От юли 2021: Колите в София с екостикер
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Гледай новините сега. Точно в момента има такива места заради студа.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
https://bntnews.bg/news/zabranyavat-dos ... 9news.html
https://www.monitor.bg/bg/a/view/zamyrs ... 2-g-249142
"Поради значително по-високите концентрации на замърсителите на атмосферния въздух през зимата забраната за движение на определени категории автомобили може да важи от 1 октомври до 31 март, посочват като примерен период вносителите."
Тогава собствениците на такива автомобили да плащат данък, винетка и ГТП на 50%.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/zamyrs ... 2-g-249142
"Поради значително по-високите концентрации на замърсителите на атмосферния въздух през зимата забраната за движение на определени категории автомобили може да важи от 1 октомври до 31 март, посочват като примерен период вносителите."
Тогава собствениците на такива автомобили да плащат данък, винетка и ГТП на 50%.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Хаха...данъка в България е за притежание, не за движение. Винетката е за извън градовете, и това отпада. А ГТП си преглежда все едно и също, и си струва колкото струва. На теория и да не минеш ГТП, пак си го плащаш...
Щом толкова отдалече почнаха да гласят нещата...ще си стане постоянно.
Щом толкова отдалече почнаха да гласят нещата...ще си стане постоянно.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Много страх, много нещо. Навсякъде пишат, че спираме замърсителите, ма реално погледнато кой ще определи критериите. Ако ще спират под Е2 - файда. То и без това в България няма изобилие от толкова много автомобили. Тука статистиката на КАТ не важи, щот те освен copy-paste друго не могат. Масово автомобили при прехвърляне или вписване пишат само базовите неща. Загледайте се в големия талон и вижте колко е опоскан. Още повече "строгата" забрана ще важи само в дни с повишени ФПЧ. Общо взето, колегите казаха по-назад. Тва е да замажат очите на ЕУ, че правим нещо, да си усвоим едни пари, за едни стикери, дето само да пречат по стъклата. Това се казва да мислим на обратно, махнахме стикерните винетки и минахме на електронни, за да почнем да лепим за екология.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
"Основното замърсяване е от горенето на твърди горива. От битовия сектор - около 60%, около 30% е замърсяването от транспортния поток", заяви Елена Найденова, експерт дирекция "Екология" към общината.
Пловдив вече започна подготовка по определяне на така наречените зони с ниски емисии.
"Както е в другите големи градове говорим за централната градска част, там където има струпване на автомобили", допълни заместник-кметът на Пловдив Тодор Чонов.
Според експерта Елена Найденова е възможно такива зони да бъдат формирани и в други части на територията на общината.
Умни глави има в нашата мила Родина. С умиление четох статийката .. и пак и пак... Значи причините за замърсяването .... проценти и причинители ще ги оставя без коментар, зоните кои ще са ( мнението за зам.кмета ) , в него момент обаче специализираното лице Екоспециалист допълва " възможно такива зони да бъдат формирани и в други части на територията на общината." .
Значи за неразбралите , ще се затвори града по подобие на немските . От Е4 надолу-аут . Само по села и паланки ще са разрешени под Е4 , също и в градове от селски тип. Камионите както разбрах от други писанки на тема екостикер, няма ги бараме. Не знам обаче ако се "разшири" зоната , кво се случва .
В крайна сметка обаче се дава и лека контра с "За да се формира такава зона са нужни редица анализи, включително и технологични, екологични и социални. Не е за подценяване възприемчивостта на обществеността по отношение на тези зони", каза още Найденова.
Т.е. ще се забавят нещата , но рано или късно ще се случи. Нищо, че ви казваме , че може и да протестирате.
Пловдив вече започна подготовка по определяне на така наречените зони с ниски емисии.
"Както е в другите големи градове говорим за централната градска част, там където има струпване на автомобили", допълни заместник-кметът на Пловдив Тодор Чонов.
Според експерта Елена Найденова е възможно такива зони да бъдат формирани и в други части на територията на общината.
Умни глави има в нашата мила Родина. С умиление четох статийката .. и пак и пак... Значи причините за замърсяването .... проценти и причинители ще ги оставя без коментар, зоните кои ще са ( мнението за зам.кмета ) , в него момент обаче специализираното лице Екоспециалист допълва " възможно такива зони да бъдат формирани и в други части на територията на общината." .
Значи за неразбралите , ще се затвори града по подобие на немските . От Е4 надолу-аут . Само по села и паланки ще са разрешени под Е4 , също и в градове от селски тип. Камионите както разбрах от други писанки на тема екостикер, няма ги бараме. Не знам обаче ако се "разшири" зоната , кво се случва .
В крайна сметка обаче се дава и лека контра с "За да се формира такава зона са нужни редица анализи, включително и технологични, екологични и социални. Не е за подценяване възприемчивостта на обществеността по отношение на тези зони", каза още Найденова.
Т.е. ще се забавят нещата , но рано или късно ще се случи. Нищо, че ви казваме , че може и да протестирате.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
https://btvnovinite.bg/predavania/tazi- ... 7_L1Ih-dFw
"Надяваме се, че цената която е в момента за преминаване на технически преглед ще остане същата." Ето на тези надежди се крепи цената за ГТП.
"Надяваме се, че цената която е в момента за преминаване на технически преглед ще остане същата." Ето на тези надежди се крепи цената за ГТП.
Последна промяна от richko25 на Сря 17 фев 2021 15:22, променено общо 1 път.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
T.e. "замърсителите" са автомобили преди 1997 година, които в България надали са чак толкова много както ги изкарват от КАТ. Да кажем, че имаме 3 милиона автомобила, по статистиката на КАТ 1/3 от тях са в категория "замърсители" Мен лично не ми прави впечатление всяка 3та кола да е толкова стара. Вашето наблюдение какво е ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Абе не е баш така, има и разлика в наредбата според бензин и дизел, както и някакви врътки около това дали в талона пише Евро нещо си(ако няма, гледат година на производство)
Да припомня - Чл.37а - https://www.lex.bg/mobile/ldoc/2135766401
Иначе Евро категориите през кои години са влизали в сила:
Евро 1 - 01.07.1992г
Евро 2 - 01.01.1996г
Евро 3 - 01.01.2000г
Евро 4 - 01.01.2005г
Евро 5 - 01.09.2009г
Евро 6 - 01.09.2014г
Има разни подробности около 5a/b, както и при 6, а и разни други дати за лекотоварни... При товарни е сходно, но и там има разни подробности при последните два класа. Тях обаче не ги касаят тези неща, и точно тук се вижда неграмотността на нашите нормотворци - в таблицата в чл.37а има и означение EEV между разните Евро5/6... А това го има само при камиони и автобуси.
ПП: Взимаш си бензинова кола от 1999г, Евро 2. Ако пише Евро 2 в талона, по-горна от втора група не може да влезе. Ако не пише нищо, може и в трета.
Да припомня - Чл.37а - https://www.lex.bg/mobile/ldoc/2135766401
Иначе Евро категориите през кои години са влизали в сила:
Евро 1 - 01.07.1992г
Евро 2 - 01.01.1996г
Евро 3 - 01.01.2000г
Евро 4 - 01.01.2005г
Евро 5 - 01.09.2009г
Евро 6 - 01.09.2014г
Има разни подробности около 5a/b, както и при 6, а и разни други дати за лекотоварни... При товарни е сходно, но и там има разни подробности при последните два класа. Тях обаче не ги касаят тези неща, и точно тук се вижда неграмотността на нашите нормотворци - в таблицата в чл.37а има и означение EEV между разните Евро5/6... А това го има само при камиони и автобуси.
ПП: Взимаш си бензинова кола от 1999г, Евро 2. Ако пише Евро 2 в талона, по-горна от втора група не може да влезе. Ако не пише нищо, може и в трета.
Последна промяна от cecoa1 на Сря 17 фев 2021 16:33, променено общо 1 път.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
A дали и как може да се промени категорията от по - ниска към по- висока?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Съгласно този член 37а и съгласно Euro категориите и съгласно новите 5 групи на нашите нормотворци, общо взето за едно и също нещо ще имаме 3 разновидности с припокриване и накрая ще стане такъв хаос и батак че .... Пълна тъпотия е . Да си следят по номер на МПС, и без това тия чипове колко са сигурни и ефективни, един бог знае. И за потенциални глоби при по малко от 1% от времето ще си лепиш целогодишен стикер ... Глупаво е. По-лесно да пишат фишове пешаците на колите в дните на замърсяване, а не да правят някакви изцепки с ГТП и да се правят на еколози.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ах , тез неверници дет разпространяват такива "измислици"
https://19min.bg/news/8/146441.html?fbc ... _54n4HgZRo
П.п. от днес
"Шофьорите протестират от миналата година, зам.-министър: „Това е положението”
Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков разказа пред 19 минути, че още от миналата година организацията поставя въпроса за наглата схема за източване на бюджета и водачите чрез екостикерите, които са напълно ненужни. В разговор със заместник-министър на транспорта обаче им е било обяснено кратко и ясно: „Това е положението”. В смисъл: „пито-платено”.
https://19min.bg/news/8/146502.html?fbc ... o2OCx63ZpY
https://19min.bg/news/8/146441.html?fbc ... _54n4HgZRo
П.п. от днес
"Шофьорите протестират от миналата година, зам.-министър: „Това е положението”
Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков разказа пред 19 минути, че още от миналата година организацията поставя въпроса за наглата схема за източване на бюджета и водачите чрез екостикерите, които са напълно ненужни. В разговор със заместник-министър на транспорта обаче им е било обяснено кратко и ясно: „Това е положението”. В смисъл: „пито-платено”.
https://19min.bg/news/8/146502.html?fbc ... o2OCx63ZpY
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
thanis написа:T.e. "замърсителите" са автомобили преди 1997 година, които в България надали са чак толкова много както ги изкарват от КАТ. Да кажем, че имаме 3 милиона автомобила, по статистиката на КАТ 1/3 от тях са в категория "замърсители" Мен лично не ми прави впечатление всяка 3та кола да е толкова стара. Вашето наблюдение какво е ?
До колкото разбирам, дори евро 6 да си, но с премахнат ДПФ или катализатор не минаваш теста на ГТП. Тоест замърсител ще се счита освен тези по таблицата всички, които не отговарят на нормите си зададени при производството на автомобила.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не колега, всичко е супер фалш. Ако си с изкъртен катализатор и DPF може да те минат по година на производство. Обаче ако си от ниска категория, можеш да качиш само до 1 нагоре. Примерно от Е2 да станеш Е3 и т.н. на база показатели при замерване. Общо взето пълна пародия. Прави се нещо супер ненужно и сложно, за да може да се завъртят едни пари пък след това да си чупим ние главите. Пак казвам, всичката тая хамалогия я гласят само за дните на "зелен билет" т.е. 99% от времето не важи, обаче ще имаш целогодишен стикер. Пред ЕУ ще се водим, че сме супер еколози, защото няма да се манипулират ГТП-тата и така.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Силно се надявам на вето та нещата да се отложат поне за следващия парламент. Проблема е че много хора им се връзват.
Аз съм с махнат катализатор от 3 години (голф 4 1,6, 105кс.). В сервиза който ходя си ми мерят емисиите винаги, 2018 след като махнах катализаора данните бяха ОК, 2019 не, 2020 газ и бензин също си бяха ОК, без да вади сондата, без да прави никакви манипулации. Дори на 2000 оборота пак влезе в зелени граници.
Брат ми е с рено меган 2006г с катализатор, поддържа си го. На него му беше светнало всичко в червено.
Другата семица съм на ГТП и ще видя какво е положението тази година.
Аз съм с махнат катализатор от 3 години (голф 4 1,6, 105кс.). В сервиза който ходя си ми мерят емисиите винаги, 2018 след като махнах катализаора данните бяха ОК, 2019 не, 2020 газ и бензин също си бяха ОК, без да вади сондата, без да прави никакви манипулации. Дори на 2000 оборота пак влезе в зелени граници.
Брат ми е с рено меган 2006г с катализатор, поддържа си го. На него му беше светнало всичко в червено.
Другата семица съм на ГТП и ще видя какво е положението тази година.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 40 госта