Прикачвам цитат от АМЕРИКАНСКИ форум на ТЕСЛА, в който един потребител пита за пробег при 80 mph (128 км/ч) и получава следния отговор:
в превод:I recently did a roadtrip where my average speed on highway was between 80-85mph. Of course I did hit the 90+ mph passing cars and slowed down when necessary but my avg wh/mi was 327.
Наскоро направих пътешествие, при което средната ми скорост по магистрала беше между 80-85 мили в час (128-136 км/ч). Разбира се, вдигах и 90+ mph (144+ км/ч) при изпреварвания и намалявах скоростта, когато беше необходимо, но средната ми wh/mi беше 327 (20.4 kWh на 100 км).
При полезен капацитет на батерията на M3 LR около 73 kW, и разход от 20.4 кWh/100 км при поддържане на скорост около 130 км/ч. прави точно 357 км пробег. А пък AutoBild написали 363. Баси тъпаците - не са чули жената на пазара какво е казала!!!
А в друг отново специализиран АМЕРИКАНСКИ форум, наречен Tesla Owners Online, потребител пита - директно в превод:
Нов собственик на Tesla (MYLR, доставка края на септември 2022 г.) – Наистина съм загрижен за пробега на батерията си, който изглежда по-нисък, отколкото очаквах. В града не ме притеснява, тъй като мога да зареждам вкъщи, но при пътувания е проблем.
Забелязал съм го при други пътувания, но тъй като се случват рядко, беше трудно да се получат добри данни. Говорих с Tesla преди около месец, защото получавах около 60% от прогнозирания пробег при пътуване до най-близкия голям град. Казаха ми да подготвям батерията по-дълго преди пътуване поради студеното време.
Днес още едно пътешествие. Батерията беше предварително кондиционирана. Два етапа от пътуването имат следните данни: 1. Карах 71 мили, загубих 151 мили от обхвата. 2. Карах 126 мили, загубих 233 мили обхват. Това означава, че получавам около 50% от предвидения диапазон. Вятърът е със скорост 8-12 мили в час. Шофиране с около 75-80 mph (ограничението на скоростта е 80). Едно пътуване, което обикновено отнема около 13 часа, изглежда, че ще отнеме почти 20 часа. Трябваше да спра за зареждане четири пъти, за да стигна до място на 450 мили (общото пътуване е около 800 мили, така че ще има още няколко спирки).
Това нормално ли е? Струва ми се лудо, че кола с пробег от 330 мили (528 км) ще измине само около 160 мили (256 км). Ако е нормално, трябва да знам. Ако не е нормално, също трябва да знам.
Ще се радвам на мнения от по-опитни собственици на Tesla. Благодаря!
И получава следния отговор от (още един много заблуден ) потребител със 100 000 мили пробег в Тесла:
Наближавам 100 000 мили, така че ще се включа. Трябва да можете да постигнете своите 330 мили номинален пробег при постоянна скорост от около 50 mph (80 км/ч) на равна земя, при идеално време, с изключени всички консуматори в колата. За всеки 5 мили над 50, които карате, очаквайте загуба на пробег от около 20 мили. Така че при 80 мили в час (128 км/ч) този обхват пада до 210 мили (336 км). Студеното време може лесно да изсмуче още 20% от обхвата ви, така че 210 става 170. Ако пуснете нагревателя, очаквайте още по-малко. Така че, да, вашият опит е в съответствие с очакванията.
Никога не бих препоръчал електромобил на който и да е пътешественик, който пътува редовно на дълги разстояния, където времето е от съществено значение. Но ако пътувате от време на време, изживяването на Tesla може да бъде доста приятно с някои промени в поведението. Първо, излезте от вкъщи на 100% батерия, научете се да карате с 5 мили в час под ограничението на скоростта, слезте от междущатското шосе, когато е възможно, свикнете с по-чести спирания (научих, че това прави пътуването на дълги разстояния МНОГО по-приятно), опитайте се да настроите така времето, че вашите хранителни и биологични нужди да съвпадат със спиранията за зареждане, и се опитайте никога да не зареждате повече от 80% по време на път (зареждането в диапазона 80-100% отнема цяла вечност). Много от тези предложения изискват известен опит, за да намалят безпокойството за пробега и изискват малко пресмятане, вместо да се разчита изключително на предложенията на колата. Вече рядко се опитвам да пътувам, по-дълъго от 150 мили без зареждане. Не защото не мога да го направя, а защото не ми харесва. И установявам, че тези методи добавят около 15% към времето ми за пътуване. Така че 10 часа шофиране става 11,5 и това е добре за мен.
Само в България карат по 500 километра теслите със 140 щото са специален модел!!!
П.П. И понеже не желая да пиша повече по темата, ще си допиша тук, в отговор на долното мнение, че никога не съм твърдял, че съвременния дизел с DPF е подходящ за градско шофиране, дори напротив. Днес въртях 30 минути допълнително, защото регенерацията започна когато почти си бях почти вкъщи и исках да завърши, преди за загася. Колата ми седи в подземен гараж и вкъщи и в офиса (15-20 градуса целогодишно), така че проблеми със загряването нямам, но това слугуване на DPF-а ме дразни ужасно много. Затова и се оглеждам да сменям колата с друга, но както е констатирано, Tesla не е моята, защото ако махна Passat-a няма да има с какво да пътувам със семейството. Общо взето в един идеален свят ще имам още една кола и тя ще е малка и електрическа (Вероятно ID3) и ще я карам само градско, а когато излизам извън околовръстното ще карам Passat-а, който отговаря на разбирането ми за комфорт и динамика.