айде стига с тия мотори! време е да се помисли малко и за спирането! това също е „силов” тунинг!
всички са наясно с АБС тевес на Мк2 голф, корадо и Мк3 пасат.
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 300089.JPG
колелата на моя пасат са оборудвани с 256мм вентилирани дискове отпред и 236мм плътни дискове отзад. съвсем стоков сетъп на спирачките.
поначало тевес 2 е АБС без наличие на класически вакуумен сервоусилвател, при него се разчита на помпа, която сгъстява сирачната течност до 190 бара в черната сфера, под казанчето на антифриза, долу ниско, и се смята, че чрез хидравлично управляване на това налягане се постига ефекта на сервоусилвател. без наличието на такъв.
оттам предимствата на тевеса:
1. не е нужно да работи мотора, за да имате спирачки-нужно е само да има ток.
2. налягането е достатъчно за чести спирания, при които понякога вакуумното серво се "втвърдява" поради недостатъчно вакуум от мотора.
обаче медала има и обратна страна...
тевеса има ред недостатъци:
1. АБС е 3 канален. предно ляво, предно дясно и общо задни колела се модулират хидравлично.
2. помпата е чувствително място и при износване (почти незабележимо с времето, ако карате постоянно колата)все повече време й трябва за да осигури нужното налягане в сферата, при което се получава недостатъчно спирачно усилие.
3. при активиране на АБС, като такъв (екстремно спиране), поради нуждата от обратно налягане в модулаторите (за да ви отпусне колелото, въпреки че вие се опитвате да го блокирате, натискайки спирачката до откат) налягането, което се пренасочва е доста голямо (счита се, явно, че вие сте приложили огромен натиск върху педала-величината е нерегулируема) и в резултат общото спирачно усилие се орязва почти на 50%. като на финала имате запазване на маневреност на автомобила, но удължен спирачен път... (причината за едно мое и 2 на musura произшествия...).
така че, на мене ми писна!
за майтап, и за проба един ден ми се наложи да разглобя теоритически отписан АБС Ate Mk20 ITT блок на Г3 АFT , ’97. и веднага се влюбих в тоя АБС...
отремонтирах го (най често срещания проблем с тия АБС е грешката Hydraulic pump-signal outside specification за което аутодата съветва да се смени контролера, а всъщност се оказа далеч по малко драматично...).
резултата е:
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010608.JPG
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010607.JPG
проблеми:
поради това, че тевеса e 3 канален се наложи прекарването на допълнителна тръба до задния мост, на колата има само една.
ITT е 4 канален, така че кантара на задните спирачки отпада, като ненужен (всяко колело се следи индивидуално) и оттам се налага шунтирането му. вариант е с маркучи за заден мост (те са с 2 женски), но на мене не ми допадна да имам повече от 6 спирачни маркуча в колата (2 предни, 2 задни за апаратите и 2 на моста)-все пак, дори и спирачни, са маркучи и се раздуват малко или много, като ми губят от усилието. така че си сътворих тръбички за шунта с тръбогиб, конусна дъска и женски накрайници, изрязани от стари маркучи и разпробити за тръбичка. конуса ляга плътно в лещата на мъжката тръбичка и резбовата връзка го притяга съвсем яко. става много добре. и не се раздува...
налага се префасониране на съществуващите на колата търбички. не отговарят по форма и дължина... малко рискован процес, защото няма място да се завре тръбогиб и трябва да се оперира внимателно с ръце. тръбичките са много корави и лесно се прекършват! там трябва много внимателно да се пипа! и да не се подхожда без подходящ инструмент за направа на лещи (20vTurbo алек,адски съм ти задължен!!!)
също така, входовете на ITT са с различни по големина щуцери. така че се налага смяна на 2 стандартни щуцера с 2 по големи.
напасването на стойката също е известна мъка. апропо тя е от ауди А3 или Г4, седи долу, в основата на рога. приблизително там, където и аз съм я сложил. не можах да й измисля по добро място... просто няма такова... окълцва се малко и става.
сервото и помпата са от ауди А3 или Г4, като опашката на сервото се реже по размер. навива се резба М10х1 и се използва накрайника на АБС тевес ,който се развива, за разлика от на стандартното серво, за подсъединяване към, педала. Помпата на съединителя влиза малко с клизма и на кестерме, но влиза!
електро връзките са само 4 и са елементарни. пасват се кабелите по цвят. буксата закъм ел. таблото на Г3 и другите ФВ преди ’98 е универсална и конекциите към нея също.
датчиците на тевеса се четат безпроблемно от ITT. смяната на буксите е без усложнения, спойките не пречат.
огромен плюс е че един преден датчик за тевеса е 120лв. докато за ITT e…35.
за съжаление нямах техническа възможност да снимам, (а пък хич не се и сетих...) така че се надявам да съм компенсирал с обяснения.
ефекта е, че без подмяна на стоковото оборудване на автомобила, като дискове и апарати, се постигна чуствително подобряване на спирането! особено при рязко намаляване на скорост на ръба на блокиране-там е най осезаемо!
иначе при активиране на АБС функция не се усеща намаляване на спирачно усилие и се отблокира само порблемното колело, а не всички заедно.
ъпгрейд на АБС
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: ъпгрейд на АБС
Всичко това е супер, а за цена на този ъпгрейд не си споменал Иначе евала за темата понеже ми предстой ъпгрейд на спирачките (ще минавам на по- големи дискове) няма да е лошо да се свърши и това което ти си направил (колата е Пасат Б4 2E-АGG)
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ъпгрейд на АБС
цената е кой, колкото си намери компонентите...
нямам точна сума, нито мога да дам такова инфо. може и без пари да ви стъпи-зависи...
забравих един относително важен аспект. оригиналната лампа на моя АБС не е съвместима с новия. трябва някак да се пригоди прилежащата към него лампа, така че не забравяйте да си я вземете от донора...
по моята текат още работни процеси, но има надежда!
нямам точна сума, нито мога да дам такова инфо. може и без пари да ви стъпи-зависи...
забравих един относително важен аспект. оригиналната лампа на моя АБС не е съвместима с новия. трябва някак да се пригоди прилежащата към него лампа, така че не забравяйте да си я вземете от донора...
по моята текат още работни процеси, но има надежда!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: ъпгрейд на АБС
Как мога да разбера моя абс какъв е? Пише ли някъде по него
Има си серво. Повече мяза на ITT но не е абсолютно същия като на снимките. Имам и кантар на задния мост
Ето и една снимка:
Има си серво. Повече мяза на ITT но не е абсолютно същия като на снимките. Имам и кантар на задния мост
Ето и една снимка:
Re: ъпгрейд на АБС
В багажника има един модул за управление на абса тои ползвали се. или сменяме само помпата
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ъпгрейд на АБС
нищо от инсталацията на тевеса не се използва, освен датчиците и гривните по колелата.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
Re: ъпгрейд на АБС
Ъпгрейда е перфектен, остава да намеря читав мастер да го превърне във факт
- Stef4o
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD
- Местоположение: София
Re: ъпгрейд на АБС
vaskoto1 написа:http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/nov%20ABS/P1010607.JPG
тоя А'Бе'еЦ модул не седи хубаво там .... да не изпадне по път
сега сериозно - ъпгрейда на спирачките е много важен според мен, особенно при по-мощните коли, а пък и въобще ....
силно препоръчвам, монтирането на по-големи дискове с хубави накладки и сервизирани апарати! + хубава спирачна течност, а пък като добавим и спирачна помпа с голямо буталце - резултата ще е потресаващ
скоро ще дам впечатления от точно този ъпгрейд, с 288' дискове, помпа 23,8 мисля беше + EDS
за справка преди колата беше с въпросния тевес(тва чудо тежи цял тон ), 256' дискове......таа ще видим какво ще излезе
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: ъпгрейд на АБС
vaskoto1 написа:айде стига с тия мотори! време е да се помисли малко и за спирането! това също е „силов” тунинг!
всички са наясно с АБС тевес на Мк2 голф, корадо и Мк3 пасат.
Пасат Б4 някой знае ли с какъв ABS е ? Дали е Тевес или ИТТ ?
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: ъпгрейд на АБС
А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало
п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде
п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: ъпгрейд на АБС
FreeSoul написа:А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало
п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде
B4 Passat with ABS, use a 23.8 mm master brake cylinder
Аз това намерих
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: ъпгрейд на АБС
А Ауди 100? Някъде бях чувал, че при тях има 23.8
- Stef4o
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD
- Местоположение: София
Re: ъпгрейд на АБС
FreeSoul написа:А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало
п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде
и 1.8Т са с 23.8 помпа ....поне ауди А3/голф 4....за другите не съм сигурен
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: ъпгрейд на АБС
Ама bolt on ли са на сервото или трябва и то да се сменя?
Щото ако е да се извади старата и сложи по-голямата си е чист ъпгрейд за безпари
Щото ако е да се извади старата и сложи по-голямата си е чист ъпгрейд за безпари
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: ъпгрейд на АБС
Тази спирачна система Тевес или ИТТ е?
http://img43.imageshack.us/img43/6419/p1040180y.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/6419/p1040180y.jpg
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта