Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот Haralampi » Нед 06 дек 2009 16:57


Необходим ми е преходник с таймер, който се поставя между гнездото на запалката и сътветния ел. уред. Идеята е да изключва вързания уред след определено време, в случай че бъде забравен.... иначе после ще търся някой да ми дава ток...... :roll:

Къде има нещо такова...? Или пък ако някой има друга идея?

Трудно ли е да се върже буксата, така, че да работи само когато колата е на контакт/запалена?
Принципно винаги съм намирал обратното за по-удобно (понеже така си зареждам я телефон, я GPS нощно време в колата, обаче в случая консуматора ще е по-голям и може да стане беля, ако го забравя включен.




petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот petkow » Пон 07 дек 2009 17:07


Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот ivan.karadenizov » Пон 07 дек 2009 17:23


Haralampi написа:Трудно ли е да се върже буксата, така, че да работи само когато колата е на контакт/запалена?
Принципно винаги съм намирал обратното за по-удобно (понеже така си зареждам я телефон, я GPS нощно време в колата, обаче в случая консуматора ще е по-голям и може да стане беля, ако го забравя включен.

За да има напрежение, когато колата е на контакт, може да се сложи едно реле. Т.е. силовата верига се свързва на единия проводник (+напр.) преди "запалката", а оперативната верига (бобината) от контактния ключ за "+ на контакт". Тъй като се прекъсват съществуващи вериги, които би трябвало да са защитени, няма да се налага добавяне на предпазители.
А за да се направи с още по-голяма функционалност може да се сложи едно дупозиционно ключе някъде, с което да се избира "постоянен +" или "+ на контакт", за да може при нужда да се пуска напрежението и при изгасен мотор.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот pas1.8mi » Пон 07 дек 2009 22:05


petkow написа:Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.


Не става!Маханичният се върти от променливо-токово двигателче на 220в!Може да се опита с електронен таймер!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот radotom » Пон 07 дек 2009 23:37


pas1.8mi написа:Може да се опита с електронен таймер!

:да: Само дето обикновено са за промишлени приложения и обикновено са на 24V.
Ще трябва разглабяне и човъркане по напреженията.


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот petkow » Вто 08 дек 2009 20:39


pas1.8mi написа:
petkow написа:Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.


Не става!Маханичният се върти от променливо-токово двигателче на 220в!Може да се опита с електронен таймер!



Съвсем простичък и ефтин - с пружина като от будилник,такъв посочвам.


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот Prodriver » Пет 11 дек 2009 22:29


Колега това мисля,че ще ти свърши работа:
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=844608
Имат магазин на бул."Прага" и може да се поръча.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?

Мнениеот Haralampi » Сря 16 дек 2009 12:14


Интересни идеи, за които благодаря!! :beer

Не ми се иска да ползвам нормално реле (за 220), дори технически да е възможно, тъй като е много голямо и друбо...
Търся нещо елегантно - т.е. наистина нещо като директен преходник от консуматора към буксата.

Това на Conrad е точно това, което търся като функция, ама пусто пак е отделен уред...

А добре - на Шкодата, която също карам, предишния собственик, заедно с изкарването на допълнителна букса под жабката (за навигация), е направил и двете букси да са активни само при контакт и запален двигател...

Това по принцип намирам по-скоро за неудобно, тъй като често оставям я телефон, я навигация да се дозарежда през нощта, но сега вече бих предпочел обратното...

Трудно ли става това? Т.е. от къде и как трябва да се свърже? Трябва ли да се разглабя целия "бар" за целта (конкретно на Г4)? Иначе идеята да е с ключе е много практична, ама не искам да поставям допълнителни бутони по колата - предпочитам оригиналния изчистен вид :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта