Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VasilStoichkov » Чет 24 окт 2019 19:45


Точно така е !!! Фа не ти работи климатика е едно, ама да нямаш спирачки си е съвсем друго, а да забравих те климатика не го гледаха. Всъщност това, че гледат спирачките имали значение???




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Пет 25 окт 2019 3:55


Огромната част от тежките ПТПта са със сравнително нови и технически изправни коли. Причина номер 1 за инцидентите е задкормилното устройство. Така че проповедите за безопастност, особено от хора с недобър правопис, са просто смешнички напъни за демонстриране на по-висок соцялен статус.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 685
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Burner_inc » Пет 25 окт 2019 7:22


ktamen написа:Огромната част от тежките ПТПта са със сравнително нови и технически изправни коли. Причина номер 1 за инцидентите е задкормилното устройство. Така че проповедите за безопастност, особено от хора с недобър правопис, са просто смешнички напъни за демонстриране на по-висок соцялен статус.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.


https://kaksepishe.com/bezopasnost/

Факт е, че поне 20% от МПС-тата в България са за спиране от движение!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот forski » Пет 25 окт 2019 7:32


Абе то и аз съм свидетел как познат мина тех.преглед със скъсано жило на ръчната спирачка, но то това при една катастрофа не е от значение, та явно за това са го пуснали :smile


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот icoico » Пет 25 окт 2019 7:53


Burner_inc написа:...Факт е, че поне 20% от МПС-тата в България са за спиране от движение!


По- скоро поне педесет процента. Но това няма да повлияе почти никак на безопасността, ибо както е писано по- горе техническата неизправност, виновна за 95 процента от катастрофите се намира в частта между двата слухови органа на управляващото устройство. Аз съм за въвеждане на ГТП и на въпросната част, зад волана на автомобилите седят много индивидЕ, на които не бива да се поверява нищо по- опасно от ръчна количка с едно колело :Mr Green Fun


gadnyara
Мнения: 270
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gadnyara » Пет 25 окт 2019 8:36


Дали да има ниво на техническа изправност не мисля, че подлежи на спор. Лично съм присъствал на няколко сериозни инцидента по причина слаба поддръжка.

Откачено предно дясно колело струваше живота на едно семейство, като се заби челно в автобус с около 40-50 малолетни. Това преди повече от 30 години извън България, аз пряко виждам всичко.

Преди 2-3 години на хубав двулентов път доста голям самосвал гръмна предна лява гума, пресече насрещната (моята) лента и успя да спре в отбивката от моята страна.
100-150м пред колата с цялото ми домочадие. Въпрос на 2-3 секунди беше да се повтори инцидента от детството ми. Спрях да видя как е шофьора и погледнах неспуканата предна гума - износена до безобразие.

С историйките искам да кажа, че не можем да неглижираме изправността на возилата, само защото е причина за малък процент катастрофи. Дори да не е пряка причина, натрупването на фактори вдига вероятността за проблеми.

Специално за ръчната спирачка - аз лично не я ползвам никога на лека кола, винаги търся вариант да си подпра колело на бордюр или камък, ако е голям наклона. Но не можеш да задължиш някой да мисли за тези неща, затова императивно се иска работеща паркинг спирачка.

И в никакъв случай не споря, че най-често виновни за ударите са водачите.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Водния дух1 » Нед 27 окт 2019 19:03


richko25 написа:Ето как трябва да се провежда ГТП : Audi A6 1.9TDI 90hp. 661 687km.

https://www.youtube.com/watch?v=0w0t49MBEto

Този служител на пункта от клипа-ако дойде тук в БГ ,ще го бият някъде...


peshaka89
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 29 сеп 2015 13:14
Автомобил: Seat-Leon
Двигател: 1i8-20v-2002-gas-automatic
Местоположение: Sofia

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот peshaka89 » Пон 28 окт 2019 11:55


А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот bobocamaro » Пон 28 окт 2019 12:17


peshaka89 написа:.. или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва?.

2013-та
bobocamaro написа:
azrod написа: ами ако дойде бай МангаУ без никви спирачки, отвсякъде ръжди, разтропана, раздрънкана жигула не знам какво ще му кажат !?

Амин....няма да мине. В тоя пункт, за който говоря, но няма да спомена за да не им бягат клиентите, мангалът няма да мине.
Въпросното лице хем ме познава, хем всяка година му карам лична и служебна кола - технически изправни и пак се дръгне.
Склонен съм да му вярвам, че филмът е точно както ми го разясни. :confused
И така и трябва да бъде: виждал съм го как разплака едни хорица, баща и синче с нулеви спирачки барабанни отзад.
Ми приритах от кеф, що аз ше храним авточастарите, да поддържам кош, а те не :Mr Green Fun :Mr Green Fun

P.S.
Всъщност, сега като поразрових се оказа, че няма какво да ги крия.
2008-ма
chy написа:В тоя пункт на Ади 95(до вагон-ресторанта)-човека е много стриктен
В Банкя,обаче е малко по лабаво :lol: :lol:


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот toraborat » Пон 28 окт 2019 13:27


peshaka89 написа:А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...

Баща ми върнаха с Поло със слаба ръчна. Оправи я и всичко точно.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 28 окт 2019 13:41


peshaka89 написа:А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...


На безплатните прегледи в рамките на СБА(промоции, членство), често се случва да връщат коли за оправяне. :th_up


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот forski » Пон 28 окт 2019 14:07


Мен от СБА са ме връщали за изгнил преден калник преди години със една Астра :biggrin


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6162
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пон 28 окт 2019 14:12


Абсолютно, членските прегледи на СБА са си доста сериозни, газове, канали, всичко. Единствено ръчната не я тестват, щото е ел и нямало как да се тества. Поне в ОК пункта така разправят.

В същото време знам и един друг пункт в Бенковски, който го даваха по телевизията за тотална немарливост. След репортажа беше затворен за седмица-две, от тогава отново работи без промяна.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4623
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hvp800 » Пон 28 окт 2019 22:00


А видяхте ли темата на колегата с "изядените прагове" и не само , на голф 3 ?
Такава кола ще мине ли преглед в "ония" държави ?


Потребителски аватар
vlast_vd
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот vlast_vd » Пон 28 окт 2019 23:28


Мен са ме връщали преди няколко години за напукани спирачни маркучи, които наистина имаха забележки по външния си вид. Прегледът беше в пункт на СБА с отстъпка от ДЗИ. Смених си маркучите на следващия ден и след това отидох да направят допълнителен преглед на спирачките. И двата пъти ми дадоха разпечатки от спирачките с повече от отлични показатели, ръчната също.

Тази година минах преглед в такъв пункт, просто ми беше удобен като местоположение и работно време, че после няколко дни се чудих дали наистина имам валиден преглед ...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта