Здравейте!
Не знам дали темата е за тук или за направи си сам, но в случая ще слагам 4-2-1 колектор и все още събирам идеи как точно става. Ако модераторите решат нека я преместят.
Та колата е голф 4 1.6 8в акл. Купих колектора от колега във форума. Според него колектора е за мотори от 1,6 до 2.0 за 8 клапанови двигатели. Като гледам изводите на колектора и тези които са от АКЛ-а (по снимки) ми изглеждат еднакви. Ето и снимка на колектора:
Имам много въпроси и започвам да ги задавам. Ще се радвам, ако ми помогнете да преодолея всички спънки и пречки по ъпгрейда.
1.Както се вижда от снимката едната тръба е леко ударена. Това проблем ли е? Ще бъде ли проблем? Как може да се оправи ако е проблем?
2.Тръбите са леко ръждясали. Това проблем ли е? Може ли да се направи нещо по въпроса?
3.Никъде няма отвор за ламбда сондата. Къде трябва да му е мястото?
4. Понеже е тръбен колектор, ще има нужда от термо лента. До колко градуса трябва да издържа? До къде да я омотая? Има ли значение ширината и дебелината и?
5.Каква гарнитура да си взема между колектора и двигателя? Трябва ли да е някаква по-специална или стандартната за двигателя?
6.Трябва ли да сменям меката връзка?
7. Диаметъра на сегашната мека връзка е 45мм вътрешен диаметър. Генерацията ми е стокова, с изключение че вместо катализатор имам резонаторно гърне. Предполагам, че това са размерите на сегашната генерация:
Дали ако си остана със стоковата генерация ще има проблем за двигателя? Ще се отпушва ли по-добре с новия колектор и старата генерация след него? Ако сменя меката връзка с такава с по-голям диаметър и след това сложа генерация от 1.8Т (която мисля че е на ф50 или ф55) дали ще има по-добър ефект ?
Като цяло не искам колата да става много шумна, понеже често пътувам извън града (магистралата) и съм на 4000 оборота и няма да е много приятно да ми ръмжи и от генерацията.
След колектора ще сложа и панелен спортен филтър (предполагам К&N), за да има смисъл от цялата интервенция.
Като цяло това са ми въпросите. Надявам се да ми помогнете да ги реша. :)
Очаквам вашите мнения и ценни съвети.
Благодаря!
4-2-1 колектор голф 4
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Не се занимавай със това джилязо,гарантирам ти,че със стоковият колектор ще върви по-добре.
P.S. Това е произведено от гъзорък "майстор",който и идея си няма какво е сътворил.
P.S. Това е произведено от гъзорък "майстор",който и идея си няма какво е сътворил.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Това беше оня колектор за 80 лв дето беше в Благоевград... и колегата така и не си вдигна телефона за да го питам за информация ,след детайлните снимки от теб заключвам ,че това никога не бих си го сложил на колата ...
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Stenly написа:Това беше оня колектор за 80 лв дето беше в Благоевград... и колегата така и не си вдигна телефона за да го питам за информация ,след детайлните снимки от теб заключвам ,че това никога не бих си го сложил на колата ...
Да, колектора е същия, но с това ти мнение не ми помагаш по зададените от мен въпроси.
Въпросите ми са достатъчно конкретни. Ако имате с какво да ми помогнете - заповядайте, ако ли не - моля не спамете в темата!
Благодаря!
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: 4-2-1 колектор голф 4
SPAM: Вземи и погледни стандартен чугунен изпускателен колектор(ако няма къде да разгледаш тръбен) и обърни внимание във каква последователност са свързани изходите от главата до двата отвора където се съединява двуцевката.
За да има смисъл от такъв колектор(4-2-1),тръбите трябва да са със еднаква дължина,като се съединяват по двойки,1-4 и 2-3,продължават две тръби и се съединяват във една.Дължините и ф-то се пресмята според кубатурата и фазите на разпределителният вал и все още не се е родил инжинер който да е постигнал 100% резултат.
P.S. При така издяланата самоделка и свързването на 1-2 и 4-3 на куп,ще дефазираш мотора и ще работи във пъти по-лошо от стоковият ти колектор.Ако поне бяха със еднакви дължини,можеше да ги събереш във една(4-1)и да имаш някакъв резултат във високите...
За да има смисъл от такъв колектор(4-2-1),тръбите трябва да са със еднаква дължина,като се съединяват по двойки,1-4 и 2-3,продължават две тръби и се съединяват във една.Дължините и ф-то се пресмята според кубатурата и фазите на разпределителният вал и все още не се е родил инжинер който да е постигнал 100% резултат.
P.S. При така издяланата самоделка и свързването на 1-2 и 4-3 на куп,ще дефазираш мотора и ще работи във пъти по-лошо от стоковият ти колектор.Ако поне бяха със еднакви дължини,можеше да ги събереш във една(4-1)и да имаш някакъв резултат във високите...
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Тръбите се съединяват от 4 в 2 както следва : 1-4 отгоре (отдолу) и 2-3 отдолу(отгоре според зависи кое се приема за горе). Загледай се в снимките и ще видиш, че са така. Просто са много близо и е объркващо.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Какво? Снимай го не объркващо, че нещо не мога да си го представя както го обясняваш..
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: 4-2-1 колектор голф 4
1 и 4 минават отгоре, а 2 и 3 отдолу
Опитах се да го начертая с различни цветове
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: 4-2-1 колектор голф 4
Отказах се от монтажа на колектора и отдавна е продаден.
Темата е за или
Темата е за или
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта