Обухте ли зимните гуми?
Ето ви малко матриал по темата!
Петък е! 5 часа чакам смяна на гуми с новите ми 2 годишни Тойо Варио V1 (оттук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27227&highlight=toyo+vario) ! Студ си е е...о майката! Накрая ми ги сложиха старите измити и в чувалчета, метам ги в багажника, беж за жената и поемаме за Копривщица! Само да добавя, че съм станал от сън предния ден в 17:30 и съм бил 12 часа цела нощ на бачкане, после интервю за нова работа и оттам у гумаджийницата да се преобуем. Не бех спал, не бех ни закусил, ни обядвал и тръгваме!
Времето сухо, в колата - Hellowen (The Dark Ride), парното работи, моторчето мърка доволно - ке-е-е-е-ф!
И така доде стигнахме баира след гарата на Горна Малина. И СЕ ПОЧНА! На 200 м преди върха ме удари виелицата - видимост - минимална, поледица - жестока, коловози - некъв пъпли пред мен. Ма се покачихме и слизаме. Оттатък - нема такъв кошмар - лед - 2-3 см, сняг - само напудрил леда! Движим се бавно, ма не трепва пущината! Гумите явно ги бива!
Минаваме Саранци - привидно нищо неочаквано - явно е позаледено, ма там е по-открито и слънчицето е дало своето, чак на върха е лошо, ма бавно и минахме. И гледаме един ТИР как всеки момент ще закъса в обратната посока на некви 100 м от върха. Даже и не подозирах какво ни чака!
Минаваме Долно Камарци - сичко е нормално, сухо. Поемаме нагоре след жп-моста и - о чудо! Некъв кълъф иска да ме изпревари, и се почна! Карам не много бързо - 70 и внезапно стъпвам на сняг, не! Hа СНЯ-Я-Я-Я-Я-Г! И онзи баш тогава реши, че е удобен момента - газ....
Видимо започна да изостава! Аз педал не съм пипал!!!! А той до такава степен изостана, че горе на втория завой вече не се виждаше! А валеше сняг - яко! И стигам ад една колонка от 5 коли - гордо ги водеше един Мерджан. Почна да намалява, да намалява и тъмън да кажа на жената - тоя ше спре - и нашите звънят да питат как е пътя, че ще тръгват. Е ми как е - оня спря и целата колона също! И като погледнах нагоре - ЛЕЛЕ - АВАРИЙКИ - КОЛИ В КАНАВКАТА - ЛЕ-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Д! Казвам да предаде на нашите да не тръгват, че не могат да минат оттук. И се започва веселбата. Пред мен буксуват и не могат да отлепят - 1ва и лекинко се изнасям покрай колоната и спокойно почвам да катеря. Лавирам между колите и никой друг не може да мръдне на см, а аз немам грам затруднения - даже не поднася, а ледът е очевидно много як! Стигам един Пасат - напреко на пътя - вързах го с въжето да го изтегля от канавката - да ама не - не помагат ни блокажи, ни зимни гуми! Колата тръгна към канавката - 3 опита и се отказах - предницата му беше се запънала яко на ръба, опитахме се да я вдигнеме - не става! И като му видех гумите - на Шуми след състезанието са малко по-добри! Зарязах го и тръгнах нагоре - има база на Пътното - да им кажа да пратят трактор. Да ама не - нагоре още по-лошо. Видях Пикап Мицубиши - чисто нов - не мое да откине - отзад се натоварила тълпа да тежи - и пак не ще - доде опре в мантинелата - минавам спокойно отдясно му - о кво да видя - забележително Паджеро - само дето е паметник - не откинва грам, колата почва да поднася леко - ледът ми идва и на мен в повечко - включвам блокажите - задницата лекинко тръгва - изключвам задния блокаж и оставам на централния - е това вече е истината - вървя като по релси - качвам върха - нема грам проблеми. Също нема ни трактори, ни опесъчители, ни дявол! Базата на пътното - пуста! Почвам да слизам! АБС-а ми липса, но и без него добре се справям! На средата на пътя надолу стигам до ада - коли по канавките, също и ТИРове, автобуси. Катаджии са дошли, ма нищо не могат да направят и само гледат тъпо! Спирам - 4 коли сме преодолели баира - една Нива, едно Пежо - чистак ново и с много яки зимни гуми и секви екстри и още нещо идваше отзад! Шапкара ми вика - не можете да слезете - викам му - щото не можете да се качите сигурно! Метам се на колата и поемам след пежото. Гледам два тира застанали напреко на пътя! Ма там има отбивка - минавам в насрещното и през отбивката зад едно баирче бая встрани от пътя - минах - до Копривщица ситуацията се повтори още няколко пъти. Горе след Пирдоп на откритото вече бях смъртно уморен - не спал от 30 часа, борех се с виелица, лед, невероятен сняг - издрапах! Благодарение на quattro, Toyo и Wesem /халогените/. Прибрахме се!
На другия ден! Пристига брадчеда! След Пирдоп в канавките е имало коли по таван, бусове, камиони обърнати. С трактори са ги вадили! Мен само виелицата ми правеше проблеми с видимостта! Съседът пък работи в пътното и са ги дигнали посред нощ и до 4 сутринта са разчиствали Гълъбец! Едвам гледаше!
Следобед се наложи да ида до Пирдоп - всичко бяха разчистили и бех хвърлили пясък тук-там! На връщане бурята се поднови със страшна сила! Снощи се прибрах за 2 часа и половина - Гълъбец вече беше опесъчен. Участъка до Пирдоп обаче беше ужасен - но нямах проблеми! Оставих ги на другите! Да се борят с живота без quattro и да питат после - какво пък толкова има в тая велика система, че сме си разчекнали тъй устите да обясняваме!
Жената заяви накрая, че за кола без quattro не ще и да чува, камо ли да кара!
Това е от мен - за вас остава да си направите изводите!
Audi quattro
Петък е! 5 часа чакам смяна на гуми с новите ми 2 годишни Тойо Варио V1 (оттук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27227&highlight=toyo+vario) ! Студ си е е...о майката! Накрая ми ги сложиха старите измити и в чувалчета, метам ги в багажника, беж за жената и поемаме за Копривщица! Само да добавя, че съм станал от сън предния ден в 17:30 и съм бил 12 часа цела нощ на бачкане, после интервю за нова работа и оттам у гумаджийницата да се преобуем. Не бех спал, не бех ни закусил, ни обядвал и тръгваме!
Времето сухо, в колата - Hellowen (The Dark Ride), парното работи, моторчето мърка доволно - ке-е-е-е-ф!
И така доде стигнахме баира след гарата на Горна Малина. И СЕ ПОЧНА! На 200 м преди върха ме удари виелицата - видимост - минимална, поледица - жестока, коловози - некъв пъпли пред мен. Ма се покачихме и слизаме. Оттатък - нема такъв кошмар - лед - 2-3 см, сняг - само напудрил леда! Движим се бавно, ма не трепва пущината! Гумите явно ги бива!
Минаваме Саранци - привидно нищо неочаквано - явно е позаледено, ма там е по-открито и слънчицето е дало своето, чак на върха е лошо, ма бавно и минахме. И гледаме един ТИР как всеки момент ще закъса в обратната посока на некви 100 м от върха. Даже и не подозирах какво ни чака!
Минаваме Долно Камарци - сичко е нормално, сухо. Поемаме нагоре след жп-моста и - о чудо! Некъв кълъф иска да ме изпревари, и се почна! Карам не много бързо - 70 и внезапно стъпвам на сняг, не! Hа СНЯ-Я-Я-Я-Я-Г! И онзи баш тогава реши, че е удобен момента - газ....
Видимо започна да изостава! Аз педал не съм пипал!!!! А той до такава степен изостана, че горе на втория завой вече не се виждаше! А валеше сняг - яко! И стигам ад една колонка от 5 коли - гордо ги водеше един Мерджан. Почна да намалява, да намалява и тъмън да кажа на жената - тоя ше спре - и нашите звънят да питат как е пътя, че ще тръгват. Е ми как е - оня спря и целата колона също! И като погледнах нагоре - ЛЕЛЕ - АВАРИЙКИ - КОЛИ В КАНАВКАТА - ЛЕ-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Е-Д! Казвам да предаде на нашите да не тръгват, че не могат да минат оттук. И се започва веселбата. Пред мен буксуват и не могат да отлепят - 1ва и лекинко се изнасям покрай колоната и спокойно почвам да катеря. Лавирам между колите и никой друг не може да мръдне на см, а аз немам грам затруднения - даже не поднася, а ледът е очевидно много як! Стигам един Пасат - напреко на пътя - вързах го с въжето да го изтегля от канавката - да ама не - не помагат ни блокажи, ни зимни гуми! Колата тръгна към канавката - 3 опита и се отказах - предницата му беше се запънала яко на ръба, опитахме се да я вдигнеме - не става! И като му видех гумите - на Шуми след състезанието са малко по-добри! Зарязах го и тръгнах нагоре - има база на Пътното - да им кажа да пратят трактор. Да ама не - нагоре още по-лошо. Видях Пикап Мицубиши - чисто нов - не мое да откине - отзад се натоварила тълпа да тежи - и пак не ще - доде опре в мантинелата - минавам спокойно отдясно му - о кво да видя - забележително Паджеро - само дето е паметник - не откинва грам, колата почва да поднася леко - ледът ми идва и на мен в повечко - включвам блокажите - задницата лекинко тръгва - изключвам задния блокаж и оставам на централния - е това вече е истината - вървя като по релси - качвам върха - нема грам проблеми. Също нема ни трактори, ни опесъчители, ни дявол! Базата на пътното - пуста! Почвам да слизам! АБС-а ми липса, но и без него добре се справям! На средата на пътя надолу стигам до ада - коли по канавките, също и ТИРове, автобуси. Катаджии са дошли, ма нищо не могат да направят и само гледат тъпо! Спирам - 4 коли сме преодолели баира - една Нива, едно Пежо - чистак ново и с много яки зимни гуми и секви екстри и още нещо идваше отзад! Шапкара ми вика - не можете да слезете - викам му - щото не можете да се качите сигурно! Метам се на колата и поемам след пежото. Гледам два тира застанали напреко на пътя! Ма там има отбивка - минавам в насрещното и през отбивката зад едно баирче бая встрани от пътя - минах - до Копривщица ситуацията се повтори още няколко пъти. Горе след Пирдоп на откритото вече бях смъртно уморен - не спал от 30 часа, борех се с виелица, лед, невероятен сняг - издрапах! Благодарение на quattro, Toyo и Wesem /халогените/. Прибрахме се!
На другия ден! Пристига брадчеда! След Пирдоп в канавките е имало коли по таван, бусове, камиони обърнати. С трактори са ги вадили! Мен само виелицата ми правеше проблеми с видимостта! Съседът пък работи в пътното и са ги дигнали посред нощ и до 4 сутринта са разчиствали Гълъбец! Едвам гледаше!
Следобед се наложи да ида до Пирдоп - всичко бяха разчистили и бех хвърлили пясък тук-там! На връщане бурята се поднови със страшна сила! Снощи се прибрах за 2 часа и половина - Гълъбец вече беше опесъчен. Участъка до Пирдоп обаче беше ужасен - но нямах проблеми! Оставих ги на другите! Да се борят с живота без quattro и да питат после - какво пък толкова има в тая велика система, че сме си разчекнали тъй устите да обясняваме!
Жената заяви накрая, че за кола без quattro не ще и да чува, камо ли да кара!
Това е от мен - за вас остава да си направите изводите!
Audi quattro
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
вторник.. на рьондето.. вече се движи като у релси..
Ултра грип 7 ... чекам да доде виелицата.. да я видим..
у сряда до 23:30 вече бях преобул и полото Гиславед НФ3... беше една смяна на джанти чудна веселба...
Чекам да доде виелицата.. ако рендето не смогва.. палим полото
Ебавки с времето не ща.. да не ни на*бе то..
возя малко дете и жена.
Колите се карат и от мен и от съпругата..
Компромис НУЛЕВ.!
Искам да съм сигурен, че аз съм направил каквото мога.. останалото е работа на провидението..
Само требе да метна и веригите в багажника... преди да щукна нанякъде.
Ултра грип 7 ... чекам да доде виелицата.. да я видим..
у сряда до 23:30 вече бях преобул и полото Гиславед НФ3... беше една смяна на джанти чудна веселба...
Чекам да доде виелицата.. ако рендето не смогва.. палим полото
Ебавки с времето не ща.. да не ни на*бе то..
возя малко дете и жена.
Колите се карат и от мен и от съпругата..
Компромис НУЛЕВ.!
Искам да съм сигурен, че аз съм направил каквото мога.. останалото е работа на провидението..
Само требе да метна и веригите в багажника... преди да щукна нанякъде.
- poGo
- Мнения: 637
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
От 2 седмици!
И бях единствен.
И бях единствен.
Последна промяна от poGo на Пон 06 ное 2006 15:35, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта