4-2-1 колектор голф 4

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот plamski3 » Чет 24 апр 2014 21:14


Здравейте!

Не знам дали темата е за тук или за направи си сам, но в случая ще слагам 4-2-1 колектор и все още събирам идеи как точно става. Ако модераторите решат нека я преместят.

Та колата е голф 4 1.6 8в акл. Купих колектора от колега във форума. Според него колектора е за мотори от 1,6 до 2.0 за 8 клапанови двигатели. Като гледам изводите на колектора и тези които са от АКЛ-а (по снимки) ми изглеждат еднакви. Ето и снимка на колектора:


2014-04-24 21.42.25.jpg

2014-04-24 21.42.40.jpg

2014-04-24 21.42.50.jpg

2014-04-24 21.43.04.jpg


Имам много въпроси и започвам да ги задавам. Ще се радвам, ако ми помогнете да преодолея всички спънки и пречки по ъпгрейда.

1.Както се вижда от снимката едната тръба е леко ударена. Това проблем ли е? Ще бъде ли проблем? Как може да се оправи ако е проблем?

2.Тръбите са леко ръждясали. Това проблем ли е? Може ли да се направи нещо по въпроса?

3.Никъде няма отвор за ламбда сондата. Къде трябва да му е мястото?

4. Понеже е тръбен колектор, ще има нужда от термо лента. До колко градуса трябва да издържа? До къде да я омотая? Има ли значение ширината и дебелината и?

5.Каква гарнитура да си взема между колектора и двигателя? Трябва ли да е някаква по-специална или стандартната за двигателя?

6.Трябва ли да сменям меката връзка?

7. Диаметъра на сегашната мека връзка е 45мм вътрешен диаметър. Генерацията ми е стокова, с изключение че вместо катализатор имам резонаторно гърне. Предполагам, че това са размерите на сегашната генерация:
36bed49f.jpg


Дали ако си остана със стоковата генерация ще има проблем за двигателя? Ще се отпушва ли по-добре с новия колектор и старата генерация след него? Ако сменя меката връзка с такава с по-голям диаметър и след това сложа генерация от 1.8Т (която мисля че е на ф50 или ф55) дали ще има по-добър ефект ?
Като цяло не искам колата да става много шумна, понеже често пътувам извън града (магистралата) и съм на 4000 оборота и няма да е много приятно да ми ръмжи и от генерацията.

След колектора ще сложа и панелен спортен филтър (предполагам К&N), за да има смисъл от цялата интервенция.

Като цяло това са ми въпросите. Надявам се да ми помогнете да ги реша. :)

Очаквам вашите мнения и ценни съвети.

Благодаря! :love.vwclub




Потребителски аватар
petroffbg
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот petroffbg » Пет 25 апр 2014 7:00


Не се занимавай със това джилязо,гарантирам ти,че със стоковият колектор ще върви по-добре.

P.S. Това е произведено от гъзорък "майстор",който и идея си няма какво е сътворил.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот Stenly » Съб 26 апр 2014 20:19


Това беше оня колектор за 80 лв дето беше в Благоевград... и колегата така и не си вдигна телефона за да го питам за информация ,след детайлните снимки от теб заключвам ,че това никога не бих си го сложил на колата ...


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот plamski3 » Нед 27 апр 2014 16:01


Stenly написа:Това беше оня колектор за 80 лв дето беше в Благоевград... и колегата така и не си вдигна телефона за да го питам за информация ,след детайлните снимки от теб заключвам ,че това никога не бих си го сложил на колата ...


Да, колектора е същия, но с това ти мнение не ми помагаш по зададените от мен въпроси.
Въпросите ми са достатъчно конкретни. Ако имате с какво да ми помогнете - заповядайте, ако ли не - моля не спамете в темата!

Благодаря! :beer


Потребителски аватар
petroffbg
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот petroffbg » Нед 27 апр 2014 19:10


SPAM: Вземи и погледни стандартен чугунен изпускателен колектор(ако няма къде да разгледаш тръбен) и обърни внимание във каква последователност са свързани изходите от главата до двата отвора където се съединява двуцевката.
За да има смисъл от такъв колектор(4-2-1),тръбите трябва да са със еднаква дължина,като се съединяват по двойки,1-4 и 2-3,продължават две тръби и се съединяват във една.Дължините и ф-то се пресмята според кубатурата и фазите на разпределителният вал и все още не се е родил инжинер който да е постигнал 100% резултат.

P.S. При така издяланата самоделка и свързването на 1-2 и 4-3 на куп,ще дефазираш мотора и ще работи във пъти по-лошо от стоковият ти колектор.Ако поне бяха със еднакви дължини,можеше да ги събереш във една(4-1)и да имаш някакъв резултат във високите...


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот plamski3 » Пон 28 апр 2014 0:41


Тръбите се съединяват от 4 в 2 както следва : 1-4 отгоре (отдолу) и 2-3 отдолу(отгоре според зависи кое се приема за горе). Загледай се в снимките и ще видиш, че са така. Просто са много близо и е объркващо.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот Iago » Пон 28 апр 2014 23:09


Какво? Снимай го не объркващо, че нещо не мога да си го представя както го обясняваш..


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот plamski3 » Пон 28 апр 2014 23:34


2014-04-29 00.27.00.jpg



1 и 4 минават отгоре, а 2 и 3 отдолу

Опитах се да го начертая с различни цветове

2014-04-29 00.27.001.jpg


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: 4-2-1 колектор голф 4

Мнениеот plamski3 » Съб 21 мар 2015 21:30


Отказах се от монтажа на колектора и отдавна е продаден.

Темата е за :delete или :lock



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта