Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот V.Nanovski » Съб 09 юли 2011 17:53


Здравейте Колеги,

Като всяко начинание и това започва с фазата на проучването - та имам имам някой въпроси, който искам да уточня с ваша помощ:

Първо да започна с това какво желая да постигна като резултат - около 250 коня на вала, но първо искам да го подкарам нормално в купето на тройката и после ще се мислят промените по мотора.

От това, което намерих като информация мотор си пасва на тампоните - само май има заигравка със стойката на масления филтър (но това само ако стойката на 1.8т е с 4 болта)

1. Кое е по-добре само мотор, скорости и инсталация да взема или цяла кола за донор?
2. Коя скоростна кутия да ползвам - във форума чета, че слагат маховик и съединител от абф на 1.8т - а като кутии, коя е по-издръжлива/по-подходяща?
3. Ако ползвам скоростите на 1.8т мога ли да си ползвам моите полуоски (съответно ако се ползва кутията на абф този въпрос отпада)?
4. Педала на газта - какво трябва да се променя (нали 1.8т е с електронна газ)?
5. След смяната на инсталацията на мотора, мога ли да си ползвам моето табло?
6. Бензиновата помпа от 1.8т ли трябва да сложа и ще пасне ли на мястото на старата?
7. На колко мм трябва да е генерацията - има ли други особености при нея?
8. Може ли да се събере челен кулер пред водния радиатор без да се преправя предната броня?
9. Нещо друго което пропускам?

Целта на темата е да се изясни концепцията на цялото начинание, за да може при започване на работата по колата да има максимално малко неизвестни.
Предварително Ви благодаря за мненията и съветите.




Потребителски аватар
vw__fen
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот vw__fen » Съб 09 юли 2011 20:44


V.Nanovski написа:Здравейте Колеги,

Като всяко начинание и това започва с фазата на проучването - та имам имам някой въпроси, който искам да уточня с ваша помощ:

Първо да започна с това какво желая да постигна като резултат - около 250 коня на вала, но първо искам да го подкарам нормално в купето на тройката и после ще се мислят промените по мотора.

От това, което намерих като информация мотор си пасва на тампоните - само май има заигравка със стойката на масления филтър (но това само ако стойката на 1.8т е с 4 болта)

1. Кое е по-добре само мотор, скорости и инсталация да взема или цяла кола за донор?
2. Коя скоростна кутия да ползвам - във форума чета, че слагат маховик и съединител от абф на 1.8т - а като кутии, коя е по-издръжлива/по-подходяща?
3. Ако ползвам скоростите на 1.8т мога ли да си ползвам моите полуоски (съответно ако се ползва кутията на абф този въпрос отпада)?
4. Педала на газта - какво трябва да се променя (нали 1.8т е с електронна газ)?
5. След смяната на инсталацията на мотора, мога ли да си ползвам моето табло?
6. Бензиновата помпа от 1.8т ли трябва да сложа и ще пасне ли на мястото на старата?
7. На колко мм трябва да е генерацията - има ли други особености при нея?
8. Може ли да се събере челен кулер пред водния радиатор без да се преправя предната броня?
9. Нещо друго което пропускам?

Целта на темата е да се изясни концепцията на цялото начинание, за да може при започване на работата по колата да има максимално малко неизвестни.
Предварително Ви благодаря за мненията и съветите.

1- аз залагам на цяла кола за донор ... така е най-добре ... да ти е мирна главата
2- от кутии не разбирам ...
3- --------
4- сменяй цялата конзола ...
5- за таблото незнам ...
6- незнам нито на едната къв и е дебита нито на другата ...
7- за генерацията също по-запознатите да кажат
8- невярвам ...
9- може би пропускаш много неща ...

Успех с проекта и дано съм бил поне малко полезен :beer


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот brabus » Съб 09 юли 2011 21:10


V.Nanovski написа:З
4. Педала на газта - какво трябва да се променя (нали 1.8т е с електронна газ)?


Зависи от донора ти. AGU (примерно) е с жило на дросела.


Потребителски аватар
ChronoS
Мнения: 963
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 20:52
Автомобил: VW Golf 2 Rallye и VW Golf
Двигател: 2_9 Syncro
Местоположение: мадан/Пловдив
Контакти:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот ChronoS » Съб 09 юли 2011 21:36


Колегата baivan сложи AGU мотор в неговото венто.Свържи се с него много е точен и ще ти обясни всичко което те интересува. :)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот pe6kata » Съб 09 юли 2011 21:40


vw__fen написа:
...
Успех с проекта и дано съм бил поне малко полезен :beer


така като си препрочетеш мнението, виждаш ли нещо което би било от полза? Иначе наистина имаш желание :D

-трябва ти само оборудван мотор с инсталацията...
-таблото може да си остане 3-ковото, важното е че и двата мотора са 4 цилиндрови. Имаше нещо табло-имобилайзер... при 4-ката не съм се интересувал в детайли. Може и 4-ковото да си качиш.
-кутията също от 3-ката. 5-степенната от голф4 не е по-здрава от абф-ската. Оставаш си и със абф-ския стартер
-така както се целиш към 250 коня, маховик от абф и съединител от вр6 ще вършат перфектна работа, при това евтино и надеждно
-63мм ще са идеални
- за тия коне не трябва кой знае колко голям кулер. смятам че може да се побере подходящ, така че да не се реже отпред

успех :да:


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот Petrolhead » Съб 09 юли 2011 21:51


Защо ще сменяш моторите?
Турбинирай абфа, доволен ще останеш


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот GTI 16V ABF » Съб 09 юли 2011 22:52


Petrolhead написа:Защо ще сменяш моторите?
Турбинирай абфа, доволен ще останеш

И аз мисля така също,ако турбинираш абф-а ще си доволен а пък и няма да са толкува разправийте mhihi но ти си знаеш и преценяваш,успех :beer


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот FreeSoul » Съб 09 юли 2011 23:59


Petrolhead написа:Защо ще сменяш моторите?
Турбинирай абфа, доволен ще останеш


От крайната цена след турбинирането на абф-а определено няма да остане доволен.
Много по-лесно е да смени мотора, отколкото да влезе в сватбата с турбинирането.

п.с лафа най-лесно и евтино се турбинира турбо мотор важи в пълна сила :Mr Green Fun


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот V.Nanovski » Нед 10 юли 2011 8:12


Здравейте Колеги,
По съвет на наш колега, който е много навътре в нещата ще сменям мотора, а няма да турбинирам абф.

Още един въпрос - мога ли да си ползвам моя радиатор?


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот Petrolhead » Нед 10 юли 2011 8:12


Не за забравяй че колегата иска засилено 1.8Т
Което значи едни 5000 без да смятаме разходите по суопа


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот pe6kata » Нед 10 юли 2011 8:34


с качването и закупуването на мотора, и силовата част по него, никакъв проблем няма да е да се вмести в 5 бона. 250коня както гони, няма да натоварят финансово.
ако мотора е добър, което се установява по определени начини, даже няма да се отваря.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот Petrolhead » Нед 10 юли 2011 8:49


Значи говорим за различни проекти. Аз не мога да си представя засилване на мотор без да се отвори преди това.
Има не една тема във форума относно засилване на 1.8т и неговата цена.


V.Nanovski
Мнения: 294
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 15:34
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: abf
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот V.Nanovski » Нед 10 юли 2011 11:51


Колеги, нека първо го подкараме в купето на тройката пък после ще го засилваме, все пак си мисля че с челен кулер и хубави настойки ще стане много добре. Пък като умалее тогава ще го засилвам.

Каква част от периферията ( примерно алтернатор или компресор за климатика) мога да ползвам?


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2127
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот Petrolhead » Нед 10 юли 2011 12:25


Обясни ми, моля те, защо ще сменяш мотора.
Абф с турбо ще е по-евтино, по-мощно и по-лесно за правене.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Смяна на двигател - от АБФ към 1.8т

Мнениеот pe6kata » Нед 10 юли 2011 14:15


Petrolhead написа:Значи говорим за различни проекти. Аз не мога да си представя засилване на мотор без да се отвори преди това.
Има не една тема във форума относно засилване на 1.8т и неговата цена.



ако искаш си представяй. Добре че лекарите не разсъждават така, че вместо прегледи направо щяха да те режат :lol:

има два типа мотори- здрави и за ремонт

когато мотора ти е перфектен- и като компресия и като налягане на маслото, не гори масло, не виждам причина да тръгнеш да сменяш оригинални здрави части. Даваш пари и даже не знаеш какво всъщност слагаш. Веднъж я направих тая грешка.
250коня не изискват каквото и да е престараване по отношение на мотора.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта