thanis написа:...
...
Това са детайли, но не пречи всеки да си каже предложението.
В момента, ако чакаме да стане "по-добра" пътната обстановка, общо взето никога няма нищо да се промени. А и реално погледнато не виждам в какво точно се изявява проблема по пътищата в градска среда, като се абстрахираш от джигитите. По същата логика трябва да спрем от движение 3/4 от автопарка в България.
Функцията на това предложение е да облечки и улесни градския трафик. Не е направено да вземеш без проблем А1 и със 125 кубика мотор 2Т да го направиш с тунинг и дерестриктер да може да вдига 150 в града или да обиколиш България.
Основно това би касаело скутерите, но в европа включват и малките моторчета.
Въпроса е, че тия промени, които предлагаш, няма да са за добро, ако се направят м момента. При толкова много джигити на пътя(и толкова калпав контрол), ти искаш да им дадем още по-опасни за тях и за движението возила. Да, в някакъв извратен смисъл, грубо може да се каже, че така тия водачи ще се изтрепят сами по-бързо, и после движението ще е по-спокойно без тях. Като бонус, много хора чакат органи за трансплантация, та и тия нужди ще се покрият по-лесно. Но стига с черния хумор, в такава война няма печеливши, а приемане на такова предложение само ще влоши нещата. Това би работило както ти се иска, ако 99% от възползващите се, карат добре и не нарушават. А това у нас няма как да стане у нас с това общество и тоя манталитет, плюс този контрол.
Уточнявам - близо 7 години работих в Германия като шофьор, няма нищо общо културата на хората там и тук, включително и на пътя. Да, мотористите и там леко заобикалят закона, но далеч не толкова нагло и най-вече опасно-малоумно, както у нас.
Отделно цялостния контрол - колежката ми там имаше две-три глоби за нарушения направени с велосипед(включително превишена скорост)! А у нас тия карат в насрещното по велоалеите, и си мислят, че всичко е в реда на нещата. За минаването на червено с велосипед - тук това си е норма. Същите малоумници са и 90% от каращите всякакви други двуколесни, а и като цяло и каращите автомобили не са много читави, плюс слабия контрол по пътищата. Поне малоумниците с колите сега са ограничени от габаритите и физическите възможности на каляските им, че ако се яхнат на 125-кубикови моторетки, ще са хептен камикадзета, които не знаеш откъде ще изникнат. И 5 години стаж са нищо, сега книжката я взимат на 18, до 23 дали им е дошъл акъла?! Да не говорим, че за един голям процент малоумници и дегенерати, възрастта не е фактор да им уврат празните тикви.
А, че го има някъде, има го, ама където обществата са други. Т.е. в общия случай се ползват тия возила нормално и разумно за придвижване и транспорт, а не за избиване на комплекси. У нас просто няма да стане. Там, дришльото-комплексар, потенциален донор с празна тиква, много по-трудно може да стигне и до B категория, че и до положение да притежава собствени возила(със съответните застраховки), и най-често е клиент на обществения транспорт(не питайте откъде знам, аз ги возех). А дори малкото комплексарчета, които все пак успяват да си наредят нещата, така че да имат теоретична възможност да избиват комплекси на пътя, рядко им се отварят такива възможности, заради много по-добрия контрол и манталитета на цялото общество. У нас има много работа докато стигнем поне приблизително условия за даване на такива права, и това да не предизвика негативни ефекти. Но май още почването на тази работа, "да се очовечим", е под голям въпрос.
...
ПП: Сега се сетих и за инфраструктурата... много сме назад... Как го виждате да продължим да си заобикаляме дупки и кръпки, а покрай нас да хвърчат още повече, че и по малоумни, малоумници на две колела?! Да ме прощават свестните мотористи, но и те самите знаят за какво говоря.
ПП2:Хайде, да не съм чак толкова 100% против, и да не спирам "прогреса", но тогава предлагам следното. Нека им позволят, но при първо, или най-много второ нарушение на пътя с двуколесното, да им се взима книжката и за автомобил, за поне половин година(па може и повече, или направо да си карат наново курс и изпит след срока на наказанието). Също така може да се въведе ограничение, тия права да се дават само на хора с чисто досие откъм нарушения на пътя. Т.е. нямам против читавите хора, да получат такова право, но те и без друго са малцинство, пък и не всички ще се възползват, та ефект няма да има кой знае какъв върху трафика и местата за паркиране.