TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Съб 06 яну 2024 22:00


Извинявай, бях забравил, че ЕДНА ЖЕНА КАЗА е много по-силно от фактите!!!
:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown

Прикачвам цитат от АМЕРИКАНСКИ форум на ТЕСЛА, в който един потребител пита за пробег при 80 mph (128 км/ч) и получава следния отговор:
I recently did a roadtrip where my average speed on highway was between 80-85mph. Of course I did hit the 90+ mph passing cars and slowed down when necessary but my avg wh/mi was 327.
в превод:
Наскоро направих пътешествие, при което средната ми скорост по магистрала беше между 80-85 мили в час (128-136 км/ч). Разбира се, вдигах и 90+ mph (144+ км/ч) при изпреварвания и намалявах скоростта, когато беше необходимо, но средната ми wh/mi беше 327 (20.4 kWh на 100 км).

При полезен капацитет на батерията на M3 LR около 73 kW, и разход от 20.4 кWh/100 км при поддържане на скорост около 130 км/ч. прави точно 357 км пробег. А пък AutoBild написали 363. Баси тъпаците - не са чули жената на пазара какво е казала!!!

А в друг отново специализиран АМЕРИКАНСКИ icon_idea форум, наречен Tesla Owners Online, потребител пита - директно в превод:
Нов собственик на Tesla (MYLR, доставка края на септември 2022 г.) – Наистина съм загрижен за пробега на батерията си, който изглежда по-нисък, отколкото очаквах. В града не ме притеснява, тъй като мога да зареждам вкъщи, но при пътувания е проблем.

Забелязал съм го при други пътувания, но тъй като се случват рядко, беше трудно да се получат добри данни. Говорих с Tesla преди около месец, защото получавах около 60% от прогнозирания пробег при пътуване до най-близкия голям град. Казаха ми да подготвям батерията по-дълго преди пътуване поради студеното време.

Днес още едно пътешествие. Батерията беше предварително кондиционирана. Два етапа от пътуването имат следните данни: 1. Карах 71 мили, загубих 151 мили от обхвата. 2. Карах 126 мили, загубих 233 мили обхват. Това означава, че получавам около 50% от предвидения диапазон. Вятърът е със скорост 8-12 мили в час. Шофиране с около 75-80 mph (ограничението на скоростта е 80). Едно пътуване, което обикновено отнема около 13 часа, изглежда, че ще отнеме почти 20 часа. Трябваше да спра за зареждане четири пъти, за да стигна до място на 450 мили (общото пътуване е около 800 мили, така че ще има още няколко спирки).

Това нормално ли е? Струва ми се лудо, че кола с пробег от 330 мили (528 км) ще измине само около 160 мили (256 км). Ако е нормално, трябва да знам. Ако не е нормално, също трябва да знам.

Ще се радвам на мнения от по-опитни собственици на Tesla. Благодаря!

И получава следния отговор от (още един много заблуден :mhihi ) потребител със 100 000 мили пробег в Тесла:
Наближавам 100 000 мили, така че ще се включа. Трябва да можете да постигнете своите 330 мили номинален пробег при постоянна скорост от около 50 mph (80 км/ч) на равна земя, при идеално време, с изключени всички консуматори в колата. За всеки 5 мили над 50, които карате, очаквайте загуба на пробег от около 20 мили. Така че при 80 мили в час (128 км/ч) този обхват пада до 210 мили (336 км). Студеното време може лесно да изсмуче още 20% от обхвата ви, така че 210 става 170. Ако пуснете нагревателя, очаквайте още по-малко. Така че, да, вашият опит е в съответствие с очакванията.

Никога не бих препоръчал електромобил на който и да е пътешественик, който пътува редовно на дълги разстояния, където времето е от съществено значение. Но ако пътувате от време на време, изживяването на Tesla може да бъде доста приятно с някои промени в поведението. Първо, излезте от вкъщи на 100% батерия, научете се да карате с 5 мили в час под ограничението на скоростта, слезте от междущатското шосе, когато е възможно, свикнете с по-чести спирания (научих, че това прави пътуването на дълги разстояния МНОГО по-приятно), опитайте се да настроите така времето, че вашите хранителни и биологични нужди да съвпадат със спиранията за зареждане, и се опитайте никога да не зареждате повече от 80% по време на път (зареждането в диапазона 80-100% отнема цяла вечност). Много от тези предложения изискват известен опит, за да намалят безпокойството за пробега и изискват малко пресмятане, вместо да се разчита изключително на предложенията на колата. Вече рядко се опитвам да пътувам, по-дълъго от 150 мили без зареждане. Не защото не мога да го направя, а защото не ми харесва. И установявам, че тези методи добавят около 15% към времето ми за пътуване. Така че 10 часа шофиране става 11,5 и това е добре за мен.


Само в България карат по 500 километра теслите със 140 щото са специален модел!!!

П.П. И понеже не желая да пиша повече по темата, ще си допиша тук, в отговор на долното мнение, че никога не съм твърдял, че съвременния дизел с DPF е подходящ за градско шофиране, дори напротив. Днес въртях 30 минути допълнително, защото регенерацията започна когато почти си бях почти вкъщи и исках да завърши, преди за загася. Колата ми седи в подземен гараж и вкъщи и в офиса (15-20 градуса целогодишно), така че проблеми със загряването нямам, но това слугуване на DPF-а ме дразни ужасно много. Затова и се оглеждам да сменям колата с друга, но както е констатирано, Tesla не е моята, защото ако махна Passat-a няма да има с какво да пътувам със семейството. Общо взето в един идеален свят ще имам още една кола и тя ще е малка и електрическа (Вероятно ID3) и ще я карам само градско, а когато излизам извън околовръстното ще карам Passat-а, който отговаря на разбирането ми за комфорт и динамика.




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Съб 06 яну 2024 22:54


Ами приеми го така, щом ти е важно да стигнеш София-Бургас със 140 км/ч + без да спираш абсолютно никъде, дори за 10 минути, Tesla не е за теб.
Точно както твоят дизелов пасат не е за мен и никога не бих си го купил, а ако ми го подарят ще го продам.
Не е за мен защото мойте преходи са 90% градски, особено зимата. 2-3 км. отиване, 2-3 км връщане. Бензиновата ми кола тамън е загряла когато я гася и то по уред. (мал шанс да е стигнала истински 90 градуса)
Сигурно и на нея не и е приятно, но ще изкара много по дълго от една дизелова с DPF, EGR и тн. а дори да съм ги премахнал тия неща (надали щот ще пуши като парен влак, което също ме дразни) това не ме спасява от нагарите.
Как и да е, разбираш ми мисленето и логиката.

На въпроса който следва най вероятно "Защо не карам Tesla".
Отговора е много прост, първо Model 3 е с ужасен интериорен дизайн за мойте виждания, пък цената е най адекватна.
Второ имам да давам още около 220 хил. лв. по къщата за да се нанеса.
След това ще го мисля, Model S по ми допада ама там ще видим как ще се класирам след време, за сега не го мисля и си карам каквото имам.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Съб 06 яну 2024 23:06


Мда
Що да четем яките постове на поне 2ма човека в темата с Тесли и още няколко, които намират яко инфо от света на Тесла и ЕА, като можем да четем брътвежи и извадки?!

И докато си лаят някои, жената за 7 месеца навъртя 10000км с ЕА. Един филтър купе. Цена под 4лв за 100км. Подгрята кола, когато се качва.
Та с кво бие пасатя или която и да е двг ли?
С пари, удобство, комфорта на тихата возия, набира по-комфортно от всяка двг, свободата да паркира и те така.

Дреме ми на уйу кой как иска да ходи на море.

Владо или забърши последните страници тъпотии, или заключвай та да спрат и последните няколко читави потребители да пишат в тоя форум и да се приключва icon_idea


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Съб 06 яну 2024 23:36


Сигнализирай на някой модератор да трие каквото прецени. Аз ако започна да трия брътвежите ще ме обвинят с саморазправа. Я кажи с твоя EA колко пъти си пътувал със семейството на над 300 км и би ли го оставил като единствена кола?
group® написа:Та с кво бие пасатя или която и да е двг ли?
С пари, удобство, комфорта на тихата возия, набира по-комфортно от всяка двг, свободата да паркира и те така.
Ще си позволя и това да коментирам:
- "Пари" - тук смяташ ли обезценката на автомобила в разходите? Защото се оказва, че обезценката на ЕА е доста висока и почти двойна на тази при хибридите. Съмнявам се че няколкостотинте лева годишно за обслужване на ДВГ в официален сервиз ще компенсират хилядите левове разлика в обезценката на колата или така наречения "Cost of ownersip"
- "удобство и комфорт" няма какво да ги коментирам, те са субективни. Доста ЕА съм карал, за мен само BMW iX е истински WOW, но там цената е друга. Возията на масовите ЕА е твърда, материалите са също твърди, седалките са дървени и неудобни за моите габарити.
- "тихата возия" е съществен плюс
- "набирането" е също субективно и зависи с какво го сравняваш. Ако е с DQ250 - определено. DQ500 е много по-рафинирана, а 8 степенната кутия в BMW M440i работи уникално добре и дори не се разбира кога превключва.
- "паркирането" - да съгласен съм, че ако имаш работа в центъра, ЕА е незаменим плюс. Обаче аз не работя в центъра, на месец давам не повече от 20-30 лв за зони като се налага, което за мен не е от съществено значение. Ако трябваше да съм там всеки ден, обезателно щях да намеря начин да имам ЕА, който да не се чудя къде да оставям. Бил съм в такава ситуация преди години. Все пак ако няма места за спиране няма значение дали си с ЕА или ДВГ.

Всеки си има собствена камбанария. Англоговорящите имат идиом "One man's trash is another man's treasure"


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2214
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Съб 06 яну 2024 23:40


Vlad да приемем, че си прав. Все пак положил си усилия да събреш някакви фактически постове. Адмирирам това, че работиш с факти.
И така стигаш до извода, че при средна скорост 130 км. имаш пробег около 360 км. Което е крайно недостатъчно :mhihi
Да приемем, че при M3LR Highland пробега ще е малко отгоре, но тъй като трябва да се кара със 155 по темпомат и да не се спира до Бургас, пак няма да е достатъчно!
Да приемем също, че Чочо лъже за пробега на новата М3LR и не можеш да минеш с нея 400 км. със 130-140 по магистралата.
И сега след като разбрахме, че няма Тесла с достатъчен пробег която да отговори на твоите високи изисквания, ще те питам така:
1. Колко пъти в годината ходиш от София до Бургас?
2. Като пътуваш до там с бързия Пасат никъде ли не спираш за 5-10-15-20 мин. да ползваш тоалетна, да хапнеш, детенце да разпусне и такива тривиални човешки нещица?
3. Като шофираш със 149 реална скорост докато не бързаш и не пречиш на останалите, възможно ли е за известно кратко време да намалиш скоростта на 130 за да удължиш пробега си или такова падение от 149 на 130 е под достойнството ти и не е никак мъжко да се влачиш по магистралата с такива смешно ниски скорости, пък видиш ли си се пре...бал и си влезнал и в ограничението което повечето балъци около теб някакси се опитват да спазват! Все пак тоя Пасат е битди и София-Бургас ги прави за 2,30 ч. ДОКАЗАНО!
4. За какъв процент потребители смяташ, че са валидни твоите високи изисквания?
5. Пробвал ли си да сложиш на масата плюсовете и минусите на една Тесла и плюсовете и минусите на бързия Пасат и да видиш накъде ще натежат везните?
Нима това, 1-2-3 пъти в годината ще удължиш пътуването си до морето с 20-30 мин. е толкова сериозен проблем за теб? Не мисля, защото с Пасата си ще прекараш няколко пъти повече време в сервизите за редовно сервизиране или инцидентни ремонти.
Темата с финансите също наклонява везните много в полза на ЕА и ако захванем и нея съм сигурен, че много сериозно ще преосмислиш приоритетите си и тази убеденост, че няма Тесла която да отговаря на нуждите ти.


dzrasd
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 10 окт 2017 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dzrasd » Съб 06 яну 2024 23:59


Със сигурност пътуването на дълги разстояния с ЕА (моят случай Тесла) не е проблем и е единствен автомобил в семейството.

Днес ходихме София - Одрин - София, 130км/ч забит на магистралата и в двете посоки + 2,5 часа общо кибичене на границата. Разход 24/100.

Спирания за зареждане и тоалетна:
1. Финес Оризово за 12 минути
2. Суперчарджъра в Одрин за 16 минути
3. Финес Тракия 122 за 15 минути

Спиране 1 и 3 бяха съчетани с хапване и кафе.

Можеше да се оптимизира пътя като на отиване се кара със 120 (със 130 колата предвижда да стигне София Одрин на 3% със 130) и да се зарежда в мола докато сме на шопинг, ама за не ми се занимаваше за първото и не се сетих за второто на време.

Токът ми излезе 66лв, ако някой го интересува.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Нед 07 яну 2024 0:16


Ами точно такива са съветите в американските форуми за най-бързо придвижване с Тесла на дълги разстояния. Поддържаш 130 км/ч за около час и половина, изминавайки 170-180 км и зареждаш за 12 минути на Supercharger от 10 до 60% батерията, без да чакаш да се зареди повече, защото отнема много повече време. При този режим се постига максималното късо време за пътуване при дълги преходи.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 07 яну 2024 6:56


Vlad777 написа:... обезценката на автомобила...

... DQ500...

... аз не работя в центъра...


Страшни тъпотии почваш да мъдриш вече.

1. За обезценката се писа вече в темата. Фактори много. Ще я смятам, когато и ако купувам нов ЕА. За момента аз само мога да спечеля от тази обезценка, ако се замислиш. А и затова се писа вече - употребяван ЕА има много предимства пред употребяван ДВГ.

2. Големи глупости пишеш! Дори не ми се коментира.

3. Защо трябва да се занимаваме с твоите конкретни нужди? В тази тема около 1001 пъти е обсъждано кога и за какво служи ЕА, какви нужди задоволява и предимства има. Ако прекараш малко време в четене на тази тема, а не на американски форуми, ще намерешиш доста полезни постове. Ще установиш и че в последните 10г доста неща са се променили. Примерно възможностите за бързо зареждане. А най-вече ще видиш, че тези неща от последните няколко страници са дъвкани, дъвкани, та втръснали.
Никой никого не кара да си купува Тесла, ЕА или машинка за подстригване на батерии!
Житкай си с пасатя докато не ти влезе в употреба ЕА и не се занивай с глупости.

Фактите са си факти:
За последните няколко години стават все по-масови и достъпни.
Все повече хора си ги припознават за нуждите.
Има ли още път да извървят - определено!


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Пон 08 яну 2024 10:12


Нека се върнем пак малко към технологията.

От скоро се появи информация за външно устройство, в общи линии с размерите на преносимо/аварийно зарядно на Тесла, което ще позволява връщане на електричество обратно към мрежата. Не съм технически запознат дали това устройство ще е достатъчно и дали ще може да се използва от всички автомобили на марката или само от ново-произведените. От сегашната гама само кибер камионът има възможност директно да захранва външни устройтва в т.ч. да зарежда и други коли с до 9 Кв. Ако това ще е вид ретрофит и ще е на разположение и на по-старите коли ще бъде много полезно и удобно.

Друго в сферата на зареждането, което потвърдиха наскоро е работата по безжично зареждане. Слуховете тръгнаха в момента в който Тесла закупиха един немски старт-ъп, но покрай интервютата с представянето на кибер камиончето потвърдиха че работят по технологията. Дали ще се появи и колко скоро ще е това не е ясно. Аз съм гледал и други фирми които работят и тестват безжичното зареждане. Една шведска фирма тестваше с таксита. Мисля че това е нещо което по-скоро ще им трябва покрай Робо-таксито.


thanis
Мнения: 1355
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пон 08 яну 2024 10:29


Тази технология се води V2G (Vehicle to Grid) и идеята е да ползваш колата, като мобилна батерия. Т.е. можеш да си на слънчеви панели, които да зареждат колата през деня, докато не я караш и след това, когато вече няма слънце, да ползваш от капацитета на автомобила.

Това не е концепция на Тесла, всички имат желание да стигнат до работеща V2G система.

Тест на Сайбъртрък AWD с 20цола гуми ALLTERAIN (имат високо челно съпротивление + висок коеф на триене или накратко не са гуми за магистрално каране) са направили магистрално със 70mph (112km/ч) по ограничение и е минал само 254 мили или 406км. Батери пака би следвало да е 123kWh, теглото е 3.1 тона в Щатите по магистралата към Сан Антонио.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 08 яну 2024 11:19


thanis написа:...всички имат желание да стигнат до работеща V2G система...


Не знам какви точно са целите на всички, но в някаква част това си работи при Киа/ предполагам и Хюндай/.
Знам, че има съществени загуби, но повече от това не би ми било must екстра, за мен.
По информация от групи на собственици, основния плюс в реалния живот е, когато спре тока. Не съм сигурен в числата, но май към 3 киловата можеш да пуснеш към дома си. Ако някой закъса, можеш да помогнеш. За къмпинг също има някаква функционалност, но не ми се струва толкова важна, макар да къмпингувам.
За да има смисъл тази екстра, трябва да живееш в къща. Ако си с апартамент, не виждам каква полза ще има?

Теоритично можеш да пренасяш енергия към вилата си или нещо такова, но практически са единици хората, които биха ползвали това.


thanis
Мнения: 1355
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пон 08 яну 2024 11:52


EV-тата трудно биват вписани в многоетажна сграда така или иначе. Генерално си прав, това е за къща, малка кооперация, вила, къмпинг и т.н. Идеята е при нужда да може да се връща енергия към мрежата. Стандарта, които дори в България сме си го въвели е ISO-15118. Електрическия F150 може да вдига 9.6 kW, докато Сайбъртръка го рекламират за 11.5kW, но никой все още не го е тествал обстойно. Голям маркетингов трик на Тесла беше да предлага Сайбъртръка, като камион за работа,а не толкова като изгъзица. Вградения компресор + тази система, теоретично не налагат да мъкнеш генератор и компресор със себе си и можеш да захранваш както пневматични, така и електрически инструменти. Цените на форда и теслата са много близки. Ford-а с голямата батерия 131kWh e правил същия тест 70мили в час и е минал 270мили (432км) за същото тегло, но с нормални гуми, а не ALLTERAIN. Излиза, че F150 и Сайбъра са доста близли по параметри.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Пон 08 яну 2024 13:24


Всъщност единият от посочваните недостатъци на Сайбъртръка е точно липсата на извод за въздух, което за оффроуд е задължително. Другия недостатък е липсата на резервна гума. Продават допълнително такава, която се вързва в коритото, но така заема място. Изводите за ел.захранване са за една и за три фази - 110 и 220 волта. При Хюндай/Кия освен наличието на контакт в някои от конфигурациите, е възможно колата да отдава електричество през порта за зареждане, но мисля че отдава само еднофазен ток. До момента Тесла коментираха че не виждат нужда от подобна функционалност, защото техните домашни батерии изпълняват същата цел. Покрай презентациите на функциите на Сайбъртръка коментираха че така се увеличавал значително капацитета за съхранение на енергия вкъщи.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19706
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 08 яну 2024 13:40


Попаднах на интересни постове в Twitter/X. Илон Мъск пише:
Tesla is an AI/robotics company that appears to many to be a car company

Tesla е компания за AI/роботика, която изглежда на мнозина като автомобилна компания
Този отговор идва към потребител @NicklasNilsso14, който прави сравнението (по-долу с Google Translte):
Tesla VS BYD
Is it possible to compare these two companies?
We make it a Try...

Manufacturing:
Tesla - Cars, Batteries, electric engine, Superchargers, Solar, AI, FSD, Robots, Trucks, PickUp, Energy storage, Software, and a lot of products inside a car, and a
BYD - Batteries, Cars, Hybrids, Busses, Trucks, engines, smartphones
has traditionally high labour intence factories and cheap labour - Tesla has mainly the opposite.

Revenue 2023:
Tesla: ~$97B
BYD: ~ $85B
BYD is big, but have little to no software capability, so when Tesla hit their OTA with FSD, there would be not so big difference.

Net Profit 2023:
Tesla: ~$9.5B (9.7%)
BYD: ~$3.5B (4.1%)

Employees 2023:
Tesla: ~140.000
BYD: ~631.500
BYD has many manually workers and things that robots do at Tesla, does workers do at BYD, due to low workers cost.

Factories 2023:
Tesla 8 (7 outside China)
BYD 30 (8 outside China)

Total vehicles made 2023:
Tesla: ~1,800,000
BYD: ~3,020,000 (1,570,000 BEV)

Revenue / Employee:
Tesla: $692,857
BYD: $134,600

Profit / Employee:
Tesla: $67,857
BYD: $5,542

Vehicle / Employee:
Tesla: 12.86
BYD: 5.03

ASP 2023:
Tesla: $45,600
BYD: $24,200

I know I can´t compare all this numbers straight off, but I did it anyway.
These are two really different companies
BYD doesn´t even belive in Self Driving Capability in the near term.
Tesla work hard to make it happen.

BYD sells most small to medium cars with low standard and bad safety features in China

BYD has most of their sales in China.
They have tried to sell a few vehicles in Europe with mixed results. In EU15 countries they have 0.8% sales in 2023 (13,816 cars out of 1,811,439)

IF BYD ever going to hit EU or US they need to sell better cars than in China, and they are trying to, but...

And one last thing...
If you have started to manufacturing in China with cheap labour and are used to that, how do you change that to robots and high manufacturing cost.
That´s their biggest issue to sell in bigger numbers outside of China, if they not going to export 95% of their cars from China of course.

However, both companies are accelerating the transition to sustainable transport and that is good, so I hope more companies will try to compete with these two BEV manufacturers!

************

Tesla VS BYD
Възможно ли е да сравним тези две компании?
Ние ще се опитаме...

Производство:
Tesla - Автомобили, батерии, електрически двигател, суперзарядни устройства, слънчева енергия, изкуствен интелект, FSD, роботи, камиони, пикап, съхранение на енергия, софтуер и много продукти в автомобила и
BYD - Батерии, автомобили, хибриди, автобуси, камиони, двигатели, смартфони
има традиционно фабрики с висока работна сила и евтина работна ръка - Tesla има главно обратното.

Приходи 2023 г.:
Tesla: ~$97 млрд
BYD: ~ $85 млрд
BYD е голям, но има малко или никакви софтуерни възможности, така че когато Tesla удари своя OTA с FSD, няма да има толкова голяма разлика.

Нетна печалба 2023 г.:
Tesla: ~$9,5 милиарда (9,7%)
BYD: ~$3,5 милиарда (4,1%)

Служители 2023:
Тесла: ~140 000
BYD: ~631.500
BYD има много ръчен труд и неща, които роботите правят в Tesla, правят работниците в BYD, поради ниските разходи за труд.

Фабрики 2023:
Tesla 8 (7 извън Китай)
BYD 30 (8 извън Китай)

Общо произведени превозни средства през 2023 г.:
Тесла: ~1 800 000
BYD: ~3 020 000 (1 570 000 BEV)

Приходи / служител:
Tesla: $692 857
BYD: $134 600

Печалба/служител:
Tesla: $67 857
BYD: $5 542

Превозно средство/служител:
Тесла: 12,86
BYD: 5,03

ASP 2023:
Tesla: $45 600
BYD: $24 200

Знам, че не мога да сравня директно всички тези числа, но все пак го направих.
Това са две наистина различни компании
BYD дори не вярва в възможностите за автономно шофиране в близко бъдеще.
Tesla работи усилено, за да се случи това.

BYD продава повечето малки до средни автомобили с нисък стандарт и ниски нива на безопасност в Китай

BYD осъществява повечето си продажби в Китай.
Те се опитаха да продадат няколко автомобила в Европа със смесени резултати. В страните от ЕС15 имат 0,8% продажби през 2023 г. (13 816 автомобила от 1 811 439)

Ако BYD възнамерява да навлезе в ЕС или САЩ, те трябва да продават по-качествени коли от тези в Китай и се опитват, но...

И едно последно нещо...
Ако сте започнали да произвеждате в Китай с евтина работна ръка и сте свикнали с това, как да промените това на роботи и високи производствени разходи.
Това е най-големият им проблем да продават в по-големи количества извън Китай, ако няма да изнасят 95% от колите си от Китай, разбира се.

И двете компании обаче ускоряват прехода към устойчив транспорт и това е добре, така че се надявам повече компании да се опитат да се конкурират с тези двама производители на BEV!


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот fur1ous » Пон 08 яну 2024 14:01


Според wikipedia си е баш автомобилен производител, но и друго.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.

Tesla, Inc. (/ˈtɛslə/ TESS-lə or /ˈtɛzlə/ TEZ-lə[a]) is an American multinational automotive and clean energy company headquartered in Austin, Texas, which designs and manufactures electric vehicles (cars and trucks), stationary battery energy storage devices from home to grid-scale, solar panels and solar shingles, and related products and services.


Ако си бяха продали Софтуера на някой друг автомобилен производител и той го използва щяха да са просто AI/robotics компания, но не са, независимо какво казва Мъск.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW, maniac_55 и 29 госта