Опитвам се да намеря повече инфо за тази кола и ако успея веднага ти го пращам. Може да има нещо полезно за твоя проект.
Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Ще дам още един жокер: понеже видях на блога ти, че си се спрял на батерии Монбат Мегалайт за твоята цел най-пoдходяща е 6V 6ML165. Тази батерия е разработвана за Голф колички и най-много там се и използва.
BTW единичката от горната снимка е с такъв тип батерии.
Също така си мисля и за въздушното съпротивление. Огледала FK, дръжки на вратите от Ауди (като на Джетата на Alpine) и калобраните аут.
BTW единичката от горната снимка е с такъв тип батерии.
Също така си мисля и за въздушното съпротивление. Огледала FK, дръжки на вратите от Ауди (като на Джетата на Alpine) и калобраните аут.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Към автора на темата:насочи се към някоя версия на DC Servo Unit от металообработваща машина.Японците правеха навремето страшни DC регулатори за шпинделно задвижване -11-30kw.Разбира се най добре е да се приложи AC мотор с VFD(Variable Frequency Drive),но цена на VFD за 1,5kw е към 1500лв.Основен проблем ще се окажат обаче ..баКтерииите...За да се гонят нормални стойности на токовете ще трябва да се ползват по-високи волтажи,да речем ..над 100волта,нал' се сещате..UxI=P
..Има и друг форум,предимно от жичкаджии,дето се вихри подобна идея,ще дам линк към нея,може да се получи някаква "симбиоза"
P.S....Аха..ето кой чопли в двата форумааа.. Успех,човек никога не знае..
Ако се приеме готово техническо решение(не мисля да си правиме инвертор в домашни условия),в моята работа се ползват VFD за мощности от 7.5kw нагоре.Та за 37kw инвертора е доста "сериозен" и като габарит ,и като захранващо напрежение(560vDC).Крайните транзисторни модули са IGBT,като самият модул е интегриран със собствен контролер и си "говори" с интерфейса .Имам нещо като блокова схема,производител е Leroy Somer
..Има и друг форум,предимно от жичкаджии,дето се вихри подобна идея,ще дам линк към нея,може да се получи някаква "симбиоза"
P.S....Аха..ето кой чопли в двата форумааа.. Успех,човек никога не знае..
Ако се приеме готово техническо решение(не мисля да си правиме инвертор в домашни условия),в моята работа се ползват VFD за мощности от 7.5kw нагоре.Та за 37kw инвертора е доста "сериозен" и като габарит ,и като захранващо напрежение(560vDC).Крайните транзисторни модули са IGBT,като самият модул е интегриран със собствен контролер и си "говори" с интерфейса .Имам нещо като блокова схема,производител е Leroy Somer
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
emo-gar написа:Разбира се най добре е да се приложи AC мотор с VFD(Variable Frequency Drive
TGV е с асинхронни AC мотори и VFD или честотен преобразувател. Общо взето на запад (а и на изток) се ориентират към асинхронни машини заради по-високо КПД, по висока надежност и т.н. пък и асинхронния колкото повече го товариш толкова повече се овеличава въртящия момент.
Хубаво е да се помисли и за вариянта с рекоперативно спиране, т.е. да ако може двигателя да се обръща в режим Генератор (ако неможе да се комбинира с генератор) при спиране /спускане и да зарежда батериите.
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Направих поръчка от Китай на няколко IGBT-та , драйвери и бързи диоди. Мисля, че до няколко седмици трябва да са в ръцете ми Плана e 1400А Мах при 168В...това колко киловата е не ми се смята щото се плаша Вече успешно експериментирам с един PICAXE за PWM генератор. Благодаря на колегите от последните постове за съветите ! Батериите ще се май от сериата на Монбат Мегалайт. Искам да е с литеиви, но цената ще стане астрономическа. За рекоперативно спиране още ни ми се мисли, защото трябва да се прави H мост..и пак стават леко сложни нещата. Може би ще заложа тези неща в следващата версия ако първата се окаже успешна. Като пристигнат частите ще снимам Скоро !
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
А имаш ли проблеми с поставянето на мотора на мястото му?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Stoi написа:Плана e 1400А Мах при 168В...това колко киловата е не ми се смята щото се плаша
235.2kW
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
BS написа:319,8 k.c.
Ти изобщо наясно ли си?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Tinko написа:BS написа:319,8 k.c.
Ти изобщо наясно ли си?
235.2kW е подадена електрическа мощност, а колко ще е изходящата механична може да смятаме с КПД-то на мотора, но най-добре ще се види ако се мери с дино на вала.
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.
Най-после си взех частите поръчани от Китай ! Разправията и проблемите с митниците си бяха цял филм, и не ми се говори изобщо за това... . Важното е, че вече мога да започна работа по контролера Ето и малко снимки за зарибявка. Зелената платка е драйвера. Отляво са IGBT-тата , а от дясно диодите. Оказа ,се че имам и лек проблем със скоростите. Не съм преценил ,че мотора ми е твърде голям и чашките за полуоските ще опират в мотора. За 4 мм не стават нещата Дочух, че 084 скоростите са с по-голям кожух. Някой да знае нещо по въпроса ?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)
Ровихме се доста с колегите тука из едни сайтове за такива глупости и знаеш ли кавко намерихме ? 100кВ магнитен двигател
пича беше намерил начин магнитите да не изпадат в асинхрон .. някакъв руснак дето си го е правил в Германия
обаче моторите ги даваше само под наем за 5 години
даже имаеш и по 9кВ такива
това би било яко ама цената беше фрапантна
пича беше намерил начин магнитите да не изпадат в асинхрон .. някакъв руснак дето си го е правил в Германия
обаче моторите ги даваше само под наем за 5 години
даже имаеш и по 9кВ такива
това би било яко ама цената беше фрапантна
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 29 май 2009 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tyrnowo
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)
здравейте, много се кефя на тази идея.Не разбирам само едно: защо не се ползват по големи напрежения, например 400V, ами ниски 120 -170 V.Нали P=U.I, а когато падне тока устройствата за управление на двигателите ще разсейват по- малко топлина.
По повод батерии, които наистина ми направиха впечатление серия А123 battery.
Nominal capacity and voltage 2.3 Ah, 3.3 V
Internal impedance (1kHz AC) 8 m1 typical
Internal resistance (10A, 1s DC) 10 m1 typical
Recommended standard charge method 3A to 3.6V CCCV, 45 min
Recommended fast charge current 10A to 3.6V CCCV, 15 min
Maximum continuous discharge 70A
Pulse discharge at 10 sec 120A
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD Over 1,000 cycles
Recommended pulse charge/discharge cutoff 3.8V to 1.6V
Operating temperature range -30°C to +60°C
Storage temperature range -50°C to +60°C
Core cell weight 70 grams
цената на такава батерия е 9 долара на дребно.
тази батерия я представиха по- добре и от кондензатор, 10 години гаранция може да се разреди до дупка. да бъде разредена и 2 години след като я заредиш капацитета и е 100% същия, ако я разредиш на 50 %, ще стои така и след 10 реши я доразреждаш до дупка, или пък си я зареждаш. просто перфектната батерия.
както виждате зарежда се за 15 мин. нормално може да се разреди за 5 мин. като до последно напрежението стои 3.3v, а тока 30 A. Моментният ток, който може да се тегли от тази батерия, е 70 А и всичко това е събрано в 70 гр.
http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR26650M1A_Datasheet_APRIL_2009.pdf
По повод батерии, които наистина ми направиха впечатление серия А123 battery.
Nominal capacity and voltage 2.3 Ah, 3.3 V
Internal impedance (1kHz AC) 8 m1 typical
Internal resistance (10A, 1s DC) 10 m1 typical
Recommended standard charge method 3A to 3.6V CCCV, 45 min
Recommended fast charge current 10A to 3.6V CCCV, 15 min
Maximum continuous discharge 70A
Pulse discharge at 10 sec 120A
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD Over 1,000 cycles
Recommended pulse charge/discharge cutoff 3.8V to 1.6V
Operating temperature range -30°C to +60°C
Storage temperature range -50°C to +60°C
Core cell weight 70 grams
цената на такава батерия е 9 долара на дребно.
тази батерия я представиха по- добре и от кондензатор, 10 години гаранция може да се разреди до дупка. да бъде разредена и 2 години след като я заредиш капацитета и е 100% същия, ако я разредиш на 50 %, ще стои така и след 10 реши я доразреждаш до дупка, или пък си я зареждаш. просто перфектната батерия.
както виждате зарежда се за 15 мин. нормално може да се разреди за 5 мин. като до последно напрежението стои 3.3v, а тока 30 A. Моментният ток, който може да се тегли от тази батерия, е 70 А и всичко това е събрано в 70 гр.
http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR26650M1A_Datasheet_APRIL_2009.pdf
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)
petko_jj написа:здравейте, много се кефя на тази идея.Не разбирам само едно: защо не се ползват по големи напрежения, например 400V, ами ниски 120 -170 V.Нали P=U.I, а когато падне тока устройствата за управление на двигателите ще разсейват по- малко топлина.
По повод батерии, които наистина ми направиха впечатление серия А123 battery.
Nominal capacity and voltage 2.3 Ah, 3.3 V
Internal impedance (1kHz AC) 8 m1 typical
Internal resistance (10A, 1s DC) 10 m1 typical
Recommended standard charge method 3A to 3.6V CCCV, 45 min
Recommended fast charge current 10A to 3.6V CCCV, 15 min
Maximum continuous discharge 70A
Pulse discharge at 10 sec 120A
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD Over 1,000 cycles
Recommended pulse charge/discharge cutoff 3.8V to 1.6V
Operating temperature range -30°C to +60°C
Storage temperature range -50°C to +60°C
Core cell weight 70 grams
цената на такава батерия е 9 долара на дребно.
тази батерия я представиха по- добре и от кондензатор, 10 години гаранция може да се разреди до дупка. да бъде разредена и 2 години след като я заредиш капацитета и е 100% същия, ако я разредиш на 50 %, ще стои така и след 10 реши я доразреждаш до дупка, или пък си я зареждаш. просто перфектната батерия.
както виждате зарежда се за 15 мин. нормално може да се разреди за 5 мин. като до последно напрежението стои 3.3v, а тока 30 A. Моментният ток, който може да се тегли от тази батерия, е 70 А и всичко това е събрано в 70 гр.
http://a123systems.textdriven.com/produ ... L_2009.pdf
Разгледах набързо PDF-а и батериите наистина изглеждат добри на хартия. Притесняват ме някой неща в характиристиките, който звучат леко като фантастика, но ще се проучи Относно големите напрежения си прав, че е подобре да е по-високо, но една тягова оловна батерия на 12V е към 40 кг и 300-400 лв. за 400V се получават едни цифри, който не се харесват на никой
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 29 май 2009 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tyrnowo
Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)
не е само на хартия познавам хора които я тестват в българия. Фирмата се казва ринг инженеринг в пловдив
те разработват контролери с които точно симолират разряд и заряд на акумолаторни батерии за електро мобил.
съшо така виж този саЙт http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=599316
те разработват контролери с които точно симолират разряд и заряд на акумолаторни батерии за електро мобил.
съшо така виж този саЙт http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=599316
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта