Необходим ми е преходник с таймер, който се поставя между гнездото на запалката и сътветния ел. уред. Идеята е да изключва вързания уред след определено време, в случай че бъде забравен.... иначе после ще търся някой да ми дава ток......
Къде има нещо такова...? Или пък ако някой има друга идея?
Трудно ли е да се върже буксата, така, че да работи само когато колата е на контакт/запалена?
Принципно винаги съм намирал обратното за по-удобно (понеже така си зареждам я телефон, я GPS нощно време в колата, обаче в случая консуматора ще е по-голям и може да стане беля, ако го забравя включен.
Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.
- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
Haralampi написа:Трудно ли е да се върже буксата, така, че да работи само когато колата е на контакт/запалена?
Принципно винаги съм намирал обратното за по-удобно (понеже така си зареждам я телефон, я GPS нощно време в колата, обаче в случая консуматора ще е по-голям и може да стане беля, ако го забравя включен.
За да има напрежение, когато колата е на контакт, може да се сложи едно реле. Т.е. силовата верига се свързва на единия проводник (+напр.) преди "запалката", а оперативната верига (бобината) от контактния ключ за "+ на контакт". Тъй като се прекъсват съществуващи вериги, които би трябвало да са защитени, няма да се налага добавяне на предпазители.
А за да се направи с още по-голяма функционалност може да се сложи едно дупозиционно ключе някъде, с което да се избира "постоянен +" или "+ на контакт", за да може при нужда да се пуска напрежението и при изгасен мотор.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
petkow написа:Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.
Не става!Маханичният се върти от променливо-токово двигателче на 220в!Може да се опита с електронен таймер!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
pas1.8mi написа:Може да се опита с електронен таймер!
Само дето обикновено са за промишлени приложения и обикновено са на 24V.
Ще трябва разглабяне и човъркане по напреженията.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
pas1.8mi написа:petkow написа:Здрасти колега!
Като идея - ползвай механичен таймер за 220в каквито се продават.Ще иска само съответни куплунзи и сръчни ръце.
Не става!Маханичният се върти от променливо-токово двигателче на 220в!Може да се опита с електронен таймер!
Съвсем простичък и ефтин - с пружина като от будилник,такъв посочвам.
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
Колега това мисля,че ще ти свърши работа:
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=844608
Имат магазин на бул."Прага" и може да се поръча.
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=844608
Имат магазин на бул."Прага" и може да се поръча.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Преходник на запалката с таймер? Някой да е виждал?
Интересни идеи, за които благодаря!!
Не ми се иска да ползвам нормално реле (за 220), дори технически да е възможно, тъй като е много голямо и друбо...
Търся нещо елегантно - т.е. наистина нещо като директен преходник от консуматора към буксата.
Това на Conrad е точно това, което търся като функция, ама пусто пак е отделен уред...
А добре - на Шкодата, която също карам, предишния собственик, заедно с изкарването на допълнителна букса под жабката (за навигация), е направил и двете букси да са активни само при контакт и запален двигател...
Това по принцип намирам по-скоро за неудобно, тъй като често оставям я телефон, я навигация да се дозарежда през нощта, но сега вече бих предпочел обратното...
Трудно ли става това? Т.е. от къде и как трябва да се свърже? Трябва ли да се разглабя целия "бар" за целта (конкретно на Г4)? Иначе идеята да е с ключе е много практична, ама не искам да поставям допълнителни бутони по колата - предпочитам оригиналния изчистен вид
Не ми се иска да ползвам нормално реле (за 220), дори технически да е възможно, тъй като е много голямо и друбо...
Търся нещо елегантно - т.е. наистина нещо като директен преходник от консуматора към буксата.
Това на Conrad е точно това, което търся като функция, ама пусто пак е отделен уред...
А добре - на Шкодата, която също карам, предишния собственик, заедно с изкарването на допълнителна букса под жабката (за навигация), е направил и двете букси да са активни само при контакт и запален двигател...
Това по принцип намирам по-скоро за неудобно, тъй като често оставям я телефон, я навигация да се дозарежда през нощта, но сега вече бих предпочел обратното...
Трудно ли става това? Т.е. от къде и как трябва да се свърже? Трябва ли да се разглабя целия "бар" за целта (конкретно на Г4)? Иначе идеята да е с ключе е много практична, ама не искам да поставям допълнителни бутони по колата - предпочитам оригиналния изчистен вид
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта