Абе гледам мегаЛогВюъра има една готина функция - да оптимизира VE карти по логове. Като гледам MegaTune-а как работи с оптимизирането на картите в движение ми се струва голяма пръчка. Тъпото е, че MegaLogViewer-а не взема в предвид AFR таблиците в безплатната версия. А за нещо толкова просто пари няма да им давам.
Та аз така или иначе си написах оптимизатор за VE таблици по логове вземащ в предвид AFR таблиците, но да попитам - кои от широко достъпните методи за оптимизиране на VE таблици дава най-добър резултат?
Предполагам ръчната оптимизация докато си на дино и можеш да контролираш обороти и натоварване върши идеална работа, ама не всеки си има дино под ръка. Пък и ми се струва, че диното не може да пресъздаде съвсем точно условията на пътя. Та с логове ми се струва, че ще се доближа повече до реалните условия на експлоатация. Обаче се чудя дали не изпускам нещо в цялата картинка...
И още нещо - някой да е добавял 2ри датчик за корекция по температура на горивоподаването? Мързи ме да заглеждам хардуера и ако някой е отъпкал пътя ще е много полезно. А ми трябва, защото малко сметки за температурата на входящият въздух ми показаха, че ще трябва да скалирам таблиците, че между -10 и 35 градуса температура на въздуха има разлика около 17% в плътността му. А моя IAT датчик е на газовия рейл...
Megasquirt - тайни и загадки
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Ми аз помислих малко и го измислих като patch, ама не е най-якото решение. Външен контролер който следи колкото ти душа иска датчици и смята необходимата корекция. Изхода от него е линеен и тоя линеен изход влиза към megasquirt-а. Мегата от своя страна може да се конфигурира коефициента за MAT корекция и се наглася да е според изхода на външния контролер.
За реализацията - търкаля ми се едно Arduino и ще ползвам него. То и без това е предназначено за същата кола - да управлява нивомера в таблото според данните от нивомера в газовата бутилка.
Та като цяло този подход спокойно може да бъде ползван за мегата откъм всичките датчици. Ама не е як, щото стават навързани 2 системи и съответно две места на които грешка може да срине системата.
За реализацията - търкаля ми се едно Arduino и ще ползвам него. То и без това е предназначено за същата кола - да управлява нивомера в таблото според данните от нивомера в газовата бутилка.
Та като цяло този подход спокойно може да бъде ползван за мегата откъм всичките датчици. Ама не е як, щото стават навързани 2 системи и съответно две места на които грешка може да срине системата.
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Възможно ли е да се подкара semi sequential на кола БЕЗ датчик за положението на разпределителния вал, че чета из нета следното- full group & semi sequential - без датичк, full sequential - с датчик, ама не знам вярно ли е.
Двигателят, за който става дума е на Пежо - 2.0 8V 122к.с. - XU10J2C с Magneti Marelli IAW 8P.20 на 405 4х4 1994год.
Тъй като главата (портване и шлайф за сгъстяване - от 9 на 10.5 приблизително) и генерацията (махнат катализатор) са пипани, ми се иска да се направят настройки на компютъра, но това марели точно никой не го прави.
Доколкото чета, с Megasquirt също така ще мога да добавя launch control (колата е 4х4, готин ще е стартът), shift light и други, като същевремено ще покрива всички функции на оригиналното ECU.
Knock sensor-ът е задължителен при такава степен на сгъстяване, но Megasquirt-a го поддържа с допълнителен модул, та предполагам няма да е проблем.
Двигателят, за който става дума е на Пежо - 2.0 8V 122к.с. - XU10J2C с Magneti Marelli IAW 8P.20 на 405 4х4 1994год.
Тъй като главата (портване и шлайф за сгъстяване - от 9 на 10.5 приблизително) и генерацията (махнат катализатор) са пипани, ми се иска да се направят настройки на компютъра, но това марели точно никой не го прави.
Доколкото чета, с Megasquirt също така ще мога да добавя launch control (колата е 4х4, готин ще е стартът), shift light и други, като същевремено ще покрива всички функции на оригиналното ECU.
Knock sensor-ът е задължителен при такава степен на сгъстяване, но Megasquirt-a го поддържа с допълнителен модул, та предполагам няма да е проблем.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
За атмосферка 10.5 не е кой знае какво та да гледаш за детонации, осен ако не караш с пропаднал бензин и на многгго голями аванси.
Мегата чете и датчик на разпределителния вал. Всичко са опции когато си я поръчваш.
Мегата чете и датчик на разпределителния вал. Всичко са опции когато си я поръчваш.
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Да, просто този мотор няма датчик на разпределителния вал, бензин зареждам само на ЕКО 100 октановия.
Атомосферен ще си остане, да - при 4х4 405-те раздатката заема цялото празно място м/у двг. и преградата към салона, където по принцип на турбинираната версия на тоя мотор стои турбото.
Атомосферен ще си остане, да - при 4х4 405-те раздатката заема цялото празно място м/у двг. и преградата към салона, където по принцип на турбинираната версия на тоя мотор стои турбото.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Всичко ти зависи от тоз който ти я настройва.
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Благодаря много за информацията и бързите отговори!
У нас може ли да се поръча мега? Т.е. има ли официален представител или всеки сам се оправя?
У нас може ли да се поръча мега? Т.е. има ли официален представител или всеки сам се оправя?
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Имаш ЛС. :)
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Имаш ЛС. :)
- disela
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Здравейте, аз също търся мега. Моля за информация от къде може да се поръча.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Някой ползва ли мега с дросел от Пб ,пф, 2е или агг, въобще тази електроника може ли да работи коректно с някой от дроселите на 8в ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Не виждам причина да не може ако дросела си има TPS.
Предполагам и без TPS може, ама разни функции няма да работят (обогатяването, контрол над празният ход), пък те не е като да са без значение...
Предполагам и без TPS може, ама разни функции няма да работят (обогатяването, контрол над празният ход), пък те не е като да са без значение...
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
ТПС-а не е потенциометричен на повечето 8В мотори.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Не искам да споря с теб защото не те познавам и не знам как ще реагираш, а ти си единствения който ми помага с тази електроника :)
,но в няколко теми чужи и наши чета примерни за Тпс на моно настроен със осцилоскоп и мултиметър, и на всякъде го дават като потенциометричен с напрежение 0,2—5в.
,но в няколко теми чужи и наши чета примерни за Тпс на моно настроен със осцилоскоп и мултиметър, и на всякъде го дават като потенциометричен с напрежение 0,2—5в.
- bbboiko2004
- Мнения: 4193
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Примерно PB i 2E нямат TPS на дросела, там има само фул тротал суич и празен ход, и дебитомера го ползва за да изчислява положението на дросела.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта