Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Чет 27 Ное 2014 20:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума


Изображение
Крушки H1 Крушки H4 Крушки H7



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 9:54 
Offline

Регистриран на: 20.08.2009
Мнения: 44
Местожителство: Кърджали
Здравейте, знам че не е най-доброто място да питам за опел тук но фен сайта на опел е нещо багнат немога да се регистрирам там. Сега към въпроса. Наскоро реших да си копувам нова кола реших да е ван разгледах по мобилето и много ми хареса Опел Зафира но аз търся задължително дизел. Та искам да ви попитам някой знае ли нещо за тези коли дезелите сполучливи ли са им или не сабирам всякаква информация. Ако некой има идея как мога да се регистрирам в форума на Опел нека ми пише също. Благодаря предварително.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 10:02 
Offline
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 15106
Местожителство: София
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: X12SZ
местя в правилния раздел
имаше тема за Зафира преди време потърси я


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 12:02 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.07.2007
Мнения: 230
Местожителство: София
Еми бате,измисляш си има и парола и се регистрираш и да имаш предвид че там думата ръжда е спам и при употребата и, има солидни наказания.
Двулитровия дизел е на Исузу,нали са част от GM,и както се сешташ е японски,следователно е здрав и върви прилично(на астра),ама ако трябва да праиш нещо частите са леко скъпи. На аверчето с астрата за която ти говоря му замина нафтова помпа и са се видя в чудо.Абе обобщено бензинките на опел са по-добри-имам лични впечатления-здрави и евтинки и се газифицират идеално....


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 12:29 
Offline
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 15106
Местожителство: София
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: X12SZ
дизела не е на исузу поне при зафира б
освен това в опел форума има теми, регистрацията е безплатна и не съм чул да не работи форума


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 14:26 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.09.2007
Мнения: 727
Местожителство: София
Имам двама приятели с дизелови Зафири и са доста доволни. И двамата имаха проблеми с клапаните на турбото, но всъщност кой ли няма :wink: Както при повечето Опели окачването не е извратено. Вози добре. Частите не са супер скъпи....
Общо взето, за класа си, са съвсем приличен избор.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 14:34 
Offline
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 15106
Местожителство: София
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: X12SZ
значи Зафира Б-2005 г. на 155 000 реални-1,9 ЦДТИ

на 140 000- ЕГР клапан-нов-380 лева
дискове предни са за смяна, доста голямо износване-цени каквито намериш
другото е поддръжка-ремъци, филтри, масло, накладки
катализатора още не се е обадил
по окачването нищо
колата е карана само в БГ и купувана от Булвария чисто нова

п.с. апропо за 1900 кубика има 3 дизелови мотора
90 к.с.
122 к.с.
и един 13....????
има автомати има и с ръчни 5 степенни и 6 степенни. 6 е голяма благина разхода на извънградско с клима пада под 5/100
апропо аз до морето и обратно по борд компютър изхарчих 5,2 /100 с клима
но караха като баба, повече от 130-40 не съм вдигал


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 17:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26.06.2007
Мнения: 1084
Местожителство: Варна
Автомобил: Peugeot 407 SW
Двигател: 2.0 HDI 2006
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=151905

В тази тема има доста писано и за двата модела Зафира.
Дизеловата е препоръчително да е 6 скорости, както каза колегата. Разходът е много относителен... При нормално каране е нисък, при бързо каране е висок. Имал съм случай, за съжаление, когато ми се наложи да направя доста скоростна междуградска отсечка и при каране през повечето време с доста висока скорост даде разход около 9/100.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 20:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 06.02.2005
Мнения: 8835
Местожителство: Варна
Автомобил: VW Sharan
Двигател: ADY_DBU_LPG 1998
Pichaga написа:
значи Зафира Б-2005 г. на 155 000 реални-1,9 ЦДТИ

на 140 000- ЕГР клапан-нов-380 лева

Мчи на 1,3 CDTI и EGR клапан и турбо са консуматив - на 4-5 смяна на мсло / на 62243 км скъсана ос на турбината и ново турбо и клапан за 1875 лв. :shock .
На 66 000 км предни ндискове имат вече ръб 1 мм , а накладки се сменят на 30 000 км с меки. Гаден пластмасов филтър на горивото с още по гаден О пръстен дето все изпада при монтаж. Ходова част засега бива , но задните лагери са с повишен шум още от 10 000 км. Радиатора се държи на 2 тенекийки отдолу които се огъват лесно и в рзултат се разхлабва долната скоба на пластмасовия леген. радиатора става лейка.Колкото и да е невероятно има ръжда на 2 места на покрива . В купето
евтина пластмаса, боята на решетките се бели, гуменият бутон в ляво на волана за клаксона вече е с дупка.
Иначе CDTI то е бързак , макар и въшльо 1,3 на завоите на Сл.бряг по нагорнище не се дава и na ML i Tuareg и с 2-3 пъти по-големи мотори. mhihi .
На магистрала с 140-150 и много багаж разход 7,6-7,8 Явно високата продължителна скорост лапа доста гориво. По пресечен път с много завои -Варна Бургас и обратно с доста гонене и багаж около 6,5 - 6,8 л/100 в зависимост от натоварването на пътя.
Забравих - на завои и вятър и около 120 км/ч си почти готов за лупинг. 120 те е много критична , съвсем малко да падне скоростта/10км/и става по-стабилна.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 21:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 26.06.2007
Мнения: 1084
Местожителство: Варна
Автомобил: Peugeot 407 SW
Двигател: 2.0 HDI 2006
Изхвърлянето в завоите го прави най-вече новото поколение. При стария модел Зафира А пак го има, но определено не е така изразено. Скоростта честно казано не е особено важна :) Почти винаги го прави при по-висока скорост и рязко влизане в завоя. Свиква се ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Чет 20 Авг 2009 22:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13.03.2007
Мнения: 341
Местожителство: София
И аз да споделя мнение. Карам служебна Зафира А 2.2 ДТИ 125 коня.

Като цяло доста добре върви за купето и двигателя. Има много добра динамина и разхода е приличен. Но:
- На 50 000 км се скапа климатроника. Смени се почти всичко за да се оправи;
- На 60 000 км няколко пъти влиза в сервизен режим и се оказа ЕГР - трябваше да се смени с нов - 350 лв.
- В момента е на 65 000 км и волана се прокъса, една пластмаса от таблото се разкачи самичка;

Не е лоша за служебна. За лична не бих си я купил.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Пет 21 Авг 2009 8:59 
Offline
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 15106
Местожителство: София
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: X12SZ
начи зафира Б са оправени проблемите с евтинийките по салона, скъсани волани и т.н., проблема е че зафира А има прилични по 10 000 лв примерно, докато за Б за бая скъпи все още...Крис, 1,3 ЦДТИ на корса ли е?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Пет 21 Авг 2009 9:24 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07.03.2008
Мнения: 2472
Местожителство: Сенник/Севлиево
Автомобил: MAZDA 626 GF 2000
Двигател: 1.8 DOHC 16V 101hp.
Teя Опелски мотори (дизеловите) нали ги монтират и в Сааб 9-3,май са доволни хората особенно от големия дизел 2.2ДТИ 125к.с. във Сааб форума колегите казват че и от Опел не могат да се начудят как са направили толкова добър мотор :lol: :lol:
Аз лично не бих заложил на Опел!
Успех :D


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Пет 21 Авг 2009 10:44 
Offline
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 15106
Местожителство: София
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: X12SZ
[QUOTE=ksi1;1274]ОТ АВТОПАЗАРНеотдавна от Opel обявиха официално промяна в производствената си политика. Според нея германската компания отстъпва от пазара на "бюдженти" возила, където трябва да се настани Chevrolet. Евтината южнокорейска продукция на General Motors позволява на рюселсхаймските инженери да концентрират вниманието си върху качеството, като цената остава на втори план. За някои неспециалисти това решение вероятно представлява новина. По-запознатите с развитието на Opel през последните пет-шест години обаче надали ще намерят сензацията. Имено от толкова време се наблюдава сериозен скок в качеството и надеждността на автомобилите от Рюселсхайм, а първият предвестник на тази тедненция се появи на пазара още през 1999 г.

Малко модели на Opel са изненадвали толкова приятно специалисти и собственици, както Zafira. Немският миниван, построен на технологичната база на Astra, имаше нелеката задача да се изправи срещу едноличния лидер в класа Renault Megane Scenic и още дузина новоизлюпени конкуренти на други производители, които искаха своя дял от главоломно разрастващата се пазарна ниша. Надали и най-смелите оптимисти в Рюселсхайм обаче са били приготвени за толкова шумен успех. Отличното качестно на изработката, дизайнът на Porsche, богатата гама от модификации и не на последно място фактът, че при появата си Zafira бе единственият подобен автомобил със седем места, превърнаха модела в бестселър. Седем години след дебюта си и близо две след представянето на второто пколение германският ван се радва на не по-малко търсене на вторичния пазар. Въпреки ласкавите отзиви на специалистите и хвалбите на собствениците обаче, както всеки употребяван автомобил Zafira не бива да се купува на сляпо. Рюселсхаймският семеен приятел има малко на брой недостатъци, но потенциалният купувач трябва да знае за тях.

Наред с очевидните предимства, които седемместната

каросерия

предоставя по силата на българското данъчно законодателство, Zafira печели точки и с непознато до този момент за Opel качество на изработката. Антикорозионната защита на купето заслужава само похвали. Единствено ауспухната система напомня за някогашните проблеми на рюселсхаймската продукция с ръждата. Проблемът обаче се дължи до голяма степен на особеностите на експлоатацията в градски условия, където изминаваните разстояния са прекалено къси за достигане на нормална работна температура. Това води до невъзможност за изпаряване на натрупания в гърнетата конденз.

Твърде малко може да се желае от качеството на интериора. Zafira посреща водача и пътниците с типично тевтонска функционалност. Материалите може и да не изглеждат особено престижни в очите на по-претенциозните купувачи, но са подбрани и сглобени така, че появата на паразитни шумове в

салона

е много рядко явление. Ергономията също заслужава висока оценка, особено по адрес на лекотата, с която се трансформира интериорът. Характерната неувереност при маневриране, която поражда всеки еднообемен автомобил, се парира до голяма степен от триъгълните прозорчета пред предните врати. Челното стъкло е с огромна площ, но дори в най-големия пек салонът не се превръща в сауна заради специалната технология, с която се нанася микроскопичен слой сребърно покритие. То намалява въздействието на слънчевите лъчи.

В петместен вариант вместимостта на багажника достига 490 литра, които могат да се увеличат на 640 в случай, че средният ред седалки се издърпа напред. Ако пък всчки кресла се сгънат, обемът нараства на огромнте 1700 л, като габаритите на товарното пространство позволяват превозването на предмети с дължина до 2.8 метра.

Притеснения не бива да има и за безопасността. Още от началото на производството в серийното оборудване на Zafira са включени четири еърбега и ABS, а от януари 2002-ра срещу допълнително заплащане се монтира електронна стабилизираща система, с която до този момент се оборудват само по-скъпите модификации. При удар пък подглавниците, с които са оборудвани всички седалки на модела, "подпират" тила на пасажера със същата сила, която тялото му оказва на облегалката.Предполага се, че в класа на многофункционалните компактни автомобили водеща роля играе практичността, а не динамиката. Инженерите на Opel обаче са подходили доста различно при проектирането на Zafira. Германският миниван не само разполага с пребогат избор от

моторизации

а и няма конкуренция по отношене на скоростните качества. Единствено някои компактни японски миниванове, предназначени само за вътрешния пазар, разполагат с модификация, аналогична на OPC и нейните 192/200 к.с. Разбира се, масовият потребител едва ли би се изкушил сериозно от такъв еднообемен болид. Разнообразието от други възможности обаче е не по-малко впечатляващо. Общо три други бензинови и два дизелови двигателя задоволяват практически всеки вкус и изисквания, като дори базовият мотор с ходов обем 1.6 литра и мощност 100 к.с. се справя безпроблемно със Zafira. Въпреки това балансът между натоварване, динамични характеристики и икономичност е на страната на по-големия 1.8-литров двигател със 115 или 125 к.с. На онези пък, които не желаят да правят компромиси с факта, че управляват седемместен ван, ще допадне най-вече 2.2-литпровата модификация със солиден табун от близо 150 коня.Съвсем в духа на модата от последните години, Opel бръща сериозно внимание на дизеловите двигатели. Потенциалните собственици на Zafira могат да избират между 2.0- и 2.2-литров турбоагрегат с директно впръскване на горивото и мощност 82/100 и 125 к.с.

Механичната здравина на всеки от изброените двигатели не дава поводи за критики. Проблемите, с които са се сблъсквали по-голяма част от оплакалите се собственици, са резултат от повреди по спомагателните възли и агрегати. Така например, през първите месеци от производството са отчетени неизправности на електронния блок, командващ работата на бензиновите мотори. Opel отстранява дефектите в рамките на гаранционния срок. Пак от началото на продажбите датират и някои повреди на изпускателния колектор при двигателите с обем 1.6 и 1.8 литра. Те са засегнати най-тежко и от евентуално скъсване на ангренажен ремък, макар че вината в случая носи само собственика.

Дизеловите агрегати, монтирани на Zafirа, са известни с завишения разход на масло, заради който понякога при недоглеждане могат да възникнат доста сериозни проблеми. Липсата на достатъчно смазочна течност засяга най-остро по-малкия двулитров двигател, при който понякога се стига до тежки механични повреди. През октомври 2000 г. Opel привиква собственици на същата модификация в сервизите за безплатна смяна на проблемни скоби в турбокомпресора. Добре би било потенциалният купувач да се поинтересува дали са подменени и това е отбелязано в сервизната книжка на колата.

Повече на брой и по-чести са повредите, обусловени от усложнената конструкция на Zafira. Както при почти всеки съвременен автомобил, електрониката взема своя дан. Капризите й понякога създават грижи с антиблокиращата система, моторния мениджмънт или светлините. В Opel полагат доста грижи да подобрят надеждността й и оптимизират електрическите системи почти до края на производството през 2005 г. Мераклиите на коли от първите години обаче трябва да бъдат готови да посрещат евентуални проблеми със стереото от модел NCDR 110 с навигационна система и постоянно горящите заради претоварване крушки на фаровете. В общи линии обаче повечето повреди могат да минат в графата "бели кахъри".

Подобно на други возила от този клас, ходовата част на Zafira понася сериозни натоварвания заради комбинацията от разположен отпред двигател, висока маса и предно предаване. Практиката обаче показва, че при по-щадящо отношение животът на окачването дори надхвърля средната продължителност. Предстоящите поправки могат да се познаят по протеклите амортисьори, които сдават багажа първи.

Много специалисти и собственици сочат Zafira за най-добрия Opel, правен някога. В такова твърдение има доста голяма доза истина. Симпатичният миниван съчетава качества, които го превръщат в един от най-търсените многофункционални модели изобщо. Покупката му има и инвестиционна тежест - този автомобил винаги може да се продаде на добра цена.
Справка за модела
Opel Zafira (T3000)
История
Януари 1999 Оpel представя Zafira, седемместен миниван на базата на Astra. За задвижване се предлагат два бензинови двигателя с обем 1.6 и 1.8 литра и мощност 100 и 115 к.с. Серийното оборудване включва четири еърбега и антиблокираща система на спирачките.
Юли 1999 Започва монтирането на двулитров турбодизел с директно впръскване с мощност 82 к.с.
Юни 2000 1.8-литров двигател със 125 к.с. замества стария със същата кубатура (115 к.с.). Дебютира модификацията с 2.2-литров безнинов мотор (147к.с.).
Януари 2001 Започват продажбите на версията 2.2 DTi с мощност 125 к.с.
Октомври 2001 Дебютира топмодификацията OPC с двулитров турбомотор и 192 к.с.
Ноември 2002 Моделът е модернизиран. Версията ОРС получава 200 к.с.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) 2 900 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 765 EUR
Динамо 390 EUR
Стартер 295 EUR
Водна помпа 200 EUR[/QUOTE]


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Пет 21 Авг 2009 12:39 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.09.2007
Мнения: 727
Местожителство: София
Извинете за ОФ-а, но не се сдържах. Пичът след като не може да се регистрира в опеловия форум дали е намерил преместената тема, че да прочете какво му пишем :mrgreen:


Последна промяна от Pichaga на Пет 21 Авг 2009 12:47, променена общо 1 път
получава ЛС, че темата ме е преместена и с новия адрес.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Въпрос за Опел Зафира. Публикувано на: Пет 21 Авг 2009 23:07 
Offline

Регистриран на: 20.08.2009
Мнения: 44
Местожителство: Кърджали
Благодаря много за отговорите ако някой има да допълни нещо моля да го напише.

golf rlZZZ написа:
Еми бате,измисляш си има и парола и се регистрираш и да имаш предвид че там думата ръжда е спам и при употребата и, има солидни наказания.


"golf rlZZZ" моля когато не си проверил дали работи форума на опел да не говориш много!!!

Ако може да ми кажете точно този дизел на исузо ако може? Смисъл аз до колкото се сештам той е 2.0DTI но не съм много сигорен. И моля ако някой има наблюдения върху този двигател на исузо да пише също.


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BoBsAnN, gelepz, jordan17772, Kartala, Mihailov78, petar_a, stoyan0304, todosz, Vantage и 44 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design