Мога да споделя малко на базата на моя опит и преки наблюдения над един от пазарите, където през последната година дела на ЕА при продажбите на нови автомобили се увеличава постоянно. Аз също замених дизеловото ФВ за ЕА и към момента след 10 месеца съм много доволен. В Австрия дела на ЕА продължава да се увеличава, като темпа е нарастващ въпреки редуцираната субсидия. Сумата която се заделя от бюджета за субсидии се одобрява за всяка година. Преди няколко години когато продажбите бяха ниски субсидиите бяха доста по-големи. Тесла демострира че може да редуцира значително цените си за да компенсира дори отпадането на субсидии на някои пазари. Очакванията на база на амбициите на компанията са да упее да свали цените даже още. Останалите производители също започнаха да свалят цените, макар и с по-бавни темпове. Въпреки увеличените цени на ел. енергия през последната година по улиците се появяват все повече и повече ЕА. Важно е да отбележа че това не са само такива които се зареждат в домашни условия. Много от колите си нощуват на улицата, моята също. Това което дава увереност че дори и без възможност за зареждане вкъщи може да се кара ЕА е градската инфраструтура. Това са АС станции на 11 и 22кв каквито има по всички улици на грубо около 500 метра една от друга. Отиваш някъде с колата, паркираш и се закачаш да зареждаш. Паркирането например във Виена е платено във всички зони на града, но ако зареждаш от станция на определеното за това място, цената на паркирането е включена в зареждането. ДС станциите - бързите станции са за извънградското пътуване или ако нямаш време. Например не можеш да си оставиш колата спокойно на супер-чарджър защото преди да си приключил с пазаруването колата ще е приключила зареждането. От хората около мен само 1 от 4ма има възможност да зарежда в гаража, но там той си зарежда хибрида, а електричката се зарежда на публичните станции.
В допълнение на предимствата които Галин изброи по-горе, мога да посоча и липсата на данък за ЕА. Това е така поради това че данъка за автомобилите е на база на техните вредни емисии. По-мощните и по-замърсяващи коли плащат по-голям данък. Данъка е сериозна сума. Например за старата ми кола която беше 184 кс дизел и емисии около 139г СО2 на месец данъка беше около 80 евро. ЕА са с по-евтини застраховки, на си плащат такса за паркиране навсякъде и винетка. В Чехия например, ЕА освен от такса за паркиране в големите градове са освободени и от винетката. Разбира се това е до време, докато дела на ЕА се увеличи.
Аз след дълго чакане на ФВ Бъзз и големи очаквания за него, реших накрая да избера Тесла. Разбирам че са от различен клас и директна съпоставка не е правилна, но Бъзз беше в твърде много отношения много разочароващ за мен. След първата си зима с ЕА мога да споделя, че даже загубата на заряд на батерията през много студените зимни дни не беше такава драма. Включително и когато оставих колата за 10тина дни на улицата докато бяхме на почивка. Имаше 1 или 2% загуба на енегрия за цялото време. Зареждам веднъж до два пъти седмично от АС станции. Дистанциите които изминавам не са големи, но колата винаги се подгравя преди да се качим в нея. Това увеличава използваната енергия, но комфорта от топлото купе и почти сухите стъкла е незаменим. ДВГ колата ми беше с печка, която никога не съм пестил, но поради кратките разстояния на които шофирам не я пусках за повече от 15 мин. Стопляше, размразяваше стъклата, но нищо общо с това което прави електричката само за няколко минути. За разлика от ЕА в ДВГто нямаше как да си охладя купето преди да се кача в колата. Взех да се отклонявам затова спирам до тук.
TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
Топла статистика на продажбите в Европа, който както иска да я храносмила.
Интересно, а дали има статистика колко станции на кола или мощност са приемливи за едно нормално съществуване на ЕВ в градска среда? Или за междуградско каране? Примерно за Европа и за България?
Интересно, а дали има статистика колко станции на кола или мощност са приемливи за едно нормално съществуване на ЕВ в градска среда? Или за междуградско каране? Примерно за Европа и за България?
- Прикачени файлове
-
- 20230830_PRPC_2307_FINAL.pdf
- (293.38 KиБ) Свален 16 пъти
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Тая година в Царево видях Тесла с австрийска регистрация ....Тря си доста голям ентусиаст ,за да дойдеш от Австрия до България с електричка .
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Интересно, а дали има статистика колко станции на кола или мощност са приемливи за едно нормално съществуване на ЕВ в градска среда? Или за междуградско каране? Примерно за Европа и за България?
Интересувал ли си се поне малко от зарядни станции в Бг ? А знаеш ли , че бройката им се доближава до тази на бензиностанциите в Бг. А дори не споменавам колко по-лесно и колко по-бързо се строят зарядни станции сравнено с бензиностанции . И в момента с адекватна електричка от рода на Тесла можеш да пътуваш спокойно из цяла България , все пак повечето коли на газ изминават по-малко с едно зареждане , нали ?
А когато ЕА се увеличат все ще се намери кой да им вземе парите за зареждане .
Re: TESLA електромобил...
Интересувам се, но нямам информация. Моля, сподели :) Не знам какъв е критерия за наситен, пренаситен или ненаситен пазар, защото това, че бройката им е равна на бензиностанциите не знам как да го тълкувам. Според мен трябва да е много по-голяма.
Ползвал съм кола с газ, ако Теслата осигрява същото "спокойствие", значи нямаме проблем със зарядната мрежа. Остава само цената за придобиване :)
"Спокойното" пътуване е прекалено субективно, така че нека всеки да си го прецени сам, след като разполага с необходимата информация.
Ползвал съм кола с газ, ако Теслата осигрява същото "спокойствие", значи нямаме проблем със зарядната мрежа. Остава само цената за придобиване :)
"Спокойното" пътуване е прекалено субективно, така че нека всеки да си го прецени сам, след като разполага с необходимата информация.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Предлагането се увеличава с търсенето това е Алфата на икономиката,ще има зарядни станции като се увеличат EV колите ,никой няма да влага средства на вятъра .А и българина е консервативен относно новите технологии,ще мине време преди да се наложат масово Е-колите .Като прибавим и фактора покупателна способност ..
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: TESLA електромобил...
Ивайло Димов написа:Тая година в Царево видях Тесла с австрийска регистрация ....Тря си доста голям ентусиаст ,за да дойдеш от Австрия до България с електричка .
Иво, миналата събота ходих до Берковица и се върнах в София, в едната посока срещнах 3, в другата 4 тесли, за по час и малко време. Всичките бяха с чуждестранна регистрация, две румънски, полска, австрийска, нидерландска и една от Норвегия имаше. Хората си пътуват, явно имат достатъчно пробег и зарядни станции по Европа, включително и в България. Преди няма месец в Хърватска срещнах не по малко от 40-50 електрички за 5 дни и то все с различни регистрации от цяла европа. Специално там видях 3-4 електрически коли с британска регистрация.
3-4-500 км пробег с едно зареждане са повече от достатъчни, трябва и да се почива все пак по време на пътуване. Аз бях с бензинова кола на дълъг път мога да мина около 600 км с едно зареждане и когато съм сам мога да ги мина на веднъж, но с повече от един човек в колата спирахме на 2-3 часа за почивка, тоалетна и т.н.т, все пак сме тръгнали за удоволствие, не да се убием от път
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Предната седмица в Торони щом видях 3-4 тесли, 2-3 ID.4 , както и ID.3 , Кона ...
Re: TESLA електромобил...
Аз ако бях антиелектрик или по някаква причина искам парите ми за гориво да отиват някъде в азиатски държави , щях да съм много щастлив от увеличените продажби на ЕА. Логиката ,показва че повече електрички - по-ниска цена на бензин-дизел.
И да не съм съвсем офтопик , никакъв проблем няма да се пътува с електричка ( с реален пробег поне 300 км ) из България , а за по-бялата част на Европа да не говорим :)
И да не съм съвсем офтопик , никакъв проблем няма да се пътува с електричка ( с реален пробег поне 300 км ) из България , а за по-бялата част на Европа да не говорим :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 9879
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
hvp800 написа: Логиката ,показва че повече електрички - по-ниска цена на бензин-дизел.
Няма я тази логика, според мен. Всъщност ще поскъпват. От една страна заради все по-скъпата технология за да покриват все по-тежките норми. От друга, все повече ще се налагат допълнителни такси.
Re: TESLA електромобил...
Електрокарите по никакъв начин не са вързани с цената на горивата. През 2010 година е имало много малко над 1 милиард автомобила и за 10 години това нараства на 1.45 милиарда. Населението на света 2010 е било 6.97млрд а през 2020 7,82млрд. Т.е. растежа на населението е малко над 12 %, обаче процента на коли е около 40%. Т.е. излиза че, по-голяма част от света е "забогатял" за да има кола. Електрокарите са капка в океан при ценообразуването на бензин/дизел. Електрокарите са 27 милиона по света, всичко друго е ДВГ и е над 1.5 млрд. ДВГ към електрокар към момента е 55:1 грубо казано.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Е колите нямат дори косвено отношение към цената на петрола :) Обикновено тя се покачва и сваля когато има голямо търсене,а страните от ОПЕК свият дневния добив ,долара като валута за разплащане също играе голяма роля в цената .Ако помните по време на Ковид пандемията цените се бяха сринали до 1,68 за литър дизел ,пропан-бутана беше под 80 стотинки...търсенето беше много малко заради затворените икономики в света ,няма потребление на горива и цената пада .
Re: TESLA електромобил...
Да, извинявай, че почти 50% от суровия петрол заминава за мобилност.... Тотално няма значение, прав си. Пластмасите и химическата индустрия от петрол е следваща с 16% 2/3 от икономиката от петрола изобщо е за тези два сектора авто и пластмаси.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Това са вторични продукти от преработката на петрола ,по-скоро цената на енергоносителите за производството на самата пластмаса като изделие би покачила цената .По тази логика ако всяка седмица цената играе -/+ 10-20 долара ...........какво автопроизводителите ще си играят на тука има -тука няма
Re: TESLA електромобил...
group® написа:
Няма я тази логика, според мен. Всъщност ще поскъпват. От една страна заради все по-скъпата технология за да покриват все по-тежките норми. От друга, все повече ще се налагат допълнителни такси.[/quote]
За горивата иде реч !
При намалено търсене в световен мащаб цената на петрола би била само надолу, а това би трябвало да е добра новина за всички , които си мислят че ЕА нямат бъдеще !
В момента никой не си купува телефон , защото батерията му кара 2-3-5 дни , а причината е проста , контакти има навсякъде
Така ще стане и с колите в даден ( не много далечен ) момент. А Тесла като пионер в тази област подозирам , че само ще нарастват , а ако свалят цените още това би било страхотно за потребителите.