Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
- Sasho_T3+Corrado
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
- Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
- Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
- Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
- Контакти:
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Имам познати които се занимават със стъкломат и може да ги поразпитам откъде взимат платовете и другите работи. Иначе колата става супер макар и с АБФ мотор
- bbboiko2004
- Мнения: 4194
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Не виждам добре, дросели или карбове са това ? Че май ми приличат на мойте карбове. Трудно ли се почистват? Няма ли да са му малки на АБФ-а ?
- SixKillerVR6
- Мнения: 206
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костенец
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Ще мина към брезовска тия дни и ще проуча кой къде се занимава със стъкломат... иначе и колегата ако може да пита познатите му хора, също ще е от полза да се знае.
Колкото до дроселите... не са карбове, а са си дросели от Suzuki GSXR 750 K2, входа им е 50мм изхода 44мм по спомен. Извадих късмет, че ми ги връчиха заедно с главата на мотора всичко оборудвано с ТПС-и, дюзи, рейка и т.н. Скоро ще има снимки с малко напредък по машината... поздрави
Колкото до дроселите... не са карбове, а са си дросели от Suzuki GSXR 750 K2, входа им е 50мм изхода 44мм по спомен. Извадих късмет, че ми ги връчиха заедно с главата на мотора всичко оборудвано с ТПС-и, дюзи, рейка и т.н. Скоро ще има снимки с малко напредък по машината... поздрави
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Поздравления колега, че толкова години си гледаш колата и работиш за подобрния по нея
Според мен ще се получи една страхотна бегачка, каквато всеки фен на високите скорости би искал да има в гаража си Дано успееш да настроиш всичките части да работят добре заедно!
Според мен ще се получи една страхотна бегачка, каквато всеки фен на високите скорости би искал да има в гаража си Дано успееш да настроиш всичките части да работят добре заедно!
- SixKillerVR6
- Мнения: 206
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костенец
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Ха живо здраво... напоследък имах малко спънки от личен и здравословен характер, но дойде време да кача някоя снимка от развитието на проекта. Като начало, както вече споменах ролкейдж-а е готов, а ето го и грундиран:
Две ръце грунд с четката и последващо шкуркане на тръбите и интериора преди окончателната боя.
Междувременно най-накрая успях да си взема помощник да ми съдейства в гаража, че много трудно се работи сам... ама пусто колко го мързииии... направо го мързи, та го боли
Еми мързела не помага... пак продължавам сам
Следва боядисване на интериора със сребърен феролит... Имаше дълга дилема дали да е бяло или сиво, но сивото надделя от гледна точка на практичност.
Междувременно се боядиса почти изцяло и моторния отсег, за да може да продължи сглобяването. За целта се почна лудо търкане на стари части и освежаването им.
Разпънка между носачите:
Кормилен прът и рейка:
Готови да палим:
Главини, носачи, дискове...
Напук на настъпващото лято... имам си вече ревизирано, почистено и работещо парно
Следва и малко наместване на интериора:
шини за седалки:
Табло, парно и кормилен прът вече на мястото си:
Вече и волан, седалка и тия дни ше се воза за сефте
Тия дни сме на гуми
П.П.: Приемам оферти за Megasquirt 2, търся доброволец със Scirocco Mk2 да свалим калъп от тавана му от стъклопласт (ще се прави при професионалисти, ще си платя за услугата).
Поздрави... скоро продължение
Две ръце грунд с четката и последващо шкуркане на тръбите и интериора преди окончателната боя.
Междувременно най-накрая успях да си взема помощник да ми съдейства в гаража, че много трудно се работи сам... ама пусто колко го мързииии... направо го мързи, та го боли
Еми мързела не помага... пак продължавам сам
Следва боядисване на интериора със сребърен феролит... Имаше дълга дилема дали да е бяло или сиво, но сивото надделя от гледна точка на практичност.
Междувременно се боядиса почти изцяло и моторния отсег, за да може да продължи сглобяването. За целта се почна лудо търкане на стари части и освежаването им.
Разпънка между носачите:
Кормилен прът и рейка:
Готови да палим:
Главини, носачи, дискове...
