Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Пет 24 Окт 2014 17:23

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума


Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Съб 10 Мар 2012 20:57 
Offline

Регистриран на: 12.12.2010
Мнения: 8
Местожителство: София
Колеги, моля да ми обясните как се кара на различните положения на лоста на автоматичната скоростна кутия. Положенията са P, R, N, D, 1, 2 и 3.
Аз съм карал до сега само на R и на D, т. е. назад и напред. Не ми е ясно как се ползват 1, 2, и 3.
Позволява ли се превключване докато колата се движи, защото са ми казали, че всички превключвания се правят при спряла кола и натисната спирачка.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Съб 10 Мар 2012 21:11 
Offline
Доктора
Доктора
Аватар

Регистриран на: 09.10.2006
Мнения: 5579
Местожителство: Търговище
Автомобил: VW Passat B5 2000
Двигател: AHU
P - "паркинг". При това положение от скоростната кутия се блокират движещите колела.
R - reverse, т.е. заден ход;
N - neutral, или почти еквивалента на "нулева" скорост при ръчните скоростни кутии;
D - drive, движение напред. Скоростната кутия сама си избира и превключва скоростите според условията (скорост, колко е натиснат педала на "газта", и т.н.). При това положение са достъпни всички предавки.
1, 2, 3 - при тези положения скоростната кутия не превключва на по-висока предавка от означената. Използват се за по-специфични условия - сняг, пясък, кал.

Превключване между D и "цифрите" мисля се допуска по време на движение, евентуално и между D и N; продължително движение на N не е желателно. Това за спряло МПС и натисната спирачка се отнася за R и P. Също мисля не може да се освободи от P ако не е натисната спирачката.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Съб 10 Мар 2012 22:52 
Offline

Регистриран на: 27.05.2005
Мнения: 1017
Местожителство: Велико Търново
1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола. mhihi


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 11 Мар 2012 9:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 29.03.2006
Мнения: 3595
Местожителство: София
mufin написа:
1, 2, 3 се ползват при спускане по наклон.
Така ако ограничиш до 2-ра, колата няма да се ускорява и ползваш двигателната спирачка.
При каране на заледено също не е зле да ограничаваш предавките
А аз ги ползвах и когато карам градско да не качва излишно на 4-та.
1,2 3 можеш да си включващ в движение, Но ако си на 4-та в момента, ако ръгнеш 1, не знам как ще ти регира кутията и колко бързо ще свали предавките.
Хубаво е да включваш1,2 и 3 когато си на същата предавка. (караш на 3-та и ограничаваш до 3)
При паркиране задължително на P (иначе колата не дава да вадиш ключа)
R, разбира се се включва при спряла кола. mhihi


Само да споделя - четвърти автоматик карам в живота си.
Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 11:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30.03.2012
Мнения: 41
Местожителство: София
Skype: F10QQBQ
Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 19:09 
Offline

Регистриран на: 27.05.2005
Мнения: 1017
Местожителство: Велико Търново
BOOKO написа:
Имам следното питане към колегите с автоматици - преминавате ли на "N" когато сте спрели на светофар ?


Не


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 19:11 
Offline

Регистриран на: 27.05.2005
Мнения: 1017
Местожителство: Велико Търново
Милослав написа:
Тези историйки с превключванията е нещо странно мнение.
Как може да караш градско " без излишна 4та"?
скоростната кутия не случайно се казва именно автоматична - за да може сама, автоматично да си върши работата - всичко друго е опит да с.
чупиш и намалиш живота на скоростната си кутия.
Слагаш на D и караш напред.
1 2 3 са направени за моторна спирачка и хора, който още се запознават с реакциите на кутията на автомобила си.
Автоматик се кара с десния крак.


Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.
:D
Само че там има 1,2 и 3. А щом ги има там, не се притеснявай за " опит да счупиш и намалиш живота на скоростната си кутия"
А за карането в града си има и други варианти, режим city, sport и т.н. взависимост от производителя.
Ограничаване до 3-та според мен в задръстванията е нормално, а 4-та там ако искаш вярвай ама е излишна, защото и да стигне до нея колата ще е за малко, а вече ще е трябва да връща надолу. Което е малко излишно... същия ефект има и режим спорт (според модела) когато 3-та става по-дълга и 4-та пак се оказва излишна
Това е според мен, разбира се и се отнася за кутия 097 на VAG. Може на други коли и кутии да не се налага, но определено на мен ми беше по-удобно в града
Всичко е до стил на каране и обобщаващи твърдения в случая са доста самоуверени


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 19:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 02.11.2007
Мнения: 893
Местожителство: Поморие
Skype: icky87
Автомобил: Touran 1.9TDI DSG
Двигател: BLS 2006
Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 20:01 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19.03.2006
Мнения: 868
Местожителство: London
Skype: slavko84
mufin написа:
Ако беше прав, до ръчката щеше да пише само NDRP.

На много модели коли точно това пише до лоста. Според мен Милослав е напълно прав


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 20:41 
Offline
Темерут
Аватар

Регистриран на: 08.03.2005
Мнения: 6377
Местожителство: София
Skype: vwgroup1
аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Нед 01 Апр 2012 21:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.03.2010
Мнения: 257
Местожителство: Стара Загора/Панагюрище
Skype: g.ralenekow
Автомобил: 2009 VW Tiguan
Двигател: 2.0 TDI
Ицку® написа:
Има ли проблем, ако в движение се премине от D на S при DSG скоростна кутия.

Няма проблем, колега. :да:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Пон 02 Апр 2012 9:32 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.04.2007
Мнения: 861
Местожителство: гр.Попово
Skype: alesyz
group® написа:
аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Пон 02 Апр 2012 9:35 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.05.2010
Мнения: 199
Местожителство: София
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
ALESYZ написа:
group® написа:
аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


Къде го видя това? Моята няма 1, 2, 3, а е типтроник. Също така бих препоръчал на колегата пуснал темата, да не спира директно колата на Р, когато е под наклон, а първо спирачка, дърпа ръчната и тогава да дава на Р. Така усилието остава в спирачката, а не в кутията. С цел пазене на кутията и по-дълъг живот.

При Пасатите е така.Типтроник и има 2-3-4. :Mr Green Fun


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Пон 02 Апр 2012 12:55 
Offline
Темерут
Аватар

Регистриран на: 08.03.2005
Мнения: 6377
Местожителство: София
Skype: vwgroup1
ALESYZ написа:
Къде го видя това?


в гаража ми :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия. Публикувано на: Пон 02 Апр 2012 14:02 
Offline

Регистриран на: 12.02.2009
Мнения: 668
Местожителство: София
group® написа:
аз само не вдявам, защо на типтрониците се слага също тази опция с 1-2-3-4?


И на мен ми е чудно това, в по- стари теми също съм питал. От време на време минавам на режимите 2-3-4 за кратко, чувал съм, че е полезно с цел по- дълъг живот на кутията поне за малко да се превключва и на тях :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: hooligan_sk, joro_kem, loading, ssssl и 52 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design