Здравейте,
До сега всичко което съм търсил го е имало на готово в форума, та рядко ми се е налагало да отварям теми.
По причона, че семейството се разрастна трябва да се купува нещо по-голямо(голфа не стига),
та за това моля за съвет хора които имат наблюдение относно този автомобил. Спрял съм се на дизел около 2002-2003г, финансово около 12-13 000 (+/- 1к). Колата ще е семейна така че не се търсят коне а надежност - какво точно трябва да гледам - какъв двигател бихте препоръчали 2.0, 2.2 , някои специфични дефекти на модела ?
Благодаря предварително за вниманието.
П.С.
Гледах и в опел форума , но там темата която ме интересува е от 2007 (не е актуална) а и има някакъв проблем с регистрирането, та не мога да пуна и ново запитване.
Молба за съвет - Опел Зафира
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=61396
Тук има малко мнения за Зафира и само ще допълня, че на комшията му разбиха колата и му гепиха компа
Тук има малко мнения за Зафира и само ще допълня, че на комшията му разбиха колата и му гепиха компа
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Комбо 2007 г- 1,3 CDTI - 61 240km /т.e. след 5 смени на масло - смяна на турбо и ЕГР клапан само 1875 лв/. Няма да се плашиш имаш още 4 смени на маслото до смяна на турбо .
Яде накладки предни на 30 000км, задни амортисьори аут на 52 000 км.Люпи се боят по таблото и лайстната на плъзгащата врата в участък дето няма нищо да се трие. Електрическо серво на волана хлопа още като беше на 20 000 км сега чука яко / не е долу по щангите , а се чува ясно в самата рейка.
Моторите CDTI са на Фиат . Горивен филтър е в двигателното , ама за какъв чеп е пластмасов и се развива със спец .ключ / става и с бг метод. Има 1 О пръстен дето се сменя всеки път , ама много гадно се поставя- все изпада като се завива капака. Ако не уплътни тече нафта и плеска в двигателното.Смяна на крушка на ляв фар е по-трудно от на Алфа 155 . радиатора се държи къ купето на 2 тенекийки дето се гънат с поглед и ако ги подпреш на бордюр или ти се завре 1 куче - радиатора теква от отворени скоби на легените. Задни лагери още от 10 000 км се чуват , щатни гуми на 35000км предни са галош.
Ел. регулирането на фаровете от незнайна причина само се регулира на най- ниско положение - с копчето регулираш на най-високо положение и без да се пипа след 1 ден е на най-ниско положение
Има ръжда вече по тавана , говорител в предна дясна врата даде фира вече, вентилатора за парното вече скърца и просвирва дразнещо. Уж ангренажа е с верига, ама веригата се сменала на 100 000 км . Ами за къв чеп е тогава с верига ?? засега толкова.
Зефирата е от същия дол дренки.
Бях пуснал 1 тема - дали няма да спрат най-после производството на Опели.
с 3 думи : " да ти т.. м Опела"
Яде накладки предни на 30 000км, задни амортисьори аут на 52 000 км.Люпи се боят по таблото и лайстната на плъзгащата врата в участък дето няма нищо да се трие. Електрическо серво на волана хлопа още като беше на 20 000 км сега чука яко / не е долу по щангите , а се чува ясно в самата рейка.
Моторите CDTI са на Фиат . Горивен филтър е в двигателното , ама за какъв чеп е пластмасов и се развива със спец .ключ / става и с бг метод. Има 1 О пръстен дето се сменя всеки път , ама много гадно се поставя- все изпада като се завива капака. Ако не уплътни тече нафта и плеска в двигателното.Смяна на крушка на ляв фар е по-трудно от на Алфа 155 . радиатора се държи къ купето на 2 тенекийки дето се гънат с поглед и ако ги подпреш на бордюр или ти се завре 1 куче - радиатора теква от отворени скоби на легените. Задни лагери още от 10 000 км се чуват , щатни гуми на 35000км предни са галош.
Ел. регулирането на фаровете от незнайна причина само се регулира на най- ниско положение - с копчето регулираш на най-високо положение и без да се пипа след 1 ден е на най-ниско положение
Има ръжда вече по тавана , говорител в предна дясна врата даде фира вече, вентилатора за парното вече скърца и просвирва дразнещо. Уж ангренажа е с верига, ама веригата се сменала на 100 000 км . Ами за къв чеп е тогава с верига ?? засега толкова.
Зефирата е от същия дол дренки.
Бях пуснал 1 тема - дали няма да спрат най-после производството на Опели.
с 3 думи : " да ти т.. м Опела"
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Крис, колегата пита за Зафира 2002-2003 г., а тогава още не се слагаха CDTI на Зафирите Някой DTL или DTi ще си намери от тези години. Лично за мен старата Зафира е по-добра от новата по някои неща (дизайна и визията са ясни) . Вътре таблото не се разтропва толкова лесно, вярно не е така хубаво подредено даже да не казвам, че е малко дървено като при Астрите. Видимостта си е кофти, особено лявата греда разказва играта... При някои леви завои имаш буквално нулева видимост. Аз поне не съм усещал така подчертаното "изхвърляне" на задницата в завой както при новия модел. 5-степенната скоростна кутия в ниските предавки е май по-добра от 6-степенната.
За конете така или иначе ще трябва да се гледа, малките двигатели са си направо мъртъвци, особено при пълна кола... За избора и какво да се гледа точно не знам... Чувал съм, че доста са ги ползвали като таксита в Италия, така че хубаво оглеждай.
За конете така или иначе ще трябва да се гледа, малките двигатели са си направо мъртъвци, особено при пълна кола... За избора и какво да се гледа точно не знам... Чувал съм, че доста са ги ползвали като таксита в Италия, така че хубаво оглеждай.
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Благодаря за мненията.
Спрял съм се на зафира защото известно време съм карал служебна такава (много отдавна - 2001-2002), но за съжаление я познавам от гледна точка на потребителя, имаше си хора които отговаряха за поддръжката. А иначе като комфорт ме устройва идеално.
Спрял съм се на зафира защото известно време съм карал служебна такава (много отдавна - 2001-2002), но за съжаление я познавам от гледна точка на потребителя, имаше си хора които отговаряха за поддръжката. А иначе като комфорт ме устройва идеално.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Привет колега.
Обади ми се когато можеш-имам богат опит с този модел на Опел-сега карам новата Зафира...
Ще ти обясня кое как е,какво е важно при тази кола и тн.
Имам наблюдения и върху бензиновите и върху дизеловите мотори с който се произвежда Зафира.
0889 11 08 83-Сашо
Обади ми се когато можеш-имам богат опит с този модел на Опел-сега карам новата Зафира...
Ще ти обясня кое как е,какво е важно при тази кола и тн.
Имам наблюдения и върху бензиновите и върху дизеловите мотори с който се произвежда Зафира.
0889 11 08 83-Сашо
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
а замислял ли си се за VW caddy http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/caddy/
или за sharan http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/sharan/
има ги в 7 местен вариант
а относно опел ми харесва опел sintra
или за sharan http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/sharan/
има ги в 7 местен вариант
а относно опел ми харесва опел sintra
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
moimoimoi написа:а замислял ли си се за VW caddy http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/caddy/
или за sharan http://catalog.auto.ru/catalog/cars/volkswagen/sharan/
има ги в 7 местен вариант
а относно опел ми харесва опел sintra
Шарана е тъкмо за нашите пътища с тия носачи консуматив. Иначе останалото е добре по него .
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Опел Синтра се произвежда главно за износ-за САЩ и тн.
Доста от частите са скъпи и трудни за намиране.
Доста от частите са скъпи и трудни за намиране.
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
неееееееееееее
за Синтрата забравииииии
главина 500лв
части няма
главата в стената 100%
за Синтрата забравииииии
главина 500лв
части няма
главата в стената 100%
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16285
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
зафирата-голям и просторен ван, гледаш света отвисоко
по електрониката са скъпи частите, по окачването не чак толкова
аз имам впечатления от Зафира Б 1,9 фиатаджийския дизел, който май е по-различен от 1,9 ДТЛ
за 120 коня и 6 скорстна кутия, набира зверски добре, среден разход от смесен пробег е 7/100, а е голям автомобил
в Италия обаче съм виждал таксита такива зафири от първата генерация...
по електрониката са скъпи частите, по окачването не чак толкова
аз имам впечатления от Зафира Б 1,9 фиатаджийския дизел, който май е по-различен от 1,9 ДТЛ
за 120 коня и 6 скорстна кутия, набира зверски добре, среден разход от смесен пробег е 7/100, а е голям автомобил
в Италия обаче съм виждал таксита такива зафири от първата генерация...
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Dead man: благодаря за предложената помощ - ще звънна до края на седмицата, ако е удобно , че сега малкия пак е болен и търчим по болниците
moimoimoi: Спрял съм се на зафирата поради финансови прочини. Съмнявам се VW за тези пари и тази година (около 2003) да намеря. Срам ме е да кажа но първият вариант беше рено Сценик
А относно ремонтите - ясно е, че като пари няма да са колкото на голфа, но пък човек си плаща за кефа Както писах спрял съм се на зафира поради финансови причини - ако намеря читава кола за тези пари ми остават още 1.5-2к за минаване през читав сервиз. Не съм привърженик на идеята да се изсипят всички пари за нещо добро и след това да се занемари, защото не са останали финанси ...
moimoimoi: Спрял съм се на зафирата поради финансови прочини. Съмнявам се VW за тези пари и тази година (около 2003) да намеря. Срам ме е да кажа но първият вариант беше рено Сценик
А относно ремонтите - ясно е, че като пари няма да са колкото на голфа, но пък човек си плаща за кефа Както писах спрял съм се на зафира поради финансови причини - ако намеря читава кола за тези пари ми остават още 1.5-2к за минаване през читав сервиз. Не съм привърженик на идеята да се изсипят всички пари за нещо добро и след това да се занемари, защото не са останали финанси ...
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
карам Зафира 2007г. 1.6 мотор. Градски разход - 8-9.5л., извънградско 7-8л/100км. До 3000-3500 оборота ама ХИЧ не върви тоя мотор на това купе /ако пуснеш климатика само гледай какво става /, но след 3500 колата тръгва доста добре като за 1.6 на това голямо купе. Возията е добра за мен, спирачките са супер. На 30000 се смениха кормилни накрайници, в момента колата е в София Ауто за 60000км обслужване и е възможно да бъде сменен и съединител, защото се появи едно много кофти тресене при потегляне а също и буксуване на съединителя. Като маневреност за мен този автомобил е доста зле.
Надявам се да съм бил полезен.
BR
Надявам се да съм бил полезен.
BR
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Аз карам Зафира 2008 година с единствения тогава за България 2.2 16V-150 коян и 6 ръчни скорости.
Колата е с 18ки джанти,225/40/18,кара се само с 100 октана от Шел-градско около 13,5 без и 14 и малко с климатик,извън-до 90 км/ч-5.8 без,6.2 с климатик,до 130-7,6-7,9 на сто.
Няма проблеми да се кара и над 130,разхода е пак приемлив,но колата е адски нестабилна при бързо сменяне на посоката на движение,ако си с 16ките стандартни за модела с гуми 205/55/16.Трябват и поне 17 и нагоре цола джанти.
Возията е доста стегната,спирачките коват много,а и имам тракшън контрол и система против пробуксуване-идеални са за зимата.
Малко е кофти паркирането на заден-моята е с парктроник,но и той доста рано се включва...
Климатроникът е адски слаб за купето на Зафирата....
Ако мога с друго да съм ти полезен-питай смело-ще помагам....
Колата е с 18ки джанти,225/40/18,кара се само с 100 октана от Шел-градско около 13,5 без и 14 и малко с климатик,извън-до 90 км/ч-5.8 без,6.2 с климатик,до 130-7,6-7,9 на сто.
Няма проблеми да се кара и над 130,разхода е пак приемлив,но колата е адски нестабилна при бързо сменяне на посоката на движение,ако си с 16ките стандартни за модела с гуми 205/55/16.Трябват и поне 17 и нагоре цола джанти.
Возията е доста стегната,спирачките коват много,а и имам тракшън контрол и система против пробуксуване-идеални са за зимата.
Малко е кофти паркирането на заден-моята е с парктроник,но и той доста рано се включва...
Климатроникът е адски слаб за купето на Зафирата....
Ако мога с друго да съм ти полезен-питай смело-ще помагам....
Re: Молба за съвет - Опел Зафира
Блгодаря за съветите на колегите, но за съжаление копуването на нова кола second hand ще се отложи за зa по късен период, по семейни причини
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 229 госта