_garchev
- Мнения: 2715
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Увиснала врата
Вчера се заиграхме с един приятел!Моят нит има доста голям луфт!Реших че ще го сменявам или импровизирам!Реших да го сваля,но греда-сменя се заеднос половината панта!Не може да се смени само нита или поне аз останах с такова впечатление!Реших че ще търся друга панта(нова),но видях че долната панта отзява и е разхлабена и реших да я затегна!Свалих от вътрешнатакорите и я зтегнах!И после,о чудо,вратата не само,че не беше увиснала,ами беше и по-нагоре!Та се наложи донагласяне!Така че пробвайте и този начин!
Сега вратата ми се затваря,като хладилник МРАЗ !
Сега вратата ми се затваря,като хладилник МРАЗ !
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Увиснала врата
решение на въпроса
1. отваряте вратата хващате леко края на отворената врта може и за дръжката опитвате се леко да повдигнете вратата нагоре , както когато затваряте увиснала врата идеята е да се види има ли луфт на пантата дали ще се повдигне леко нагоре вратата в 90 процента от случайте ще има ако няма отивате директно на точка 3.
2. смяна на пантата за голф 3 видях че са два модела панти едните се разглобяват по стария модел - както се откача обикновена врата в къщи а другия модел самата панта няма разглобяване представлява нитовано съединение мисля че този модел са по здрави панти но пък те се слагат и махат по гадно. Ако имате втория тип панти първо се отвиват болтовете които държат вратата за пантата (трябва ви и втори човек да държи вратата докато отвиете болтовете) сваля се вратата и тогава се отвиват другите болтове на пантата за купето. монтажа става по обратния начин
3. Ако не се повлиява достатъчно увисването чрез смяна на пантата с нова трябва да се смени и цялата врата както беше моя случай това се налага когато през годините е бил претърпян удър в тази врата и последвало изкривяване в следствието му. Понякога това изкривяване е незабележимо но на практика го има при мен вратата се стремеше да влезе по навътре в купето за да се затвори от колкото и позволява самото купе. никакви реголажи не помагаха достатъчно за компенсирането му.
4. регулаж на новите панти
До колкото успях да видя на голф 3 пантите се регулират само от болтовете на пантите към вртата те позволяват изместването на вратата освен нагоре надолу и навън и навътре на самата врата , другите към купето са стационарни затова те са и с 2 болта на брой за панта , при монтаж първо тях завиваме и стягаме без да се замислим дори да има някакъв малък луфт в дупките то той не е за регулиране. регулирането става и чрез двете панти в зависимост от това каква корекция гониме. Аз ги настройвам спрямо луфтовете между вратата и калника ,прага , задната врата всички трябва да са симетрични
1. отваряте вратата хващате леко края на отворената врта може и за дръжката опитвате се леко да повдигнете вратата нагоре , както когато затваряте увиснала врата идеята е да се види има ли луфт на пантата дали ще се повдигне леко нагоре вратата в 90 процента от случайте ще има ако няма отивате директно на точка 3.
2. смяна на пантата за голф 3 видях че са два модела панти едните се разглобяват по стария модел - както се откача обикновена врата в къщи а другия модел самата панта няма разглобяване представлява нитовано съединение мисля че този модел са по здрави панти но пък те се слагат и махат по гадно. Ако имате втория тип панти първо се отвиват болтовете които държат вратата за пантата (трябва ви и втори човек да държи вратата докато отвиете болтовете) сваля се вратата и тогава се отвиват другите болтове на пантата за купето. монтажа става по обратния начин
3. Ако не се повлиява достатъчно увисването чрез смяна на пантата с нова трябва да се смени и цялата врата както беше моя случай това се налага когато през годините е бил претърпян удър в тази врата и последвало изкривяване в следствието му. Понякога това изкривяване е незабележимо но на практика го има при мен вратата се стремеше да влезе по навътре в купето за да се затвори от колкото и позволява самото купе. никакви реголажи не помагаха достатъчно за компенсирането му.
4. регулаж на новите панти
До колкото успях да видя на голф 3 пантите се регулират само от болтовете на пантите към вртата те позволяват изместването на вратата освен нагоре надолу и навън и навътре на самата врата , другите към купето са стационарни затова те са и с 2 болта на брой за панта , при монтаж първо тях завиваме и стягаме без да се замислим дори да има някакъв малък луфт в дупките то той не е за регулиране. регулирането става и чрез двете панти в зависимост от това каква корекция гониме. Аз ги настройвам спрямо луфтовете между вратата и калника ,прага , задната врата всички трябва да са симетрични
Re: Увиснала врата
по метода от руския сайт само долния болт на пантата ли се развива, че нещо не го разбирам руския
някои правил ли е по този начин реглаж на вратите ?
сам човек може ли да откачи вратата или трябват двама?
моя проблем е, че шофьорската врата забърсва задната в горния край - на къде трябва да се мъча да преместя пантата на гредата:
-надолу
-или назад към багажника
утре я почвам че се е обелила боята в долния ляв ъгъл на шофьорската врата и горния ляв на задната врата
edit:
това беше положението днес сутринта:
следобеда стана така:
бях сам и е кофти,
трябваха ми към три опита, при втория облепих края на врата с хартиено тиксо
щото не винаги се уцелват пантите от раз
иначе само долният болт се развива(на голямата панта) той е xzn 10
аз използвах бит на 30мм дълъг за 1/2 размер тресчотка и лула 10(мястото е много малко)
някои правил ли е по този начин реглаж на вратите ?
сам човек може ли да откачи вратата или трябват двама?
моя проблем е, че шофьорската врата забърсва задната в горния край - на къде трябва да се мъча да преместя пантата на гредата:
-надолу
-или назад към багажника
утре я почвам че се е обелила боята в долния ляв ъгъл на шофьорската врата и горния ляв на задната врата
edit:
това беше положението днес сутринта:
следобеда стана така:
бях сам и е кофти,
трябваха ми към три опита, при втория облепих края на врата с хартиено тиксо
щото не винаги се уцелват пантите от раз
иначе само долният болт се развива(на голямата панта) той е xzn 10
аз използвах бит на 30мм дълъг за 1/2 размер тресчотка и лула 10(мястото е много малко)
Увиснала шофйорска врата на голф3
Здравейте колеги!Искам да споделя как си оправих вратата която беше увиснала 6мм!Много време ме дразнеше но не съм я правил!Снощи ходих до Бургас и на връщане към Несебър колата почна да гърми отзад-беше се пробило задното крайно гърне!Тази сутрин в 9 часа ходих при един мой познат авто тенекеджия да миго парне!Работа за 5 минути без пари-и се сетих да го питам за вратата!Може ли да я вдигнем малко?Той се засмя взе една дървена летва и я сложи между долната панта и купето-пробва да затвори с леко натискане колкото позволява летвата!Чудото стана вратите се изравниха-няма разглобяване няма блъскане няма крикове!Каза че с годините материала омеква а вратата е тежка и оттам идва увисването!Дано съм бил полезен!!!!
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Увиснала шофйорска врата на голф3
Колега, ако може да обясниш малко по подробно къде се слага тя дървена летва, колко трябва да е дебела и дали се надига нещо с нея. Ако може и със снимка ще е супер, че и моята врата е леко виснала и при затваряне ме дразни.
Поздрави!
Поздрави!
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Увиснала шофйорска врата на голф3
И реши темата да е пуснеш в раздел Автогазови уредби
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Увиснала шофйорска врата на голф3
И моята пасажерска е увиснала малко и ще ми е интересно подробно да споделиш как става операцията.
Re: Увиснала шофйорска врата на голф3
Няма с кво да снимам но ще се опитам да обясня подробно!Значи летвата е широка към 7см висока е толкова че когато я пъхнеш права между вратата и купето подпира долу на прага и покрива долната панта!Така поставена летвата стои права-после се опитваш да затвориш с леко натискане-вратата почва да се вдига махаш летвата затваряш и гледаш дали е достатъчно-ако не е пак слагаш летвата и още натискаш да затвориш!Моите панти са хванати с 2 болта към купето и1 към вратата-болтовете са еврейска звезда!
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Увиснала шофйорска врата на голф3
Колега, ако съм те разбрал правилно манупалацията би трябвало да представлява следното нещо, като на снимката по долу, като целта е, при затваряне на вратата, летвата да отиде от положение 1 до положение 2 , като по този начин повдига и вратата ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 289 госта