За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Пон 18 фев 2013 19:56


Да това е.3-ти ден карам с резнат кабел към компа и колата си хвърчи като луда :mhihi
Има само един недостатък,че сутрин на студено държи точно 1000 об. но прекъсването и пушенето сутрин изчезна.За напред мисля да го направя с едно реле време след около 1-2 минути да си стои вързан датчика зада си държи норм.обороти и след това да го изключва релето.
Също така забелязах,че при каране с 90-100 км преди по борд ми даваше 7-7.5 а вчера 5.8-6.5 л/100 :eek




Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 810
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот zloby3400 » Пон 18 фев 2013 21:39


Е какво лошо има, че сутрин ти държи на студен двигател 1000 оборота? А това за разхода е много интересно.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Пон 18 фев 2013 23:28


Ми по принцип със датчика държеше 1200-1300 там някъде.И като е студено на 1000 об. малко тресе.
Пробвах и с един друг датчик преди да резна кабелчето,но с него се форсираше още-по трудно,а уж с еднакъв номер като моя.За сега не мисля да слагам никакъв,важното е че върви както трябва :smile


mastersvn
Мнения: 184
Регистриран на: Пон 21 дек 2009 17:35
Автомобил:
Двигател:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот mastersvn » Нед 26 май 2013 18:23


здр.колеги. ето че и при мен се опитва да се случи нещо което не мога да хвана за сега.при запалване гасне!5-6 пъти и се оправя .когато и скимне го прави.за мощността не знам, че е мудна или тромава да но до 2600-2800об.но така ги дават уж.карал съм дълго време другата ми 3ка 1.8-75 и сега е съвсем различно.но както и да я дават че върви на оборот на ниските е много заспала...откачам докато набера.и сега чета и разпитвам дали не може да се измисли нещо. например с смяна на кутия скоростна с друга ,шлайф глава или е'а ли го вече. иначе си ми е добричка :love.vwclub 1.6.101 комби 96г


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Нед 26 май 2013 21:30


А аз вече 3-ти месец карам с прекъснат датчик за темп. към компютъра.Или по точно съм го направил с едно реле да го прекъсва 7-8 сек. след като запали,че без него трудно пали.Иначе неще да върви въобще.Щом цъкне релето и колата се изфорсирва до около 2500-3000 об. и тръгва както трябва :mrgreen
Явно влиза в някакъв режим,понеже дори и да откача датчика на делкото все си върви,но пък разхода си е нормален и на бензин и на газ.


DiZaStEr_DNK
Мнения: 20
Регистриран на: Чет 14 юни 2012 12:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna/BG

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот DiZaStEr_DNK » Съб 01 юни 2013 8:33


Решението е да си вземете кабел за диагностика за без пари (спестявате доста) и да си следите редовно какво се случва преди да ви остави на пътя


Потребителски аватар
teosz
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 18:36
Автомобил: VW Golf IV Variant
Двигател: 1.9 TDI-ATD
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот teosz » Нед 01 сеп 2013 13:54


Изчетох цялата тема и ми стана интересно за този ECT сензор, моя го замерих и интересното е че по данни от аутодатата за данни излиза че показва винаги с 10градуса по-малка температура.На 70гр-дава 557ома( а го дават между 400-500) и на 90гр-345ома( а трябва да е 200-290) За смяна ли е?


malinakis
Мнения: 296
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
Автомобил: VW GOLF 3 GT
Двигател: 1.6 AEK
Местоположение: Пловдив

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот malinakis » Сря 04 сеп 2013 13:42


колеги и аз днес откачих този датчик и колата наистина дърпа повече
но държи около 1000 оборота на празен ход
проблема при мен е предърпване и давене между 1000 и 3500-4000 оборота само на бензин
почистих дебитомера и за 3-4 дена сякаш се оправи
много плавно ускоряваше, но на 5тия ден пак започна да се дави
дали това значи, че дебитомера си е заминал


Ombre1
Мнения: 187
Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Петрич

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Ombre1 » Вто 22 окт 2013 12:02


Колеги незнам дали ще помогне особено но има една джаджа регулатор на налягането, а именно това Изображение
и тая гадина има една мрежичка някакъв вид филтър е, проверете дали не е задръстен :). Моя беше стабилно запушен и след изчистване подобри работата двигателя :). Ето го каде се намира Изображение

Само да добавя че вътре в регулатора има мембрана която може да е скъсана! Ако не сте я сменяли тази част, сменете я! При мене оправи доста от кусурите по работата на двигателя(прекъсване, играене на оборотите, гъснене, давене).
Изображение


m1ta4ky
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 14 дек 2011 13:30
Автомобил: VW Golf III
Двигател: AFT
Местоположение: Майна Сити

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот m1ta4ky » Чет 24 окт 2013 16:42


Здравейте, колеги, с AFT съм и честно казано съм забелязал, че колата върви доста повече когато не е загряла (да кажем ~70 градуса)-доста повече набира в ниските обороти.А изведнъж когато заграе до 90 градуса (това става след около 5мин. каране) се спъва (ускорява 2 пъти по мудно в ниските).Имам познат със същия мотор, но неговия върви доста повече-разликата е осезаема.От това което разбрах дотук, е че някой разкачат този темп. датчик който някой от колегите беше снимал и ускорението се подобрява и единствено стрелката за темп. не работи.Имали ли някакви др. последствия от разкачането на този датчик?Другия ми въпрос е онова вакуумче(предполагам е вакуум)който се намира горе до смук. колектори(като застанеш срещу колата-от дясната страна на колекторите).За какво служи той и кога се включва?При мен с подаване на газта няма реакция без значение на какви обороти е колата.Някой казват, че се вкл. само в движение и това нещо регулирало (определяло) пътя на въздуха през колекторите.Дали това е така или не, ще бъда благодарен ако някой ми изясни нещата.
P.S Колата се кара с обикновенна газова.
Благодаря предварително :beer


free_hard
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 15 дек 2009 19:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот free_hard » Чет 24 окт 2013 19:09


Bai Sando написа:А аз вече 3-ти месец карам с прекъснат датчик за темп. към компютъра.Или по точно съм го направил с едно реле да го прекъсва 7-8 сек. след като запали,че без него трудно пали.Иначе неще да върви въобще.Щом цъкне релето и колата се изфорсирва до около 2500-3000 об. и тръгва както трябва :mrgreen
Явно влиза в някакъв режим,понеже дори и да откача датчика на делкото все си върви,но пък разхода си е нормален и на бензин и на газ.


Кой е кабела? Има ли цвят или по ред ако можеш да кажеш?


malinakis
Мнения: 296
Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
Автомобил: VW GOLF 3 GT
Двигател: 1.6 AEK
Местоположение: Пловдив

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот malinakis » Чет 24 окт 2013 19:36


Ombre1 написа:Колеги незнам дали ще помогне особено но има една джаджа регулатор на налягането, а именно това Изображение
и тая гадина има една мрежичка някакъв вид филтър е, проверете дали не е задръстен :). Моя беше стабилно запушен и след изчистване подобри работата двигателя :). Ето го каде се намира Изображение

Само да добавя че вътре в регулатора има мембрана която може да е скъсана! Ако не сте я сменяли тази част, сменете я! При мене оправи доста от кусурите по работата на двигателя(прекъсване, играене на оборотите, гъснене, давене).
Изображение


Колега колко струва този регулатор


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Bai Sando » Чет 24 окт 2013 20:19


free_hard написа:
Bai Sando написа:А аз вече 3-ти месец карам с прекъснат датчик за темп. към компютъра.Или по точно съм го направил с едно реле да го прекъсва 7-8 сек. след като запали,че без него трудно пали.Иначе неще да върви въобще.Щом цъкне релето и колата се изфорсирва до около 2500-3000 об. и тръгва както трябва :mrgreen
Явно влиза в някакъв режим,понеже дори и да откача датчика на делкото все си върви,но пък разхода си е нормален и на бензин и на газ.


Кой е кабела? Има ли цвят или по ред ако можеш да кажеш?

Утре мога да го видя,че инсталацията е в една торба вече :mrgreen


Потребителски аватар
teosz
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 18:36
Автомобил: VW Golf IV Variant
Двигател: 1.9 TDI-ATD
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот teosz » Чет 24 окт 2013 21:00


температурния датчик и това чудо за налягането на бензина са около 50лв. нови


free_hard
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 15 дек 2009 19:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот free_hard » Пет 25 окт 2013 7:05


Bai Sando написа:Утре мога да го видя,че инсталацията е в една торба вече :mrgreen


Благодаря колега!
:bowdown



teosz написа:температурния датчик и това чудо за налягането на бензина са около 50лв. нови


Ще пробвам първо с нови, но не възлагам големи надежди.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], ognqn и 155 госта