Напук на настъпващото лято... имам си вече ревизирано, почистено и работещо парно
Следва и малко наместване на интериора:
шини за седалки:
Табло, парно и кормилен прът вече на мястото си:
Вече и волан, седалка и тия дни ше се воза за сефте
Тия дни сме на гуми
П.П.: Приемам оферти за Megasquirt 2, търся доброволец със Scirocco Mk2 да свалим калъп от тавана му от стъклопласт (ще се прави при професионалисти, ще си платя за услугата).
Поздрави... скоро продължение
- RISTEE
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
- Автомобил: Vw mk2 GT special
- Двигател: 1.8 RP
- Местоположение: riogrande
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Супер се получава !
За калъп, мамата от София се занимава със всякакви калъпи от широко мога да ти дам гсм номер
и да кореспондираш с него ;)
Как мислиш да оформиш таблото ?
Успех
За калъп, мамата от София се занимава със всякакви калъпи от широко мога да ти дам гсм номер
и да кореспондираш с него ;)
Как мислиш да оформиш таблото ?
Успех
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Свиркай ако има нещо роко групата ще дойде да помага
- Kirocco
- Мнения: 202
- Регистриран на: Нед 22 юни 2008 17:57
- Автомобил: VW Scirocco Scala
- Двигател: EX
- Местоположение: София
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Радва ме, че има поне един човек, който отсрамва Роко групата. С интерес следя развитието. Всичко е свързано с желание, време и най-вече средства за това имаш моето пълно разбиране и уважение и подкрепа.
- SixKillerVR6
- Мнения: 206
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костенец
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
За много години колеги...
За мое съжаление все не остава време за "паметника" ми, но въпреки всичко не мислете, че съм спрял или отказал По малко си действам и в следващите редове ще пусна няколко снимки и обяснения на това, което съм свършил и как съм го свършил. Идеята е първо темата да върви като хронология на реставрацията и модификациите, но също и всеки 'ненормалник' решил да се занимава с подобни глупости да може да прочете, види и евентуално пита за подробности. Понеже с времето съм се убедил, че информацията е много ценна, когато се захванеш с подобен проект и спестява време, нерви и пари.
По същество....
Както преди време отбелязах в темата... сдобих се с дросели от SUZUKI GSXR 750 K2. Дроселите са много добри за проектчета понеже, са с приемливи размери (диаметър), за да вършат работа при двигатели до 2000ссм. Вход 50мм изход 42мм по спомен.
ОСНОВНИЯТ им плюс е ... че са разглобяеми един от друг (всеки дросел е самостоятелен).
ОСНОВНИЯТ им недостатък е че са с два реда клапи и едните трябва да се махнат и запушват отворите оставащи от ос-та им.
(виж снимките назад в темата).
Назад в темата споменах и че ще ги дистанцирам един от друг отделните дросели, за да паснат като разстояние на портовете на главата. Ето и какво направих:
На първо време си набавих фланец (стоманен, 10мм дебел) към главата, като го поръчах без отвори за дюзите, понеже съм решил да ползвам отворите за дюзи на самите дросели.
После изработих 9 броя дистанционни втулки от алуминий с дължина 8мм. Тоест всеки дросел ще се отдалечи от съседчето си с 8мм.
След това се правят преходни планки за да се свържат дроселите помежду си... понеже движението им се предава чрез застъпващи се палчета едно спрямо друго, то след дистанцирането на дроселите с 8мм няма как да не се удължат и палчетата с 8мм. Та аз го измислих със съответните преходни планки към въпросните палчета... пускам снимка на 3Д модела, понеже още не са излязли от машината, но скоро и тях ще снимам.
В следствие на всичко направено до тук, старите болтове които стягат дроселите един към друг вече са къси и за целта взех от близкия магазин за строителни материали 1 метър шпилка М5 със съответния брой гайки. Реже се на 3 равни парчета по около 33см. и монтажа на дроселите един към друг е готов.
Друго което бе споменато по-назад е че тези дросели фабрично са със два реда клапи, като първите се премахват и с течен метал запушвам отворите от осите им.
Посъбрах разни дюзи от какви ли не коли, мотори и пр. и в крайна сметка за сега съм се спрял на варианта с дюзи от 1,8Т понеже са най-широко разпространени и лесно достъпни. За целта се налага да се изшлайфа част от корпуса на дроселите, понеже дюзите от 1,8Т са доста по-обемиси и подпират в корпуса.
В оградените зони трябва да се шлайфа корпуса, защото дюзите подпират в него.
Всички тези промени описани по-горе налагат и преправяне на горивната рейка и захвата на рейката с дюзите към дроселите (или изработка на нова). Всеки може да си измисли всевъзможни варианти на рейка и захвата... но като цяло след това напасване на дроселите спрямо портовете на главата, стандартната рейка от 1.8Т с много малко преправяне пасва идеално.
Ето и какво направих аз:
Както казах, леко се изпилва алуминиевия корпус под винтовете (оградено на снимката по-горе) за да не подпират дюзите. След тези манипулации рейката и дюзите вече пасват като основни размери, но захвата на рейката трябва да се промени.
Ето я стокова рейка:
Изрязах едното монтажно краче, което пречи, а другото леко изпилих в единия край, за да не подпира и си го оставих за сега. По-късно може да го използвам да захвана към него нещо допълнително (например сноп инсталация да се превърже към него).
Изрязах и регулатора за налягане заедно с едната тръбичка, понеже смятам да ползвам външен регулатор и този е излишен. Ще запуша отвора след махане на регулатора и рейката става доста изчистена от излишни тръби, планки регулатор и т.н. Следва поставяне на 2 Г-образни планки, които да държат рейката към дроселите. За дюзите обаче трябва да се подберат подходящи гумички към дроселите, понеже старите не стават.
Следва продължение
За мое съжаление все не остава време за "паметника" ми, но въпреки всичко не мислете, че съм спрял или отказал По малко си действам и в следващите редове ще пусна няколко снимки и обяснения на това, което съм свършил и как съм го свършил. Идеята е първо темата да върви като хронология на реставрацията и модификациите, но също и всеки 'ненормалник' решил да се занимава с подобни глупости да може да прочете, види и евентуално пита за подробности. Понеже с времето съм се убедил, че информацията е много ценна, когато се захванеш с подобен проект и спестява време, нерви и пари.
По същество....
Както преди време отбелязах в темата... сдобих се с дросели от SUZUKI GSXR 750 K2. Дроселите са много добри за проектчета понеже, са с приемливи размери (диаметър), за да вършат работа при двигатели до 2000ссм. Вход 50мм изход 42мм по спомен.
ОСНОВНИЯТ им плюс е ... че са разглобяеми един от друг (всеки дросел е самостоятелен).
ОСНОВНИЯТ им недостатък е че са с два реда клапи и едните трябва да се махнат и запушват отворите оставащи от ос-та им.
(виж снимките назад в темата).
Назад в темата споменах и че ще ги дистанцирам един от друг отделните дросели, за да паснат като разстояние на портовете на главата. Ето и какво направих:
На първо време си набавих фланец (стоманен, 10мм дебел) към главата, като го поръчах без отвори за дюзите, понеже съм решил да ползвам отворите за дюзи на самите дросели.
После изработих 9 броя дистанционни втулки от алуминий с дължина 8мм. Тоест всеки дросел ще се отдалечи от съседчето си с 8мм.
След това се правят преходни планки за да се свържат дроселите помежду си... понеже движението им се предава чрез застъпващи се палчета едно спрямо друго, то след дистанцирането на дроселите с 8мм няма как да не се удължат и палчетата с 8мм. Та аз го измислих със съответните преходни планки към въпросните палчета... пускам снимка на 3Д модела, понеже още не са излязли от машината, но скоро и тях ще снимам.
В следствие на всичко направено до тук, старите болтове които стягат дроселите един към друг вече са къси и за целта взех от близкия магазин за строителни материали 1 метър шпилка М5 със съответния брой гайки. Реже се на 3 равни парчета по около 33см. и монтажа на дроселите един към друг е готов.
Друго което бе споменато по-назад е че тези дросели фабрично са със два реда клапи, като първите се премахват и с течен метал запушвам отворите от осите им.
Посъбрах разни дюзи от какви ли не коли, мотори и пр. и в крайна сметка за сега съм се спрял на варианта с дюзи от 1,8Т понеже са най-широко разпространени и лесно достъпни. За целта се налага да се изшлайфа част от корпуса на дроселите, понеже дюзите от 1,8Т са доста по-обемиси и подпират в корпуса.
В оградените зони трябва да се шлайфа корпуса, защото дюзите подпират в него.
Всички тези промени описани по-горе налагат и преправяне на горивната рейка и захвата на рейката с дюзите към дроселите (или изработка на нова). Всеки може да си измисли всевъзможни варианти на рейка и захвата... но като цяло след това напасване на дроселите спрямо портовете на главата, стандартната рейка от 1.8Т с много малко преправяне пасва идеално.
Ето и какво направих аз:
Както казах, леко се изпилва алуминиевия корпус под винтовете (оградено на снимката по-горе) за да не подпират дюзите. След тези манипулации рейката и дюзите вече пасват като основни размери, но захвата на рейката трябва да се промени.
Ето я стокова рейка:
Изрязах едното монтажно краче, което пречи, а другото леко изпилих в единия край, за да не подпира и си го оставих за сега. По-късно може да го използвам да захвана към него нещо допълнително (например сноп инсталация да се превърже към него).
Изрязах и регулатора за налягане заедно с едната тръбичка, понеже смятам да ползвам външен регулатор и този е излишен. Ще запуша отвора след махане на регулатора и рейката става доста изчистена от излишни тръби, планки регулатор и т.н. Следва поставяне на 2 Г-образни планки, които да държат рейката към дроселите. За дюзите обаче трябва да се подберат подходящи гумички към дроселите, понеже старите не стават.
Следва продължение
Последна промяна от SixKillerVR6 на Пон 13 ное 2017 15:14, променено общо 2 пъти.
- SixKillerVR6
- Мнения: 206
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костенец
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Междувременно основната инсталация на автомобила (фарове, стопове, ключ маса и др.) е готова и се подготвят ел таблата, както и някои други дреболии:
Прозрачния стъклопласт беше прототипа на бушонното табло, с който навързах инсталацията, а жълтия стъклотекстолит ще е новото табло с бушони, като освен него има още две съклотекстолитени табла. Едното ще е с уредите (оборотомер, индикаторни уреди и др.) другото е панел с ключ маса и други помощни ключета. (снимки на другите табла по-напред във времето)
Вечер след работа почиствам, реставрирам и боядисвам някои дреболии... В случая механизма за скоростния лост е с нови месингови втулки, почистен, боядисан и готов за мятане в колата:
Песъкоструйно премахване на ръжди всякакви:
Скоро още инфо и снимки
Прозрачния стъклопласт беше прототипа на бушонното табло, с който навързах инсталацията, а жълтия стъклотекстолит ще е новото табло с бушони, като освен него има още две съклотекстолитени табла. Едното ще е с уредите (оборотомер, индикаторни уреди и др.) другото е панел с ключ маса и други помощни ключета. (снимки на другите табла по-напред във времето)
Вечер след работа почиствам, реставрирам и боядисвам някои дреболии... В случая механизма за скоростния лост е с нови месингови втулки, почистен, боядисан и готов за мятане в колата:
Песъкоструйно премахване на ръжди всякакви:
Скоро още инфо и снимки
Последна промяна от SixKillerVR6 на Пон 13 ное 2017 15:21, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Относно горивната рейка ... не е ли по-удобно на мястото,където е бил регулатора за налягането на горивото,да се завари метален щутцер, и така да си използваш маркуч и скоба,а по-изчистено става,като че ли? Успех с проекта,Колега!
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Добра идея за втулките на лостовия механизъм
- bbboiko2004
- Мнения: 4194
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Нещо развитие ? Тоя photobucket що теми съсипа...
- SixKillerVR6
- Мнения: 206
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костенец
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Развитие има малко по малко, но няма кой знае какво да се покажа в снимки... Оправих скапаните снимки по-горе от фотобукета... вече се виждат.
С подкрепата на колеги и приятели нещата вървят, но мнооооого бавно поради липса на време.
Намери се кой да оправи тавана на колата (ирязал съм шибидаха заради ролбара), в момента се заемам с кройката на нов резервоар от неръждавейка.
Надявам се предколедно да има някоя снимка за хвалене
С подкрепата на колеги и приятели нещата вървят, но мнооооого бавно поради липса на време.
Намери се кой да оправи тавана на колата (ирязал съм шибидаха заради ролбара), в момента се заемам с кройката на нов резервоар от неръждавейка.
Надявам се предколедно да има някоя снимка за хвалене
- Sasho_T3+Corrado
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
- Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
- Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
- Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
- Контакти:
Re: Sciroccо Мк2 реставрация и още нещо
Айде, ще чакаме
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: S.Stefanov и 18 госта