Bora 01г. моторче на клапа към климатроника проблем?
Bora 01г. моторче на клапа към климатроника проблем?
Здравейте колеги, помагайте колата VW-Bora, от няколко дни започна да се запотява предното стъкло . Включихме VAG COM и отчете грешка 01274 , кото се порових тук там излиза V71 някакво моторче на клапа към климатроника. ВЪПРОСА ми е: някой имал ли е подобен проблем и имате ли идея кой точно е тоз мотор ? Благодаря.
Re: Моторче от климатроника проблем -help- ?
Golf_Bora написа:Здравейте колеги, помагайте колата VW-Bora, от няколко дни започна да се запотява предното стъкло . Включихме VAG COM и отчете грешка 01274 , кото се порових тук там излиза V71 някакво моторче на клапа към климатроника. ВЪПРОСА ми е: някой имал ли е подобен проблем и имате ли идея кой точно е тоз мотор ? Благодаря.
Хайде да уточним за каква Бора става дума (година?) и за какъв климатроник? Редно е да се сещаш че не сме гадатели.
Golf_Bora написа:Ивинявай , год.2001 Бора седан модела на климатроника незнам Address 08: Auto HVAC
Part No: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty
Ето това е лог файла.
П.П. ползвах търсачка но ......
дано това помогне:
Air flow flap motor -V71-, removing and installing
Removing
- Remove glove box.
- With screwdriver, carefully unclip air flow flap rod from lever.
- Disconnect electrical connector.
- Remove screw.
The flap motor is connects to the evaporator housing portion of the heating and A/C unit. To prevent damage:
- Lower flap motor and at the same time pull off fresh air/recirculating air flap shaft.
Golf_Bora написа:Колега благодаря за бързия отговор, но съм от 1 поколение което се справя мн добре с Руския а моя английски еее мн зле , в общи линии разбрах ,че се лекува с "пастата смени с нов" Обаче въпроса ми е кое е моторчето ? Защото като гледам на ЕТКА са 3 броя.
Трудничко ми е да ти го преведа на български, тъй като не познавам същността и устройството, както и понятията на български, но този мотор доколкото разбирам се намира зад жабката, която се премахва за да се демонтира мотора.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Имах подобен проблем - това е моторчето ,дето отваря и затваря клапата за приток за външен въздух в купето.На положение ECON се запотяват стъклата , при изключен ECON всичко е нормално, само от време на време се включват компресора и перките на радиатора.
ECON изключва компресора,а той е проектиран и програмиран при температури около и малко над 0гр. да се включва на режим за изсушаване на въздуха.
Ако изключиш ECON , няма да ти се запотяват стъклата, от време на време ще се включва компресора да ти одухва конденза от стъклата.
90% от VW с климатроник дават тази грешка на компютъра,не се шашкай, ако искаш върви търси компютърни диагностици, аз похарчих сума пари , за да достигна до този извод.
ECON изключва компресора,а той е проектиран и програмиран при температури около и малко над 0гр. да се включва на режим за изсушаване на въздуха.
Ако изключиш ECON , няма да ти се запотяват стъклата, от време на време ще се включва компресора да ти одухва конденза от стъклата.
90% от VW с климатроник дават тази грешка на компютъра,не се шашкай, ако искаш върви търси компютърни диагностици, аз похарчих сума пари , за да достигна до този извод.
Последна промяна от dokros на Чет 07 фев 2008 23:58, променено общо 1 път.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Да не вземеш да си разпиляваш климатроника , моторчето на клапата си работи , износва се някакъв графитен тример и дава фалшив сигнал на компа за грешка.Изключваш ECON и си караш,без да ти се потят стъклата ,не се притеснявай ,че от време на време се включва компресора и перките,то е за кратко ,колкото да изсуши конденза и се изключва.
Мммда свалих си филтъра за климатика на купето и видях, че клапата е заседнала в почти затворено положение и явно моторчето е сдало багажа . Би било добре да е тример но с таз заседнала клапа ? А ECON почти не включвам винаги ми е на AUTO и духане към стъклото. Ще я мъдрим дано се сваля лесно това моторче .
so.sec написа:Golf_Bora написа:Колега благодаря за бързия отговор, но съм от 1 поколение което се справя мн добре с Руския а моя английски еее мн зле , в общи линии разбрах ,че се лекува с "пастата смени с нов" Обаче въпроса ми е кое е моторчето ? Защото като гледам на ЕТКА са 3 броя.
Трудничко ми е да ти го преведа на български, тъй като не познавам същността и устройството, както и понятията на български, но този мотор доколкото разбирам се намира зад жабката, която се премахва за да се демонтира мотора.
Благодарение на колегата почти лесно демонтирах старото моторче което наистина е зад "жабката" Бях се снабдил с друго втора ръка и смело подходих; но реших да разглобя моето и констатирам проблема. И когато го отворих видях , че 1 зъбно колело което прави някакво управление и комуникира с компа се е спукало и валчето му превърта. Хм отворих и "новото" и бях мн лошо изненадан , и при него същия проблем . Обясних всичко това зада попитам има ли колега да ми обясни принципа на действие на климатроника или къде да прочета и ако елиминирам това моторче какви ще са последиците ??? Че ново цената му е Солена около 200-220лв. БЛАГОДАРЯ.
Golf_Bora написа:so.sec написа:Golf_Bora написа:Колега благодаря за бързия отговор, но съм от 1 поколение което се справя мн добре с Руския а моя английски еее мн зле , в общи линии разбрах ,че се лекува с "пастата смени с нов" Обаче въпроса ми е кое е моторчето ? Защото като гледам на ЕТКА са 3 броя.
Трудничко ми е да ти го преведа на български, тъй като не познавам същността и устройството, както и понятията на български, но този мотор доколкото разбирам се намира зад жабката, която се премахва за да се демонтира мотора.
Благодарение на колегата почти лесно демонтирах старото моторче което наистина е зад "жабката" Бях се снабдил с друго втора ръка и смело подходих; но реших да разглобя моето и констатирам проблема. И когато го отворих видях , че 1 зъбно колело което прави някакво управление и комуникира с компа се е спукало и валчето му превърта. Хм отворих и "новото" и бях мн лошо изненадан , и при него същия проблем . Обясних всичко това зада попитам има ли колега да ми обясни принципа на действие на климатроника или къде да прочета и ако елиминирам това моторче какви ще са последиците ??? Че ново цената му е Солена около 200-220лв. БЛАГОДАРЯ.
Невольо Невольо ,
и след като недойде се взех в ръце и залепих въпросното зъбно колело (надявам се добре) и машинката-стъпково моторче заработи за сега нядявам се за дълго.
П.П. модератора ако иска може да заключи темата
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Моторче от климатроника проблем -help- ?
Колеги аз имам същия проблем (грешка на моторчето V71).Махнах поленовия филтър и видях ,че клапата е блокирана затворена.Пробвах леко да я мръдна ,но не иска.От тук ме навява на мисълта ,че не са колелцата-ама пък знам ли.Колега при тебе залепването как е?
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re:
dokros написа:Имах подобен проблем - това е моторчето ,дето отваря и затваря клапата за приток за външен въздух в купето.На положение ECON се запотяват стъклата , при изключен ECON всичко е нормално, само от време на време се включват компресора и перките на радиатора.
ECON изключва компресора,а той е проектиран и програмиран при температури около и малко над 0гр. да се включва на режим за изсушаване на въздуха.
Ако изключиш ECON , няма да ти се запотяват стъклата, от време на време ще се включва компресора да ти одухва конденза от стъклата.
90% от VW с климатроник дават тази грешка на компютъра,не се шашкай, ако искаш върви търси компютърни диагностици, аз похарчих сума пари , за да достигна до този извод.
само при първоначалната смяна от AC към ECON се запотяват стъклата. в такъв случай просто пускам да обдухва предното стъкло на ECON на по - висока мощност. след това не се потят изобщо. при следваща смяна на режимите отново по същия начин.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново, Пловдив
Re: Моторче от климатроника проблем -help- ?
колеги от днес и аз имам този проблем, и до колкото разбрах трябва да сваля жабката и зад нея е моторчето? колата е Г4 2003г.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта