TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Вто 30 яну 2024 16:45


Изображение
Цена нова през 12/2022 - 58 070 Euro.
След 5354км с 27% отстъпка.
В сайта на SIXT могат да се намерят и други модели с отстъпка от над 30%.




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Вто 30 яну 2024 17:31


TM3 Highland LR нова от Словакия е 44 хил евро
Screenshot_20240130-173322_Brave.jpg


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Сря 31 яну 2024 13:39


TM3 Highland LR нова от Словакия с черен цвят и автопилот е €51 670
Tesla3_Sk.jpg


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 31 яну 2024 14:03


Интересно, ако наистина са с купен FSD, а не са предвидени за план си заслужават (от бизнес гледна точка няма смисъл да се купуват с FSD, защото те не си задържат колите толкова много време и винаги могат да пускат/спират на база интерес на пазара). Всички в описанието им е сложен FSD. Буквално има model 3 за 38 хиляди на 35 хиляди км. Пак 12/2023.

Ще е любопитно да се провери и потвърди. Ако се окаже, че са на план с FSD, по-добре да си купиш нова, а не от тях (Sixt). Просто черна е 45 хил евро и вземаш фейслифта, с нормален автопилот.

Официално FSD не е приет в Европа все още, сега Януари 2024 се чака одобрение.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Каспър » Сря 31 яну 2024 18:44


FSD в България към момента е абслютно излишно и обикновен Autopilot върши същата работа. Подозирам, че още няколко години ще е така и затова парите за такава екстра са грешно похарчени.
В момента едва ли някой ще вземе от SIXT стария Model 3 на хиляди километри при положение, че за 5 000 евро отгоре може да вземе чистонов Highland бил той и без излишното FSD.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Съб 03 фев 2024 1:07


Аз като една злобна чичка искам да похейтя още малко.
Американският съд пришляпа другаря мъск с 56 милиарда. Оказва се че колегите не са прави и че тесла се ръководи пряко от мъск и че не може сам на себе си да си плати 56 милиарда за добре свършена работа


Edit. И всички американски тесли се оказват с прекалено малки шрифтове за важни съобщения на таблото. Уж ще го оправят с ъпдейт. 2.2 милиона ъпдейта, яко


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Asko VW » Съб 03 фев 2024 9:51


Може ли някой по-запознат да даде по-подробна информация каква е разликата между обикновения автопилот, европейския вариант на FSD и американския му вариант (какво включват/правят).
Предварително благодаря :smile


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Съб 03 фев 2024 12:58


1. Най-базовия автопилот си има радар (в сегашните модели е без физически радар - разчита на камерите и това беше сериозен аргумент срещу това решение, но явно е за да намаля разходи) и може да си поддържа скорост и дистанция, ако някой идва засилен зад теб - колата няма да направи нищо. Сменяш ленти сам.
2. Следващия "advanced" може сам да сменя ленти. Колата следи по камерите преди да вземе решение да сменя ленти, но пак няма да направи нищо, ако някой идва засилен зад теб.
3. FSD - слагаш дестинация и не пипаш колата, а само следиш да не направи грешка (накратко най-ниска мисловна дейност). В повечето места е забранено тотално да не внимаваш. Тук са видеата където не са на шофьорската седалка, спят, четат вестник и т.н. Ако ти идва някой засиелен от зад на теория или трябва да се мръдне колата или да увеличи скоростта. FSD Проблема му е, че не разчита само на камери а и на допълнителна информация. Т.е. за да вземе решение, той знае на какъв път е, има информация за трафика и има информация за колите около себе си. Системата е проектирата да е много песимистична и от нея тръгва термина Phantom braking (където без очевадна причина колата решава да набие спирачки /все едно от 130 да падне на 100 за 2-3сек/)

FSD общо взето е Sounds great ! - Doesnt Work. В Щатите се предлага с абонаментен план, ако не искаш да плащаш 7500 допълнително. Ако си на 1во ниво е 200 долара на месец, ако си на 2ро ниво е 100 долара. Още много много работа има докато се стигне до комфортно ниво на FSD, където наистина да пуснеш дестинация и да дремеш в колата.

Мерцедес уж официално вече имат по-добър FSD. В Европа FSD официално не е легитимно приета технология.

Накратко е това. Ако някой се сеща за нещо друго, нека допълни.


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ivo_ » Чет 29 фев 2024 9:51


Темата малко позагуби интерес :) Какво мисли общността тук относно очакваните характеристики на новия Роудстър? Вчера потвърдиха, че се работи по него и оповестиха доста смели очаквания за ускорение. Ускорение от около 1 сек до 100 е впечатляващо за мен най-вече от към технологията, която би го позволила. Би трябвало батериите да позволяват много бързо отдаване на енергия. Също се замислям дали са успели да направят по-малка и по-лека батерия, която също да можа да отдава толкова енергия. Тъй като теглото е единият от ключовите фактори, а батерията е най-тежкия компонент в електромобила.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Чет 29 фев 2024 9:59


В момента има един единствен автомобил с ускорение до 100 за под 1 секунда.
Можете да си го потърсите самостоятелно в Гугъл.
Надявам се сами да разберете, какви глупости плещи мъск, пак


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Чет 29 фев 2024 11:23


Ако става въпрос за технолоия, преди 4-5 месеца се постави рекорд за електрически автомобил с ускорение под 1.0 секунди до 100км/ч от AMZ Racing Swiss

Тесла и Мъск не са уповестявали ускорение от 1 секунда никъде, никога. Говори се за 1.1секунди с допълнителен бустер и около 1.97 секунди при стандартната кола.

Римак Невера прави 0-100 за 1.82, обаче е кола с 1900к.с. и 2360 Nm. Roadster-a ще е далеч от тези стойности и ако успее под 2.0 секунди да направи при идеални условия пак ще е впечатляващо.

Ако основният фокус е ускорение на всяка цена, драгстерите имат време от 0-100 за около 0.6-0.7 секунди.

Ако по някакви неведоми пътища Roadster-a успее да има 80% от пърформънса на Rimac-a и все пак спазят цената от 250 хиляди, пак ще е уникално, защото ще е почти 10 пъти по-евтин от колкото Rimac-а.

Както и това, че колата при идеални условия може да направи нещо, не означава, че на пътя с произволен шофьор и произволен асфалт ще стане същото.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Чет 29 фев 2024 23:34


Прикачени файлове
Screenshot 2024-02-29.jpg
Screenshot 2024-02-29.jpg (51.92 KиБ) Видяна 902 пъти


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пет 01 мар 2024 10:49


Чичо Мъск ме изпревари с 1 ден. За реални възможности за Roadstera можем да вземем Rimac Nevera като база за сравнение. Roadster-a да има значително по-добри характеристики от Nevera-та ще е чудо и ще се продава, като топъл хляб (ако може да ги произвежда достатъчно бързо) но шанса за нещо такова е нищожен.

Nevera-та е както следва: 1912к.с.; 2360Nm ; 0-100 - 1.82сек ; макс скорост - 412км/ч; 0-400-0 ускорение и спиране 29.93сек ; 490км обхват по WLTP и това всичкото за над 2 милиона долара

Ако роадстера може реално да покрие примерно 75-80% от резултатите на Rimac-a за 1/4 от цената ще е изключително голям успех.

Докато не я видим на живо, както Сайбъртръка общо взето всеки си говори каквото иска. Най-голяма достоверност трябва да има официалния сайт на Tesla, и изявления на Мъск към инвеститори, и най-малко трябва да се вярва на Мъск по интервюта и какво си пише в туитър.

Към момента роадстера му дават 0-100 за 2.1 сек от сайта на тесла

Интересно ще бъде, дали Тесла ще поддаде на BYD


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 мар 2024 11:10


Лъжливото овчарче показа сайбъртръка на драг как дърпа Порша, пък се оказа, че всъщност е на 200 метра. Сега под секунда до 96 км/ч с помощта на “около 10 малки ракетни двигателя, подредени около колата” :mhihi

Отлага се за 2025 г, но за мен това е пародия. Мъск е прекалил с наркотиците отново.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пет 01 мар 2024 12:00


Инвеститорите следят всяка дума на Мъск, а той доста блещи.
Не знам защо се акцентира на това ускорение толкова много. На никой не му трябва няколкотонен пикъптрък, който да ускорява до 100 за няколко секунди и не е ясно дали става за някаква работа. Ако търсиш емоция от скоростта, ще си вземеш нещо спортно, което да може и да завива. Ако искаш пикап за работа, надали те интересува 0-100.
Така че това са точно приказки за пред инвеститорите, откакто спряха субсидиите по Европа, печалбата спадна и ... няма емоция вече.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zueka1 и 242 госта