Има ли смисъл от по-леки джанти ?
- golf4_GTI
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Зависи какво целиш да постигнеш.
По-принцип по леки джанти ще постигаш по бързо ускорение ако целиш това.
То и всяко олекотяване вдига съотношението кон/килограм,колкото повече коне на един килограм толкова по-добре.
По-принцип по леки джанти ще постигаш по бързо ускорение ако целиш това.
То и всяко олекотяване вдига съотношението кон/килограм,колкото повече коне на един килограм толкова по-добре.
- golf4_GTI
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
по принцип и аз така знам че с по леки джанти има по бързо ускорение и по нисък разход а някой да има конкретни впечатления от тези ОZ ultraleggera като здравина
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Впечатленията който съм чувал за много противоречиви. Едни са много доволни, други обратното. Всичко зависи най-вече от размера и приложението което имат. Ако сложиш ниска гума, караш ежедневно по кратерите в столицата или другаде...Даже Г4-ката може да е достатъчно тежка, че да ги повредиш, или най-малкото изкривиш.
Иначе сподели малко каква ти е идеята, и какво търсиш??? Ако караш на писта с хубави гуми там дупки няма, дето се вика само от съкатлък може да ги повредиш. Джантите 100% са си много здрави, и отговарят на достатъчно стандарти за да може да се слагат/продават на цивилни коли...Ама точно в БГ има дупки който може да тотализират от веднъж и чисто нова кола
Иначе сподели малко каква ти е идеята, и какво търсиш??? Ако караш на писта с хубави гуми там дупки няма, дето се вика само от съкатлък може да ги повредиш. Джантите 100% са си много здрави, и отговарят на достатъчно стандарти за да може да се слагат/продават на цивилни коли...Ама точно в БГ има дупки който може да тотализират от веднъж и чисто нова кола
- golf4_GTI
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
По принцип съм чувал че колата набира по-бързо и гори по-малко с по-леките джанти и като цяло това ми е целта иначе гумата няма да е много ниска защото джантите са 16 цола
- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Темата ми е интересна и споделям какво направих:
Толедо 95г АБФ излиза с оригнални 15ки алуминиеви 6ж,тъй като бяха много "прави" реших да ги сменя с други в няколко теми срещнах за по-леки джанти и започнах да се интересувам какъв модел да си намеря за да са по-леки.
Модела е от Ауди А2 тежи почти 6кг ,но са 5,5ж. Моите оригинално тежат 8кг. На Ауди дават гума 175/60/15 за тази джанта,а на Сеат 195/50/15 и това максимално широката гума за 5,5ж.
Монтирах ги гумите стоят добре,впечатления набира по-добре,за разхода немога да споделя защото не го следя,смисъл че все свършва колкото и да сипем
Има една формула, като я намеря ще дам линк към нея,и с тази формула излизаше че съм свалил около 40кг от някаква маса забравих точното й име
За дупките немога да кача снимката да се види какво стана след бой с дупка в Сливен,аз си помислих,че я строших,не да съм я изкривил.Може и късмет да съм имал гумата получи балон колкото яйце джантата си остана права.Може би широчината на гумата се оказа подходяща.НО все пак си мисля че леката джанта не е подходяща за тежък автомобил,трябва добре да се проверява от каква на каква ще се сложи и разликите в масите които ще носят.
цитат
"Между едно към десет ,едно към 15 е средно съотношението.
1 килограм увеличение на товар на главина/вкл.болтове дискове,гума,джанта/ е равно на 10 кг.живо тегло в автомобила.Варира от 1:10,до 1:15 в завикимост къде са в диаметър тези кила-Тоест какъв цолаж са джантите.При болтовете отношението е 1:3 ПРИМЕРНО щото са близо до оста."
аз го бях сметнал на 1:8кг
Поздрави
Толедо 95г АБФ излиза с оригнални 15ки алуминиеви 6ж,тъй като бяха много "прави" реших да ги сменя с други в няколко теми срещнах за по-леки джанти и започнах да се интересувам какъв модел да си намеря за да са по-леки.
Модела е от Ауди А2 тежи почти 6кг ,но са 5,5ж. Моите оригинално тежат 8кг. На Ауди дават гума 175/60/15 за тази джанта,а на Сеат 195/50/15 и това максимално широката гума за 5,5ж.
Монтирах ги гумите стоят добре,впечатления набира по-добре,за разхода немога да споделя защото не го следя,смисъл че все свършва колкото и да сипем
Има една формула, като я намеря ще дам линк към нея,и с тази формула излизаше че съм свалил около 40кг от някаква маса забравих точното й име
За дупките немога да кача снимката да се види какво стана след бой с дупка в Сливен,аз си помислих,че я строших,не да съм я изкривил.Може и късмет да съм имал гумата получи балон колкото яйце джантата си остана права.Може би широчината на гумата се оказа подходяща.НО все пак си мисля че леката джанта не е подходяща за тежък автомобил,трябва добре да се проверява от каква на каква ще се сложи и разликите в масите които ще носят.
цитат
"Между едно към десет ,едно към 15 е средно съотношението.
1 килограм увеличение на товар на главина/вкл.болтове дискове,гума,джанта/ е равно на 10 кг.живо тегло в автомобила.Варира от 1:10,до 1:15 в завикимост къде са в диаметър тези кила-Тоест какъв цолаж са джантите.При болтовете отношението е 1:3 ПРИМЕРНО щото са близо до оста."
аз го бях сметнал на 1:8кг
Поздрави
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
golf4_GTI написа:Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?
има и особенно, ако ги комбинираш с леки гуми, ще усетиш голяма разлика
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
golf4_GTI написа:Здравейте колеги интересуваме има ли разлика ако сменя моите джанти с по-леки Говоря по точно за OZ Ultraleggera някой има ли впечатление от тях ?
има и особенно, ако ги комбинираш с леки гуми, ще усетиш голяма разлика
- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
rusiq_24 написа:Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно
За това дали са най красивите джанти определено може да се поспори А ,че са много здрави тук вече въобще не съм на твоето мнение Един приятел си строши и 2-те джанти 15" О.З. Ултралегера и то в някаква смешна дупка към 3см дълбока
- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
G60 написа:rusiq_24 написа:Аз имам преки впечатления точно от въпросните джанти и мога да кажа че разликата е много минимална и почти незабележима,нещо като чип на атмосверен мотор.Конкретния случай беше при мен от 16ки 9,5кг BORBET слязох на 15 OZ Ultralegera 4,9кг.Силно ги препоръчвам защото за мен това е най красивата джанта и са супер здрави макар че някои твърдят че са меки това не е вярно
За това дали са най красивите джанти определено може да се поспори А ,че са много здрави тук вече въобще не съм на твоето мнение Един приятел си строши и 2-те джанти 15" О.З. Ултралегера и то в някаква смешна дупка към 3см дълбока
Колега май не четеш много а бързаш да пишеш.Писал съм ЗА МЕН това са най красивите джанти,въпрос на вкус и няма как да се спори тук а за здравината вече аман от "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Имал ли си ги? Карал ли си с тях? Влизал ли си в дупки с тях? Момчето пита и нека само собственици на такива джанти отговарят,всичко друго е несериозно.
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Все пак говорим за O.Z според мен хубавата джанта е по добра от каквато и да била.Винаги марковата джанта е по добра от ментетата.
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
rusiq_24 написа:Колега май не четеш много а бързаш да пишеш.Писал съм ЗА МЕН това са най красивите джанти,въпрос на вкус и няма как да се спори тук а за здравината вече аман от "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Имал ли си ги? Карал ли си с тях? Влизал ли си в дупки с тях? Момчето пита и нека само собственици на такива джанти отговарят,всичко друго е несериозно.
Не колега,ти май не четеш Написах ,че мой приятел скочи с колата си в дупка и ги строши, бях с него в колата и смятам ,че имам лични впечатления от случката а не както ти благоволи да се изразиш "един ми каза,ама един приятел,чух някъде и тн" Освен всичко останало ДА ИМАЛ СЪМ такива джанти,не съм ги карал защото не съм сметнал ,че си заслужава усилието да си ги сложа на колата.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Придържайте се към темата "Има ли смисъл от по-леки джанти?" , на кой какви по цвят, профил и мирис джанти му харесва не се вписва тук
Да, има смисъл защото джантите спадат към групата на "подресьорна маса" и всяко олекотяване в тази група води до по-добро поведение на автомобила в/у пътната настилка. Представете си го като махало...колкото по-голямо тегло има толкова по-трудно се отмества и по-голяма инерция има. Не случайно всички супер автомобили ползват ултра леки джанти, алуминиеви шенкели, алуминиеви спирачни апарати, супорти, носачи и прочие...и да не забравяме, че живеем в 21-ви век и всичко изброено вече е от карбон и въглеродни влакна .
РАСО
Да, има смисъл защото джантите спадат към групата на "подресьорна маса" и всяко олекотяване в тази група води до по-добро поведение на автомобила в/у пътната настилка. Представете си го като махало...колкото по-голямо тегло има толкова по-трудно се отмества и по-голяма инерция има. Не случайно всички супер автомобили ползват ултра леки джанти, алуминиеви шенкели, алуминиеви спирачни апарати, супорти, носачи и прочие...и да не забравяме, че живеем в 21-ви век и всичко изброено вече е от карбон и въглеродни влакна .
РАСО
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Има ли смисъл от по-леки джанти ?
Това което съм забелязал аз, след монтирането на по-леки джанти е, че ми олекна волана значително. Стана много по-приятен, говоря за градски условия, явно хидравликата не се товари толкова.
Иначе за разход, ускорение и т.н не мога да доловя нещо значително, но няма как да няма разлика, просто не се усеща толкова.
Иначе за разход, ускорение и т.н не мога да доловя нещо значително, но няма как да няма разлика, просто не се усеща толкова.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта