ъпгрейд на АБС

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

ъпгрейд на АБС

Мнениеот vaskoto1 » Пон 03 авг 2009 9:27


айде стига с тия мотори! време е да се помисли малко и за спирането! това също е „силов” тунинг! mhihi mhihi mhihi

всички са наясно с АБС тевес на Мк2 голф, корадо и Мк3 пасат.
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 300089.JPG
колелата на моя пасат са оборудвани с 256мм вентилирани дискове отпред и 236мм плътни дискове отзад. съвсем стоков сетъп на спирачките.

поначало тевес 2 е АБС без наличие на класически вакуумен сервоусилвател, при него се разчита на помпа, която сгъстява сирачната течност до 190 бара в черната сфера, под казанчето на антифриза, долу ниско, и се смята, че чрез хидравлично управляване на това налягане се постига ефекта на сервоусилвател. без наличието на такъв.
оттам предимствата на тевеса:
1. не е нужно да работи мотора, за да имате спирачки-нужно е само да има ток.
2. налягането е достатъчно за чести спирания, при които понякога вакуумното серво се "втвърдява" поради недостатъчно вакуум от мотора.

обаче медала има и обратна страна...
тевеса има ред недостатъци:
1. АБС е 3 канален. предно ляво, предно дясно и общо задни колела се модулират хидравлично.
2. помпата е чувствително място и при износване (почти незабележимо с времето, ако карате постоянно колата)все повече време й трябва за да осигури нужното налягане в сферата, при което се получава недостатъчно спирачно усилие.
3. при активиране на АБС, като такъв (екстремно спиране), поради нуждата от обратно налягане в модулаторите (за да ви отпусне колелото, въпреки че вие се опитвате да го блокирате, натискайки спирачката до откат) налягането, което се пренасочва е доста голямо (счита се, явно, че вие сте приложили огромен натиск върху педала-величината е нерегулируема) и в резултат общото спирачно усилие се орязва почти на 50%. като на финала имате запазване на маневреност на автомобила, но удължен спирачен път... (причината за едно мое и 2 на musura произшествия...mhihi).

така че, на мене ми писна!
за майтап, и за проба един ден ми се наложи да разглобя теоритически отписан АБС Ate Mk20 ITT блок на Г3 АFT , ’97. и веднага се влюбих в тоя АБС... :love
отремонтирах го (най често срещания проблем с тия АБС е грешката Hydraulic pump-signal outside specification за което аутодата съветва да се смени контролера, а всъщност се оказа далеч по малко драматично...mhihi).
резултата е:
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010608.JPG
http://www.vwclub.bg/~vaskoto1/snimki/n ... 010607.JPG
проблеми:
поради това, че тевеса e 3 канален се наложи прекарването на допълнителна тръба до задния мост, на колата има само една.
ITT е 4 канален, така че кантара на задните спирачки отпада, като ненужен (всяко колело се следи индивидуално) и оттам се налага шунтирането му. вариант е с маркучи за заден мост (те са с 2 женски), но на мене не ми допадна да имам повече от 6 спирачни маркуча в колата (2 предни, 2 задни за апаратите и 2 на моста)-все пак, дори и спирачни, са маркучи и се раздуват малко или много, като ми губят от усилието. така че си сътворих тръбички за шунта с тръбогиб, конусна дъска и женски накрайници, изрязани от стари маркучи и разпробити за тръбичка. конуса ляга плътно в лещата на мъжката тръбичка и резбовата връзка го притяга съвсем яко. става много добре. и не се раздува...:)
налага се префасониране на съществуващите на колата търбички. не отговарят по форма и дължина... малко рискован процес, защото няма място да се завре тръбогиб и трябва да се оперира внимателно с ръце. тръбичките са много корави и лесно се прекършват! там трябва много внимателно да се пипа! и да не се подхожда без подходящ инструмент за направа на лещи (20vTurbo :bowdown алек,адски съм ти задължен!!!)
също така, входовете на ITT са с различни по големина щуцери. така че се налага смяна на 2 стандартни щуцера с 2 по големи.
напасването на стойката също е известна мъка. апропо тя е от ауди А3 или Г4, седи долу, в основата на рога. приблизително там, където и аз съм я сложил. не можах да й измисля по добро място... просто няма такова... окълцва се малко и става.
сервото и помпата са от ауди А3 или Г4, като опашката на сервото се реже по размер. навива се резба М10х1 и се използва накрайника на АБС тевес ,който се развива, за разлика от на стандартното серво, за подсъединяване към, педала. Помпата на съединителя влиза малко с клизма и на кестерме, но влиза! :D




електро връзките са само 4 и са елементарни. пасват се кабелите по цвят. буксата закъм ел. таблото на Г3 и другите ФВ преди ’98 е универсална и конекциите към нея също.
датчиците на тевеса се четат безпроблемно от ITT. смяната на буксите е без усложнения, спойките не пречат.
огромен плюс е че един преден датчик за тевеса е 120лв. докато за ITT e…35. mhihi

за съжаление нямах техническа възможност да снимам, (а пък хич не се и сетих...) така че се надявам да съм компенсирал с обяснения.
ефекта е, че без подмяна на стоковото оборудване на автомобила, като дискове и апарати, се постигна чуствително подобряване на спирането! особено при рязко намаляване на скорост на ръба на блокиране-там е най осезаемо!
иначе при активиране на АБС функция не се усеща намаляване на спирачно усилие и се отблокира само порблемното колело, а не всички заедно.




Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот napster » Пон 03 авг 2009 19:33


Всичко това е супер, а за цена на този ъпгрейд не си споменал :) Иначе евала за темата понеже ми предстой ъпгрейд на спирачките (ще минавам на по- големи дискове) няма да е лошо да се свърши и това което ти си направил (колата е Пасат Б4 2E-АGG)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот vaskoto1 » Пон 03 авг 2009 22:07


цената е кой, колкото си намери компонентите...
нямам точна сума, нито мога да дам такова инфо. може и без пари да ви стъпи-зависи... :mrgreen:

забравих един относително важен аспект. оригиналната лампа на моя АБС не е съвместима с новия. трябва някак да се пригоди прилежащата към него лампа, така че не забравяйте да си я вземете от донора... mhihi
по моята текат още работни процеси, но има надежда! :deal


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот Winner25 » Сря 05 авг 2009 18:14


Как мога да разбера моя абс какъв е? Пише ли някъде по него :roll:
Има си серво. Повече мяза на ITT но не е абсолютно същия като на снимките. Имам и кантар на задния мост
Ето и една снимка:


Потребителски аватар
veidar
Мнения: 274
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот veidar » Сря 05 авг 2009 21:24


В багажника има един модул за управление на абса тои ползвали се. или сменяме само помпата


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот vaskoto1 » Сря 05 авг 2009 22:08


нищо от инсталацията на тевеса не се използва, освен датчиците и гривните по колелата.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот musura » Чет 13 авг 2009 22:12


Ъпгрейда е перфектен, остава да намеря читав мастер да го превърне във факт :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот Stef4o » Чет 13 авг 2009 22:27




тоя А'Бе'еЦ модул не седи хубаво там mhihi mhihi mhihi .... да не изпадне по път :ihihih:


сега сериозно - ъпгрейда на спирачките е много важен според мен, особенно при по-мощните коли, а пък и въобще ....

силно препоръчвам, монтирането на по-големи дискове с хубави накладки и сервизирани апарати! + хубава спирачна течност, а пък като добавим и спирачна помпа с голямо буталце - резултата ще е потресаващ

скоро ще дам впечатления от точно този ъпгрейд, с 288' дискове, помпа 23,8 мисля беше + EDS
за справка преди колата беше с въпросния тевес(тва чудо тежи цял тон :shock ), 256' дискове......таа ще видим какво ще излезе :да:


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот napster » Чет 01 окт 2009 11:18


vaskoto1 написа:айде стига с тия мотори! време е да се помисли малко и за спирането! това също е „силов” тунинг! mhihi mhihi mhihi

всички са наясно с АБС тевес на Мк2 голф, корадо и Мк3 пасат.


Пасат Б4 някой знае ли с какъв ABS е ? Дали е Тевес или ИТТ ?


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот FreeSoul » Чет 01 окт 2009 22:06


А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало

п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 01 окт 2009 22:42


FreeSoul написа:А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало

п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде

B4 Passat with ABS, use a 23.8 mm master brake cylinder
Аз това намерих :wink:


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот doc_j » Пет 02 окт 2009 11:12


А Ауди 100? Някъде бях чувал, че при тях има 23.8 :roll:


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот Stef4o » Пет 02 окт 2009 17:14


FreeSoul написа:А мен ме интересува къде се слага помпа с 23,8мм бутало и нужно ли е да се сменя сервото като се смени помпата с по-голямото бутало

п.с сега намерих че 23.8 се слага на VR6, някъде другаде



и 1.8Т са с 23.8 помпа :wink: ....поне ауди А3/голф 4....за другите не съм сигурен


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот FreeSoul » Пет 02 окт 2009 19:05


Ама bolt on ли са на сервото или трябва и то да се сменя?
Щото ако е да се извади старата и сложи по-голямата си е чист ъпгрейд за безпари :D


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: ъпгрейд на АБС

Мнениеот napster » Съб 03 окт 2009 11:33


Тази спирачна система Тевес или ИТТ е?
http://img43.imageshack.us/img43/6419/p1040180y.jpg



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта