Един казва че се плаща акциз за всеки кон над 163-тия от всички държави в ЕС и Швейцария. Друг, мааалко по-запознат с тези работи, казва, че швейцарците имали споразумение с ЕС и не се плащал акциз от купувачи от ЕС държава; в такъв случай откъдето и да си взема кола (ЕС или Швейцария) с повече от 163 коня, няма да плащам акциз. Тази мисъл много ме зарадва, обаче ми се струва, че е твърде хубаво, за да е истина . Таа... ако може някое компетентно лице да ми ги обясни тези работи
Благодаря предварително!
Акциз при внос от ЕС страни...?
- ABSOLUT
- Мнения: 4426
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Все още има акциз, нелегално е, но сме в шибаната България все пак.
- rosy
- Вечен БАН
- Мнения: 2055
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Щвейцария има подписано споразумение с ЕС по отношение на мита. Кола от там с Евро1 сертификат не се заплаща мито тук. Акциза е национален, а не общностен данък и всяка страна си решава за себе си.
В обобщение- плаща се акциз.
В обобщение- плаща се акциз.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Всъщност едно прочитане на закона показва че акциза далеч не е нелегален в БГ и просто се спекулира това,защото никой не го обяснява публично на хората.
Акциза е вид наказателен данък за притежание на нещо луксозно или както в случая на автомобил който теоретично замърсява средата повече от по-маломощните.
Дължи се както при произвеждане,така и при въвеждане или внасяне на такъв автомобил в дадена страна от ЕО.Акциза можеш да си го върнеш само ако пак изнесеш колата от БГ,като държавата ти го възстановява.Аналогично при износа на автомобил от Еуропата,държавата там връща на собственика акциза,а новоприемащата го страна го облага от своя страна.Така че няма двойно облагане за едно и също нещо.Акцизните ставки в различните страни от ЕО са различни,като само има минимални стойности зададени.
Защо например никой не скача срещу това че цигарите в БГ са едни от най-евтините в Европа???Акциза им още не е изравнен с този на останалите страни.
Дори и да бъде премахнат акциза,ще се подходи по друг начин от държавата,данъците на мощните коли ще станат ненормално високи за стандарта на БГ заплатите.И пак ще се ограничи по тоя начин внасянето.
Начините засега да се заобиколи акциза са--автомобила си остава с чужди номера,като тази услуга вече достатъчно се предлага от доста фирми в София.Особено с американски номера,че там става много по-уплетено да се стигне до реалния собственик.И другия е автомобила или да е с дата на първоначална регистрация /а не производство/ от не повече от 6 месеца,или да е на пробег до 6000 км.Като трябва да отговаря поне на едно от условията.В тоя случай се плаща пак акциз,но далеч по-малък,защото базовата сума е малка и се доплаща само горницата над 163 к.с.Сами разбирате че срещу съответната сума и на съответното място това също е възможно.
Акциза е вид наказателен данък за притежание на нещо луксозно или както в случая на автомобил който теоретично замърсява средата повече от по-маломощните.
Дължи се както при произвеждане,така и при въвеждане или внасяне на такъв автомобил в дадена страна от ЕО.Акциза можеш да си го върнеш само ако пак изнесеш колата от БГ,като държавата ти го възстановява.Аналогично при износа на автомобил от Еуропата,държавата там връща на собственика акциза,а новоприемащата го страна го облага от своя страна.Така че няма двойно облагане за едно и също нещо.Акцизните ставки в различните страни от ЕО са различни,като само има минимални стойности зададени.
Защо например никой не скача срещу това че цигарите в БГ са едни от най-евтините в Европа???Акциза им още не е изравнен с този на останалите страни.
Дори и да бъде премахнат акциза,ще се подходи по друг начин от държавата,данъците на мощните коли ще станат ненормално високи за стандарта на БГ заплатите.И пак ще се ограничи по тоя начин внасянето.
Начините засега да се заобиколи акциза са--автомобила си остава с чужди номера,като тази услуга вече достатъчно се предлага от доста фирми в София.Особено с американски номера,че там става много по-уплетено да се стигне до реалния собственик.И другия е автомобила или да е с дата на първоначална регистрация /а не производство/ от не повече от 6 месеца,или да е на пробег до 6000 км.Като трябва да отговаря поне на едно от условията.В тоя случай се плаща пак акциз,но далеч по-малък,защото базовата сума е малка и се доплаща само горницата над 163 к.с.Сами разбирате че срещу съответната сума и на съответното място това също е възможно.
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
хм... а аз мислех че за която и да е кола се плаща само горницата над 163 коня. А се плаща за абсолютно всеки кон, така ли?
- AmW
- Мнения: 3550
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Да, надхвърлиш ли тези 163к.с. си плащаш всички до 1
Ето колегата го е дал : http://auto.mitnica.com/index.php?p=excise
Ето колегата го е дал : http://auto.mitnica.com/index.php?p=excise
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
cerber_91, ако цифрите от ника ти са набора, по-добре си вземи кола с по-малко конски сили. В последно време доста тежки катастрофи станаха с млади водачи, добре е да се замислиш дали искаш да си следващия.
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Акциз се дължи за всички ПЪТНИЧЕСКИ (а не товарни) автомобили над 120 KWDIN или 126 KWSAE. Първото е по европейската система,а второто е по американската. За да си ги превърнеш в конски сили, умножи киловатите по 1.36 и получаваш конските сили (за европейската система). Ако колата е употребявана т.е минали са 6 месеца от първата регистрация или са изминати до 10000 км(зависи кое е настъпило първо) се дължат по 35 лв на KWDIN за коли с мощност до 150 KWDIN и 60 лв на KWDIN за мощност над 150 KWDIN. За новите коли е малко по-различно - изчислява се по следният начин: 700 лв + 90 лв за всеки киловат над 120. Примерно имаш кола 127 KWDIN и се получава 700 + 7*90=1330 лв.
Имай в предвид че акциза се плаща до 14 дни след въвеждането на колата на територията на страната,след това има глоби и актове.
Трябва да намериш и кой да ти попълни акцизната декларация-не е толкова сложно, но все пак имай в предвид че ще се занимаваш с митничари и ако не си платил акциза няма да можеш да регистрираш автомобила в КАТ.
Надявам се да съм била достатъчно ясна. Ако имаш още някакви въпроси може да питаш, ще помогна стига да мога.
Имай в предвид че акциза се плаща до 14 дни след въвеждането на колата на територията на страната,след това има глоби и актове.
Трябва да намериш и кой да ти попълни акцизната декларация-не е толкова сложно, но все пак имай в предвид че ще се занимаваш с митничари и ако не си платил акциза няма да можеш да регистрираш автомобила в КАТ.
Надявам се да съм била достатъчно ясна. Ако имаш още някакви въпроси може да питаш, ще помогна стига да мога.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Акциз при внос от ЕС страни...?
Мисля, това изчерпва напълно темата
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта