Привет,
Този проблем който имам може би е разискван, но неможах да намеря нещо повече по форума за него.
Та на въпроса:
Малко за колата:
Голф 3, 1.4 моноинжекцион, двигател ABD, 170 000км
Проблема:
Стрелката на температурата много често се качва над 90 градуса и независимо от градско или извънградско се вдига понякога и над 100 (последно миналата седмица в Гърция на един хълм се качи на 110!!! с 4 човека и багаж).
Температурния датчик е с 4 извода и съм го сменил преди около 15 000км.
Маслото е на 1000км със сменен маслен и въздушен филтър.
Нямам разход на охладителна течност (само на гориво )
Свещите са на около 15 000км BOSCH
Самия датчик на температурата го смених понеже още когато купих колата стрелката за температурата не се покачваше повече от 70 градуса. След смяната на този датчик се оправиха нещата.
От четенето по форума някои беше споменал при подобен проблем, че може да е от водна помпа.
При работа на двигателя нямам странни шумове или нещо нередно, колата си върви добре и дава разход 7.5л градско (бензин Н95 само от Лукойл).
Забелязах, че само на празни обороти се нормализира температурата, когато пусна по инерция или когато спра и оставя двигателя да работи на празен ход.
Въпроса ми е следния: Как мога да разбера дали е от водната помпа?
Предварително благодарности!
Загряване на двигателя - водна помпа?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
има едно нещо което е много глупаво и по тая причина никой не се сеща да го проверява.
като запалиш стой на место докато се включи перката и застани пред колата на отворен капак и виж в коя посока духа скапания вентилатор!
вярната посока е отвън-навътре ако е обратното няма да се охладиш много пич.
провери го това!
като запалиш стой на место докато се включи перката и застани пред колата на отворен капак и виж в коя посока духа скапания вентилатор!
вярната посока е отвън-навътре ако е обратното няма да се охладиш много пич.
провери го това!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
водната помпа има определен дебит който е непроменлива величина.
тя или работи с този дебит или въобще не работи.
можеш да я набедиш само ако си я сменявал и новата не е била съвсем като старата-но тъй като ти не си-не мисля че това ти е проблема.
по-скоро се върни към това което си пипал-това е най вярното решение в повечето случаи.
в твоя случай-датчика.
той представлява една пружинна пластина която при нагряване си променя формата и дава късо между двете клеми. датчика е свързан последователно към единия полюс на перката и е измерена температурата при която "включва" и е нанесена на корпуса. термичните процеси имат "инерция" както знаеш-като набере скорост не можеш да спреш температурата да се покачва и да я обърнеш към понижаване веднага.
като си натоварен и по баир колата загрява БЪРЗО от зора дето й го даваш-обаче температурата трябва да се спре и понижи и затова трябва време а перката ти е включила на 95 и температурата се е повишавала рязко точно тогава. така че перката трябва да се пребори и да спре повишаването и чак тогава да почне да се бори за понижаване. а мотора през това време топли още....
та за мене проблема ти (ако може да се нарече проблем щото мойта каручка редовно си стои на 110градуса градско и аз хич не й се притеснявам-още е жива -факт) е в датчика-сложи си стария и ще видиш как ще се променят нещата.
айде успех!
тя или работи с този дебит или въобще не работи.
можеш да я набедиш само ако си я сменявал и новата не е била съвсем като старата-но тъй като ти не си-не мисля че това ти е проблема.
по-скоро се върни към това което си пипал-това е най вярното решение в повечето случаи.
в твоя случай-датчика.
той представлява една пружинна пластина която при нагряване си променя формата и дава късо между двете клеми. датчика е свързан последователно към единия полюс на перката и е измерена температурата при която "включва" и е нанесена на корпуса. термичните процеси имат "инерция" както знаеш-като набере скорост не можеш да спреш температурата да се покачва и да я обърнеш към понижаване веднага.
като си натоварен и по баир колата загрява БЪРЗО от зора дето й го даваш-обаче температурата трябва да се спре и понижи и затова трябва време а перката ти е включила на 95 и температурата се е повишавала рязко точно тогава. така че перката трябва да се пребори и да спре повишаването и чак тогава да почне да се бори за понижаване. а мотора през това време топли още....
та за мене проблема ти (ако може да се нарече проблем щото мойта каручка редовно си стои на 110градуса градско и аз хич не й се притеснявам-още е жива -факт) е в датчика-сложи си стария и ще видиш как ще се променят нещата.
айде успех!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз мисля като vaskoto1 - става дума за това че не може температурата веднага да спадне. Не би трябвало да е от помпата защото аз преди време скъсах ремък на един светофар и докато мина /около 1-1.5 минути/ температурата ми се вдигна от 90 до над 110 градуса. Принципно съм чувал че имало нещо с уредите, било им се подавало по високо напрежение и показанията им се завишавали ама дали има такова нещо не съм сигурен.
- nikolov ilko
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пет 03 авг 2007 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
nikolov ilko написа:Питане. Как се обръща посоката на въртене на вентилатора ? Като се обърнат клемите ли ?
Зависи какъв вид е мотора. Ако има постоянни магнити в статора и намотка в ротора може да се обърне посоката на въртене със смяна на двете клеми. Ако има намотки в статора и ротора смяната на клемите не обръща посоката на въртене.
Ако някой е разглобявал такъв мотор да каже какво е видял в него .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 157 госта