Годишен технически преглед - защо съществува?
- VasilStoichkov
- Мнения: 158
- Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
- Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
- Двигател: CFGC
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Точно така е !!! Фа не ти работи климатика е едно, ама да нямаш спирачки си е съвсем друго, а да забравих те климатика не го гледаха. Всъщност това, че гледат спирачките имали значение???
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Огромната част от тежките ПТПта са със сравнително нови и технически изправни коли. Причина номер 1 за инцидентите е задкормилното устройство. Така че проповедите за безопастност, особено от хора с недобър правопис, са просто смешнички напъни за демонстриране на по-висок соцялен статус.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.
- Burner_inc
- Мнения: 685
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
ktamen написа:Огромната част от тежките ПТПта са със сравнително нови и технически изправни коли. Причина номер 1 за инцидентите е задкормилното устройство. Така че проповедите за безопастност, особено от хора с недобър правопис, са просто смешнички напъни за демонстриране на по-висок соцялен статус.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.
https://kaksepishe.com/bezopasnost/
Факт е, че поне 20% от МПС-тата в България са за спиране от движение!
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Абе то и аз съм свидетел как познат мина тех.преглед със скъсано жило на ръчната спирачка, но то това при една катастрофа не е от значение, та явно за това са го пуснали
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Burner_inc написа:...Факт е, че поне 20% от МПС-тата в България са за спиране от движение!
По- скоро поне педесет процента. Но това няма да повлияе почти никак на безопасността, ибо както е писано по- горе техническата неизправност, виновна за 95 процента от катастрофите се намира в частта между двата слухови органа на управляващото устройство. Аз съм за въвеждане на ГТП и на въпросната част, зад волана на автомобилите седят много индивидЕ, на които не бива да се поверява нищо по- опасно от ръчна количка с едно колело
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дали да има ниво на техническа изправност не мисля, че подлежи на спор. Лично съм присъствал на няколко сериозни инцидента по причина слаба поддръжка.
Откачено предно дясно колело струваше живота на едно семейство, като се заби челно в автобус с около 40-50 малолетни. Това преди повече от 30 години извън България, аз пряко виждам всичко.
Преди 2-3 години на хубав двулентов път доста голям самосвал гръмна предна лява гума, пресече насрещната (моята) лента и успя да спре в отбивката от моята страна.
100-150м пред колата с цялото ми домочадие. Въпрос на 2-3 секунди беше да се повтори инцидента от детството ми. Спрях да видя как е шофьора и погледнах неспуканата предна гума - износена до безобразие.
С историйките искам да кажа, че не можем да неглижираме изправността на возилата, само защото е причина за малък процент катастрофи. Дори да не е пряка причина, натрупването на фактори вдига вероятността за проблеми.
Специално за ръчната спирачка - аз лично не я ползвам никога на лека кола, винаги търся вариант да си подпра колело на бордюр или камък, ако е голям наклона. Но не можеш да задължиш някой да мисли за тези неща, затова императивно се иска работеща паркинг спирачка.
И в никакъв случай не споря, че най-често виновни за ударите са водачите.
Откачено предно дясно колело струваше живота на едно семейство, като се заби челно в автобус с около 40-50 малолетни. Това преди повече от 30 години извън България, аз пряко виждам всичко.
Преди 2-3 години на хубав двулентов път доста голям самосвал гръмна предна лява гума, пресече насрещната (моята) лента и успя да спре в отбивката от моята страна.
100-150м пред колата с цялото ми домочадие. Въпрос на 2-3 секунди беше да се повтори инцидента от детството ми. Спрях да видя как е шофьора и погледнах неспуканата предна гума - износена до безобразие.
С историйките искам да кажа, че не можем да неглижираме изправността на возилата, само защото е причина за малък процент катастрофи. Дори да не е пряка причина, натрупването на фактори вдига вероятността за проблеми.
Специално за ръчната спирачка - аз лично не я ползвам никога на лека кола, винаги търся вариант да си подпра колело на бордюр или камък, ако е голям наклона. Но не можеш да задължиш някой да мисли за тези неща, затова императивно се иска работеща паркинг спирачка.
И в никакъв случай не споря, че най-често виновни за ударите са водачите.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
richko25 написа:Ето как трябва да се провежда ГТП : Audi A6 1.9TDI 90hp. 661 687km.
https://www.youtube.com/watch?v=0w0t49MBEto
Този служител на пункта от клипа-ако дойде тук в БГ ,ще го бият някъде...
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 29 сеп 2015 13:14
- Автомобил: Seat-Leon
- Двигател: 1i8-20v-2002-gas-automatic
- Местоположение: Sofia
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
peshaka89 написа:.. или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва?.
2013-та
bobocamaro написа:azrod написа: ами ако дойде бай МангаУ без никви спирачки, отвсякъде ръжди, разтропана, раздрънкана жигула не знам какво ще му кажат !?
Амин....няма да мине. В тоя пункт, за който говоря, но няма да спомена за да не им бягат клиентите, мангалът няма да мине.
Въпросното лице хем ме познава, хем всяка година му карам лична и служебна кола - технически изправни и пак се дръгне.
Склонен съм да му вярвам, че филмът е точно както ми го разясни.
И така и трябва да бъде: виждал съм го как разплака едни хорица, баща и синче с нулеви спирачки барабанни отзад.
Ми приритах от кеф, що аз ше храним авточастарите, да поддържам кош, а те не
P.S.
Всъщност, сега като поразрових се оказа, че няма какво да ги крия.
2008-ма
chy написа:В тоя пункт на Ади 95(до вагон-ресторанта)-човека е много стриктен
В Банкя,обаче е малко по лабаво : :
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
peshaka89 написа:А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...
Баща ми върнаха с Поло със слаба ръчна. Оправи я и всичко точно.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
peshaka89 написа:А някой познава ли човек, който да са му спрели от движение колата, или пък да са го върнали, да си я оправи и тогава пак да идва? Защото аз лично не познавам, нито съм чул за такъв...
На безплатните прегледи в рамките на СБА(промоции, членство), често се случва да връщат коли за оправяне.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мен от СБА са ме връщали за изгнил преден калник преди години със една Астра
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Абсолютно, членските прегледи на СБА са си доста сериозни, газове, канали, всичко. Единствено ръчната не я тестват, щото е ел и нямало как да се тества. Поне в ОК пункта така разправят.
В същото време знам и един друг пункт в Бенковски, който го даваха по телевизията за тотална немарливост. След репортажа беше затворен за седмица-две, от тогава отново работи без промяна.
В същото време знам и един друг пункт в Бенковски, който го даваха по телевизията за тотална немарливост. След репортажа беше затворен за седмица-две, от тогава отново работи без промяна.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
А видяхте ли темата на колегата с "изядените прагове" и не само , на голф 3 ?
Такава кола ще мине ли преглед в "ония" държави ?
Такава кола ще мине ли преглед в "ония" държави ?
- vlast_vd
- Мнения: 147
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мен са ме връщали преди няколко години за напукани спирачни маркучи, които наистина имаха забележки по външния си вид. Прегледът беше в пункт на СБА с отстъпка от ДЗИ. Смених си маркучите на следващия ден и след това отидох да направят допълнителен преглед на спирачките. И двата пъти ми дадоха разпечатки от спирачките с повече от отлични показатели, ръчната също.
Тази година минах преглед в такъв пункт, просто ми беше удобен като местоположение и работно време, че после няколко дни се чудих дали наистина имам валиден преглед ...
Тази година минах преглед в такъв пункт, просто ми беше удобен като местоположение и работно време, че после няколко дни се чудих дали наистина имам валиден преглед ...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта