Въпрос за предимство
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за предимство
Докато съм в кръгово почти винаги съм с включен мигач. Мигача се изключва при завършване на маневрата. Ако влезна в кръгово и ще хващам 3-тия изход (т.е. завивам наляво) мигача следва да се изключи когато изхода е до/срещу мен. Ако е до мен - подавам мигач за смяна на посоката. Ако изхода е срещу мен само гася мигача (ако не се е изключил сам). Ако минавам транзит, без да завивам и кръговото позволява, мигач не подавам. Ако кръговото е по-голямо и е възможно да създам объркване - мигач на входа и изхода, понякога и вътре.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Iezekil написа:А по-горния пост-колега,сигурен ли си,че при всичките завои в кръговото,ти не си променяш посоката?И ще направиш примерно обратен завой,без да си променяш посоката,както и пътя?Това е гениално.
Сигурен ли съм - би трябвало, доколкото всеки който е тръгнал на някъде го прави съзнателно . Влизайки във кръгово движение, се очаква да се движиш в кръг, за да го преминеш. Не на подскоци и припълзявания, превъртания и други неща (които някой инструктор е казал че са симпатични), както и обратни завои (?!?! ) За първи път научавам, че в кръгово може да има завои и пътя да си променя посоката. За първи път!!
Между другото това е една от причините тука да е такава кочина. Всеки ербап, решава че нещото което е решил е полезно и другите трябва да го спазват, независимо какво казва правилника.
Преди време, гледах един по телевизора, дошъл от някъде там, и обясняваше, че те спирали когато някой реши да излезе от малка уличка, от колегиалност. Ти да видиш(?!?! ) ама път с предимство, ама правилник- няма. " Колегиалност"... ?!?!
И как, всеки да е сигурен, в кой точно момент, и конкретния "батка" ще знае и ще в настроение за колегиалност? Дали инструктура така му е казал, или жената му е дала, ами ако зад волана не е симпатична девойка а умерисан чичак, има ли колегиалност?!
Именно затова е измислен правилника, според който недвусмислено се оказва, че мигач се подава преди да си промениш посоката на движение. Точка. А вие се правете на големите колегиални шофьори, щото така било полезно. Но не забравяйте да носите винаги табела със информация кога сте в настроение за колегиалност и полезност за другите, за да не стават обърквания и кофти ситуации.
Пълна кочина!
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
stan4o_mc написа:Докато съм в кръгово почти винаги съм с включен мигач. Мигача се изключва при завършване на маневрата. Ако влезна в кръгово и ще хващам 3-тия изход (т.е. завивам наляво) мигача следва да се изключи когато изхода е до/срещу мен. Ако е до мен - подавам мигач за смяна на посоката. Ако изхода е срещу мен само гася мигача (ако не се е изключил сам). Ако минавам транзит, без да завивам и кръговото позволява, мигач не подавам. Ако кръговото е по-голямо и е възможно да създам объркване - мигач на входа и изхода, понякога и вътре.
Братле, не искам да те плаша и обиждам, но именно такива тълкувания кой как намери са причина за катастрофите.
Много е лесно и просто, но пък удря по егото ( евентуалната скъпа кола за хиляди и хиляди) знам, да се прави това което пише по книгите. А то е - мигач преди влизане, мигач преди излизане. Когато не си променяш посоката, ( престрояваш или по какъвто и начин отклоняваш от лентата в която се движиш) не подаваш нищо. Когато си променяш посоката на движение - тръгване, спиране, престрояване, изпреварване, завиване, внезапен порив за малка и голяма нужда, евтини картофи край пътя или привлекателна девойка по къса пола - подаваш съответния мигач.
Извънредно е просто, направо унизително просто.
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за предимство
Няма обида, споко
Предишното ми писание обхваща конкретни кръстовища и изключително неразумно не съм го обяснил това нещо... Описаното ми поведение не е модел, действията ми са свързани с точно определени места, които не съм показал / обяснил.
Подаването на мигач и престоя му включен зависи от конкретното кръгово. Видове такива кръстовища има много, размери също. Възможностите за тълкуване на закона..., горе долу пак толкова.
Има кръстовища в които е безумно (освен, че е нарушение) да подадеш мигач на входа, ако се движиш направо. Безумно е и да не се движиш вътре с включен мигач.
Има кръстовища в които е безумно да НЕ подадеш сигнал на входа и е катастрофално, ако се движиш вътре с включен мигач.
Като цяло смятам за глупаво да разглеждаме кръговите движения еднозначно.
Всяко едно кръгово движение е регулирано под някаква форма, нашата работа е да се съобразим с конкретната ситуация и законови изисквания. Другото е вятър на устата (пръстите).
Поздрави
п.п. satansho, разчупи малко, задълбаваш в конкретики и ги налагаш като обобщаваща истина - не е редно.
Предишното ми писание обхваща конкретни кръстовища и изключително неразумно не съм го обяснил това нещо... Описаното ми поведение не е модел, действията ми са свързани с точно определени места, които не съм показал / обяснил.
Подаването на мигач и престоя му включен зависи от конкретното кръгово. Видове такива кръстовища има много, размери също. Възможностите за тълкуване на закона..., горе долу пак толкова.
Има кръстовища в които е безумно (освен, че е нарушение) да подадеш мигач на входа, ако се движиш направо. Безумно е и да не се движиш вътре с включен мигач.
Има кръстовища в които е безумно да НЕ подадеш сигнал на входа и е катастрофално, ако се движиш вътре с включен мигач.
Като цяло смятам за глупаво да разглеждаме кръговите движения еднозначно.
Всяко едно кръгово движение е регулирано под някаква форма, нашата работа е да се съобразим с конкретната ситуация и законови изисквания. Другото е вятър на устата (пръстите).
Поздрави
п.п. satansho, разчупи малко, задълбаваш в конкретики и ги налагаш като обобщаваща истина - не е редно.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
Кръгово с ЕДНА лента.
https://www.youtube.com/watch?v=XcK8sjzTlWI
Десен мигач на влизане и веднага излизане на първи изход.
БЕЗ мигач при влизане и преминаване на първи изход и десен мигач преди втори изход.
ЛЯВ мигач на влизане, по време на преминаване на първи и втори изход (и следващи ако има повече) и десен мигач преди трети изход (преди последния изход на който ще излезеш).
ТОВА кръгово кръстовище го разглеждай като последователни Y кръстовища.
Ако трябва да е по правилата, непосредствено преди изходите, трябва да има маркировка със стрелка на дясно.
Кръгово с ДВЕ и повече ленти
Според лентите и маркировката...
Оранжева линия - десен мигач на входа и излизане на първи изход. БЕЗ мигач на входа и при преминаване на първи изход и десен мигач преди втори изход (излизаш). (Y - кръстовище, следвано от Т - кръстовище)
Синя линия - без мигач на входа, по време на движение в кръговото и излизане на ВТОРИ изход в лява лента. Ако излизаш на ТРЕТИ изход или следващ - ЛЯВ мигач преди втори изход, десен преди изхода. (Y - Т - Y/T - кръстовища)
Бяла/бежова вътрешна/лява лента - ляв мигач на входа, по време на движение в кръговото до момента на излизане в лява лента и десен мигач ако се излезе в дясна лента. (Y/Т кръстовища до изходите).
----------
@satansho
Подава ли се ЛЯВ мигач, ако си в лявата лента на входа или в кръговото на лента със същата маркировка и се движиш на ляво?
Re: Въпрос за предимство
Ще дам един доста прост казус. Картината е ръбата - нямам под ръка Visio и това скалъпих, но мисля, че се разбира. Червените знаци са Stop. Хоризонтално пътят е главен, вертикално не. Въпросът е какво става когато насрещно на 2-та стопа има коли, които завиват наляво. Има ли правило кой да завие пръв? Имам 2 конкретни места, които са точно в такава конфигурация и се е случвало да се чакаме с отсрещния.
- summer_smile_
- Мнения: 1180
- Регистриран на: Пет 27 дек 2013 14:59
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
MMX написа:Ще дам един доста прост казус. Картината е ръбата - нямам под ръка Visio и това скалъпих, но мисля, че се разбира. Червените знаци са Stop. Хоризонтално пътят е главен, вертикално не. Въпросът е какво става когато насрещно на 2-та стопа има коли, които завиват наляво. Има ли правило кой да завие пръв? Имам 2 конкретни места, които са точно в такава конфигурация и се е случвало да се чакаме с отсрещния.
Законово се води, че завиват едновременно. Не се пресичат пътищата им.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Въпрос за предимство
@MMX, няма правило кой завива първи в тази ситуация, но би трябвало при завиването и 2-мата да не си пресичате пътя (все пак зависи от ситуацията).
Re: Въпрос за предимство
За подобни ситуации само дето не сме се сбивали с колегите на работа. При тази ситуация траекториите не би трябвало да има пресечна точка, да не говорим, че има мнозинство хора които си мислят, че тук трябва траекториите да се кръстосат, и колите да се разминат откъм шофьорските врати. Вярно е, че има по тесни и нестандартни кръстовища, но това не променя правилото.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
На тая раздвижената картинка от georgebonev,зеления автомобил влизащ отляво се движи през цялото време с ляв мигач и излиза от посоката,от която е влязъл.Това викаш е грешно?Или зависи от размера на кръговото,ако е малко,човека няма време да спре мигача,понеже напъва волана.Я дай тълкуване,картинката сгрешена ли е Сатанчо?И това всъщност не се ли води обратен завой,или понеже цялото кръгово е един завой,човека си се движи направо?Но по ме вълнува за мигача да ми обясниш...
Знам такова голямо кръстовище,дето се засичат левите завои.Там или който тргне пръв минава,или се разминават изотзад.Има вариант и отпред,но много се сече кръстовището,а е платно с по 2 ленти в посока и си е натоварено.
Знам такова голямо кръстовище,дето се засичат левите завои.Там или който тргне пръв минава,или се разминават изотзад.Има вариант и отпред,но много се сече кръстовището,а е платно с по 2 ленти в посока и си е натоварено.
Re: Въпрос за предимство
summer_smile_ написа:Законово се води, че завиват едновременно. Не се пресичат пътищата им.
Как да не се пресичат, като се пресичат. Трябва или да тръгнал абсолютно синхронно или всеки да кара рязко по диагонал.
- summer_smile_
- Мнения: 1180
- Регистриран на: Пет 27 дек 2013 14:59
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
MMX написа:summer_smile_ написа:Законово се води, че завиват едновременно. Не се пресичат пътищата им.
Как да не се пресичат, като се пресичат. Трябва или да тръгнал абсолютно синхронно или всеки да кара рязко по диагонал.
Пресичат се на твоята картинка Затова казах законово - зависи от ситуацията и големината на кръстовището
Re: Въпрос за предимство
summer_smile_ написа:зависи от ситуацията и големината на кръстовището
Именно. На твоята картинка е достатъчно широко, но в моите реални ситуации се пресичат и още как.
Re: Въпрос за предимство
Ляв завой се прави по розовата траектория, и не е задължително да е идеална парабола, може д а трябва колата да се изнесе на ляво, после да се изправи волана , и после пак да се навие наляво, ...примерно, ситуации различни, ся пак някой ще каже , че не трябвало да се мисли, а да се кара по заучени ситуации от листовките, ама мислете малко.
Re: Въпрос за предимство
ivo_555 написа:Ляв завой се прави по розовата траектория, и не е задължително да е идеална парабола, може д а трябва колата да се изнесе на ляво, после да се изправи волана , и после пак да се навие наляво, ...примерно, ситуации различни, ся пак някой ще каже , че не трябвало да се мисли, а да се кара по заучени ситуации от листовките, ама мислете малко.
Да взема да ти направя реална снимка на мястото за да си представиш пак по какви параболи ще караш. Тия криви, които си нарисувал предполагат, че шосето е минимум 3-лентово като размер спрямо кола. Само че реалността не винаги е такава. Вземи си 2 колички-играчки, нарисувай си на лист улици с реален мащаб и пак пробвай да си въобразяваш кое как ще стане. Продължавай да мислиш. PS: Реалните коли на твоята снимка сигурно са малко по-широки от червената линия, а? Я си представи, че са доста по-широки и пак помисли ще имат ли къде не да се допрат, а направо да се припокрият 60%.
Последна промяна от MMX на Сря 08 мар 2017 15:38, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tomata и 44 госта