Е за кво ги пускаш тия статиики и то имаш пост само за това след като темата е за избор на гуми?
Малко си противоречиш, но това не е за първи път.
И като четеш през дума мнението ми и цитираш избрани части нормално да не ме разбираш, все пак сам си противоречиш и не е за първи път.
По темата:
Сложих DIPLOMAT-a на колата, 225/45/17, DOT22 имаше и DOT23 но бяха произведени в Румъния и аз лично пропускам с 2 ръце тази оферта. DOT22 са Немски.
Ще видим как са, за сега една идея по шумни от летните което отчитам за напълно нормално за зимна гума
Зимни гуми - кой с какви - оценка
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
как е най-правилно да се процедира при ротиране на гумите - предни лява и дясна стават задни лява и дясна? Или предна лява - задна дясна, предна дясна - задна лява, тоест на диагонал
- jordan17772
- Мнения: 673
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Ротират се левите предна и задна, десните предна и задна.
- jordan17772
- Мнения: 673
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Ротират се левите предна и задна, десните предна и задна.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Четене с разбиране..fur1ous написа:Е за кво ги пускаш тия статиики и то имаш пост само за това след като темата е за избор на гуми?
Малко си противоречиш, но това не е за първи път.
Пуснах първата статия, която намерих на български, защото като пусна нещо на английски/немски или друг език трябва да се превежда на български от някой. В нея ясно също е написано
Аз няма как да си противореча, защото не съм изказал мое мнение, а съм споделил чуждо мнение. Аз не използвам различни гуми отпред/отзад (както писалите преди това, заради които постнах статията), за да си противореча.По принцип гумите с по-малко износване трябва да бъдат поставени отзад. Тъй като задната ос осигурява стабилност при шофиране. Автомобилът следва по-прецизно зададената траектория. Най-вече на мокро може да имате проблеми с овладяването на автомобила, ако задните гуми са износени. Така например при аквапланинг колата ще изгуби контакт с пътя по-рано.
https://www.michelinman.com/auto/auto-tips-and-advice/tire-maintenance/tire-rotation-how-to-rotate-tiresrld написа:как е най-правилно да се процедира при ротиране на гумите - предни лява и дясна стават задни лява и дясна? Или предна лява - задна дясна, предна дясна - задна лява, тоест на диагонал
- fur1ous
- Мнения: 1359
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Начи първо пльосваш това, което няма нищо общо с избор на гуми.
После ме цитираш и ми казваш това
Ти кво каза по избора на гуми в последните ти 3 мнения,че не ми е ясно?
Айде малко по сериозно.. приключвам аз темата каквото имах за гумите казах, ако има нещо ново ще се включа,
до тогава може да цитираш и спамиш на някой друг мненията, не мойте защото така или иначе няма да бъдеш удостоен да отговоря повече.
Кайзен написа:Масово забелязвам този начин на мислене, който според специалистите е погрешен.railfan написа:на задвижващата ос винаги имам гуми, които са нови или почти нови, а отзад такива, които имат прилично сцепление.
Пример:
https://autobild.bg/%D0%BD%D0%B0-%D0%BF ... BE-%D0%B8/
После ме цитираш и ми казваш това
Кайзен написа:Тази тема е за избор на гуми, а не да се учим как да шофираме, как да спираме, как да пренасяме тежестта на автомобил към предна или задна ос...
Ти кво каза по избора на гуми в последните ти 3 мнения,че не ми е ясно?
Айде малко по сериозно.. приключвам аз темата каквото имах за гумите казах, ако има нещо ново ще се включа,
до тогава може да цитираш и спамиш на някой друг мненията, не мойте защото така или иначе няма да бъдеш удостоен да отговоря повече.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Е как да няма общо с избора на гуми? Някой избират да си купят само 2 нови гуми, други - 4.
Тези, които са си избрали да си купят само 2, то ги поставят на предната ос. Препоръката на много специалисти на различни езици е новите или "с по-малко износване трябва да бъдат поставени отзад".
После идваш ти и почваш да пишеш за субективни неща - предпочитания. Поставяш и някакви измислени от теб (дори нерелеванти за мен) опции, че на всичкото и отгоре ме караш да избирам от твоите измислени опции..
Но както написах - Четене с разбиране..
Живей си сивота и не се меси, там където не са те питали.
Тези, които са си избрали да си купят само 2, то ги поставят на предната ос. Препоръката на много специалисти на различни езици е новите или "с по-малко износване трябва да бъдат поставени отзад".
После идваш ти и почваш да пишеш за субективни неща - предпочитания. Поставяш и някакви измислени от теб (дори нерелеванти за мен) опции, че на всичкото и отгоре ме караш да избирам от твоите измислени опции..
Но както написах - Четене с разбиране..
Живей си сивота и не се меси, там където не са те питали.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Това със "специалистите казват" звучи като "според редица учени". Кои са тия специалисти, кои са тия учени никой не ги знае и не ги е виждал ;)
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Тия дето пускат класации на гуми в ADAC специалисти ли са?
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
https://www.continental-tires.com/au/en/b2c/tire-knowledge/mixing-tires/If you are replacing only two tyres on your vehicle, the new tyres will probably have a deeper tread depth than the older tyres.
Mixing different tread depths is generally permissible. The tyre industry recommends fitting the new tyres onto the rear axle. This will provide greater grip to the rear axle and mitigate any potential oversteer condition or loss of vehicle stability on slippery surfaces.
https://thetiredigest.michelin.com/every-day-if-you-only-change-two-tiresYou are recommended to fit the new tires (or the least worn) on the rear axle of your vehicle, whether it is a front or rear, 2 or 4 wheel drive.
This ensures better control and handling in situations of emergency braking or on tight bends, particularly on wet surfaces. The loss of rear wheel grip is not easy to be controlled by the driver. On a bend, this means that the car oversteers and the rear of the vehicle starts to skid. Drivers are tempted to brake and turn the wheel too hard... and they end up going into a spin! Only an experienced driver would have the reflex to do the opposite, namely countersteer and accelerate.
Loss of front wheel grip (understeering) is easier to correct with the steering wheel, whilst taking your foot off the accelerator. Fitting the best tires at the rear, the driver enjoys a substantial gain in safety
https://www.uniroyal-tyres.com/car/service-knowledge/good-tyres-on-front-or-rear/If you replace old tyres with new tyres and this does not apply to the whole set, there comes the question: Do you fit the new tyres at the front or back? Regardless of the drive type, we recommend not fitting the better tyres at the front, but always fitting them at the back. The reason is simple: The rear axle ensures the tracking stability of a vehicle.
https://www.goodyear.com/en_US/learn/choosing-your-tires/replacing-only-two-tires.htmlAt Goodyear, we always recommend installing four new tires at a time for better handling, comfort and performance. If you prefer to replace tires in pairs, and if they are the same size as the tires already on your vehicle, we recommend you install both new tires on the rear axle.
https://www.nokiantires.com/customer-service/tire-maintenance-and-change/changing-tires/why-should-tires-in-better-condition-be-installed-on-the-back-wheels-of-the-vehicle/Why should tires in better condition be installed on the back wheels of the vehicle?
“Better tires" – those with less wear – should always be installed at the rear, and the main reason is safety. When using better tires on rear, it is easier to avoid oversteering ie. loosing rear axle grip of the road, in emergency situations. In an intense situation while driving, oversteering is more dangerous than understeering.
https://www.dunlop.eu/en_gb/consumer/learn/when-to-replace-your-tires.htmlPut new tyres on the rear axle: for better traction and stability when you drive, if you are only buying two new tyres put them on the rear wheels.
Българинът не търпи никой да му дава акъл. Той знае всичко.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Щом от производителите на гуми го казват - приемаме го
Ей, имало и други ранобудници в Събота
Ей, имало и други ранобудници в Събота
- buller
- Мнения: 2166
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Принципно са прави. Обаче, те сравянват чисто нова гума със 7-8мм протектор с такава с 2-3. Извинявайте, ама гума с 2-3 мм. е за кофата и да купуваш две гуми само
Тема за размисъл, следвайки тяхната логика: ако купя 2 нови зимни гуми и ги сложа отзад, на кола спредно предаване, а отпред съм на галош - как се очаква изобщо да издрапам в снега? Те сравняват крайно износена гума с нова такава.
Последните 6 години се случи така, че купувам през 2 сезона по 2 нови зимни, като "старите" отиват на задния мост, имат си дълбочина на протектора близка до заводската и не съм имал абсолютно никакви грижи, като карам с нови гуми на задвижващия мост почти постоянно. Учудвали са се хората как с предно съм се качвал по заледените склонове във Витоша - места, където ако си с 2-3мм зимна гума на предния мост си свършил и изобщо няма да успееш да се качиш.
Тема за размисъл, следвайки тяхната логика: ако купя 2 нови зимни гуми и ги сложа отзад, на кола спредно предаване, а отпред съм на галош - как се очаква изобщо да издрапам в снега? Те сравняват крайно износена гума с нова такава.
Последните 6 години се случи така, че купувам през 2 сезона по 2 нови зимни, като "старите" отиват на задния мост, имат си дълбочина на протектора близка до заводската и не съм имал абсолютно никакви грижи, като карам с нови гуми на задвижващия мост почти постоянно. Учудвали са се хората как с предно съм се качвал по заледените склонове във Витоша - места, където ако си с 2-3мм зимна гума на предния мост си свършил и изобщо няма да успееш да се качиш.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
buller написа:..гума с 2-3 мм..
Съгласно чл. 139, ал. 1, т. 4 от ЗДвП – Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм през периода от 15 ноември до 1 март.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
buller написа:Принципно са прави. Обаче, те сравянват чисто нова гума със 7-8мм протектор с такава с 2-3. Извинявайте, ама гума с 2-3 мм. е за кофата и да купуваш две гуми само
Сложили са нови срещу 2-3мм за да се забележи по-явно ефектът. Ако едните са чисто нови, а другите на 2 години може да не успеят да постигнат видима разлика.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта