Ето моето решение
Ярко жълти крушки
- donotdisturb
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
- Контакти:
Re: Ярко жълти крушки
Последна промяна от donotdisturb на Вто 20 ное 2012 22:00, променено общо 1 път.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Ярко жълти крушки
Сашо Белята написа:Как ще пръскаш рефлектора ??? Стъклото не беше ли по удачно.
Не целия рефлектор колега, само част от него. Стъклото ще го пръсна следващата седмица през почивните дни, че имам да дооправям и бронята, ножа, подкалниците...това море ме разори
- dakodakof
- Мнения: 67
- Регистриран на: Вто 15 мар 2011 19:01
- Автомобил: Golf 3 GTI 20 Jahre
- Двигател: AFN
Re: Ярко жълти крушки
Пичове някои може ли да ми каже от къде да си закупя такова жълто фолио както е използвал колегата на 7-ма страница благодаря предварително нов съм в форума извинете ако съм объркал темата
- Вълков
- Мнения: 192
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград / Свищов
Re: Ярко жълти крушки
Не успях да намеря жълти крушки, затова действах с фолио.
Материалът ми струва 3 лева от рекламна агенция в Свищов.
Материалът ми струва 3 лева от рекламна агенция в Свищов.
-
- Мнения: 1987
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Ярко жълти крушки
колеги кажете откаде да намеря жълти крушки Х1 и на каква цена.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Ярко жълти крушки
Единствения вариант е ebay. Струват 7-8лв и чакаш един месец за доставка Не са обаче много ярко жълти и не светят хубаво.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Ярко жълти крушки
Относно фаровете за мъгла, кое ще е по-добро, 4300К или 3000К ? Някой правил ли е сравнение ?
- Сашо Белята
- Мнения: 1748
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лясковец
Re: Ярко жълти крушки
Карах една корса с такива мн. мн. добре за мъгла са супер ...
3200К
http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/automotive-lamps/automotive-cars/halogen-headlight-lamps-for-cars/allseason-offroad/index.jsp
3200К
http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/automotive-lamps/automotive-cars/halogen-headlight-lamps-for-cars/allseason-offroad/index.jsp
Re: Ярко жълти крушки
На Пасат 5.5 искам да сложа жълти на фаровете за мъгла. Мисля че са Н3.
Самоче незна къде мога да намеря подобни.
Самоче незна къде мога да намеря подобни.
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ярко жълти крушки
Borsuka написа:Относно фаровете за мъгла, кое ще е по-добро, 4300К или 3000К ? Някой правил ли е сравнение ?
Нито една от двете. Ксеоновата светлина както всяка хемилуминисцентан е с дискретен спектър, т.е само с една дължина на вълната. Обикновената с нажежаема жичка е с широк спектър, тя е много по добра за мъгла.
Малко да обърна внимание на нещо което често се пропуска, всеки е заслепяван от ксеон и знае колко е лошо за зрението, как заслепява. Сега да обърна внимание на хората който карат с ксеон, ако останалите са заслепени само при разминаване, то собствените заслепяват постоянно. Ефекта е особено силен при каране в дъжд и сняг. Отблясъците са доста силни и продължителното каране скапва очите – може и да не е директно но пък много повече време. Отделно зеницата заради отблясъците се свива и се получават много слепи области в зрителното поле, на практика дори и в хубаво време нищо не се вижда извън осветения участък. Спрете с модата , понякога е хубаво някой да се замисли или да тества и провери кое как е.
Re: Ярко жълти крушки
Колега вярно е че луминисцентните осветителни тела излъчват по тесен честотен спектър -отговарящ на определена цветна температура. Но в зависимост от нея Ксенона може да свети и в жълтият честотен спектър.
Нека да не се бъркат с монохроматичната светлина на лазерите (кохерентни вълни), при която наистина имаме само и точно определена дължина на вълната и съответно -цвета е точно определеният за лазера от което се получава насоченият светлинен лъч.
И крушките с нажежаема жичка и ксеноновите и луминисцентните излъчват светлина в доста голям честотен спектър, като тези с нажежаемата- излъчват действително в целият, ако нямат цветен филтър и за това светят привидно -бяло/жълто.
За ксенона е известно, че когато е съобразено правилото да се монтира на лупи, които концентрират светлинният лъч и е спазено изискването за оптималните ватове на фара, тогава ксенона изобщо не заслепява, за разлика от обикновенните фарове с отражатели.
Точно тук е разликата между лазера и ксенона- ксенона не концентрира светлината в сноп и се разсейва, поради което е необходимо концентрирането му с оптика. Това показва сходствата му с обикновенните крушки и това че излъчва в широк честотен диапазон.
Така че ксенона, ако е направен както следва и е спазена цветната температура, вид на фара и мощност е в пъти по добър от старият халоген с отражател.
Аз няма ксенони, но след като проучих нещата и започнах да се заглеждам по вечерните часове в отсрещните фарове -найстина има ксенони, фабрични които са супер и обикновеният фар е в пъти по дразнещ от тях.
Но има и допълнително поставяни, от които нито собственика им вижда добре на мокро, нито тези срещу него виждат.
Моето мнение е че по жълтото е по добре за мъгла !
Тоест 3000 Келвина е по добрият избор за цветна температура за мъгла и черен асфалт-мокра настилка
Ако разбирасе е спазена обявената температура и свети в жълто наистина.
Синият спектър от 5000 К нагоре вече е неподходящ за мокро и мъгла и найстина няма функционално, а само естетическо значение.
Колкото по бяло и синьо, толкова по лошо при мокра настилка и мъгла.
4200 К е масово монтираната фабрична ксенонка- която е между бяло/жълтият спектър и е най подходяща за нормални пътни условия. Синкавият оттенък при тях се получава от призмата на лупите и отражателя при разлагането на честотният спектър-което също показва че тези ксенонови луминисцентни лампи излъчват в доста голям честотен спектър ! Реално обаче светлинният поток е бяло/жълт при 4200 К.
Но от там идва лошата мода да се монтират действително сини ксенони, поради тази заблуда, че видиш ли по луксозните коли с фабрични Ксенони светели в "синьо".
Лично аз ако имах фабричен ксенон, бих сложил 4200 К на късите(лупи) и 3000 К на фаровете за мъгла (пак лупи) за Пасат 5.5. Комбинацията ще е идеална. Мисля че 35 вата ще е идеално-фабричните.
Но говоря за фабрично изпълнение.
Нека да не се бъркат с монохроматичната светлина на лазерите (кохерентни вълни), при която наистина имаме само и точно определена дължина на вълната и съответно -цвета е точно определеният за лазера от което се получава насоченият светлинен лъч.
И крушките с нажежаема жичка и ксеноновите и луминисцентните излъчват светлина в доста голям честотен спектър, като тези с нажежаемата- излъчват действително в целият, ако нямат цветен филтър и за това светят привидно -бяло/жълто.
За ксенона е известно, че когато е съобразено правилото да се монтира на лупи, които концентрират светлинният лъч и е спазено изискването за оптималните ватове на фара, тогава ксенона изобщо не заслепява, за разлика от обикновенните фарове с отражатели.
Точно тук е разликата между лазера и ксенона- ксенона не концентрира светлината в сноп и се разсейва, поради което е необходимо концентрирането му с оптика. Това показва сходствата му с обикновенните крушки и това че излъчва в широк честотен диапазон.
Така че ксенона, ако е направен както следва и е спазена цветната температура, вид на фара и мощност е в пъти по добър от старият халоген с отражател.
Аз няма ксенони, но след като проучих нещата и започнах да се заглеждам по вечерните часове в отсрещните фарове -найстина има ксенони, фабрични които са супер и обикновеният фар е в пъти по дразнещ от тях.
Но има и допълнително поставяни, от които нито собственика им вижда добре на мокро, нито тези срещу него виждат.
Моето мнение е че по жълтото е по добре за мъгла !
Тоест 3000 Келвина е по добрият избор за цветна температура за мъгла и черен асфалт-мокра настилка
Ако разбирасе е спазена обявената температура и свети в жълто наистина.
Синият спектър от 5000 К нагоре вече е неподходящ за мокро и мъгла и найстина няма функционално, а само естетическо значение.
Колкото по бяло и синьо, толкова по лошо при мокра настилка и мъгла.
4200 К е масово монтираната фабрична ксенонка- която е между бяло/жълтият спектър и е най подходяща за нормални пътни условия. Синкавият оттенък при тях се получава от призмата на лупите и отражателя при разлагането на честотният спектър-което също показва че тези ксенонови луминисцентни лампи излъчват в доста голям честотен спектър ! Реално обаче светлинният поток е бяло/жълт при 4200 К.
Но от там идва лошата мода да се монтират действително сини ксенони, поради тази заблуда, че видиш ли по луксозните коли с фабрични Ксенони светели в "синьо".
Лично аз ако имах фабричен ксенон, бих сложил 4200 К на късите(лупи) и 3000 К на фаровете за мъгла (пак лупи) за Пасат 5.5. Комбинацията ще е идеална. Мисля че 35 вата ще е идеално-фабричните.
Но говоря за фабрично изпълнение.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Ярко жълти крушки
При мен е следната комбинация: фарове с фабричен ксенон с лупи на късите, а крушките са оригиналните на филипс ( ако не се лъжа 4100К )Когато спре кола до мен с халогенна крушка на рефлекторен фар, е тогава вече се усеща как халогенната заслепява. На фаровете за мъгла вече съм сложил ксенон на 3000К. Заради мека светлина най-вероятно не дразни както си мислех, понеже пробвах с 6000К - вади очите на този срещу колата, 5000К - достатъчно дразни за да те псуват , 4300К - съвсем леко дразнене заради силната светлина и 3000К - не дразни, мокрите участъци с комбинацията от късите 4100К се виждат идеално ( тия които карат с разни ксенони на 6000К и си мислят, че виждат много, реално отнасят само псувните )
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Ярко жълти крушки
Нищо не ти разбрах- кола спирала до теб пък заслепявала. Значи според теб всички с халогени трябва да минат на ксенон да не заслепяват
Защо си мислиш че "жълтият" ксенон не е опасен за отсрещните коли?
Защо си мислиш че "жълтият" ксенон не е опасен за отсрещните коли?
Последна промяна от IvanMan на Пет 03 яну 2014 17:56, променено общо 2 пъти.
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Re: Ярко жълти крушки
Човека иска да каже че ако застанат с една обикновенно осветена кола една до друга- тя обикновенната заслепява отсрещните многократно повече.
Заслепяването идва от избора на по голямата мощност на ксеноновите крушките (50-70 вата) при което се извличат многократно повече Лумени от при обикновенната халогенна със същата мощност и ако се монтира на обикновен рефлекторен фар, става доста зле. Разбирасе и реглажа е важен.
Цветната температура няма никакво значение за отсрешните-синьо, зелено, лилаво е все тая за тях, но този които кара ако иска да вижда при лоши и нормални пътни условия , трябва да се съобразява точно с цвета на светлината !
Заслепяването идва от избора на по голямата мощност на ксеноновите крушките (50-70 вата) при което се извличат многократно повече Лумени от при обикновенната халогенна със същата мощност и ако се монтира на обикновен рефлекторен фар, става доста зле. Разбирасе и реглажа е важен.
Цветната температура няма никакво значение за отсрешните-синьо, зелено, лилаво е все тая за тях, но този които кара ако иска да вижда при лоши и нормални пътни условия , трябва да се съобразява точно с цвета на светлината !