Загряване на двигателя - водна помпа?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Загряване на двигателя - водна помпа?

Мнениеот vasstop » Пет 13 авг 2004 10:56


Привет,

Този проблем който имам може би е разискван, но неможах да намеря нещо повече по форума за него.
Та на въпроса:
Малко за колата:
Голф 3, 1.4 моноинжекцион, двигател ABD, 170 000км
Проблема:
Стрелката на температурата много често се качва над 90 градуса и независимо от градско или извънградско се вдига понякога и над 100 (последно миналата седмица в Гърция на един хълм се качи на 110!!! с 4 човека и багаж).
Температурния датчик е с 4 извода и съм го сменил преди около 15 000км.
Маслото е на 1000км със сменен маслен и въздушен филтър.
Нямам разход на охладителна течност (само на гориво :-))
Свещите са на около 15 000км BOSCH
Самия датчик на температурата го смених понеже още когато купих колата стрелката за температурата не се покачваше повече от 70 градуса. След смяната на този датчик се оправиха нещата.
От четенето по форума някои беше споменал при подобен проблем, че може да е от водна помпа.
При работа на двигателя нямам странни шумове или нещо нередно, колата си върви добре и дава разход 7.5л градско (бензин Н95 само от Лукойл).
Забелязах, че само на празни обороти се нормализира температурата, когато пусна по инерция или когато спра и оставя двигателя да работи на празен ход.

Въпроса ми е следния: Как мога да разбера дали е от водната помпа?
Предварително благодарности!




Потребителски аватар
EX
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 23 юли 2004 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот EX » Пет 13 авг 2004 11:00


Перката на двигателя на колко градуса ти се включва и включва ли се въобще???


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 13 авг 2004 11:02


Ще проверя и ще пиша.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 13 авг 2004 12:14


а как е термостата, отваря ли, затваря ли, колко са ти надути водните съединения при загрял двигател


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 13 авг 2004 16:29


има едно нещо което е много глупаво и по тая причина никой не се сеща да го проверява.
като запалиш стой на место докато се включи перката и застани пред колата на отворен капак и виж в коя посока духа скапания вентилатор!
вярната посока е отвън-навътре ако е обратното няма да се охладиш много пич.
провери го това!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 14 авг 2004 9:39


Термостата отваря и съединенията са си нормални, перката завърта някъде към 95 градуса (стрелката на датчика е по средата между 90 и 100) и като работи колата на място охлажда. Духането е от вън навътре към радиатора.
Всичко това ме води към първоначалната мисъл за водната помпа...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Съб 14 авг 2004 10:00


водната помпа има определен дебит който е непроменлива величина.
тя или работи с този дебит или въобще не работи.
можеш да я набедиш само ако си я сменявал и новата не е била съвсем като старата-но тъй като ти не си-не мисля че това ти е проблема.
по-скоро се върни към това което си пипал-това е най вярното решение в повечето случаи.
в твоя случай-датчика.
той представлява една пружинна пластина която при нагряване си променя формата и дава късо между двете клеми. датчика е свързан последователно към единия полюс на перката и е измерена температурата при която "включва" и е нанесена на корпуса. термичните процеси имат "инерция" както знаеш-като набере скорост не можеш да спреш температурата да се покачва и да я обърнеш към понижаване веднага.
като си натоварен и по баир колата загрява БЪРЗО от зора дето й го даваш-обаче температурата трябва да се спре и понижи и затова трябва време а перката ти е включила на 95 и температурата се е повишавала рязко точно тогава. така че перката трябва да се пребори и да спре повишаването и чак тогава да почне да се бори за понижаване. а мотора през това време топли още....
та за мене проблема ти (ако може да се нарече проблем щото мойта каручка редовно си стои на 110градуса градско и аз хич не й се притеснявам-още е жива -факт) е в датчика-сложи си стария и ще видиш как ще се променят нещата.
айде успех!


Гост

Мнениеот Гост » Съб 14 авг 2004 12:50


Разбрах те,
Благодаря.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Съб 14 авг 2004 22:47


ми що не си се регистрирал още кат си ме разбрал? :wink: :lol: deal Director Beer Drunk


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 14 авг 2004 23:04


И аз мисля като vaskoto1 - става дума за това че не може температурата веднага да спадне. Не би трябвало да е от помпата защото аз преди време скъсах ремък на един светофар и докато мина /около 1-1.5 минути/ температурата ми се вдигна от 90 до над 110 градуса. Принципно съм чувал че имало нещо с уредите, било им се подавало по високо напрежение и показанията им се завишавали ама дали има такова нещо не съм сигурен.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 15 авг 2004 13:12


никси, те така работят бе бате.
системата е в баланс електрически и когато на датчика му стане топло той си променя характеристиката и разбалансира веригата и стрелката се опитва да я уравновеси и ти виждаш резултата...


Потребителски аватар
nikolov ilko
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 03 авг 2007 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikolov ilko » Чет 10 юли 2008 20:21


Питане. Как се обръща посоката на въртене на вентилатора ? Като се обърнат клемите ли ?


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 10 юли 2008 20:55


nikolov ilko написа:Питане. Как се обръща посоката на въртене на вентилатора ? Като се обърнат клемите ли ?

Зависи какъв вид е мотора. Ако има постоянни магнити в статора и намотка в ротора може да се обърне посоката на въртене със смяна на двете клеми. Ако има намотки в статора и ротора смяната на клемите не обръща посоката на въртене.
Ако някой е разглобявал такъв мотор да каже какво е видял в него .


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Чет 10 юли 2008 22:17


Аз съм имал проблем с водна помпа и мога да те уверя че проблема ти е другаде...

Обосновка: Ако е водна помпа като я оставиш на място няма да се охлажда, а напротив.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 10 юли 2008 22:19


А дали някой видя от кога е тази тема? 2004 година, зората на този форум?!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 157 госта