Здравйте,
става дума за Сеат ибиза '97; 1.4 бензин.
Закупих акумулатор преди месец. Заминах за Германия и всичко беше наред. Сега паднаха температурите и сутрин е към 5-6 градуса.
Като завъртя ключа на контакт светват всички лампи, но като пробвам да запаля и две секунди се чува само едно цък и после нищо, ако задържа ключа почва много мудно да върти мотора и запалва. Но понякога не пали два-три пъти.
Акумулатор: 56аН, 480А
Гледах дали зарежда ивсичко е в норма - 13.8 като запаля и след 10-на минути се вдига до 14.1V. Гледах за утечка - няма. С алармате е 0.03А, без алармата 0.01А.
Та ходих да замерят акумулатора в Германия и там теста показа 100% зареден,5% живот, 366А и препоръка веднага да се подмени. (мерят с товарна вилка за около 60 секунди и той параметрите автоматично ги разпечатва, това за 5 % живот рпедполагам по някакви формули са го изкарали)
Сега съм в България, но без автомобила, в сервиза ми замериха пак акумулатора но не искаха да го подменят защото всичко му било наред. Измериха 100% зареден и 75% стартов ток.
С много нерви се съгласиха да ми дадат друг, но ги помолих да ми дадат някой "нормален". Извадиха 3 акумулатора на същата марка със същите параметри и всичките показаха 86% стартов ток (капацитет).
Това нормално ли е? Какво да очаквам от зимата и с този акумулатор?
Как може нов акумулатор който е с етикет 480А да показва 86% капацитет, което отговаря на около 412А при температура над 20С. Като паднат температурите стартовия заряд се губи (това вярно ли е)?
п.п. замериха и един огромен акумулатор който днес са го били докарали и той показа 95% капацитет. Да не всичката им стока да е престаряла.
Преди месец е смянно масло 10W40 и ремонт на стартер
С нов акумулатор трудно пали при студено време
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Не съм много наясно, ама само предполагам, че батериите имат спад на стартовия ток през по-студените дни. Но пък при 20 градуса околна температура ми се чини, че за нов акумулатор стартовият ток трябва да започва с цифрата 9х процента... Не съм вещ в тая сфера, нека ако греша да бъда поправен.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Maрката на акумулатора ??? По начало има боклукчиви марки- оттам се тръгва.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 22 дек 2012 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Tenax производство в Германия, а фирмата производител е Johnson controls, които се занимават с батерии от сумати време
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Ако колата ти е изправна трябва стотина ампера да и стигнат за да запали. На студено наистина спада и капацитета и стартовия ток и то с много. През лятото риска да си купиш едногодишен акумулатор е много голям, предполагам, че са ти пробутали старичък акумулатор.
Колко му е гаранцията?
Колко му е гаранцията?
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 22 дек 2012 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
ktamen написа:През лятото риска да си купиш едногодишен акумулатор е много голям, предполагам, че са ти пробутали старичък акумулатор.
Е та това с кой параметър се измерва?
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
С маркировката върху самия акумулатор. За съжаление маркировката върху по-ментеливите марки е трудно да се разшифрова.
И като стана дума за параметри - Много си ги омешал в първото си мнение и си изобретил и нови такива
Капацитета и стартовия ток отбелязани на акумулатора са при 20 градуса, ако акумулатора е нов трябва да ги покрие на 100%.
И като стана дума за параметри - Много си ги омешал в първото си мнение и си изобретил и нови такива
Капацитета и стартовия ток отбелязани на акумулатора са при 20 градуса, ако акумулатора е нов трябва да ги покрие на 100%.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Най-вероятно си го проверил, но тъй като не си написал - погледна ли клемите за окисляване и проблеми в свързването и/или затягането?
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Qgoda
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Колега, да не би да имаш някакъв проблем със стартера. Пробвай с друг акумулатор и така ще установиш дали е от него или от стартера.
Успех
Успех
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 22 дек 2012 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
да мисля че съм объркал разясненията спрямо капацитет и стартов ток. 56аН ти е капацитета, 480А ти е стартовия ток.
Та в сервиза като ми мерят акумулатора за стартов ток показва 86%, което трябва да отговаря 412.8А. А за капацитет го мерят с друг уред (сигурно пак товарната вилка) и пуска и гледа че за 5 секунди не пада под 9.6V, но си стои на толкова точно.
Как да определя това колко % капацитет е на 56аН-овия акумулатор при 20 градуса околна температура?
Та в сервиза като ми мерят акумулатора за стартов ток показва 86%, което трябва да отговаря 412.8А. А за капацитет го мерят с друг уред (сигурно пак товарната вилка) и пуска и гледа че за 5 секунди не пада под 9.6V, но си стои на толкова точно.
Как да определя това колко % капацитет е на 56аН-овия акумулатор при 20 градуса околна температура?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Значи проблема ти е в стартера - втулки и особено предната в кутията.
С какво масло е автомобила ?
При стартиране в студено време подгрявай акумулатора с къси за 5-6 сек. на 2-3 пъти.
Огледай кабелните обувки от акумулатор към двигател и шаси/окислени, зеленясало,хлабававръзка./, от акумулатор към стартер. Измери спада в/у всяка връзка.Ако там вс. е наред - стартер нагорял включвател,четки или втулки. Затягане има от износена предна втулка ,крива ос.
'97; 1.4 бензин = АЕХ -трябва да пали от четвърт
С какво масло е автомобила ?
При стартиране в студено време подгрявай акумулатора с къси за 5-6 сек. на 2-3 пъти.
Огледай кабелните обувки от акумулатор към двигател и шаси/окислени, зеленясало,хлабававръзка./, от акумулатор към стартер. Измери спада в/у всяка връзка.Ако там вс. е наред - стартер нагорял включвател,четки или втулки. Затягане има от износена предна втулка ,крива ос.
'97; 1.4 бензин = АЕХ -трябва да пали от четвърт
Последна промяна от kris11 на Вто 24 сеп 2013 18:41, променено общо 1 път.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Той колегата е писал, че стартера му е ремонтиран ама това не изключва варианта да са си оставили ръцете ремонтьорите
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
vihobg написа:
Как да определя това колко % капацитет е на 56аН-овия акумулатор при 20 градуса околна температура?
Зареждаш го 100% и му връзваш някакъв консуматор да дърпа 2,8А и волтметър. Когато волтметъра покаже 10,8В спираш разреждането и веднага го слагаш отново да се зарежда. После умножаваш часовете, които е издържал по 2,8А и ще получиш реалния капацитет.
И на мен ми се струва, че пали трудно заради стартера или връзките до него, а не заради акумулатора.
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Бе тои стартера правен но предната втулка седи в скоростите и 101% не е пипана може да си върти трудно и от нея а не да е проблема в акомулатора .Както са казали и колегите по на горе да се проверят ел връските .Наи лесно с кабели за подаване на ток като се закача директно на двигателя и на + на страртера .Трябва си канал и поне 2-ма човека .
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Съб 22 дек 2012 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: С нов акумулатор трудно пали при студено време
Стартерът беше поправян преди близо месец - две втулки, четкодържател и бендикс. Повече инфо не знам защотот не съм супер компетентен.
Проверих клемите, подмених акумулатора от сервиза и го качих на колата. В 5 сутринта излязох и запалих без проблеми (но не беше толкова студено).
Проверих и масата на акумулатора 1.5 Ohm (отбелязана с 1 на диаграмата). Друга маса трябва ли да търся?
https://plus.google.com/u/0/photos/109184056477163650527/albums/5864026792089178081/5929057074589046370?pid=5929057074589046370&oid=109184056477163650527
Ако се появат проблемите отново ще търся и по стартера връзките, че там ще ми трябва помощ
Проверих клемите, подмених акумулатора от сервиза и го качих на колата. В 5 сутринта излязох и запалих без проблеми (но не беше толкова студено).
Проверих и масата на акумулатора 1.5 Ohm (отбелязана с 1 на диаграмата). Друга маса трябва ли да търся?
https://plus.google.com/u/0/photos/109184056477163650527/albums/5864026792089178081/5929057074589046370?pid=5929057074589046370&oid=109184056477163650527
Ако се появат проблемите отново ще търся и по стартера връзките, че там ще ми трябва помощ
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта