верига или ремък?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

верига или ремък?

Мнениеот Luper » Пон 28 сеп 2009 21:36


здравейте колеги и колежки,
да ви запитам кое е по-добре - двигател с верига или ангренажен ремък?
и тъй като техническите ми познания в тая област клонят към абсолютната нула, може ли някой да каже предимствата и недостатъците и на двете :)




Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: верига или ремък?

Мнениеот Бързият » Пон 28 сеп 2009 21:40


Верига , но са сравнително малко на фона на тези с ремъците .
И са по шумни .


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот Dead man » Пон 28 сеп 2009 22:00


Верига... :deal


Потребителски аватар
nikolai_1
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: верига или ремък?

Мнениеот nikolai_1 » Пон 28 сеп 2009 23:11


Верига му е майката ама както каза колегата почти ги няма.Незнайно защо ги слагат на големи автомобили (мерцедес и БМВ)


Потребителски аватар
A_state_of_trance
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 1:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот A_state_of_trance » Пон 28 сеп 2009 23:29


nikolai_1 написа:Верига му е майката ама както каза колегата почти ги няма.Незнайно защо ги слагат на големи автомобили (мерцедес и БМВ)

И на Жигула.По-специално знам за модела който е прозиведен в прехода на смяната на името от Жигули на Лада.Модела е Lada 21013.Мился, че и и по-ранните са с верига.


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот Luciano » Пон 28 сеп 2009 23:38


Майка ми има една Тойота Корола (2003г я купиха) 1.4 мотор мисля беше с верига. Ако този мотор е шумен представям си ако е с ремък - няма да се чува.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: верига или ремък?

Мнениеот morfei1 » Пон 28 сеп 2009 23:42


Както се бе изказал един колега от Ауди форума ...."ремъкът превръща двигателя в консуматив".


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: верига или ремък?

Мнениеот shockhead » Пон 28 сеп 2009 23:53


Аз съм за верига с двете ръце. За съжаление този тип предаване на въртеливото движение от коляновия към разпределителния вал вече целенасочено се изпраща в архива от автомобилната индустрия. Защо ли?
Ами живота на една качествена верига е от 20 до 25 години ако си по претенциозен и те дразни тракането след това.Ако ли не може да издържи още 10-тина години. Какво би правила тази индустрия ако влизахме в сервиз за смяна на консумативи веднъж на 20 години. Нали трябва да се продават и резервни части, иначе няма пари за заплати.
Ремъкът е безшумен - да, но защо просто не поставят веригата в обезшумяващ корпус.
Ремъците колкото и да са качествени са каучук и то не естествен, а бутадиен-стиролов.Абсолютна имитация(химично съдържание) на естествения, добиван от кората на дървото Хивея, но науката не може да каже защо синтетичния отстъпва в пъти по якост, износоустойчивост и ред други показатели. Аз съм инженер в областта на полимерите (пластмаси и каучуци). Имах възможност да дискутирам по тази тема с професори в областта - и те нямат отговор.Отговора е от типа: В естествения каучук има още ензими и белтъчни вещества с неустановен точен състав, което по същество значи "Ами и аз незнам". Разбира се на тема полимери мога да пиша доста, но да не отклонявам темата.Между другото по качествените гумени изделия, включително автомобилни гуми, просто са с по-голямо процентно съдържание на естествен каучук, а не са резултат на извънземни "американски" технологии.
И така полимерите са по здрави от металите, но стареят значително по-бързо особено изложени на топлина и UV лъчение. Разбира се има вещества, които се добавят към тях за да забавят процеса. Все едно застаряваща жена - до 40-45 години грима помага, а после..... За разлика от каучука метала е много по издръжлив на високите температури в двигателя.
Извода: Каучуковите консумативи са добре планиран разход за потребителя. При производството им се задава периода на подмяна. Така производителя по продадените коли и средния пробег на година (статистика) прави сметка колко ремъка да произведе дъщерната му компания.
Ако някой от Вас е карал стара източноевропейска кола да каже има ли задаени километри, след които да се подмени веригата. А когато си купувате колело планирате ли смяна на верига??????
За производителите на автомобили ние сме "касичка". Това е валидно и за всички останали консумативи по колите и битовата техника. Аз съм убеден, че е възможно създаването на автомобил, по който да няма обслужване поне 20 години, но той никога няма да бъде произведен, въпреки че автомобилните гиганти имат знанията за това. Тази индустрия движи икономики.
Имам приятел, който работи за известна фирма в Германия (избяга преди години) и при въпроса ми какво точно работи в тази компания, след дълго убеждаване от моя страна и упорство от негова сподели, като ме помоли да не се смея. Един от артикулите, които произвежда тази фирма е кафемелачки.Моят приятел се занимава с изчисления за осигуряване на слабост на прибора в областта на бутончето, което се натиска след затваряне на капачето. Онова малко чопче, което служи за блокировка ако не сме затворили да не си нарежем пръстите.Той казва така: Трябва тази машинка да носи още доходи след продажбата и.Ако обаче след 2 години изгори мотора се злепоставя компанията, а кой ще обърне внимание на някаква си малка пластмасова част. Човек си казва: Яки машини прави тази компания. Е имат една слаба част там едно бутонче и още 1-2 дребни неща.
Сега малко личен опит:
Преди 5 години мой приятел започна частен бизнес. Няма да влизам в подробности, но произвеждаше инсталации за нещо си. За управлението им трябваше електроника и ел.табло.Като за прохождане на бизнеса помоли мен да изпълня тази част от инсталацията, за да излезе по-евтино.Тогава и двамата бяхме идеалисти с много идеи. Реших, че това е шанса на живота ми. Казах си сега ще опитам да направя "вечна" машина. Разбира се знаех, че това е невъзможно, но поне щях да опитам. И всичко това щеше да се използва в реална технология от реални хора. Супер! Четири месеца правих тази инсталация и електроника. Всички платки, схеми.....не се откъсвах от работата по 12-15 часа на ден. Отслабнах с 15 килограма. И стана.........пета година без нито едно спиране на инсталацията заради електроника или ел. Разбира се този мой приятел напредна в бизнеса.Преди месец седяхме на кафе и го питам: Работи ли още моята машинария. Казва страхотна е, не закъсва, но за съжаление не ми носи никакви допълнителни доходи. иска ми се да получавам някой лев и от сервиз на инсталацията в тази криза. Казва ако сега се откажеш от твоята работа и дойдеш при мен ще ти плащам добре, но моля те работи само с китайски части и не ги презастраховай много. Разбери в това са парите на сегашното време!


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот Matematiks » Вто 29 сеп 2009 7:35


За съжаление,статията на колегата е много верна :да:


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот skotis » Вто 29 сеп 2009 9:00


А дали има начин (че има има, въпросът е толкова ли е трудно) да се сложи верига на кола с ремък :) А?


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот eddyman » Вто 29 сеп 2009 9:31


Колега shockhead, много добре си представил консумативната политика на компаниите :bowdown


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: верига или ремък?

Мнениеот vladovelin » Вто 29 сеп 2009 9:38


skotis написа:А дали има начин (че има има, въпросът е толкова ли е трудно) да се сложи верига на кола с ремък :) А?

Ангренаж с верига трябва да бъде добре затворен защото веригата се смазва с масло от двигателя, докъто ремъка има само един пластмасов капак.


Потребителски аватар
Luper
Мнения: 903
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: верига или ремък?

Мнениеот Luper » Вто 29 сеп 2009 13:08


благодаря ти колега шокхед за подробното и най-вече достъпно обяснение - бтв тва с бутадиен-стирола и застаряващата жена беше мн добро :D

и да обобщим
+ на веригата: здравина и бавно, почти пренебрежимо износване
- на веригата: шум(въпреки че при мене си е доста тих)

аз днеска питах един механик :) и той казваше също, че при евентуален ремонт става мн сложно, защото била вътре в двг, омаслявала се не знам си от какво и направо се счита като основен ремонт
така че сигурно не може от ремък да преминеш на верига


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: верига или ремък?

Мнениеот shockhead » Вто 29 сеп 2009 13:20


Аз бих казал, че е много трудно преминаването от ремък на верига, тъй като конструктивно това не е предвидено в корпуса на двигателя. Е все пак не е невъзможно, но предполагам, че ще изисква много труд, части по поръчка и много средства. Ако си си наумил нещо подобно съветът ми е да не се захващаш.


bayspiro
Мнения: 906
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: верига или ремък?

Мнениеот bayspiro » Вто 29 сеп 2009 13:42


shockhead написа:.Моят приятел се занимава с изчисления за осигуряване на слабост на прибора в областта на бутончето, което се натиска след затваряне на капачето. Онова малко чопче, което служи за блокировка ако не сме затворили да не си нарежем пръстите.Той казва така: Трябва тази машинка да носи още доходи след продажбата и.Ако обаче след 2 години изгори мотора се злепоставя компанията, а кой ще обърне внимание на някаква си малка пластмасова част. Човек си казва: Яки машини прави тази компания. Е имат една слаба част там едно бутонче и още 1-2 дребни неща.
Сега малко личен опит:
Преди 5 години мой приятел започна частен бизнес. Няма да влизам в подробности, но произвеждаше инсталации за нещо си. За управлението им трябваше електроника и ел.табло.Като за прохождане на бизнеса помоли мен да изпълня тази част от инсталацията, за да излезе по-евтино.Тогава и двамата бяхме идеалисти с много идеи. Реших, че това е шанса на живота ми. Казах си сега ще опитам да направя "вечна" машина. Разбира се знаех, че това е невъзможно, но поне щях да опитам. И всичко това щеше да се използва в реална технология от реални хора. Супер!
Четири месеца правих тази инсталация и електроника. Всички платки, схеми.....не се откъсвах от работата по 12-15 часа на ден. Отслабнах с 15 килограма. И стана.........пета година без нито едно спиране на инсталацията заради електроника или ел. Разбира се този мой приятел напредна в бизнеса.Преди месец седяхме на кафе и го питам: Работи ли още моята машинария. Казва страхотна е, не закъсва, но за съжаление не ми носи никакви допълнителни доходи. иска ми се да получавам някой лев и от сервиз на инсталацията в тази криза. Казва ако сега се откажеш от твоята работа и дойдеш при мен ще ти плащам добре, но моля те работи само с китайски части и не ги презастраховай много. Разбери в това са парите на сегашното време!

Колега, твоя приятел в Германия май много се е разбачкал. да го Ее.... За туй каруците ни се разпадат по пътищата :dummy: Следващата ми кола май ще е японска -там още не сме пращали специалисти :Mr Green Fun


П.П. Голема работа сме туй Българете - еша си немаме да спретнем мизерия на някой. За туй все завеждаме отдел КРИЗИ и МИЗЕРИИ у фирмите.

spam Сори за спама, ама не можах да се въздържа :oops: :oops:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 33 госта