Голф мк2 - преработка в електромобил

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Пет 30 апр 2010 23:55


Здравейте колеги,
От доста време стана се занимавам с един проект.
Вече му се вижда края и за това реших да ги споделя на страниците на форума.
Та проектчето ми е за това как преработих една голф 2-ка в електромобил.
Мда, точно така - кола която:
- няма ДВГ (двигател с вътрешно горене),
- няма охлаждаща течност;
- няма радиатор,
- няма стартер,
- няма шум,
- няма вибрации,
- няма ауспух,
както и няма изгорели газове...

Но има електромотор, който представлява:
kostov motor.JPG
постоянно токов електромотор


Характеристиките са му следните:
мощност - 23.9кВ;
работен диапазон - от 72 до 144 волта;
диаметър - 9 инча;
обороти - 5700
Подробна информация (Kostov 9" 144V) може да се види на:
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors&kits/seriesdcmotorsforelectricvehicleconversions/

Така - след като вече имах електромотора трябваше да измисля как да го зацепя към скоростната кутия, с какво да го управлявам, както и с какво ще го захранвам...

Поставянето на мотора на мястото на старото ДВГ беше доста прецизна работа. Трябваше да се съблюдава точното съосие между вала на мотора и този на скоростната кутия. За целта на струг се изработи преходник който чрез шпонка се зацепва към вала на електромотора:
52.JPG
преходник

а от другата страна - изрязаните шлици на съединителния диск се завариха чрез точкови заварки.

Другата част от зацепването представляваше изработка на адапторна плоча, която има точните очертания на скоростната кутия и присъединява мотора:
003-02a.JPG
адапторна плоча


Това се получи като краен резултат:
motor at place.JPG


Дойде ред и за управлението, което най-общо се състои от контактор, контролер и сензор на педала за газта.
Наистна - само тези неща са!
Избрания контролер не е с върхови параметри - 400А максимален ток и работен диапазон от 24 до 96 волта, но напълно достатъчен за целта.
Хубавото е, че от страницата на производителя може да се изтегли напълно безплатно програмата с която се правят софтуерните настройки на контролера, както и да се тества изправността му.
005-02a.JPG
контролер

Последна промяна от staraplanina на Съб 01 май 2010 18:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
yodacorp
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 08 сеп 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка

Мнениеот yodacorp » Съб 01 май 2010 0:09


:applause:
после?
:bowdown


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка

Мнениеот parno » Съб 01 май 2010 6:06


това е кой... 2ри или 3ти такъв различен проект в тоя форум?
имаше разни форумни проекти , защо не се инвестират сумите в нещо такова че е по-интересно и поне ще се покаже някъде?
успех колега


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка

Мнениеот staraplanina » Съб 01 май 2010 13:14


parno написа:това е кой... 2ри или 3ти такъв различен проект в тоя форум?

До колкото знам това е втория проект - първия е на колегата Stoi ( :beer ), като цялата тема е тук:
viewtopic.php?f=52&t=110309&hilit=%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB


parno написа:имаше разни форумни проекти , защо не се инвестират сумите в нещо такова че е по-интересно и поне ще се покаже някъде?

Май на този въпрос не мога да отговоря.


parno написа:успех колега

Благодаря!


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка

Мнениеот Stoi » Съб 01 май 2010 18:38


Мдааа :) Колегата стана първия притежател на ГОЛФ в България който в момента се движи само на ток :) Поздравления :) :banana :applause:

P.s Чакаме видеото !


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка

Мнениеот staraplanina » Съб 01 май 2010 19:36


След контролера бяха добавени още контактор, DC/DC конвертор, както и предпазител на 400А.
И таблото за управление вече придоби завършен вид:
controller_dc to dc.JPG


С това задвижването и управлението на електричката бяха завършени.
Остана само един компонент - батериите.
Именно от тях зависи какъв ще е пробега на колата.
Търсенето им продължи доста време.
Първоначално идеята беше да се ползват български оловни батерии производство на Монбат или на Искра.
И двете компании произвеждат тягови батерии, способни да отдават голям ток продължително време. Именно по това тяговите се различават от стартерните, които отдават голям ток, но за кратък период от време.
За съжаление оловната технология не ни допадна - нито броя на циклите, нито тежестта бяха с желаните от нас характеристики.
Така стигнахме до заключението, че трябва да се използват литиеви батерии, подобни на тези в GSM апаратите и преносимите компютри (лаптопите).
Направихме запитвания до производителите и се спряхме на тези направени от китайската фирма Thunder-Sky:
http://www.thunder-sky.com/home_en.asp

Ето какво представляват на външен вид:
lifepo4_battery_pack.JPG


Това са батерии специално произведени за автомобили с цел те да са хибридни или изцяло електрически.
Подобни се използват в Leaf на Нисан (http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index) и в норвежкия електромобил Think City (http://www.thinkev.com/), както и от други производители.

И така преди няколко дни успяхме да инсталираме всичко и да подкараме колата, вече изцяло на ток!


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 01 май 2010 19:43


Браво колега :bowdown , за ентосиазма доста добре се е получило! Дано има напредък занапред по колата!

Искам само да попитам? Колко време можеш да караш на ток? И колко километра развива колата извън града!


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1234
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот T.C.T. » Съб 01 май 2010 21:21


Поздрави за перфектното изпълнение на проекта.Интересно ми е как седят нещата с документацията на колата.Между другото в цивилизованите страни такива коли ги освобождават от данъци.А тук как е ти ще кажеш.
Със здраве и милион безаварийни колега. :beer


Ka6iKa
Мнения: 199
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Ka6iKa » Съб 01 май 2010 21:55


Здравей колега сподели колко километра и каква скорост развива и колко излезе реформата като пари че с тези обирджии Лук Оил може да е на сметка и покрива с капака да се променят с конвертори. :да:


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Чет 20 май 2010 22:13


Да ви призная с този волтаж на сиситемата не съм търсил максимална скорост.
Засякохме на кратка отсечка от магистрала - колата на 3та вдигна 70-75км/ч, а на 4та мина 85км/ч - можеше и повече ама магистралата свърши mhihi
Пробега при всички положения е над 50 км!!!
Изпробвал съм колата при ложи атмосферни условия - т.е. с включени фарове и чистачки през цялото време - изминал съм 45 км, като в батерията имаше останала още доста енергия....
С голяма сигурност пробега като цяло ще е над 60 км.
А зарядката при изминати 50 км беше 3 часа - т.е. 6 кВ, или малко под 1,2 лева :wink:


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот madcap » Пет 21 май 2010 0:02


Колега искам да те поздравя с проекта, радвам се че има точнно такива изпълнения, остава сега да вкараш инетериора във вид, и ще се радваме да видим колата на някой събор, дет се вика око да види ръка да пипне

Едно голямо :bowdown


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот vaso18 » Пет 21 май 2010 0:10


супер проект колега,искам да попитам спирачките как са че поп принцип нали имат серво,смисъл като е изгасена колата и натиснеш няколко пъти и педала става корав
при тебе как е ии да попитам със какво зарядно го зареждаш :beer :beer

Последна промяна от vaso18 на Нед 27 фев 2011 12:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Dead man » Пет 21 май 2010 4:21


Колега,евалата за проекта !! :bowdown :bowdown

Питам следните неща :

С колко се качи теглото на колата ?
Колко пари ти струва до тук ?
Как разбираш колко им остава на батериите ?
За каква газ ставаше въпрос в клипчето ?
Какво ще правиш зимата ? От къде ще идва топлото в колата ? mhihi

Благодаря предварително за отговорите. :bowdown :beer


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 723
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот williams_vn » Пет 21 май 2010 6:49


Браво колега гледам че си ми и съгражданин това трябва да се види ското и по улиците на варна .как реши проблема със сервото сега няма от каде да дърша вакуум ? :applause: :beer :drunk


russlan_z
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
Автомобил: Golf 3 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот russlan_z » Пет 21 май 2010 9:52


супер, огромни поздравления!!!!!! :applause:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта