Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Принципно на читавите автомивки, дори тези на самообслужване препарата е с висока температура, а не с ледена вода, трудно ще изкриви диск дори да е топъл.
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
petar_a написа:При некачествено темперован диск или въобще нетемперован диск има значителни остатъчни вътрешни напрежения! Достатъчно е само да го нагрееш и да изстине, повторено многократно, деформациите се увеличават.Признавай и да свършваме !?
Не разбираш какво четеш или не четеш кво пиша ?
Не се заяждам, имаш и компетентни мнения, намали бройката, за да се вдигне качеството !
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Петре имаш доста пропуски във физика за прогимназия .Чакам да обясниш с факти ,не празнословия ,че и си ербап на бас да се ловиш.Аз пък съм заядливец особено когато се пишат сказки и басни без никакви факти и доказателства и ми се обяснява ,че тря се извинявам за аргументирано мнение ;).Аз съм човек ,който се съмнява в почти всичко и винаги търся инфо от различни и независими източници ,за да си съпоставя различните мнения .Старая се се да съм обективен и самокритичен и кога съм сгрешил си признавам и поемам отговорност за думите си.
Кви автомивки кви 5 лева ,в градски условия не мое загрееш дискове до степен при която да се деформират .Изобщо цялата демагогия е тотална , плискащи локви ,автомивки ....чудеса и прочие фантасмагории за наивници.
Много информация изчетох по темата ,и нокой никъде не обяснява с аргументи как се случва ,къде е корена на проблема.
Тва е като "графита" във филтрите на АГУ ,и се разнасят легенди от уста на уста .А то си е обикновен меден сулфид -съединение на сяра и мед ....в пропан-бутана има сяра ,а тръбите са медни .От както съм с термопластични сменях 3 пъти филтри на ГИ и тая мизерия липсва.
Кви автомивки кви 5 лева ,в градски условия не мое загрееш дискове до степен при която да се деформират .Изобщо цялата демагогия е тотална , плискащи локви ,автомивки ....чудеса и прочие фантасмагории за наивници.
Много информация изчетох по темата ,и нокой никъде не обяснява с аргументи как се случва ,къде е корена на проблема.
Тва е като "графита" във филтрите на АГУ ,и се разнасят легенди от уста на уста .А то си е обикновен меден сулфид -съединение на сяра и мед ....в пропан-бутана има сяра ,а тръбите са медни .От както съм с термопластични сменях 3 пъти филтри на ГИ и тая мизерия липсва.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Чугун, автомивки, локви... какво общо имат със спирачните дискове и изкривяването им? И как сваляте проклетите накладки от апаратите по време на движение, за да намокрите дисковете???
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Как ги кривите тези дискове от влизане в локви, не знам. То ако се кривяха така, кола нямаше да има с прави дискове.
Само един пример - През проходи не сте ли минавали в мокро време и локви? Дисковете са добре загряти, особено при по-динамично каране. И се мокрят периодично обилно. Не съм чул за изкривен диск. Нито на мен ми се е случвало на различни коли, различни дискове или накладки. Никога не съм се съобразявал колко са "прегряти" дисковете и че имало локва на пътя и да правя пируети да я избегна. За автомивка да не говорим.
То вече се писа по-горе, но и аз да кажа 2-3 неща. Проблемите идват основно от неправилен монтаж, износени детайли.
Винаги почиствайте главината до блясък и всички улеи и повърхности, по които лягат накладките, поставяйте медна или алуминиева вискотемпературна смазка по тези улеи и повърхности.
Щифтовте-водачи - при следи износване, корозия, сменете ги. Смазка и на тях, която идва в комплекта. Стягайте ги винаги с динамометричен ключ, 30-34-35Nm доколкото си спомням на повечето VW.
Често съм виждал пренатегнати водачи, резбата смазана, но визуално всичко изглежда наред. Водачите поддават при натоварване, появяват се хлабини и съответно вибрации при по-интензивно спиране и неравномерно износване на диска.
И после дисковете били криви...
PS. Който иска да е всичко по книга, след почистване на главината, дискът се поставя пробно, стягат се болтовете. Спирачният апарат не се поставя. С часовник-микрометър, закрепен стационарно за шенкела, се измерва аксиалното биене на диска. Допустимият максимум при завъртане на диска, който съм срещал е 0.6mm. Ако е повече - дискът не се монтира, търси се и се отстранява причината. А тя съвсем може да не е в диска.
Да сте видяли това някой да го прави?
Само един пример - През проходи не сте ли минавали в мокро време и локви? Дисковете са добре загряти, особено при по-динамично каране. И се мокрят периодично обилно. Не съм чул за изкривен диск. Нито на мен ми се е случвало на различни коли, различни дискове или накладки. Никога не съм се съобразявал колко са "прегряти" дисковете и че имало локва на пътя и да правя пируети да я избегна. За автомивка да не говорим.
То вече се писа по-горе, но и аз да кажа 2-3 неща. Проблемите идват основно от неправилен монтаж, износени детайли.
Винаги почиствайте главината до блясък и всички улеи и повърхности, по които лягат накладките, поставяйте медна или алуминиева вискотемпературна смазка по тези улеи и повърхности.
Щифтовте-водачи - при следи износване, корозия, сменете ги. Смазка и на тях, която идва в комплекта. Стягайте ги винаги с динамометричен ключ, 30-34-35Nm доколкото си спомням на повечето VW.
Често съм виждал пренатегнати водачи, резбата смазана, но визуално всичко изглежда наред. Водачите поддават при натоварване, появяват се хлабини и съответно вибрации при по-интензивно спиране и неравномерно износване на диска.
И после дисковете били криви...
PS. Който иска да е всичко по книга, след почистване на главината, дискът се поставя пробно, стягат се болтовете. Спирачният апарат не се поставя. С часовник-микрометър, закрепен стационарно за шенкела, се измерва аксиалното биене на диска. Допустимият максимум при завъртане на диска, който съм срещал е 0.6mm. Ако е повече - дискът не се монтира, търси се и се отстранява причината. А тя съвсем може да не е в диска.
Да сте видяли това някой да го прави?
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Браво, колега! Точно и ясно. А за останалите - от чугун се правят спирачните накладки на влаковете и блоковете на някои двигатели от миналия век. Спирачните дискове са стоманени.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Спирачните дискове са от чугун а не от стомана. А тресенетопри спиране въобще не значи крив диск. Проблемът може да е в апарата. Непочистени и не смазани водачи, например.
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Искате ли още по-сложно да Ви го направя :)
Дискове АТЕ като загреят тресат, като изстинат са в норми.
Слагаш ги на колата спираш 5 пъти и почват да тресат. Оставяш да изстинат и спира тресенето. Връщаме ги за рекламация и предварително ни подготвят, че ще ги премерят на стенд и ще са в норми и ще ни откажат рекламацията, така и става :) Главините премерени с часовник без дискове , въртяно дискове на 90 градуса 5-6 пъти, с грес , без грес , дисковете студени са 0.02мм отклонение, няколко пъти 100-0 сваляме бързо джантата и мерим 1.6мм :)
Дискове АТЕ като загреят тресат, като изстинат са в норми.
Слагаш ги на колата спираш 5 пъти и почват да тресат. Оставяш да изстинат и спира тресенето. Връщаме ги за рекламация и предварително ни подготвят, че ще ги премерят на стенд и ще са в норми и ще ни откажат рекламацията, така и става :) Главините премерени с часовник без дискове , въртяно дискове на 90 градуса 5-6 пъти, с грес , без грес , дисковете студени са 0.02мм отклонение, няколко пъти 100-0 сваляме бързо джантата и мерим 1.6мм :)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
На мен това ми се случи на предишната кола обаче дисковете бяха на 60 хил км вече с трети комплект накладки. При спускане на петрохан долу в ниското почва да се усеща вибрация, прибера ли се в града всичко е точно. Пасата беше без абс с 280 мм дискове и накладки АТЕ, като карах доста агресивно тогава защото сменявах накладки на 20-25 хил км. За сравнение, сегашната кола е автоматик с абс и карам с едни накладки по 60 хил км, а не съм си променил много стила на шофиране през Петрохан
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
DoH_KuXoT написа:, дисковете студени са 0.02мм отклонение, няколко пъти 100-0 сваляме бързо джантата и мерим 1.6мм :)
Това си е екстремно, нали? Говорим за дискове за серийна кола не за състезателна.
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Ауди а4 с чисто нови дискове на 300км ги сменихме с Textar , че не се търпеше
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
DoH_KuXoT написа:Искате ли още по-сложно да Ви го направя :)
Дискове АТЕ като загреят тресат, като изстинат са в норми.
Слагаш ги на колата спираш 5 пъти и почват да тресат. Оставяш да изстинат и спира тресенето. Връщаме ги за рекламация и предварително ни подготвят, че ще ги премерят на стенд и ще са в норми и ще ни откажат рекламацията, така и става :) Главините премерени с часовник без дискове , въртяно дискове на 90 градуса 5-6 пъти, с грес , без грес , дисковете студени са 0.02мм отклонение, няколко пъти 100-0 сваляме бързо джантата и мерим 1.6мм :)
Това, за което говорите с Одаджииски е типично поведение на нетемперован, или недотемперован диск. Студен е "заключил" вътрешни напрежения, които се проявяват при висока температура. Когато се охлади възстановява геометрията с която е бил обработен в завода, приблизително, след многократно повтаряне на цикъл студено-топло-студено геометрията постепенно ще се променя- най- много когато диска се поизноси. Колкото по-тънък диск- толкова по-бързо се нагрява и изстива.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Това е абсолютна глупост. Спускането на всеки един проход може да нагрее дисковете напълно достатъчно, че като цъкнеш в локвата в ниското да ги изкривиш.Ивайло Димов написа:при ежедневен автомобил няма как да нагрееш до такава степен диска ,та да се изкриви
ТЕМАТА НЕ Е ЧАТ - ДА СЛУЖИ КАТО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ, защото от тук надолу започват официалните предупреждения и хора, които са посали повече от 1-2 мнения, които са НАПЪЛНО достатъчни да се обосноват - ще почиват принудително!
- Danny boy
- Мнения: 1937
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор спирачни дискове препоръчайте марка?
Препоръчвам марка TRW!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта