В началото беше Голф1 ГТИ пирели 1,8 115кс. Колата беше в добро за годините си състояние за което платих скромните 800лв. С помоща на доста хора от този форум:
Drago_gt
Alpine
Пацо
Сашко
Боби
Sashobass
racing_teeem_vidin
pironski
li4o
MGM
Vladko ...............
......................
И много други колеги, колата сега е завършена и се возя всеки ден благодарение на форума и усилието на всички за помощ.
Имаше доста неща които ме дразнеха в отношението на другите към колата /те зи знаят кои са/ но това ми даде стимул да продължа напред и проекта ми да не умира заради дребни неща, за които всеки си носи греховете.
Понеже много хора не ме познават преди да напавя колата нека разкажа малко за себе си.
Когато почнах проекта не разбирах нищо от коли и задавах въпроси на които сега се чудя как съм могъл да питам. Не знаех какво да правя с колата и точно зарад това я превих дълго време. Не че сега знам много неща, но поне научих основното та да не се излагам пред колеги.
Ето някои снимки на колата след като я закупих.
Първото нещо което исках да направя е да променя изцяло визията като и придам друг цвят, рядко срещан по улуците. И така се почна с подготовката за боя.
Та веднага започнах с разглобяването на колата . Реших да издуя малко веждите та да мога да сложа джанти с по-голямо J. Ама сега ако можех да се върна щях още малко да ди дръпна навън
Подготвихме я за боя и действахме.
Спестявам Ви доста дребни детайли, но те са повечето козметични и вярвам не Ви интересуват много.
Та ето и резултата от боядисването и част от процеса на сглобяване.
Правена е аматьорската, затова косурите си проличаха на събора в Елена
Реших да орежа маховика на стария мотор за малко повече респонс на колата и от тук се започна с идеята за силош тунинг. Ако си имах и идея до къде ще стигне тази кола въобще не бих се занимавал с ДХ-а
И така вече има боядисана 115 коньова 1-ка
Но почна да ме сърби з повече конски сили и се сдобих с тази МК2 КР
Колата е нов внос от Италия и е в перфектното си здраве, но съдбата и бе да се разкости начасти. Сега съжелявам за тази кола,ноооооо
МОже и да кажете че съл луд, но я разкостих за донор на мотор:
Kp-a беше нов внос от Италия и за учудване бе със Суперспринт колектор и резонатор.
Снимки от SWAP-a нямам, но запознатите знаят че всичко е 1 към 1 и се справих доста бързо. Вече имах МК1 КР. Благодарение на доста колеги в този форум успях много бързо да сглобя колата и междувремено да натупам една корса ХЕ
ето и клип преди да съм навързал кабеляците по таблото
http://www.youtube.com/watch?v=hsu0PmWMbq4
Ето и някои клипове със стартове.
http://www.youtube.com/watch?v=PPN0alWxsqA
http://www.youtube.com/watch?v=Lw7oMwp23gc
Почнах да се замислям как ще спирам и напазарувах едни брембо макс, не са кой знае какво, но за нискобюджетен проект стават.
Взе да ми се струва че колата е като на кокили и благодарениуе на един колега от VW форума си поръчах от И-Бей койловъри.Нарката е но-нейм ама по-добре от стоково окачване.
Eто и резултата:
КР-а бързо ми умаля и реших да потърся нещо под налягане. Не че не вървеше, но се започнаха едни проблеми с мех. инжекция и не ми се разправяше повече, а и обмислях идеята да му боцна една мега, но пък откъм пари пак идваше колкото да си сменш мотора. В един ден намерих мотор 1.8Т АГУ от голф 4 заедно със скорости и електроника.
От един сайт за широко 1.8т взех всички размери на тампони които се преправяха и се започна с монтажа.
Та необходимите части да моинтирате 1.8т на голф 1 са:
1. Двигател 1.8т Пълен комплект без тампоните
2. Скорости за предпочитане 4-кови или АБФ, Г60 ВР6
3. Полуоски и карета от Г2 ГТИ 16В /пасват идеално и не се преправят.
4. Всички тампони за двигателя и кутията от голф1 ГТИ от които само един не се преправя, но за това ще спомена по-надолу.
5. Конзолата за скоростния лост със жилата , аз ползвах такава от пасат, но става и от Г3 ГТИ 16В, Г2 Г60
6. Помпа за съединител / тук може да се импровизира/
7. Някакъв интеркулер, също може да се импровизира, но аз ползвах от мерцедес сптинтер или Вито не съм сигурен, защото ми пасна като размер.
8. Колена и тръби за турбо пътищата има ги по Илиенци, но може и да се ползват от всякакъв вид турбо коли стига да ви пасват като размер и форма.
9. Таблото с уредите от колата от която е свален мотора и ключа. Заради имобилайзера вграден в компа на мотора, но той може да се премахне или сложи емулатор.
10. Инсталацията от бошуниерата до мотора и гледайте да е за голф, защото кабелите пасват по дължина и няма да се наложи разплитане и рязане. Аз ползвах такава от пасат и доста я преправях.
Та почна се с монтирането на 1.8т, който много лесно ляга в коша на колата. Преправя се лявия тампон на мотора погледнато отпред, като се взима оригиналния тампон на 1-ката и му се заварва планка че да легне на отворите за болтове в блога. Налага се да смените и ролката за обтягане на ангренажния ремък, защото сток-овата пречи на тампона. Ролка става от КР поне аз такава ползвах. Тампона който е отпред на мотора пасва идеално и е единствения който не се преправя.
Десния тампон, който държи кутията също се преправя, но само часта която се захваща за кутията... ВАЖНО "Нито един тампон не му се променя стоковото захващане към купето" НАй-лесно се преправят когато мотора е напаснат в коша чрез предния и левия тампон, а останалите 2 се кроят на място. ТАка направих аз, но не знам може и да има и по-лесен начин.
Ето и оголения кош
Снимка на левия тампон който се преправя и монтирана ролка от КР
ТАка изглежда и десния тампон за кутията.
Ето и как седи мотора.
Така изглежда и задния тампон
Дойде и момента с полуоските:::
Ето и разликата в чашките на Диф-а от тези на 1.8т и ДХ-а
Намерих чашки от някакво ТДИ не знам точно от кой мотор, но паснаха идеално и не се наложи да се режат полуоските.
И вече е с оригиналните полуоски и 4-ковата кутия.
До тук добре, но се оказват проблеми след проблеми.
Та въпросната кутия е с жила и помпа за съединителя. За целта си набавих конзолата със скоростния лост и жилата от пасат, но стават и от други вагени. Въпрос на кой какво намери.
Та тоя проблем се решава лесно само се монтира конзолата на мястото на тази с лостовете и се щракват жилата, по-сложното е с помпата за съединителя и понеже няма мк1 с помпа намирането на конзолата с педалите е мисия невъзможна. Затова си преправих сам педалите и сичко си дойде на място. Взех един друг педал и му отрязах плочката която се натиска с крак и го заварих огледално на моя, за да има къде да монтирам иопавката на помпата и същевременно да не пречи отвън в коша на сермофрена.
Ето и педала донор.
Така ще е заварен.
Пробих отвор за помпата, но самата ламарина е много мека и се наложи да си скалъпя подсилваща планка.
Така изглежда монтираната планка и помпа отвън и отвътре.
Ето и няколко снимки на собсрвеноръчните разпънки, които сглобих.
Имах доста проблеми с окабеляването, понеже ми беше за 1-ви път, но с помоща на колеги от форума колата вече се движи всеки ден по Видинските пътища. Махнах и 4-ковото табло, което бях монтирал само зарад имобилайзера и колегата Владко ми прати емулатор и сега всичко е ОК. Благодаря му за което.
Гледам че съм пропуснал момента с турбо пътищата, но тук е въпрос на индивидуалност и импровизация. Мойте се вижда как са скроени и кулера е прикрит под предната броня да не бие на очи. Малко е по-неефективен но за сметка на това е красиво.
Най-голямата заигравка беше с монтирането на арматурно табло от голф 3 както и ръчките за мигачи и чистачки. Нямам много снимков материал, но ще се опитам да намеря нещо. Таблото като цяло е по-дълго с около 4-5см и трябва да се среже откъм страната на пасажера точно над решетката за говорител. Понеже там е най късата зона, която остава видима. Първо пробвах да е без голямата метална греда отдолу, но няка ми се стори нестабилно и взех че я напаснах и нея. Единствения проблем е парното което остана от 1-ката и привързването му към дохалките на таблото беше голям ташак но в крайна сметка успях да натъкмя да "духа" от средните решетки и обдухването на предния прозорец.
Сега колата изглежда така. И мисля че за сега само ще се кара. Има какво още да се желае, но това по-нататък.
Интеркулера ми беше монтиран зад бронята долу ниско и ми идваха много дълги турбо пътищата и с доста кривки. Та ето за какво иде реч.
Преди да започна мотора изглеждаше така. С това разположение на кулера нямах друг избор за турбо пътищата.
След като намерих място на кулера с малко шев и кройка се получи ето това. Разбира се че вече нямаше място за акумулатора и той моменталически изчезна отзад в багажника.
Ето малко снимки от монтажа на шенкел от Г60 и апарати от ВР6. Дисковете са стари, но нагодина ще пазарувам нови.
Ето и снимки с 9-ките.
Реших че колата има нужда от АБС и веднага се захванах с присаждането. Донора беше голф3 ГТИ 2Е. Смених всичко по спирачната система освен тръбичките, които при мен са 4бр. и няма нужда от добавяне на още една. Като цяло новите части се интегрират без голямо преправяне освен Сервото, което е доста по-голямо и се захваща за педала на спирачката по различен начин. Отрязах ябълковидния прът на 3-ковото серво и заварих болт с гайка, както е на ч-ката. С това работата по сервото приключи. След като вече съм монтирал предни шенкели от Г60, които са с отвор за датчик и гривни за АБС остана само да монтирам датчиците. Отзад съм с дискови спирачки от КР, които съм слагал отдавна и за мой късмет шенкела е с отвор за датчик и гривна за АБС-а. Останаха кабелите, които бяха цяла инсталация и вързването бе елементарно. В момента колата има пълноценно работещ АБС, на което много се кефя.
Ето и разликата между старото и новото серво.
Ето и АБС-а в действие.
http://www.youtube.com/watch?v=MW1pubX2PFc
http://vbox7.com/play:f4d0ec2e
Понеже ме дразнеше как стояха 2-ковите брони и реших да си направя КЪСТЪМ калник, нещо като хибрид от мк2 и мк1. При 2-ката бронята влиза леко под калника, докато на единака калника му е равен. Та се започна с набавянето на 2 калника 2-ра ръка и любимото ми рязане с флекса. Сега съм до тук. Ето и малко снимков материал.
Синия МК1 20v Turbo
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Синия МК1 20v Turbo
Темата посъбра доста прах и нека го изтупаме.
След като бях стигнал то тази визия:
Реших че колата заслужава да е истински спортист и се започна пълното разглабяне и разчистване на ненужните детайли. Идеята е да се кара на Тайм Аттак, но същевременно да е госна за движение по пътищата.
И така се почна с разглабянето.
След като бях стигнал то тази визия:
Реших че колата заслужава да е истински спортист и се започна пълното разглабяне и разчистване на ненужните детайли. Идеята е да се кара на Тайм Аттак, но същевременно да е госна за движение по пътищата.
И така се почна с разглабянето.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Синия МК1 20v Turbo
Все още е рано да се мисли за коне. Има много работа по купето.
Цялостно боядисване отвътре, както и на двигателния отсек. РоллБар тип Стриит. Целта на колата е максимум да се доближава до изискванията на КАТ за движение по пътищата и до един безопасен състезателен автомобил.
Колата ще се кара само на Тайм Аттак.
Почнахме да чистим купето от втъре и двигателния отсек. Ето няколко снимки.
Цялостно боядисване отвътре, както и на двигателния отсек. РоллБар тип Стриит. Целта на колата е максимум да се доближава до изискванията на КАТ за движение по пътищата и до един безопасен състезателен автомобил.
Колата ще се кара само на Тайм Аттак.
Почнахме да чистим купето от втъре и двигателния отсек. Ето няколко снимки.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Синия МК1 20v Turbo
Махнах стойката за акомулатора, която само пречеше и бях пред дилемата къде да изместя въздушния филтър че да не пречи в коша. Дойде ми малко нестандартна идея а тя е:
Премахвам конзолата за парното на колата и се получава чудесно място зад щита между двигателя и челното стъкло.
От турбото с едно коляно влизам точно там и с една допълнителна преграда става като кутия. Самата преграда между купето и мотора също ще я дръпна 3-4см навътре в купето за повечко място около турбото, защото сега всичко минаваше на милиметри. Изрязахме също и изгнилите места, които за кола 83-ти набор са поносими.
Премахвам конзолата за парното на колата и се получава чудесно място зад щита между двигателя и челното стъкло.
От турбото с едно коляно влизам точно там и с една допълнителна преграда става като кутия. Самата преграда между купето и мотора също ще я дръпна 3-4см навътре в купето за повечко място около турбото, защото сега всичко минаваше на милиметри. Изрязахме също и изгнилите места, които за кола 83-ти набор са поносими.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Синия МК1 20v Turbo
Времето се стопли и започнах довършване на интериора и прибиране на кабеляците.
Тъй като ми писна да се занимавам с ламаринени калници един приятел измисли начин как да раздуеме още и да запазиме стоковите овали и форми на калниците. Това стана с нитене на оригиналните вежди върху калника. Нитени са доста на гъсто и мисля че стана доста здраво. Ето малко снимки.
Тъй като ми писна да се занимавам с ламаринени калници един приятел измисли начин как да раздуеме още и да запазиме стоковите овали и форми на калниците. Това стана с нитене на оригиналните вежди върху калника. Нитени са доста на гъсто и мисля че стана доста здраво. Ето малко снимки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта