Увиснала врата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот evgbg » Нед 06 дек 2009 12:19


bobie7 написа:Здравейте, имам същия проблем като вас- увиснала врата(лява) на голф 3 1994(двувратка е). Прочетох някъде измежду постовете някой беше написал за регулиращи болчета който стоят в самите панти(в центъра на сглобката, перпендикулярно), големина гаечно ключе 6 са. При мен ги има, но незнам как да ги въртя за да подвигна вратата, от задния край е увиснала доста и много ме дразни. Моля някой ако знае как се борави с тези болчета да пише.
П.С: нямам луфт в пантите като помъча да вдигна нагоре врата обаче се повдига усезаемо :? и можеш да я затвориш правилно... Ако трябва утре ще направя снимка. Благодаря на отзовалите се :kissy: .



Здравей,
Аз знам за няколко начина които можеш да пробваш да си оправиш вратата на -голф3-
1. Повдигане на вратата с крик - внимателно да не е прецакаш повече.
2.Сваляне на вратата и поставяне на шайби на пантите да повдигнат леко вратата, ако не е много виснала.
3. Сваляне на вратата и регулиране на планките (пантите) тези на купето (много трудно достъпни болтове заради калника).
4. Смяна на пантите.
Подредил съм ти ги по сложност на изпълнение и съответно ефикастност на крайния резултат. Препоръчвам ти да започнеш от 1-ви вариант.
Това е което знам аз дано ти е полезно!
Успех :)




Потребителски аватар
yarek
Мнения: 2312
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Габрово - Daugavpils

Re: Увиснала врата

Мнениеот yarek » Нед 06 дек 2009 12:55


след толкова дискусии така и не съм разбрал дали има оптимално решение за увиснала врата на Г4 ?


basted
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Увиснала врата

Мнениеот basted » Нед 06 дек 2009 13:13


Абе колеги какво толкова се притеснявате с тези увиснали врати. Викате някои силен приятел, хващате вратата и яко вдигате нагоре бес да се притеснявате :twisted: . Пробвали сме на поне 10 автомобила, и проблемът с овисналата врата се решава за 5 секинди :да:


Потребителски аватар
yarek
Мнения: 2312
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Габрово - Daugavpils

Re: Увиснала врата

Мнениеот yarek » Нед 06 дек 2009 13:25


basted написа:... Викате някои силен приятел, хващате вратата и яко вдигате нагоре бес да се притеснявате :twisted: . Пробвали сме на поне 10 автомобила, и проблемът с овисналата врата се решава за 5 секинди :да:

в темата пишат че след време пак трябва да се прави същата манипулация със силен приятел


Потребителски аватар
bobie7
Мнения: 69
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Увиснала врата

Мнениеот bobie7 » Сря 09 дек 2009 16:26


evgbg написа:Здравей, Аз знам за няколко начина които можеш да пробваш да си оправиш вратата на -голф3-
1. Повдигане на вратата с крик - внимателно да не е прецакаш повече.
2.Сваляне на вратата и поставяне на шайби на пантите да повдигнат леко вратата, ако не е много виснала.
3. Сваляне на вратата и регулиране на планките (пантите) тези на купето (много трудно достъпни болтове заради калника).
4. Смяна на пантите.
Подредил съм ти ги по сложност на изпълнение и съответно ефикастност на крайния резултат. Препоръчвам ти да започнеш от 1-ви вариант.
Това е което знам аз дано ти е полезно!
Успех :)


Колега, вече пробвах повдигане с крик , не свърши работа( цялата кола повдигам, няма ефект). Същото ще важи и за двамата(с приятеля). Значи аз махнах болчетата за които говорих, те фактически държат центъра на оста на пантата, като ги развих видях що за луфт става на въпрос между осите и леглата им в пантите. Самите панти захванати за вратата и съответно за купето с болтовете са железни, в смисъл не мърдат хич, проблема ми не е в тях. Май единственото решение е нови оси, някой беше казал да че е ходил при стругар :? , или нови панти, но това ми изглежда много занимавка, а при положение че са си здрави невиждам защо да ги сменям.
П.П: дясната врата не е мръднала, затваря се перфектно :oops: ,а лявата е много много зле( над см и половина е надоло) .
Моля предложете някой свестен стругар при който да ида в Пловдив, или някакво друго решение за смяна на оси... Благодаря!


basted
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Увиснала врата

Мнениеот basted » Вто 15 дек 2009 23:21


yarek написа:
basted написа:... Викате някои силен приятел, хващате вратата и яко вдигате нагоре бес да се притеснявате :twisted: . Пробвали сме на поне 10 автомобила, и проблемът с овисналата врата се решава за 5 секинди :да:

в темата пишат че след време пак трябва да се прави същата манипулация със силен приятел


е проблемът какъв е? :) нямате силни приятели ли? Няма разходи, значи всичко е наред :)


Потребителски аватар
birmana
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 12 май 2008 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Увиснала врата

Мнениеот birmana » Вто 15 дек 2009 23:49


явно ще си останем с тоя проблем и занапред


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Увиснала врата

Мнениеот kaiser666 » Сря 25 авг 2010 20:50


Някой да е открил решение за голф2/поло, как да се избие щифта? Аз си мисля освен да се нагрее, и да се пробва да се избие,но то и щифта ще се разшири като се нагрее.Трябва да има някакъв начин щом са сглобени веднъж,но предполагам, че са сглобени с нагряване.

Едит:
Ето какво открих:


Replacing door pins – stop that saggy feeling!

You need:

door pinNew hinge pins, part no.321 831 421, 2you need 2 pins per door.



Plastic bushes for pins. The parts guy at VW didn;t mention to me that there is a small plastic bush in the middle part of the hinge, so if you buy the pins get the bushes too.

I had to make a couple of copper bushes otherwise i’d have been stuck, but they will last longer than the plastic ones anyway.


Method

1. Remove the door trim, so the speakers, electric windows etc, can be disconnected and the loom removed from the door.
2. Disconnect the check strap. The pin on the check strap will be held in by either a split pin or a push on grip washer.
3. You will need a helper now to hold the door or remove the two bolts that hold the door onto the body.
4. Stand the door on its end, i stood mine on an old blanket. this gives you the best access to the hinge.
5. Now you will need a set of long (8-10 inches) punches. They have to be long so you can clear the edges of the door, especially the top hinge, due to the door curving over the top of the hinge.
get your helper to steady the door while you knock the pins out. The bottom hinge pin knocks out upwards and the upper one downwards. They are tight but come out easy once they start moving.
6.Once the hinge is separated you may find the remains of the plastic bush that sits in the middle section of the hinge. I didnt have any replacements, so had to scrounge around the garage for something suitable. Luckily i found a small piece of brass tube that was a snug fit in the hinge, unluckily it was too narrow for the new pin, so i cut it to length, hammered it into the hinge and then carefully drilled it out to the correct size.
7. Then its just a case of oiling the pin and putting the hinge back together.
IMPORTANT PART !!! take note which way round the middle section of the hinge fits ,as it is shaped !!!!!
8. Refit the door and adjust the door catch as required.

The new pins are slightly longer than the old ones, they need to be knocked in until the grooved part has dissapeared into the hinge

The new lower pin fitted, ignore all the crud on the bodywork its Waxoyl !
doorpin fitted
I hope it helps. Its not a bad job to do, provided youve got some help and the right punches, it took about an hour to do the driver door. The end result is worth all the effort. Thanks.



Contributor: Forum user MarkH


http://sciroccoregisterforum.co.uk/faq/ ... rk/page/2/

Ако може някой да го преведе, че аз не се наемам с моя английски.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Увиснала врата

Мнениеот kaiser666 » Чет 26 авг 2010 17:39


Купих нови клинове от ауто плюс по парт номера, пробвах да избия долния клин нагоре както е описано по горе и не става. Размазва се и не излиза. :(


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 467
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Увиснала врата

Мнениеот moreg » Чет 26 авг 2010 18:40


Темата е доста полезна :D и при мене шофьорската врата е леко увиснала но е поносимо и се затваря леко, докато пасажерската е чук и е като от завода!
Двуврат е моя и е с по тежки врати
Като го гледам тоя щифт на пантата и ми призлява, работата е доста мъчна с избиването му но там е и оправията!
Смяна му е майката иначе другото е загубена кауза :roll:
Явно е набит нагрят и се е разширил вътре и няма излизане сега, ако някой все пак успее да го излъже и избие да пише!


Потребителски аватар
mityomk
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Увиснала врата

Мнениеот mityomk » Чет 26 авг 2010 18:49


колеги, миналата година свалях вратата с цел да избия въпросния щифт щот бях купил нови и викам да ги сменям, ама няма избиване, щях да разкривя планките на пантите с един голем чук, а те и не мръднаха.Един приятел тенекеджия ми каза само с нагряване, ама там ша стане мазало и боя и сичко, тегава работа си е :|


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Увиснала врата

Мнениеот kaiser666 » Чет 26 авг 2010 19:44


В статията която съм пуснал пича пише,че се избива с повечко зор, но излиза и аз се надъхах днеска. Млатих 2 часа, в резултат на което не се изби а само се размаза главата(избивам долния от долу нагоре както е написано) И не стана изрязах главата защото се беше сплескала, пак бих и накрая се отказах защото не ми се кара без врата, въпреки че е доста приятно в тези жеги. И не знам... :banghead: Мисля да набивам шайба в пантата, защото износването е доста голямо и вратата се затваря с шут. :cry: Имам здрави панти от голф2 и ми се въртят мисли из главата да режа цялата панта, но първо ще се консултирам с някой който ще заварява.Бих сменил вратата, но повечето са в такова състояние като моята, а и 80лв за боя не ми се дават.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Увиснала врата

Мнениеот kaiser666 » Нед 05 сеп 2010 0:07




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Увиснала врата

Мнениеот emo-gar » Нед 05 сеп 2010 18:30


Тука се говори най-вече за панти на МК2,защото скоро се борих с такива на МК3 и там въпроса е мааалко по-културен:може да се свали цялата панта-болтовете към колоната и вратата са за "торкс"40,само дето тия към колоната трудно се въртят с нормалния Г-образен инструмент,та се наложи да го чупя малко и преработвам.Работата стана добре(имах някои парчета от друга врата),при интерес мога да снимам преработения ключ,също е хубаво да има човек под ръка и стопери М8х10-инбусни(4 броя).Иначе явно е мислено да се свали калника за реглаж на вратата :screwy


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Увиснала врата

Мнениеот hp7909 » Нед 05 сеп 2010 22:06


дай снимки :arrow:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MMX и 190 госта