Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот dobrin » Чет 18 дек 2014 18:44


Изображение

Месец след британската си премиера първата българска суперкола дебютира на родна земя. На мъгливата писта на летище "Лесново" кацнаха едновременно състезателната и цивилната версия на Sin R1, създадени от русенеца Росен Даскалов и международния му екип.

Изображение

За държава, в която дори няма автомобилна писта, събитието заслужава напълно интереса, на който се радва от страна на медиите и обикновените любители. Начинание като проектирането и производството на състезателна кола от нулата е меко казано амбициозно, а в България граничи с фантастиката. Даскалов обаче не само е успял да доведе проекта до функционална фаза, а и вече се представя повече от обнадеждаващо като пилот в сериите GT4 срещу противници от ранга на Porsche, Ferrari, BMW и Lotus.

Изображение

Скептичните коментари за прилагателното "български", което от два месеца задължително върви в комплект с името Sin R1, разбира се, имат известни основания. Автомобилът всъщност се сглобява в Германия и Великобритания. В Хинкли, недалеч от Ковънтри, се намира и щаб квартирата на Sin Cars.

Изображение

В мерака на Росен Даскалов да създаде състезателна кола, която после да продава като цивилен суперкар, също може да се прочете бизнес модел с неясни по родните разбирания перспективи. Русенецът обаче заявява твърдо намерение да произвежда възможно най-голяма част от частите и компонентите на R1 в България. В областите, в които тукашната индустрия и "висококвалифицирана" работна ръка е напълно безполезна, той поне се опитва да пропука ледовете. След обучение на съответния персонал панелите на каросерията от въглеродни нишки например се правят у нас, а този занаят е много далеч от категорията "вар, вода, песък".

Изображение

Даскалов и екипът му са изминали доста дълъг път от 2012-а, когато R1 получава първата си хомологация от британските организации MIRA и MSA. Предвид средствата и инженерните усилия, които поглъщат такива проекти, самото съществуване на автомобила може да се нарече постижение без аналог. Платената лична цена също не е ниска. Самият Даскалов обяснява произхода на "греховното" име на колата с дълга, който има към семейството си заради постоянните отсъствия от вкъщи.

Изображение

Иначе Sin R1 не се различава по нищо революционно от стандартите на категорията. Състезателната версия има тръбен скелет, чиято конструкция е усъвършенствана постоянно през последните две години под зоркия поглед на британските партньори на компанията. За да се постигне нечуваната цена от 60 000 паунда, двигателят е възможно най-евтиното и податливо на доработки 7.0-литрово предложение от GM, а печалбата е далеч от бляновете на предприемача.

Изображение

Цивилната версия изглежда доста сходна като дизайн, но както може да се предположи, е изисквала сериозна конструкторска работа, за да получи сертификат за движение по обикновените пътища. Повече от приятно впечатление прави изработката - особено ако човек подходи с дежурното при подобни проекти очакване за продукт на гаражната самодейност. На живо Sin R1 изглежда далеч по-впечатляващо, отколкото личи на снимка.

Изображение

Ако се тегли чертата на баланса до момента, някогашният хлапак, хлътнал по състезателните коли още след първата си среща с картинга, категорично има за какво да се поздрави. Дори да бъде спрян от безбройните (предимно финансови) препятствия, които спъват подобни проекти, Росен Даскалов вече постигнал повече от всеки друг българин в тази сфера - създал е колата, за която е мечтал, и на всичко отгоре се състезава с нея. От тук насетне може да става само по-хубаво даже плановете за годишен тираж от 120 коли да не се осъществят.

Изображение

Sin R1 (цивилен вариант)

Двигател - Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност - 450 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 5
Максимална скорост - 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 9.7 сек.
Среден разход на гориво - 15 л/100 км.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Изображение

Sin R1 (състезателен вариант)

Двигател - LS7 7.0-литров V8
Мощност - 610 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 6
Максимална скорост - над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 8.7 сек.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Източник: http://fakti.bg

Какво ще кажете?! На мен автомобилът ми изглежда доста интересен. Вярно, че не е съвсем и само български, но пък българското участие в него е доволно силно. Приятно съм изненадан.




Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот sportul » Чет 18 дек 2014 20:57


Има някои работи недоизкусурени и приличат на час по трудово .Отпред е добре и има добра визия .


Потребителски аватар
de4o07
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 27 сеп 2007 9:33
Автомобил: VW Golf 5 GTI
Двигател: BWA 2006
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот de4o07 » Чет 18 дек 2014 23:00


Ти на живо ли си я виждал.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот dobrin » Пет 19 дек 2014 1:21


Имаше репортаж в късните новини по Нова ТВ.


Потребителски аватар
de4o07
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 27 сеп 2007 9:33
Автомобил: VW Golf 5 GTI
Двигател: BWA 2006
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот de4o07 » Пет 19 дек 2014 6:38


Гледах го,но съм гледал много коли които не ми харесват на снимки и видео и след това на живо като ги видя :eek


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот taran » Пет 19 дек 2014 7:43


От мен едно голямо браво за Росен Даскалов!
Може и да има нещо не доизкусурено,може и да има какво още да се желае,но човека е направил наистина впечатляващо возило (особено ако го сравним с един доста по-стар български проект за автомобил-"София")
Дано успее да пробие на пазара.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот Piqndurnik » Пет 19 дек 2014 13:11


От вън е трепач. Като данни-също. Интересно какво е поведението на пътя. Ако и то е докарано, би било супер.
Остава да се поработи здраво по интериора. В момента има вид на 20-годишен таралясник, с вградена китайска 2DIN свирка.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8377
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Българският спортен/състезателен автомобил Sin R1

Мнениеот samo_pechka » Пет 19 дек 2014 14:08


Похвално :bowdown в дизайна няма място за много отклонения . Прилича ми на KTM X-Bow с покрив и променена предна визия :rolleyes ( лотус ? )



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 229 госта