TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Съб 09 сеп 2023 16:47


Интересно интервю, от което цитираш само извадки, потвърждаващи твоята теза. Тълкуването на фактите трябва да се извършва в цялост, като допълнително следва да се има предвид и динамиката на развитие. Никой от играчите на автомобилните пазари не е седнал със скръстени ръце. Харесвам тези, които говорят все едно имат кристална топка, но вероятностите, колкото и големи и оправдани да изглеждат, понякога се разминават с реалността.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Съб 09 сеп 2023 21:24


Ivo_ написа:Докато се изредим до тоалетната и колата има достатъчно заряд за да пристигнем за където пътуваме.

Това с вренето за зареждане отдавна не го виждам за проблем, но още битува в мнението на противниците на EV.

За мен най-голямото неудобство е множеството фирми във всяка държава, които оперират зарядни станции. Множество приложения, регистрации и начини за плащане.
Но предполагам и за тази дреболия ще се намери решение скоро.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11928
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 10 сеп 2023 5:40


Понеже не съм в час, зареждането задължително ли става с приложение, не може ли да си цъкнеш банковата карта и да почне да зарежда!?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Нед 10 сеп 2023 7:06


Има изискване на ЕС (предполагам ще се въведе и в други части на света), зареждането да може да става просто през пос терминал на самата зарядна станция. Откога ще е задължително не знам, но 100 % ще го въведат и тогава няма да има нужда от приложения. Сега трябва да се влиза в разни сайтове и да се въвеждат данни на картата, за да стане без приложение, но е тромаво и не винаги става. Освен това предполагам, че през приложението винаги, поне в началото, ще е по-евтино.

Хайде нещо за Тесла, че темата стана съвсем обща вече.

https://fb.watch/mZ1TH_bH9E/


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 10 сеп 2023 8:05


dobrin написа:...,че темата стана съвсем обща вече.


Прочети първите 5 мнения в темата :Mr Green Fun


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4626
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Нед 10 сеп 2023 11:25


К.Одаджийски написа:Понеже не съм в час, зареждането задължително ли става с приложение, не може ли да си цъкнеш банковата карта и да почне да зарежда!?


За момента това е голямото неудобство при електричките ( не липсата на зарядни ) . Приложения за всяка фирма предлагаща зарядни ( две са големите в бг , засега ) + приложение за Тесла ( щото темата е за Тесла , но и другите имат ) + приложение за свободните станции … Абе малко повечко стават приложенията :mhihi .
А ако пътуваш зад граница нещата стават още по-чудесни .
Може и да се разчита на зарядната мрежа на Тесла , ама в Парадайс и пеша да идеш пак е тегаво , а с кола си е смърт.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 10 сеп 2023 11:41


hvp800 написа: А ако пътуваш зад граница нещата стават още по-чудесни .

Точно това ме провокира да пиша за този проблем. Аз не пътувам често с кола в чужбина и не ми е драма.
Но следя групите за електрички и често, когато се търси съвет за международно пътуване, се казва предварително да се свалят и регистрират карти за плащане, защото си отнема време и понякога бъгват.
Това е пейн ин ди есс.

И като стана дума за бъгове, имаше един чиляк, който разказваше как заради моментен бъг в приложението не може да зареди на станциите на една от водещите фирми.
Така пътуването му става доста притеснено в Бг. (Оправя се със зареждачки на други фирми и хотели, но не е там въпросът).
Офф: не е да не ми се случвало и с бензиностанции подобно нещо, но доста рядко

Действително има добра инфраструктура, но дано Добрин е прав и скоро се реши този неприятен момент от електрификацията.


Едит: и веднага след този пост ми изкочи това във фейса :rolleyes
Прикачени файлове
Screenshot_20230910-124656_Facebook.jpg


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4626
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Нед 10 сеп 2023 13:02


Гледах в един подкаст шефа на една от водещите фирми предлагащи зарядни , та там човека каза , че в началото се е случвало много повече пъти зарядната станция да работи , а да не можеш да заредиш заради неработещ пост терминал. Та явно сме по напред от евродирективите :mhihi . То и в момента сме много по-напред от повечето страни в ЕС по отношение на зарядна мрежа , ама това е друг въпрос.
Та мисълта ми беше , че плащането с карта си е предизвикателство , дори и в супермаркетите не е рядкост да се бъгне , и дано намерят начин нещата да се случат безпроблемно занапред .

Да си сложа подпис за тая тема , че не съм против ДВГ , а съм против талибаните от Азия принуждаващи ни да караме тракалници , за да си продават нефта ? :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 10 сеп 2023 14:59


Да взема и аз да си сложа един подпис:
Не съм против ДВГ. Просто за момента има останал само един параметър, по който EА отстъпват на ДВГ и той е теглото. Но и той е въпрос на време. Оттам нататък във всичко ЕА са по-добри и няма автомобилен фен, който да може да го отрече това. Ускорение, респонс, подобрено разпределение на теглото и оттам управляемост... във всеки един аспект ЕА разкриват нови и по-добри качества на колите.
Въпрос на време е да променят и моторспорта - офроуд, рали, писта ... Не мога да се сетя нещо, в което ДВГ ще надмине ЕА, когато се реши въпросът и с теглото?
:drive


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Нед 10 сеп 2023 15:09


group® написа:Не мога да се сетя нещо, в което ДВГ ще надмине ЕА, когато се реши въпросът и с теглото?

За 1-2 мин пълниш гориво за 1000км пробег. Срещу половин-един час или повече в другия случай. Интересен е и въпросът е последиците при пожар на ЕА спрямо ДВГ. Твърди се, че батерията няма гасене. Като се има предвид, че в отговора си ще обясниш как в скоро време с едно зареждане ще се минават 1000км (т.е. по-мощни батерии) - същото означава и още по-сериозно горене. Не че бензинът не гори лошо, но поне пропагандата твърди, че с батериите е по-сериозно положението. Надяваме се след 5-10г да се измисли нова технология за батерии, но в момента на кантара са текущите достижения.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 10 сеп 2023 15:46


Планът е догодина Тойота да имат пусната серийно батерия с твърд електролит, което ще реши и двата проблема - тегло и горене.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6166
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Нед 10 сеп 2023 18:54


Браво! Порше и Мерцедес също имат такива планове. Не гори, зарежда се много по-бързо, има два пъти по-голяма плътност (2х пробег за същия размер), няма проблеми зиме-лете и тн. Потребителското изживяване на EV със solid state battery няма общо с li-ion EV. Точно избора на технология за батериите се споделя, като една от причините за по-мудното ориентиране на класическите автопроизводители, щото изчаквали.

Но ТЕСЛА са на обратното мнение, те инвестираха страшно много в Li-ion и продължават да развиват технологията (разработват техни си 4680 battery cells), която всички твърдят, че е достигнала технологичния си лимит. Подозирам, че ако фейлнат, Мъск с лека ръка ще зареже автомобилостроeнето и ще се съсредоточи в софтуер, AI и зарядна инфраструктура. Той вече взе предостатъчно от този пазар :)

@Добрин: цялата статия е в този контекст. Моята теза не е моя, много хора от финансовия свят я коментират, а аз просто съм съгласен с тях. За първи път виждам и някой от бг да говори по тази тема и за това споделих. Вторият линк с негов коментар също е интересен, има си и блог.
EV ще се наложи масово, когато му дойде времето (и технологията). Прекалено силната политическа намеса в тези процеси създава само стрес, който ние плащаме като крайни потребители. Така че по-малко еко талибани и политика, и индустрията ще направи прехода плавен без Европа да загуби един от най-мощните си икономически сектори.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9886
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 10 сеп 2023 22:02


VWGT написа:Порше и Мерцедес също имат такива планове.

Имат таратанци!
Набиват пари, като луди във всеки китаец, който им обещае нещо. Мерцедес вече пи студената китайска вода с милиард и половина (по спомен). ВАГ направи Китай велика сила, като купува батерии от почти всички китайски фирми за батерии.
Собствено нещо, нямат нищо!

П.с. Моля те спри да политизираш тази тема! Имам много какво да ти кажа за 'великият' анализ на 'автомобилния експерт', но темата е уникална по рода си, дори само с факта, че стартира през 2006г(точно тогава някъде, твоя експерт се е чудил защо е учил МИО, а продава коли на Горубляне). Няма нужда да се сере с типичната Бг политолого-кръчмарска полемика! За коли и технология говори, колкото ти душа иска. За това сме се събрали.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6166
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 11 сеп 2023 9:00


Ще отговаря отзад напред. Този човек не го познавам, случайно попаднах на него. Не твърдя дали е умен или не, нито твърдя че анализа е негов и тн. Той обаче отваря тема, която отдавна следя покрай финансовите пазари глобално. Още по-малко знам какви са му политическите възгледи, ако това имаш предвид. Единствената политика, която намесвам, е европейската зелена политика, която застрашава да унищожи собствената си/ни икономика. Вместо да помогне на автомобилната индустрия да извърши плавен преход, тя е хванала тоягата и млати собствените си компании по капачките наред (а VW и по главата). Стелантис, поне медийно, са много по-адекватни от Фолксваген. В нито една друга държава с голямо автомобилно производство няма подобна "тояга".

Порше и Фолксваген са различни компании. Порше още като правеха ИПО-то бяха споменали, че се заиграват със солидстейт и тн, за разлика от Фолксваген, които както казваш са се хванали за китайците като удавник за сламка и набиват пари в техните технологии и пазари. Порше бяха пуснали новина, че първата им EV със солидстейт ще бъде 911 и се очаква 2025та. За тойота не знаех, те първо щяха да развиват водородните коли, сега са се хвърлили на хибридите, дококото разбрах солидстейта там ще го слагат. А за Мерцедес, мисля бях писал в тази тема, те са инвеститори (заедно с БМВ) в един от първите солидстейт стартъпи. Имаше едни евреи, които пълнеха солидстейт батерия на телефон за 5 секунди. Ама от както взеха финансирането, повече не съм чувал за тях.

Явно все пак солидстейта идва, и ще видим как ще понесе на всички li-ion :) Тук интересното е, че и Тойота и Тесла работят с Панасоник. Ще видим. Преди няколко години Пансоник си продадоха дела в Тесла за почти 4млрд, но запазиха стратегическо партньорство и разработват ексклузивно за тях въпросната 4680 ли-ион клетка. Ако тия пари са ги инвестирали в развой на солидстейта, като нищо може да станат доставчик Но.1 и да преобърнат пазара. Стига обаче да няма някаква алтернативна, още по-яка технология, за която още не знаем :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 11 сеп 2023 15:15


VWGT написа:Фолксваген, които както казваш са се хванали за китайците като удавник за сламка и набиват пари в техните технологии и пазари

VW от години инвестират в QuantumScape и са най-големия автопроизводител с дял в тази компания, която разработва Solid State батерии, в която инвестира и Bill Gates.

Всъщност всички работят в тази посока, което означава, че рано или късно ще има напредък:
https://www.topspeed.com/companies-relentlessly-working-on-solid-state-batteries/

За момента обаче Solid State батерия на пазара няма и е нормално всички да ползват каквото има. Китай е най-големият пазар на VW, както и пазар с огромна конкуренция при електромобилите. Нормално и VW да се фокусират там. За първото тримесечие на 2023 VW са продали с 42% повече електрически автомобили, сравнено със същия период на 2022 г. Това е пазар с огромен ръст и като световен лидер в автомобилостроенето, VW няма как да чака да се развие Solid State технологията, за да започне производството на електромобили.


А пък за всички е ясно, че ако Porsche успее да направи пробив, то тази технилогия доста бързо ще се пренесе и при VW и обратното. Така че двете фирми може да са различни и да работят в различни посоки, но в един момент това няма да има голямо значение.

Тойота рязко смениха концепцията от хибриди към напълно ел автомобили, заедно с новия си изпълнителен директор от тази година Kōji Satō, но те имат тепърва да извървят път...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта