Колеги вредно или полезно ще бъде ако на колата от подписа V5 2.3 AGZ се сложи спортен филтър. Като го сравнявам по-големина спрямо предишната ми кола, е доста по-голям целия филтър.
Ако няма проблем да се сложи евентуално един такъв филтър, колко би струвало закупуването му + препаратите, мерси предварително .
Спортен филтър? Да или Не?
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Читав филтър от 70-80 лв... и препаратите около 35-40 лв.
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Здравейте,
Заслужава ли си да се слага спортен филтър на голф 4, 1.8 GTI, и ако си заслужава, какъв бихте ми препоръчали.
Заслужава ли си да се слага спортен филтър на голф 4, 1.8 GTI, и ако си заслужава, какъв бихте ми препоръчали.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 18 юни 2012 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: Спортен филтър? Да или Не?
искам да попитам за сеат ибиза 1.3 моно инжекция 60 коня ако сложа спортен филтар ще има ли ефект ?
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Спортните филтри се усещат в високите и TDI без спортен не си е работа.
- kr1sh0
- Мнения: 202
- Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
- Автомобил: BMW
- Двигател: 335d
- Местоположение: София
Re: Спортен филтър? Да или Не?
napoleon111 написа:искам да попитам за сеат ибиза 1.3 моно инжекция 60 коня ако сложа спортен филтар ще има ли ефект ?
Koлега твоята кола е правена за градско икономично каране.. Ефекта ще е БУЧЕНЕ, нищо повече...
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Jetta Sport написа:Спортните филтри се усещат в високите и TDI без спортен не си е работа.
Колега какво значи, TDI без спортен не си е работа !?
- nesho_1983
- Мнения: 33
- Регистриран на: Съб 26 дек 2009 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Спортен филтър? Да или Не?
колеги днес сложих спортен панелен филтьр KN на моят голф 1.8т който е с чип мот брезел, и напражо колата не е сьщата много по добре реагира в ниските с този филтьр и е оста по динамична като цяло, аз не вярвах да има разлика пак то за моя изненада доста по добре така че сам много доволен
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Jetta Sport написа:Спортните филтри се усещат в високите и TDI без спортен не си е работа.
Има едни резулати в нета (някъде в tdiclub-а) които показваха, че спортен филтър за TDI е пълна глупост. Заводския филтър flow-ва предостатъчно. А и приказват разни хора, че спортния филтър пропуска финни частици прах които изшлайфват перките на турбото и смъкват ефективността му. Има коли и по 300кс (с масовия 1.9 мотор) дето пак са със заводския хартиен филтър и проблеми нямат. Тъй че TDI без спортен филтър чак да не е работа ...
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Това е перката от към студената част на турбина карана 60000км със спортен панелен филтър. Единственото износване, което аз виждам е задирането в крайщата, което е в следствие на износване в компресорното тяло и втулките на оста.
В съчетание с по-голям шнорхел, средния ми разход падна с 0.5л. колата стана доста по-пъргава. Тъй че, спортния филтър-прахта-и износването на турбото си е малко форумен фолклор.
В съчетание с по-голям шнорхел, средния ми разход падна с 0.5л. колата стана доста по-пъргава. Тъй че, спортния филтър-прахта-и износването на турбото си е малко форумен фолклор.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Става дума точно за заобляне на ръбовете от към входа на турбото (началото на лопатките дето е успоредно на основата на перката). А при теб се вижда, че са нещо изсветлели ръбовете, т.е. не са вече съвсем ръбове а са станали обли .
До колко обаче това има ефект - не мога да кажа. Знам, че на нова перка там не изглежда така (няма никакво заобляне, ръбовете са на 90 градуса) - чисто нова сложих на моето турбо и за 35 000км не беше мръднала (с хартиен филтър).
До колко обаче това има ефект - не мога да кажа. Знам, че на нова перка там не изглежда така (няма никакво заобляне, ръбовете са на 90 градуса) - чисто нова сложих на моето турбо и за 35 000км не беше мръднала (с хартиен филтър).
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Спортен филтър? Да или Не?
brum написа:Jetta Sport написа:Спортните филтри се усещат в високите и TDI без спортен не си е работа.
Има едни резулати в нета (някъде в tdiclub-а) които показваха, че спортен филтър за TDI е пълна глупост. Заводския филтър flow-ва предостатъчно. А и приказват разни хора, че спортния филтър пропуска финни частици прах които изшлайфват перките на турбото и смъкват ефективността му. Има коли и по 300кс (с масовия 1.9 мотор) дето пак са със заводския хартиен филтър и проблеми нямат. Тъй че TDI без спортен филтър чак да не е работа ...
1.9 със 300коня и заводски филтър....нещо си се объркал това,че си е там стоковия панел не означава че е със сток филтър
Re: Спортен филтър? Да или Не?
brum написа:Става дума точно за заобляне на ръбовете от към входа на турбото (началото на лопатките дето е успоредно на основата на перката). А при теб се вижда, че са нещо изсветлели ръбовете, т.е. не са вече съвсем ръбове а са станали обли .
Турбото задра, по студения охлюв дори се чу шум, колата изгуби мощност. не скъса оста, но лувта не беше голям, а огромен.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Спортен филтър? Да или Не?
emiltd написа:1.9 със 300коня и заводски филтър....нещо си се объркал това,че си е там стоковия панел не означава че е със сток филтър
Колата е със хартиен заводски филтър. Добре знам, щото аз я настройвах .
Иначе за тези места говоря (те надали са се трили в студения охлюв):
Пак казвам - не знам до колко е вярно, но така приказват хората. Може и наистина да е само форумен фолклор .
Re: Спортен филтър? Да или Не?
Това е цитат от един друг форум. Автора на мнението е "Postman"
Темата е страхотна поради това, че тук биха могли да стават страхотни спекулации с рекламна цел. Затова, както и поради факта че моят интернет приятел © ме провокира, ще си позволя да споделя с вас едно кратко теоретично изследване на проблема със спортните филтри. Аз няма да вземам страна в тази дискусия, а просто ще споделя изненадващия резултат (за мен е наистина изненадващ), който получих. Това което направих е една на пръв поглед проста сметка, която обаче би могла да има претенции за известна минимална достоверност. Аз естествено не съм напълно съгласен с този метод, но предвид сложността на реалния модел съм склонен да допусна, че има известна логика в крайния резултат. Става дума за следното: опитах се да намеря връзка между влиянието на филтриращия елемент (нормален филтър или спортен такъв) и мощността на двигателя (теоретично). Тази връзка вие ще я видите по-надолу в таблицата. Сега, за да няма въпроси какво точно съм направил и защо съм получил точно това, ще го кажа предварително. Предварително ще кажа и защо самият аз не съм съгласен с тази таблица (въпреки че сам я сметнах) и в този смисъл евентуалните грешки на какви физични явления се дължат. Започнах от един математичен модел за термодинамично изчисление на бензинови двигатели с вътрешно горене (на MathCAD). Двигателят е със степен на сгъстяване 10 и това, което направих е вариране в широки граници на външните за двигателя условия на работа – температура и налягане на въздуха, постъпващ в пълнителния колектор. При тези допускания, приемам че двигателят развива 150 к.с. при външна температура 20 градуса Целзий и налягане в пълнителния колектор 0,97 бара. За прототип съм използвал двигателят на BMW-то на ©, който е с такава мощност, тъй като именно © ме провокира да изкажа мнението си. В този смисъл този пост е за него, но съм сигурен че той би искал да сподели това с всеки почитател на марката. Не съм сигурен дали на този двигател степента на сгъстяване е 10, но това не би се отразило много съществено. Тази таблица би могла да се получи и чрез директно изчисление плътността на въздуха при различни условия, но за по-голяма достоверност (за самия мен) аз прекарах данните през математичния модел. Основното ми допускане в случая е това, какво е налягането след филтъра. Аз съм го приел 0,97 бара, което означава, че при дебита на въздух който двигателят консумира при максимална мощност, филтъра създава хидравлично съпротивление на постъпващия въздух 0,03 бара. Ако нямаше изобщо филтър, налягането би било равно точно на атмосферното (непосредствено след мястото на което стои филтъра, а не в колектора) или с други думи точно 1 бар. Естествено по дължина на колектора налягането намалява линейно (средното налягане) поради хидравличните загуби в тръбопровода. Казвам средното налягане, тъй като пулсациите на налягането в ражимите на максимален въртящ момент (резонансно пълнене) са значителни и поради това оценката на хидравличното съпротивление се прави по средната стойност на налягането в колектора, която е средноинтегрална стойност от функцията на закона за промяна на налягането в колектора. Аз съм избрал точно числото 0,97 бара, тъй като от собствен опит (собствено измерване) на това налягане съм получавал различни стойности (за нов хартиен филтър най-често 0,96 бара). Тъй като вероятно всички почитатели на BMW биха казали че марката е по-добра, аз съм избрал число доказващо по-съвършенното пречистване на въздуха в тези двигатели и съм намалил с малко хидравличното съпротивление на оригиналния филтър на BMW. Тъй като разликата в добрите хартиени филтри и лошите хартиени филтри е огромна (аз смятах до налягания 0,85 бара), изобщо не се спирам на случаите със замърсени филтри преди периодичната ин смяна. Тъй като аз по правило не съм яростен привърженик на спортните филтри, си позволявам да ги съпостявам с най-добрите оригинални хартиени такива, като естествено не очаквам че спортния филтър е панацея за двигателя. При направеното в тази доста тясна зона на промяна на външните условия теоретично изследване, си мисля че въпроса за достоверността не е силно актуален, тъй като в такива тесни граници линейността на модела не води до съществени отклонения и грешки. Въпреки това, аз си мисля че той е доста примитивен защото не отчита толкова съществени неща като влиянието на температурата и налягането върху смесообразуването и горенето в цилиндрите, а оттам и показателите на двигателя. Например при работа на двигателя в температурния интервал 10...40 градуса Целзий външна температура може да се окаже, че мощността не е линейно променяща се, ами има максимум. Освен това, колкото е по-висока температурата на постъпващия в колектора въздух, толкова по-малко е неговото подгряване от стените на колектора, поради по-малката температурна разлика и оттам не толкова интензивен топлообмен. Т.е. при по-ниска температура на постъпващия въздух, подгряването му ще е по-значително и мощността, която би следвало да се очаква ще е малко по-ниска отколкото се получава при изчислението. Това е така, защото математичния модел не отчита топлообмена, както и не отчита процеса на изпарение на горивото във въздуха и следващото от това намаляване на температурата на цялата смес. Но все пак по-добре с него, отколкото без него.
Тази таблица не дава отговор на това кой филтър е по-добър, докато всеки не направи сам измерване на разреждането след филтъра за своята кола както с чисто нов хартиен, така и със спортен филтър. Това, което прави впечатление обаче, е че ако се махне филтъра теоретично мощността се повишава с 4% (ако е вярно допускането ми за това, че филтъра прави съпротивление от 0,03 бара при дебитите на максимална мощност). Освен това, ако се сложи спортен филтър и не се осигури “топлинен щит” на постъпващия въздух, веднага се вижда какъв е ефекта (вертикалните колонки). Тук разбира се има куп усовности, като например тези: какво е съпротивлението на оригиналния филтър; каква би била температурата на въздуха, постъпващ в двигателя със спортен филтър ако не му се осигури “топлинен щит” и т.н. Затова най-точния отговор е: ИЗМЕРВАНЕ!!! Как да стане обаче това измерване е най-логичния въпрос. Кой както може. Налягането с вакуумметър, а температурата с термометър (термодвойките на дигиталните мултимери са доста подходящи според мен). Това може да стане при един най-обикновен пътен тест. Налягането би следвало да се премери последователно (задължително в един и същи ден с минимална разлика във времето) за единия и другия филтър. Въпроса с температурата е доста по-сложен. Тя зависи от много неща като: каква е температурата на двигателя в момента на измерване; колко време преди това тази температура е била такава (т.е. измерването не бива да се прави в процеса на загряване на самия двигател); каква е скоростта на движение (от нея зависи циркулацията на въздуха в двигателното отделение и съответно общата температура под капака); работния режим на двигателя (обороти и положение на педала за газ). Така че, тази температура не може да е особено решаващ критерии, тъй като през цялата година и за всеки конкретен случай тя зависи от редица фактори от предходния момент и още толкова от следващия.
Ако някои има желание и възможност да направи едно такова приблизително измерване и да постне резултатите, всеки би се ориентирал дали има смисъл от спортен филтър и какъв резултат би могъл да очаква.
Ето и таблицата:
http://www.geocities.com/postman_bg/Col ... 7421481171
RESPECT
Темата е страхотна поради това, че тук биха могли да стават страхотни спекулации с рекламна цел. Затова, както и поради факта че моят интернет приятел © ме провокира, ще си позволя да споделя с вас едно кратко теоретично изследване на проблема със спортните филтри. Аз няма да вземам страна в тази дискусия, а просто ще споделя изненадващия резултат (за мен е наистина изненадващ), който получих. Това което направих е една на пръв поглед проста сметка, която обаче би могла да има претенции за известна минимална достоверност. Аз естествено не съм напълно съгласен с този метод, но предвид сложността на реалния модел съм склонен да допусна, че има известна логика в крайния резултат. Става дума за следното: опитах се да намеря връзка между влиянието на филтриращия елемент (нормален филтър или спортен такъв) и мощността на двигателя (теоретично). Тази връзка вие ще я видите по-надолу в таблицата. Сега, за да няма въпроси какво точно съм направил и защо съм получил точно това, ще го кажа предварително. Предварително ще кажа и защо самият аз не съм съгласен с тази таблица (въпреки че сам я сметнах) и в този смисъл евентуалните грешки на какви физични явления се дължат. Започнах от един математичен модел за термодинамично изчисление на бензинови двигатели с вътрешно горене (на MathCAD). Двигателят е със степен на сгъстяване 10 и това, което направих е вариране в широки граници на външните за двигателя условия на работа – температура и налягане на въздуха, постъпващ в пълнителния колектор. При тези допускания, приемам че двигателят развива 150 к.с. при външна температура 20 градуса Целзий и налягане в пълнителния колектор 0,97 бара. За прототип съм използвал двигателят на BMW-то на ©, който е с такава мощност, тъй като именно © ме провокира да изкажа мнението си. В този смисъл този пост е за него, но съм сигурен че той би искал да сподели това с всеки почитател на марката. Не съм сигурен дали на този двигател степента на сгъстяване е 10, но това не би се отразило много съществено. Тази таблица би могла да се получи и чрез директно изчисление плътността на въздуха при различни условия, но за по-голяма достоверност (за самия мен) аз прекарах данните през математичния модел. Основното ми допускане в случая е това, какво е налягането след филтъра. Аз съм го приел 0,97 бара, което означава, че при дебита на въздух който двигателят консумира при максимална мощност, филтъра създава хидравлично съпротивление на постъпващия въздух 0,03 бара. Ако нямаше изобщо филтър, налягането би било равно точно на атмосферното (непосредствено след мястото на което стои филтъра, а не в колектора) или с други думи точно 1 бар. Естествено по дължина на колектора налягането намалява линейно (средното налягане) поради хидравличните загуби в тръбопровода. Казвам средното налягане, тъй като пулсациите на налягането в ражимите на максимален въртящ момент (резонансно пълнене) са значителни и поради това оценката на хидравличното съпротивление се прави по средната стойност на налягането в колектора, която е средноинтегрална стойност от функцията на закона за промяна на налягането в колектора. Аз съм избрал точно числото 0,97 бара, тъй като от собствен опит (собствено измерване) на това налягане съм получавал различни стойности (за нов хартиен филтър най-често 0,96 бара). Тъй като вероятно всички почитатели на BMW биха казали че марката е по-добра, аз съм избрал число доказващо по-съвършенното пречистване на въздуха в тези двигатели и съм намалил с малко хидравличното съпротивление на оригиналния филтър на BMW. Тъй като разликата в добрите хартиени филтри и лошите хартиени филтри е огромна (аз смятах до налягания 0,85 бара), изобщо не се спирам на случаите със замърсени филтри преди периодичната ин смяна. Тъй като аз по правило не съм яростен привърженик на спортните филтри, си позволявам да ги съпостявам с най-добрите оригинални хартиени такива, като естествено не очаквам че спортния филтър е панацея за двигателя. При направеното в тази доста тясна зона на промяна на външните условия теоретично изследване, си мисля че въпроса за достоверността не е силно актуален, тъй като в такива тесни граници линейността на модела не води до съществени отклонения и грешки. Въпреки това, аз си мисля че той е доста примитивен защото не отчита толкова съществени неща като влиянието на температурата и налягането върху смесообразуването и горенето в цилиндрите, а оттам и показателите на двигателя. Например при работа на двигателя в температурния интервал 10...40 градуса Целзий външна температура може да се окаже, че мощността не е линейно променяща се, ами има максимум. Освен това, колкото е по-висока температурата на постъпващия в колектора въздух, толкова по-малко е неговото подгряване от стените на колектора, поради по-малката температурна разлика и оттам не толкова интензивен топлообмен. Т.е. при по-ниска температура на постъпващия въздух, подгряването му ще е по-значително и мощността, която би следвало да се очаква ще е малко по-ниска отколкото се получава при изчислението. Това е така, защото математичния модел не отчита топлообмена, както и не отчита процеса на изпарение на горивото във въздуха и следващото от това намаляване на температурата на цялата смес. Но все пак по-добре с него, отколкото без него.
Тази таблица не дава отговор на това кой филтър е по-добър, докато всеки не направи сам измерване на разреждането след филтъра за своята кола както с чисто нов хартиен, така и със спортен филтър. Това, което прави впечатление обаче, е че ако се махне филтъра теоретично мощността се повишава с 4% (ако е вярно допускането ми за това, че филтъра прави съпротивление от 0,03 бара при дебитите на максимална мощност). Освен това, ако се сложи спортен филтър и не се осигури “топлинен щит” на постъпващия въздух, веднага се вижда какъв е ефекта (вертикалните колонки). Тук разбира се има куп усовности, като например тези: какво е съпротивлението на оригиналния филтър; каква би била температурата на въздуха, постъпващ в двигателя със спортен филтър ако не му се осигури “топлинен щит” и т.н. Затова най-точния отговор е: ИЗМЕРВАНЕ!!! Как да стане обаче това измерване е най-логичния въпрос. Кой както може. Налягането с вакуумметър, а температурата с термометър (термодвойките на дигиталните мултимери са доста подходящи според мен). Това може да стане при един най-обикновен пътен тест. Налягането би следвало да се премери последователно (задължително в един и същи ден с минимална разлика във времето) за единия и другия филтър. Въпроса с температурата е доста по-сложен. Тя зависи от много неща като: каква е температурата на двигателя в момента на измерване; колко време преди това тази температура е била такава (т.е. измерването не бива да се прави в процеса на загряване на самия двигател); каква е скоростта на движение (от нея зависи циркулацията на въздуха в двигателното отделение и съответно общата температура под капака); работния режим на двигателя (обороти и положение на педала за газ). Така че, тази температура не може да е особено решаващ критерии, тъй като през цялата година и за всеки конкретен случай тя зависи от редица фактори от предходния момент и още толкова от следващия.
Ако някои има желание и възможност да направи едно такова приблизително измерване и да постне резултатите, всеки би се ориентирал дали има смисъл от спортен филтър и какъв резултат би могъл да очаква.
Ето и таблицата:
http://www.geocities.com/postman_bg/Col ... 7421481171
RESPECT
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта