Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот brabus » Сря 11 мар 2009 22:08


Опитвам се да намеря повече инфо за тази кола и ако успея веднага ти го пращам. Може да има нещо полезно за твоя проект.
Изображение




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот radi_nrj » Съб 14 мар 2009 11:08


Ще дам още един жокер: понеже видях на блога ти, че си се спрял на батерии Монбат Мегалайт за твоята цел най-пoдходяща е 6V 6ML165. Тази батерия е разработвана за Голф колички и най-много там се и използва.

BTW единичката от горната снимка е с такъв тип батерии.

Също така си мисля и за въздушното съпротивление. Огледала FK, дръжки на вратите от Ауди (като на Джетата на Alpine) и калобраните аут.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот emo-gar » Вто 31 мар 2009 23:39


Към автора на темата:насочи се към някоя версия на DC Servo Unit от металообработваща машина.Японците правеха навремето страшни DC регулатори за шпинделно задвижване -11-30kw.Разбира се най добре е да се приложи AC мотор с VFD(Variable Frequency Drive),но цена на VFD за 1,5kw е към 1500лв.Основен проблем ще се окажат обаче ..баКтерииите...За да се гонят нормални стойности на токовете ще трябва да се ползват по-високи волтажи,да речем ..над 100волта,нал' се сещате..UxI=P
..Има и друг форум,предимно от жичкаджии,дето се вихри подобна идея,ще дам линк към нея,може да се получи някаква "симбиоза"
P.S....Аха..ето кой чопли в двата форумааа.. :lol: Успех,човек никога не знае..
Ако се приеме готово техническо решение(не мисля да си правиме инвертор в домашни условия),в моята работа се ползват VFD за мощности от 7.5kw нагоре.Та за 37kw инвертора е доста "сериозен" и като габарит ,и като захранващо напрежение(560vDC).Крайните транзисторни модули са IGBT,като самият модул е интегриран със собствен контролер и си "говори" с интерфейса .Имам нещо като блокова схема,производител е Leroy Somer


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот radi_nrj » Сря 01 апр 2009 9:56


emo-gar написа:Разбира се най добре е да се приложи AC мотор с VFD(Variable Frequency Drive


TGV е с асинхронни AC мотори и VFD или честотен преобразувател. Общо взето на запад (а и на изток) се ориентират към асинхронни машини заради по-високо КПД, по висока надежност и т.н. пък и асинхронния колкото повече го товариш толкова повече се овеличава въртящия момент.

Хубаво е да се помисли и за вариянта с рекоперативно спиране, т.е. да ако може двигателя да се обръща в режим Генератор (ако неможе да се комбинира с генератор) при спиране /спускане и да зарежда батериите.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Stoi » Сря 08 апр 2009 22:45


Направих поръчка от Китай на няколко IGBT-та , драйвери и бързи диоди. Мисля, че до няколко седмици трябва да са в ръцете ми :) Плана e 1400А Мах при 168В...това колко киловата е не ми се смята щото се плаша :) Вече успешно експериментирам с един PICAXE за PWM генератор. Благодаря на колегите от последните постове за съветите ! Батериите ще се май от сериата на Монбат Мегалайт. Искам да е с литеиви, но цената ще стане астрономическа. За рекоперативно спиране още ни ми се мисли, защото трябва да се прави H мост..и пак стават леко сложни нещата. Може би ще заложа тези неща в следващата версия ако първата се окаже успешна. Като пристигнат частите ще снимам :) Скоро !


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Tinko » Пет 10 апр 2009 9:43


А имаш ли проблеми с поставянето на мотора на мястото му? :lol:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот radi_nrj » Пет 10 апр 2009 12:49


Stoi написа:Плана e 1400А Мах при 168В...това колко киловата е не ми се смята щото се плаша :)


235.2kW :shock


Потребителски аватар
BS
Мнения: 605
Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
Автомобил: A6
Двигател: BAU
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот BS » Нед 12 апр 2009 20:57


319,8 k.c. :mrgreen:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Tinko » Нед 12 апр 2009 23:18


BS написа:319,8 k.c. :mrgreen:

Ти изобщо наясно ли си? :shock


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот radi_nrj » Пон 13 апр 2009 9:22


Tinko написа:
BS написа:319,8 k.c. :mrgreen:

Ти изобщо наясно ли си? :shock


235.2kW е подадена електрическа мощност, а колко ще е изходящата механична може да смятаме с КПД-то на мотора, но най-добре ще се види ако се мери с дино на вала.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Stoi » Вто 28 апр 2009 14:02


Най-после си взех частите поръчани от Китай ! Разправията и проблемите с митниците си бяха цял филм, и не ми се говори изобщо за това... :banghead: :banghead: :banghead: . Важното е, че вече мога да започна работа по контролера :) Ето и малко снимки за зарибявка. Зелената платка е драйвера. Отляво са IGBT-тата , а от дясно диодите. :) Оказа ,се че имам и лек проблем със скоростите. Не съм преценил ,че мотора ми е твърде голям и чашките за полуоските ще опират в мотора. За 4 мм не стават нещата :( Дочух, че 084 скоростите са с по-голям кожух. Някой да знае нещо по въпроса ?
Прикачени файлове
c3.jpg
c2.jpg
c1.jpg


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Vizor » Вто 28 апр 2009 15:16


Ровихме се доста с колегите тука из едни сайтове за такива глупости и знаеш ли кавко намерихме ? 100кВ магнитен двигател :)
пича беше намерил начин магнитите да не изпадат в асинхрон .. някакъв руснак дето си го е правил в Германия
обаче моторите ги даваше само под наем за 5 години
даже имаеш и по 9кВ такива
това би било яко ама цената беше фрапантна :(


petko_jj
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 29 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnowo

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот petko_jj » Съб 30 май 2009 20:24


здравейте, много се кефя на тази идея.Не разбирам само едно: защо не се ползват по големи напрежения, например 400V, ами ниски 120 -170 V.Нали P=U.I, а когато падне тока устройствата за управление на двигателите ще разсейват по- малко топлина.
По повод батерии, които наистина ми направиха впечатление серия А123 battery.
Nominal capacity and voltage 2.3 Ah, 3.3 V
Internal impedance (1kHz AC) 8 m1 typical
Internal resistance (10A, 1s DC) 10 m1 typical
Recommended standard charge method 3A to 3.6V CCCV, 45 min
Recommended fast charge current 10A to 3.6V CCCV, 15 min
Maximum continuous discharge 70A
Pulse discharge at 10 sec 120A
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD Over 1,000 cycles
Recommended pulse charge/discharge cutoff 3.8V to 1.6V
Operating temperature range -30°C to +60°C
Storage temperature range -50°C to +60°C
Core cell weight 70 grams
цената на такава батерия е 9 долара на дребно.
тази батерия я представиха по- добре и от кондензатор, 10 години гаранция може да се разреди до дупка. да бъде разредена и 2 години след като я заредиш капацитета и е 100% същия, ако я разредиш на 50 %, ще стои така и след 10 реши я доразреждаш до дупка, или пък си я зареждаш. просто перфектната батерия.
както виждате зарежда се за 15 мин. нормално може да се разреди за 5 мин. като до последно напрежението стои 3.3v, а тока 30 A. Моментният ток, който може да се тегли от тази батерия, е 70 А и всичко това е събрано в 70 гр.
http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR26650M1A_Datasheet_APRIL_2009.pdf


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Съб 30 май 2009 22:49


petko_jj написа:здравейте, много се кефя на тази идея.Не разбирам само едно: защо не се ползват по големи напрежения, например 400V, ами ниски 120 -170 V.Нали P=U.I, а когато падне тока устройствата за управление на двигателите ще разсейват по- малко топлина.
По повод батерии, които наистина ми направиха впечатление серия А123 battery.
Nominal capacity and voltage 2.3 Ah, 3.3 V
Internal impedance (1kHz AC) 8 m1 typical
Internal resistance (10A, 1s DC) 10 m1 typical
Recommended standard charge method 3A to 3.6V CCCV, 45 min
Recommended fast charge current 10A to 3.6V CCCV, 15 min
Maximum continuous discharge 70A
Pulse discharge at 10 sec 120A
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD Over 1,000 cycles
Recommended pulse charge/discharge cutoff 3.8V to 1.6V
Operating temperature range -30°C to +60°C
Storage temperature range -50°C to +60°C
Core cell weight 70 grams
цената на такава батерия е 9 долара на дребно.
тази батерия я представиха по- добре и от кондензатор, 10 години гаранция може да се разреди до дупка. да бъде разредена и 2 години след като я заредиш капацитета и е 100% същия, ако я разредиш на 50 %, ще стои така и след 10 реши я доразреждаш до дупка, или пък си я зареждаш. просто перфектната батерия.
както виждате зарежда се за 15 мин. нормално може да се разреди за 5 мин. като до последно напрежението стои 3.3v, а тока 30 A. Моментният ток, който може да се тегли от тази батерия, е 70 А и всичко това е събрано в 70 гр.
http://a123systems.textdriven.com/produ ... L_2009.pdf


Разгледах набързо PDF-а и батериите наистина изглеждат добри на хартия. Притесняват ме някой неща в характиристиките, който звучат леко като фантастика, но ще се проучи :) Относно големите напрежения си прав, че е подобре да е по-високо, но една тягова оловна батерия на 12V е към 40 кг и 300-400 лв. за 400V се получават едни цифри, който не се харесват на никой :)


petko_jj
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 29 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnowo

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот petko_jj » Нед 31 май 2009 0:21


не е само на хартия познавам хора които я тестват в българия. Фирмата се казва ринг инженеринг в пловдив
те разработват контролери с които точно симолират разряд и заряд на акумолаторни батерии за електро мобил.
съшо така виж този саЙт http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=599316



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта