смукателен колектор

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Съб 19 сеп 2009 11:32


става ли замяната смукателния колектор на кр с такъв от 20 в. т. ?




golfmk1
Low rider
Мнения: 5548
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: смукателен колектор

Мнениеот golfmk1 » Съб 19 сеп 2009 11:46


не става.тряа да правиш от два един.успех :idea:


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Нед 20 сеп 2009 15:12


:да: съосието еднакво ли е на рънарите ?


Потребителски аватар
di4evv
Мнения: 517
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 2:05
Автомобил: ауди а 4
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: смукателен колектор

Мнениеот di4evv » Нед 20 сеп 2009 22:13


http://anchevbg.snimka.bg/automobiles/j ... 7.14781610

този е на колегата anchev ,правен е от АБФ и1.8Т(от два един)предполагам и от КР ще стане


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Пон 21 сеп 2009 6:25


идеята ми е да направя колектор подобен на 20 в. т. с прави рънари отговарящи на ъгъла на входовете смукатлните портове. да използвам дросел от алфа 164 (гигантски :evil: )
Изображение


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смукателен колектор

Мнениеот paco » Пон 21 сеп 2009 20:24


Това което си замислил е добро като идея, но всъщност ефекта може да е обратен. При атмосферните мотори е важна дължината на рънерите и точно затова на 16В моторите са така. Всъщнос от дължината и диаметъра зависи как се ускорява въздушния поток...хармоници и т.н. Когато ползваш единични дросели можеш да си позволиш по-къси рънери, но и там се налага смятане.

РАСО


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: смукателен колектор

Мнениеот doc_j » Пон 21 сеп 2009 20:29


ОК, а някъде инфо как се смятат... Или поне основните положения :roll: (тая вечер ме мързи да се рова и да си блъскам главата докато намеря точното инфо питайки "гуглата").


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Вто 22 сеп 2009 6:17


При атмосферните мотори е важна дължината на рънерите

ДА! съгласен съм ... идеята ми е да направя резонатор на хелмутс.
това е наи добрия варянт за пълнене,смея да твърдя , че е по добър и от дроселите .
някои да има калколатор за такъв колектор ?


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Нед 27 сеп 2009 13:31


:lock:


Потребителски аватар
mitko_pi4a_lc
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 24 май 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: смукателен колектор

Мнениеот mitko_pi4a_lc » Съб 17 окт 2009 18:17


kко стана колега да не си замразил проекта


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: смукателен колектор

Мнениеот Stenly » Съб 17 окт 2009 22:00


Този рязан и къс колектор който си замислил да изфабрикуваш за атмосферен мотор ще има дебит на въздух но скоростта на потока ще падне много и следователно обратен ефект. По-добър вариянт за тунинг на атмосферен мотор от дроселите досега няма.


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Нед 18 окт 2009 5:54


до някаде си прав , но да не забрявяме че дроселите са за писта а с еар бокс ефекта не е на 100%
.
идеята ми беше да се направи РЕЗОНАТОР на хелмутс при които не теория се получава ПРИНУДИТЕЛНО ПЪЛНЕНЕ .това е решението на "драгаджиика" за всекидневно каране.
има 2 вида колектори за 20 в.т. единия е къс а другия е по дълъг.
идеята ми беше да използвам по дългия и да го преправя за кр,пл,абф,9а но рънарите има са на 40 мм което е краино незадволително за моите цели .
понеже не мога да намеря калкулатор за рънарите мисля , че темата няма да е полезна на никои.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: смукателен колектор

Мнениеот martineli » Пон 19 окт 2009 17:43


колега би ли разяснил на по малоумните кат мен какво е резонатор на хелмутс.


Потребителски аватар
mk1
Мнения: 498
Регистриран на: Пон 26 май 2008 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: смукателен колектор

Мнениеот mk1 » Вто 20 окт 2009 16:15


ами не теория се получава интерференция.
въздуха се разглежда като вълни които чрез оптедрлена форма и обем на смукателния колектор се засеилват в рънарите.
съжалявам но не мога да го обясня по точно. трябва много смятане с няква програмна .



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта