На мене ми е полезно при спускане, да я ръчна на долна предавка и да не пипам спирачката.
Според мене и за начинаещи с автомата би им било полезно при спешна нужда на тяга.
Друга е въпроса, че аз първия си автомат не смеех да го пипна
Така и се научих да си карам колата с десния крак
Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
аз това 2-3-4 съм го ползвал един единствен път сигурно до сега, при байр и на сняг ползвам винаги типтроника и според мен върши абсолютно същата работа. Според мен са го оставили поради същата причина поради която са сложили и типтроник на автоматична кутия - просто всеки кара както му харесва, ако не ти се ръчка си имаш автоматичните режими.
И да, смяната м/у N,D,S(sport, city etc.),2,3,4 както и превключването на типтроник може да се прави в движение без проблем и натискане на спирачка или копчето на лоста. Спряло положение, спирачка и бутона на лоста трябват само за P и R, не случайно двете са сложени най-отгоре и първо през тях се минава.
на светофар вкарвам N само ако трябва да чакам повече време, примерно има такива с по 90 секунди червено.
Забелязал съм, че някои хора (предимно жени) вместо спирачка, на светофара дърпат ръчна и чакат така на D. Една позната каза, че в Англия така са я учили на курсовете, така че и това е възможно, реално е същото като спирачката, но само на задните колела.
И да, смяната м/у N,D,S(sport, city etc.),2,3,4 както и превключването на типтроник може да се прави в движение без проблем и натискане на спирачка или копчето на лоста. Спряло положение, спирачка и бутона на лоста трябват само за P и R, не случайно двете са сложени най-отгоре и първо през тях се минава.
на светофар вкарвам N само ако трябва да чакам повече време, примерно има такива с по 90 секунди червено.
Забелязал съм, че някои хора (предимно жени) вместо спирачка, на светофара дърпат ръчна и чакат така на D. Една позната каза, че в Англия така са я учили на курсовете, така че и това е възможно, реално е същото като спирачката, но само на задните колела.
- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Това с ръчната на Д и аз го правя, особено като искам да сляза да си сваля якето примерно на светофар или нещо такова.
Иначе хич не си играя с лоста
Заигравал съм се с копчетата на волана, ако трябва да съм откровен и е като електронна игра
Иначе хич не си играя с лоста
Заигравал съм се с копчетата на волана, ако трябва да съм откровен и е като електронна игра
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
VWGT написа:И да, смяната м/у N,D,S(sport, city etc.),2,3,4 както и превключването на типтроник може да се прави в движение без проблем и натискане на спирачка или копчето на лоста.
Това е вярно друг е въпроса че и да минеш ако нямаш необходимата скорост/обороти нищо няма да се случи... т.е. кутията сама ше определи кога да смени на избраното от теб, тъй че не разчитайте от 130 км/ч като ръгнете 3 та да дигне обороти мотора за да убие скороста, а разчитайте на спирачка. И тези предавки за главно за спускане или за ситуации в които не желаете колата да вдига по висока скорост от зададената, може да е за теглене, качване... бла бла...
- Mafiot^
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
И аз да питам тъй като от скоро съм с автомат. Примерно пътувам към Смолян и съм зад някакъв камион от D мога ли да мина примерно на 2 за да изцедя колата, докато изпреварвам да мина на 3 ( т.е. 3-та скорост ) и чак след успешно изпреварване да си мина пак на D?
За някои може въпросчето да е тъпо но аз да си питам дали няма да е проблем за кутията.
За някои може въпросчето да е тъпо но аз да си питам дали няма да е проблем за кутията.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
- Автомобил: Mercedes 200E W124
- Двигател: 2.0 16V M111.940
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Ако автомобила ти е с по-слаб двигател и доускорява по-бавно, може да пробваш. Иначе от опита ми с автоматици съм останал с впечатлението, че при каране с постоянна скорост и при рязко подаване на газ(при изпреварване) скоростната кутия веднага смъква на по-ниска предавка.
- Mafiot^
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Благодаря за помощта колега. Да разбирам че не е никакъв проблем за самата кутия. Иначе колата е ауди а6 2.6 мотор ама с куатрото се мъчи малко
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Колега, автоматичните скорости имат функция kick-down (не знам дали всичките де, карал съм само скорошни), при която на D ако натиснеш педала на газта до долу, се чува едно *цък*, колата сваля 1-2 предавки надолу и почва да ускорява по-бързо. Така че, това което се опитваш да измислиш, го има вече вградено..
- Vw_polo_16v
- Мнения: 583
- Регистриран на: Чет 17 юли 2008 0:07
- Автомобил: VW Polo 6n Seat ibiza 1.8T
- Двигател: AFH 1996 AQX 2000
- Местоположение: София/Волуяк
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Всеки автоматик има "kick down", a пък това " ЦЪК"...... А дано, ама на дали!!!
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
На свободна автомат се слага само в сервиза. На светофар се чака на drive!!!
- Mafiot^
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Благодаря колеги за инфото. Ще си карам на Д и ще ди свиркам
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Ако се налага да пипаш лоста за да накараш автомата да свали предавка за изпреварване например, значи кутията ти нещо не е наред.Mafiot^ написа:И аз да питам тъй като от скоро съм с автомат. Примерно пътувам към Смолян и съм зад някакъв камион от D мога ли да мина примерно на 2 за да изцедя колата, докато изпреварвам да мина на 3 ( т.е. 3-та скорост ) и чак след успешно изпреварване да си мина пак на D?
За някои може въпросчето да е тъпо но аз да си питам дали няма да е проблем за кутията.
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Извинявам се за тъпия въпрос, но как се тръгва от баир, до сега бях на ръчна и сега си купих автоматик има 1,2,3 D, N и P. По нагорнище как се спира? Когато спра на светофар по баир трябва ли да превключа на друга предавка и на коя.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
Не се превключва.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Управление на автомобил с автоматична скоростна кутия.
ХИ хи
слагащ лоста на Д
и само караш като смачкаш газта може и 2 предавки да свали но това не е ръчна изисква се време
Като спреш П то е и ръчна или паркинг
Тия понижаващи предавки са само за зимата или дърпаш ремарке из лозето
слагащ лоста на Д
и само караш като смачкаш газта може и 2 предавки да свали но това не е ръчна изисква се време
Като спреш П то е и ръчна или паркинг
Тия понижаващи предавки са само за зимата или дърпаш ремарке из лозето
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 262 госта