TESLA електромобил...
-
- Мнения: 720
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Вероятно повечето тук са запознати с работата на хърватите от EV Clinic. Те са разрбатили подобрена версия на оригиналния мотор на Тесла модел S85. Оригиналните мотори страдат от слаби уплътнения, охлаждащата течност влиза в ротора и поврежда лагерите. Моторите които Тесла започва да слага по гаранция не са произведени от Тесла и са дори по-лоши от оригинално поставяните. Ресурса им е около 100хил. км. Колите произведени преди 2016 страдат от този проблем. Подобрената версия на EV Cliniс е даже с подобрена ефективност - по-ниска консумация на енергия.
Re: TESLA електромобил...
Колега остави ти не официални сервизи. Ще се намерят и нови. Мотора от P85 няма много общо от това което се слага в момента в колите им. Кажете какво мислите за сайбъртръка, като вече официално е представен. Това в Европа официално май няма да можем да го видим на пазара.
Re: TESLA електромобил...
Сайбъртръка е такава грозотия , че чак ми харесва
Шегата настрана , но аз с удоволствие бих карал такъв урод . Никак не вярвам това нещо да се появи в Европа , не и официално.
Шегата настрана , но аз с удоволствие бих карал такъв урод . Никак не вярвам това нещо да се появи в Европа , не и официално.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Днес паркирах зад 1 Тисла и все дебнех да се освободи място да се преместя, че ако реши да гори да съм надалече ;))
Re: TESLA електромобил...
kris11 написа:Днес паркирах зад 1 Тисла и все дебнех да се освободи място да се преместя, че ако реши да гори да съм надалече ;))
Колега, с твоята логика - трябва да паркираш сам на паркинг, защото ДВГ са с около 20 до 60 пъти (не процента) по-голям шанс от запалване. По-трудно ли се гаси пожар от електрокар - Да, има ли значително повишен риск от това, че е електрокар - Не.
ЕДИТ: В България към момента имаме около 8000 електрически автомобила. От както се търкалят един единствен случай има на изгоряла кола и той е на самоделка електрокарка във Варна, което то своя страна носи голям риск за собственика, защото ако в документите не е отразено, че официално е преминато задвижването на ток. Не ми се мисли човека колко щети ще му насядат на делото и колко ще плаща в крайна сметка.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9887
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Кибертръка със собствено тегло от 3100кг, за Европа е неприложим. Дори с гласените промени в категориите няма да стане без шашми, струва ми се?! Супер феновете може да си вкарат, след изкарване на С категория, ама какъв ли вторичен пазар ще имат после
Едит: Към 11000 са електричките в Бг
Едит: Към 11000 са електричките в Бг
Re: TESLA електромобил...
Ако не направят някаква шашма както направиха със Suzuki Jimny за Европейския пазар е тотално неприложим и нелегален автомобил. Огледалата в момента са направени така, че да могат да се махнат веднага и да се върне към концептуалния модел. Не съм чел скоро изискванията, но щом има honda one, значи може и да е прието да си без огледала в автомобила (само на камери). За Европа по-голям проблем би бил удар с пешеходец. Сайбъртръка е висок и няма crumple zone.
Мъск излъга за цената на базовия и ще почват от 60тина хиляди долара (вместо 40 хиляди). Интересното е, че има Battery extender пакет, който се слага в леглото и добавя още 120 мили автономия. Най-високата версия (Cyberbeast) май ще се доближи до най-евтиния автомобил по отношение цена/к.с.
Определено не е за масов автомобил, но изглежда интересен и изглежда да може да си върши работата, като пикап. Чистачката обаче е ужасна.
Мъск излъга за цената на базовия и ще почват от 60тина хиляди долара (вместо 40 хиляди). Интересното е, че има Battery extender пакет, който се слага в леглото и добавя още 120 мили автономия. Най-високата версия (Cyberbeast) май ще се доближи до най-евтиния автомобил по отношение цена/к.с.
Определено не е за масов автомобил, но изглежда интересен и изглежда да може да си върши работата, като пикап. Чистачката обаче е ужасна.
Re: TESLA електромобил...
Американските пикапи никога не са били легални в Европа. Т.е. внасяш си го (сам) и се оправяш както можеш. Текра, технотест, ТЮВ , всеки си намира начин . Официално обаче никой , никога не е предлагал Ф150 в Европа (пример).
По същата схема може да се появи Сайбъртръка , но Тесла предвидена за Америките, а докарана в Европа , аз лично не бих си го причинил!
По същата схема може да се появи Сайбъртръка , но Тесла предвидена за Америките, а докарана в Европа , аз лично не бих си го причинил!
-
- Мнения: 720
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Аз съм впечатлен от промените които Тесла представят за пръв път в техен автомобил с кибер камиончето. 48волта, 800 волтова архитектура, управлението по кабел :), скоростта на зареждане. Дизайна ще е въпрос на вкус, но винаги ще се намерят хора които ще си го харесват. Аз например си обичам грубия дизайн на стария си бус и вероятно бих възприел и харесал грубия дизайн на кибер камиона. Здравината на панелите и начина им оформяне, които Тесла твърдят че са успели да направят ефективен и същевременно прецизен също впечатлява. Очаквам повечето новости да започнат скоро да се пренасят към автомобилите им. Допускам че още следващата генерация на някой от моделите им ще премине на 48волта. Също управлението по кабел най-вероятно ще се появи скоро, но това най-вероятно ще е заедно с 48волта.
Относно безопасността на пешеходците, мисля че стандартите за комионите са различни от тези за леките автомобили. Тъй като това си е камион едва ли ще има проблем. Но както Галин написа по-напред, проблема е с теглото му. В крайна сметка Тесла имат достатъчно поръчки за да си запълнят производството за няколко години напред, само от местния американски пазар. Въпреки противоречивия дизайн, пазара там е толкова голям, че няма да имат никакъв проблем да го продават.
Относно безопасността на пешеходците, мисля че стандартите за комионите са различни от тези за леките автомобили. Тъй като това си е камион едва ли ще има проблем. Но както Галин написа по-напред, проблема е с теглото му. В крайна сметка Тесла имат достатъчно поръчки за да си запълнят производството за няколко години напред, само от местния американски пазар. Въпреки противоречивия дизайн, пазара там е толкова голям, че няма да имат никакъв проблем да го продават.
Re: TESLA електромобил...
Не разбирам по какъв начин 48-волтова инсталация може да зарадва краен потребител!? Тя е от полза само за производителите. Ние ще плащаме за пластмаса вместо за мед, но се опасявам, че на същата цена. Един вид още една екотакса.
Re: TESLA електромобил...
Един от ефектите на 48V инсталация е, че можеш да използваш автомобила, като мобилен генератор за захранване на големи консуматори. Тесла имат опция да си зареждаш къщата през колата, т.е. автомобила да изпълнява функцията на батери пак за соларен дом. Ако автомобила не се кара през деня, солара го зарежда, като залезе слънцето, колата става източник на електроенергия за дома.
Също така автомобила е предвиден да може да се използва компресора за свързване на инструменти в строителството + факта, че може да зарежда друг автомобил.
Също така автомобила е предвиден да може да се използва компресора за свързване на инструменти в строителството + факта, че може да зарежда друг автомобил.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9887
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Не рабирам от тоци, но не виждам какво общо има системата на оборудване на колата (12/48v) с отдаването на ток от основната батерия?
С отдаването се справя по-добре 800v (срещу 400v) архитектура на основната система.
48v система вероятно е заради внедряване на по-мощен компютър в колата. И 100% съм сигурен, че по някаква причина е по-евтина.
С отдаването се справя по-добре 800v (срещу 400v) архитектура на основната система.
48v система вероятно е заради внедряване на по-мощен компютър в колата. И 100% съм сигурен, че по някаква причина е по-евтина.
Re: TESLA електромобил...
Да, 48/800V e системата. 48-те са за бъдещи инфраструктурни цели сиреч по-мощни процесори и друга нисковолтова техника. Прав си, по-малко материал за кабел трябва с 48V система.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9887
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Само да отбележим, че 800v не върви ръка за ръка с 48v.
Хюндай и Киа (а и други) са си 800v на 12v, отдавна. Поддържат по-бърз заряд и отдаване. И доколкото разбирам, с моето незнание на тоци, логиката е, че зареждаш/отдаваш все едно на/от 2 отделни 400v батерии.
Тъ, 48те волта на оборудването на колата не виждам как ще ни вълнува много, много нас потребителите. Освен ако, вървят ръка за ръка със суперкомпютъра. Но доколкото знам Кибертръка няма такъв. Вероятно в бъдещ момент ще има значение. Със сигурност 48те волта ще отворят нови възможности и за други екстри - хладилник, микровълнова, кафе машина
Едит: Всъщносто, като се замисля, вероятно с 48в може да спечелим по здраво и безпроблемно оборудване, евентуално. Моторчета ел. стъкла и панорами, изобщо де що има моторчета - фарове, климатроник, динамични спойлери и т.н. Подгреви седалки, волан, стъкла, ...
Абе може и да има нещо.
Само не знам как ще се зарадват производителите на тези неща Вероятно само Тесла ще може да си го позволи в близко бъдеще.
Хюндай и Киа (а и други) са си 800v на 12v, отдавна. Поддържат по-бърз заряд и отдаване. И доколкото разбирам, с моето незнание на тоци, логиката е, че зареждаш/отдаваш все едно на/от 2 отделни 400v батерии.
Тъ, 48те волта на оборудването на колата не виждам как ще ни вълнува много, много нас потребителите. Освен ако, вървят ръка за ръка със суперкомпютъра. Но доколкото знам Кибертръка няма такъв. Вероятно в бъдещ момент ще има значение. Със сигурност 48те волта ще отворят нови възможности и за други екстри - хладилник, микровълнова, кафе машина
Едит: Всъщносто, като се замисля, вероятно с 48в може да спечелим по здраво и безпроблемно оборудване, евентуално. Моторчета ел. стъкла и панорами, изобщо де що има моторчета - фарове, климатроник, динамични спойлери и т.н. Подгреви седалки, волан, стъкла, ...
Абе може и да има нещо.
Само не знам как ще се зарадват производителите на тези неща Вероятно само Тесла ще може да си го позволи в близко бъдеще.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: TESLA електромобил...
Това което разбрах аз, е че 48 V система е сложена основно заради управленито. Тъй като няма механична връзка между волана и рейката а само жици и моторите които завиват колелата са със съмарна мощност от 5 kW.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта