Здравейте колеги,
От доста време стана се занимавам с един проект.
Вече му се вижда края и за това реших да ги споделя на страниците на форума.
Та проектчето ми е за това как преработих една голф 2-ка в електромобил.
Мда, точно така - кола която:
- няма ДВГ (двигател с вътрешно горене),
- няма охлаждаща течност;
- няма радиатор,
- няма стартер,
- няма шум,
- няма вибрации,
- няма ауспух,
както и няма изгорели газове...
Но има електромотор, който представлява:
Характеристиките са му следните:
мощност - 23.9кВ;
работен диапазон - от 72 до 144 волта;
диаметър - 9 инча;
обороти - 5700
Подробна информация (Kostov 9" 144V) може да се види на:
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors&kits/seriesdcmotorsforelectricvehicleconversions/
Така - след като вече имах електромотора трябваше да измисля как да го зацепя към скоростната кутия, с какво да го управлявам, както и с какво ще го захранвам...
Поставянето на мотора на мястото на старото ДВГ беше доста прецизна работа. Трябваше да се съблюдава точното съосие между вала на мотора и този на скоростната кутия. За целта на струг се изработи преходник който чрез шпонка се зацепва към вала на електромотора:
а от другата страна - изрязаните шлици на съединителния диск се завариха чрез точкови заварки.
Другата част от зацепването представляваше изработка на адапторна плоча, която има точните очертания на скоростната кутия и присъединява мотора:
Това се получи като краен резултат:
Дойде ред и за управлението, което най-общо се състои от контактор, контролер и сензор на педала за газта.
Наистна - само тези неща са!
Избрания контролер не е с върхови параметри - 400А максимален ток и работен диапазон от 24 до 96 волта, но напълно достатъчен за целта.
Хубавото е, че от страницата на производителя може да се изтегли напълно безплатно програмата с която се правят софтуерните настройки на контролера, както и да се тества изправността му.
Голф мк2 - преработка в електромобил
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Голф мк2 - преработка в електромобил
Последна промяна от staraplanina на Съб 01 май 2010 18:40, променено общо 1 път.
- yodacorp
- Мнения: 31
- Регистриран на: Вто 08 сеп 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка
после?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка
това е кой... 2ри или 3ти такъв различен проект в тоя форум?
имаше разни форумни проекти , защо не се инвестират сумите в нещо такова че е по-интересно и поне ще се покаже някъде?
успех колега
имаше разни форумни проекти , защо не се инвестират сумите в нещо такова че е по-интересно и поне ще се покаже някъде?
успех колега
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка
parno написа:това е кой... 2ри или 3ти такъв различен проект в тоя форум?
До колкото знам това е втория проект - първия е на колегата Stoi ( ), като цялата тема е тук:
viewtopic.php?f=52&t=110309&hilit=%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB
parno написа:имаше разни форумни проекти , защо не се инвестират сумите в нещо такова че е по-интересно и поне ще се покаже някъде?
Май на този въпрос не мога да отговоря.
parno написа:успех колега
Благодаря!
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка
Мдааа Колегата стана първия притежател на ГОЛФ в България който в момента се движи само на ток Поздравления
P.s Чакаме видеото !
P.s Чакаме видеото !
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка
След контролера бяха добавени още контактор, DC/DC конвертор, както и предпазител на 400А.
И таблото за управление вече придоби завършен вид:
С това задвижването и управлението на електричката бяха завършени.
Остана само един компонент - батериите.
Именно от тях зависи какъв ще е пробега на колата.
Търсенето им продължи доста време.
Първоначално идеята беше да се ползват български оловни батерии производство на Монбат или на Искра.
И двете компании произвеждат тягови батерии, способни да отдават голям ток продължително време. Именно по това тяговите се различават от стартерните, които отдават голям ток, но за кратък период от време.
За съжаление оловната технология не ни допадна - нито броя на циклите, нито тежестта бяха с желаните от нас характеристики.
Така стигнахме до заключението, че трябва да се използват литиеви батерии, подобни на тези в GSM апаратите и преносимите компютри (лаптопите).
Направихме запитвания до производителите и се спряхме на тези направени от китайската фирма Thunder-Sky:
http://www.thunder-sky.com/home_en.asp
Ето какво представляват на външен вид:
Това са батерии специално произведени за автомобили с цел те да са хибридни или изцяло електрически.
Подобни се използват в Leaf на Нисан (http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index) и в норвежкия електромобил Think City (http://www.thinkev.com/), както и от други производители.
И така преди няколко дни успяхме да инсталираме всичко и да подкараме колата, вече изцяло на ток!
И таблото за управление вече придоби завършен вид:
С това задвижването и управлението на електричката бяха завършени.
Остана само един компонент - батериите.
Именно от тях зависи какъв ще е пробега на колата.
Търсенето им продължи доста време.
Първоначално идеята беше да се ползват български оловни батерии производство на Монбат или на Искра.
И двете компании произвеждат тягови батерии, способни да отдават голям ток продължително време. Именно по това тяговите се различават от стартерните, които отдават голям ток, но за кратък период от време.
За съжаление оловната технология не ни допадна - нито броя на циклите, нито тежестта бяха с желаните от нас характеристики.
Така стигнахме до заключението, че трябва да се използват литиеви батерии, подобни на тези в GSM апаратите и преносимите компютри (лаптопите).
Направихме запитвания до производителите и се спряхме на тези направени от китайската фирма Thunder-Sky:
http://www.thunder-sky.com/home_en.asp
Ето какво представляват на външен вид:
Това са батерии специално произведени за автомобили с цел те да са хибридни или изцяло електрически.
Подобни се използват в Leaf на Нисан (http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index) и в норвежкия електромобил Think City (http://www.thinkev.com/), както и от други производители.
И така преди няколко дни успяхме да инсталираме всичко и да подкараме колата, вече изцяло на ток!
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Браво колега , за ентосиазма доста добре се е получило! Дано има напредък занапред по колата!
Искам само да попитам? Колко време можеш да караш на ток? И колко километра развива колата извън града!
Искам само да попитам? Колко време можеш да караш на ток? И колко километра развива колата извън града!
- T.C.T.
- Мнения: 1234
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СофиЯ
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Поздрави за перфектното изпълнение на проекта.Интересно ми е как седят нещата с документацията на колата.Между другото в цивилизованите страни такива коли ги освобождават от данъци.А тук как е ти ще кажеш.
Със здраве и милион безаварийни колега.
Със здраве и милион безаварийни колега.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Здравей колега сподели колко километра и каква скорост развива и колко излезе реформата като пари че с тези обирджии Лук Оил може да е на сметка и покрива с капака да се променят с конвертори.
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Да ви призная с този волтаж на сиситемата не съм търсил максимална скорост.
Засякохме на кратка отсечка от магистрала - колата на 3та вдигна 70-75км/ч, а на 4та мина 85км/ч - можеше и повече ама магистралата свърши
Пробега при всички положения е над 50 км!!!
Изпробвал съм колата при ложи атмосферни условия - т.е. с включени фарове и чистачки през цялото време - изминал съм 45 км, като в батерията имаше останала още доста енергия....
С голяма сигурност пробега като цяло ще е над 60 км.
А зарядката при изминати 50 км беше 3 часа - т.е. 6 кВ, или малко под 1,2 лева
Засякохме на кратка отсечка от магистрала - колата на 3та вдигна 70-75км/ч, а на 4та мина 85км/ч - можеше и повече ама магистралата свърши
Пробега при всички положения е над 50 км!!!
Изпробвал съм колата при ложи атмосферни условия - т.е. с включени фарове и чистачки през цялото време - изминал съм 45 км, като в батерията имаше останала още доста енергия....
С голяма сигурност пробега като цяло ще е над 60 км.
А зарядката при изминати 50 км беше 3 часа - т.е. 6 кВ, или малко под 1,2 лева
- madcap
- Кенанския лъв
- Мнения: 6685
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
- Автомобил: 1990 VW Golf 2
- Двигател: APP turbo
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Колега искам да те поздравя с проекта, радвам се че има точнно такива изпълнения, остава сега да вкараш инетериора във вид, и ще се радваме да видим колата на някой събор, дет се вика око да види ръка да пипне
Едно голямо
Едно голямо
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
супер проект колега,искам да попитам спирачките как са че поп принцип нали имат серво,смисъл като е изгасена колата и натиснеш няколко пъти и педала става корав
при тебе как е ии да попитам със какво зарядно го зареждаш
при тебе как е ии да попитам със какво зарядно го зареждаш
Последна промяна от vaso18 на Нед 27 фев 2011 12:40, променено общо 1 път.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Колега,евалата за проекта !!
Питам следните неща :
С колко се качи теглото на колата ?
Колко пари ти струва до тук ?
Как разбираш колко им остава на батериите ?
За каква газ ставаше въпрос в клипчето ?
Какво ще правиш зимата ? От къде ще идва топлото в колата ?
Благодаря предварително за отговорите.
Питам следните неща :
С колко се качи теглото на колата ?
Колко пари ти струва до тук ?
Как разбираш колко им остава на батериите ?
За каква газ ставаше въпрос в клипчето ?
Какво ще правиш зимата ? От къде ще идва топлото в колата ?
Благодаря предварително за отговорите.
- williams_vn
- Мнения: 723
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Браво колега гледам че си ми и съгражданин това трябва да се види ското и по улиците на варна .как реши проблема със сервото сега няма от каде да дърша вакуум ?
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
- Автомобил: Golf 3 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
супер, огромни поздравления!!!!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта